Skocz do zawartości

Zdjęcie

Ogólne pytania o remont silnika C-330


554 odpowiedzi na ten temat

#361 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2075 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 07 styczeń 2013 - 22:19

Ogólne pytania o remont silnika C-330

Szlif wału to tylko 200 zł panewki nie pamiętam ale razem komplet coś koło 150 zł więc daje z uszczelkami 400 zł ale jak rozpołowisz to i do tarcz zerkniesz ale będzie remont jak się należy.

Wiadomo że nie majątek, ale po co ma go szlifować i osłabiać czop jeśli możliwe że trzyma wymiar...

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ogólne pytania o remont silnika C-330 Dzisiaj, 17:41
  •  

#362 Share simson2812

simson2812

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 800 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Garwolina
  • Zainteresowania:Rolnictwo Konstruowanie

Napisany 07 styczeń 2013 - 23:08

Ogólne pytania o remont silnika C-330 a mogło być tak że jedne panewki były wymieniane a drugie nie? Kolego te co są dobre to na tym korbowodzie wymień dolną z górną bo górna bardziej dostaje w d*pe i nie wkładaj żadnej chińszczyzny a na tym co są wydarte to trzeba wymienić a bardzo są wydarte?
W razie jakich kolwiek pytań pisać na PW. Jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę

#363 Share ktokolwiek0000

ktokolwiek0000

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 41 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 styczeń 2013 - 00:01

Ogólne pytania o remont silnika C-330

Jesteś pewien że silnik ma 2600 mtg????? jeśli ma naprawdę tylko tyle to nie powinno nic się dziać ......
Co do sworznia to co rozumiesz że na sztywno siedzi w główce korbowodu? Powinien płynnie - lekko się obracać i przesuwać w główce .
Co do szlifu to najpierw pomierz wał. Sprawdzałeś ciśnienie przed rozbieraniem?

tak jestem pewien że ma 2600mtg bo remont robił dziadek w 1992 roku,na sztywno,że nie ma żadnego luzu minimalnego nawet 0.01mm po prostu tłok ma lekko wyrobione otwory sworznia a sam sworzeń się nie obraca w główce korbowodu,ciśnienia nie sprawdzałem bo było przypuszczam w normie,bo nie mam zegarów od 28 tylko od 30 ale kontrolka na rozgrzanym silniku zapalała się kilkanaście sekund po zgaszeniu silnika,więc ciśnienie na pewno trzymał ok

a mogło być tak że jedne panewki były wymieniane a drugie nie? Kolego te co są dobre to na tym korbowodzie wymień dolną z górną bo górna bardziej dostaje w d*pe i nie wkładaj żadnej chińszczyzny a na tym co są wydarte to trzeba wymienić a bardzo są wydarte?

wał bym po 2-gim szlifie wsadzony w blok,panewki i wszystko było zmieniane na nowe,kolego problem w tym,że dolna i górna są wyjechane, jedynie na złączu po przeciwnej stronie zamka jest trochę brązu na panewce a reszta wydarta,mi to wygląda,że albo to za duże panewki były założone albo czop wału ma owal,no bo nic innego być nie może,no chyba,że brak smarowania w co wątpiębo nawet po zdjęcia panewek i ruszeniu pompą minimalnie o 1/4 obrotu koła olej wydobywał się ze wszystkich punktów na wale

#364 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2075 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 08 styczeń 2013 - 08:44

Ogólne pytania o remont silnika C-330 Sworzeń w główce musi się obracać jak nim pokręcisz i lekko się wysuwać jak pisałem wcześniej jak nie ma luzu to jest ok.
Co do tego wału jak pomierzysz czopy i nie będą owalne i wymiar czopu trzyma 2 szlif to dajesz nowe panewki do 2 szlifu i śmigasz dalej, a jeśli wyjdzie że trzeba szlifować na 3 to już ja na twoim miejscu rozejrzał bym się za nowym wałem, no chyba że bardzo mało nim robisz w polu itp to powinien chodzić bo zabardzo się nie przemęczy:) Bo jak wiesz co szlif twardość czopów się zmienia i będą się zużywać szybciej

Edytowany przez Roki212, 08 styczeń 2013 - 21:36.


#365 Share POL1

POL1

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 868 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:KOL

Napisany 08 styczeń 2013 - 15:48

Ogólne pytania o remont silnika C-330 Daj korbowody do wykątowania , nowe tulejki w główkach do sworzni niech dopasują i będzie LUX.
Nowe panewki BIMETAL .
Jak ciśnienie miał to szkoda robić szlif .Popatrz na wał czy nie ma rys albo wrzerów.
Kup zestaw naprawczy ZETOR-a bo jest najlepszy.
Głowice zregeneruj , nowe wtryski WZM i ma chodzić.

#366 Share daro74

daro74

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 82 postów

Napisany 08 styczeń 2013 - 20:50

Ogólne pytania o remont silnika C-330 jeśli masz oryginalny C-328 to będziesz miał problem aby kupic panewki, poniewaz tam są grubsze jak C-330, i od dawna nie sa produkowane, także radzę zastanowić się nad szlifem skoro to żle nie wygląda,na korbowodach mozesz sobie poradzić zakładając korbowody i panewki od 330

#367 Share ktokolwiek0000

ktokolwiek0000

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 41 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 styczeń 2013 - 21:29

Ogólne pytania o remont silnika C-330 Na dniach będę miał mikrometr to pomierzę co i jak jest z tym czopem.Zestawy naprawcze już mam ale ze starych zapasów.Jeśli będzie trzymał wymiar to dostanie nowe panewki a jak nie to trudno ale szlif trzeba będzie robić.Ciągnik mało robi w polu,praktycznie tylko lekkie prace ale o ile się nie mylę to ten wał ma chyba przewidzianych 5 wymiarów naprawczych na szlify.Jest to oryginał więc na razie nie zamierzam wymieniać go no chyba,że kiedyś pęknie.Głowica też nowa o dziwo z nr 13 ze starych zapasów a pompa robiona 2 lata temu łącznie z wtryskiwaczami.Co najdziwniejsze pompa na oryginalnych sekcjach,jedynie wymienione łożysko bo miało luzy..dziękuję za wszystkie odpowiedzi

#368 Share Mariusz-C330M

Mariusz-C330M

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 68 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 styczeń 2013 - 21:31

Ogólne pytania o remont silnika C-330 Właśnie, jeśli jest ciśnienie to po co robić sobie dodatkowy problem. Daro74 nie wiem czy panewki od 330 tu podejdą? Z tego co wiem, to wymiary szlifów w 328 i 330 różnią się. Korbowody są różne.Panewki są grubościenne. Pewnie w przypadku szlifu, można by dobrać jakiś kompromis.Niewiem czy zakładajac korbowody i panewki z "30", to się zgra. Jakie masz panewki korbowodowe,który szlif (symbol) P1-nominał, P2 -1 szlif, dalej:0,25 . Gdyby porównać wymiary szlifów, wówczas można coś dobierać. Niech się specjaliści wypowiedzą.

#369 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2075 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 08 styczeń 2013 - 21:46

Ogólne pytania o remont silnika C-330

jeśli masz oryginalny C-328 to będziesz miał problem aby kupic panewki, poniewaz tam są grubsze jak C-330, i od dawna nie sa produkowane, także radzę zastanowić się nad szlifem skoro to żle nie wygląda,na korbowodach mozesz sobie poradzić zakładając korbowody i panewki od 330


panewki dostaniesz bez problemu tylko cena
http://hurtowniaroln...ukaj&kat=0&idz=
http://www.skleproln...440.silnik.html

I tak jak kolega pisał
P1 to nominał(produkcyjny) wymiar 80,25
P2 - I szlif 80,00
R0,25 - II szlif 79,75 itd...
http://zapodaj.net/8...d20426.png.html

Edytowany przez Roki212, 08 styczeń 2013 - 22:16.


#370 Share ukasz

ukasz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 727 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:zachodniopomorskie

Napisany 08 styczeń 2013 - 21:48

Ogólne pytania o remont silnika C-330 panewki do 328 sa dostępne (bynajmniej w sklepach internetowych)
sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ogólne pytania o remont silnika C-330 Dzisiaj, 17:41
  •  

#371 Share ktokolwiek0000

ktokolwiek0000

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 41 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 styczeń 2013 - 16:51

Ogólne pytania o remont silnika C-330 Witam.Jestem świeżo po pomiarze czopów mikrometrem.I zastanawiam się co tu zrobić.Czopy nie mają owalu a mikrometr wykazał średnicę czopów 74,80 mm a powinno być bodajże po szlifie 74,75..i teraz pytanie jakie panewki zastosować?i czy ewentualnie docierać panewki do czopów?No i jaki wymiar panewek?Jedna stara ma oznaczenie P1 i była podkładki na korbowodzie pod nią zrobione z cieńkiej blaszki to ta wyjechana a druga ta bez zużycia nie posiada oznaczeń na panewce ale nawet gołym okiem widać,że jest grubsza.Popytałem ludzi to taki okoliczny mechanikiem mi powiedział,że albo korbowód z tą podkładką pod panewkę był wybity i było pasowane z jakąś inną panewką,żeby zgrać z czopem na wale.I teraz pytanie jak przyjdzie korbowód od c 330 to jakie panewki?Bo zakładam,że grubościennej tam nie wsadzę..

#372 Share ukasz

ukasz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 727 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:zachodniopomorskie

Napisany 10 styczeń 2013 - 18:38

Ogólne pytania o remont silnika C-330 ale czemu chcesz wymieniać ten korbowód ? Nowy bedzie znacznie gorszej jakości niż ten co masz, jeżeli już to temu szlif zrobić, dokupić odpowiednie panewki i masz lepiej niż byś nowy zakładał.
sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

#373 Share ktokolwiek0000

ktokolwiek0000

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 41 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 styczeń 2013 - 18:58

Ogólne pytania o remont silnika C-330

ale czemu chcesz wymieniać ten korbowód ? Nowy bedzie znacznie gorszej jakości niż ten co masz, jeżeli już to temu szlif zrobić, dokupić odpowiednie panewki i masz lepiej niż byś nowy zakładał.

No właśnie nie wiem czy będę go wymieniał,jestem na etapie rozbierania tłoków,sforzni itd.Pomierzę średnicę wewnętrzną obu korbowodów i zobaczę co zrobić..No ale nurtuje mnie pytanie jakie panewki dać,bo wg mnie to wał na panewkach korbowodowych był zebrany mniej niż przewiduje wymiar naprawczy i panewki były docierane i szlifowane pod ten wymiar..więc jak to się ma teraz do gotowego kompletu panewek R0,25?Bo przypuszczam,że po założeniu na wał i korbowody będą za ciasno siedzieć
Nie cytuj poprzedniego posta

Edytowany przez danielhaker, 12 styczeń 2013 - 19:19.
cytowanie poprzedniego posta


#374 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2392 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 styczeń 2013 - 18:59

Ogólne pytania o remont silnika C-330 Panewka bez żadnego oznaczenia to jest nominał od c 330 czyli ten korbowód jest od c 330 a panewka z oznaczeniem P1 to jest pierwszy szli c 328 czyli ten korbowód powinien być od c 328.Dla sprawdzenia włóż panewkę bez opisu do korbowodu gdzie była panewka P1 bo może masz już obydwa korbowody od c 330 tylko nie miał ktoś panewki od c 330 i podłożył blaszkę pod panewkę i panewkę od c 328.Ja tak to widzę.

#375 Share Mariusz-C330M

Mariusz-C330M

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 68 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 styczeń 2013 - 19:26

Ogólne pytania o remont silnika C-330 Z tego co czytałem, to panewka P1 to nominał.. W Instrukcji Napraw mniejszego wymiaru nie ma. A balcerek1 mylisz się raczej. Pierwszy szlif to P2. Coś wiem, bo kiedyś montowaliśmy panewki w tzw. S-15, po pierwszym szlifie i były P2. Tu wał w starszych typach bazował na wale 25/28. Może teraz oznaczenia pozmieniali. A wymiar 74,75 to raczej drugi szlif - panenka grubościenna 0,25. Po co pchali tu P1,ale kombinacja.

#376 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2392 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 styczeń 2013 - 19:46

Ogólne pytania o remont silnika C-330 Tylko że nominał w c 330 to 1 szlif w c 328. :wacko: Przerabiałem ten temat z 8 lat temu. :( Robiłem gościowi c 328 i miał wał do szlifu i o dziwo wydał 1 szlif i kombinowałem z korbowodami od c 330 bo tulejki w korbowodach latały i gość kazał kupić korbowody od c 330 i panewki nominał. :blink: Do dzisiaj śmiga gościu i nic się nie dzieje. :D podjedź do szlifierza z tymi panewkami i korbowodami pomierzy ci korbowody i panewki dokładnie. :) A co do wymiaru to może ten mikrometr źle pokasuje albo szlifierz jak szlifował był nie po jednym kieliszku i tak wyszlifował i przez to ktoś brał panewkę cieńszą i podkładał blaszkę. :blink:

#377 Share Marcinzwanygrucha

Marcinzwanygrucha

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 luty 2013 - 23:01

Ogólne pytania o remont silnika C-330 Witam czy mial ktos do czynienia z takim zestawem jak w linku?? http://moto.allegro....2943191361.html Jesli tak to cy jestescie zadowoleni??

#378 Share frankoo

frankoo

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 47 postów

Napisany 07 luty 2013 - 23:59

Ogólne pytania o remont silnika C-330 lepiej to :
http://moto.allegro....2945619023.html

#379 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2075 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 08 luty 2013 - 10:07

Ogólne pytania o remont silnika C-330 a najlepiej to już http://moto.allegro....2973179074.html
jeśli chcesz długo pojeździć :lol:

Edytowany przez Roki212, 08 luty 2013 - 10:08.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ogólne pytania o remont silnika C-330 Dzisiaj, 17:41
  •  

#380 Share lukaszbizon

lukaszbizon

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 12 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Lublińca (Śląskie)
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika

    zakaz kopiowania zdjęć bez mojej zgody

Napisany 15 luty 2013 - 18:50

Ogólne pytania o remont silnika C-330 jak sprawdzić który wał jest po szlifie

Podobne tematy remont silnika