Skocz do zawartości

Zdjęcie

Ogólne pytania o remont silnika C-330


554 odpowiedzi na ten temat

#341 Share POL1

POL1

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 868 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:KOL

Napisany 16 grudzień 2012 - 15:42

Ogólne pytania o remont silnika C-330
U mnie jak był wadliwy zestaw to tak się działo , dałeś nowe pierścienie do starych tulei , więc czekaj aż się ułożą ( o ile tuleje przyjmą pierścienie ) .
Zależy jak bardzo Ci wyrzuca ten olej ? jak tak jak u mnie to chyba sie nie dotrą.
Kopci na niebiesko?albo siwo?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ogólne pytania o remont silnika C-330 Dzisiaj, 02:09
  •  

#342 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 16 grudzień 2012 - 16:33

Ogólne pytania o remont silnika C-330

tuleje i tłoki były wymienione jakieś 5 lat temu i mechanik stwierdził, że wystarczy wymiana pierścieni

Po pierwsze od razu zmień mechanika, żeby na przyszłość się to nie powtórzyło. Po drugie wymień kompletne zestawy tłok, pierścienie, cylinder i rachunek za wymianę zanieś temu mechanikowi. Za jakiś czas zacznie Ci spalać olej, wtedy i tak czeka Cię remont.

#343 Share POL1

POL1

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 868 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:KOL

Napisany 16 grudzień 2012 - 16:42

Ogólne pytania o remont silnika C-330 Mase ludzi wymienia pierścienie na stare tuleje nawet z progiem i to chodzi , sezen , dwa może więcej.Ale tu jest loteria , wszystko zalezy jaki stan tulei i czy wszystko się przyjmie.

U mnie mechanik za wymiane zestawów bierze 200zł bez ruszenia wału oczywiście.
Ja bym to zrobił za 100 zł , w sumie pół dnia roboty ;)

Edytowany przez POL1, 16 grudzień 2012 - 16:46.


#344 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 16 grudzień 2012 - 16:47

Ogólne pytania o remont silnika C-330

i to chodzi , sezen , dwa może więcej.

Taa, jak ktoś pracuje 30 mth w ciągu sezonu. Bo tyle czasu mija i silnik znowu zaczyna spalać olej.

#345 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2075 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 16 grudzień 2012 - 17:05

Ogólne pytania o remont silnika C-330 Nie przesadzaj robiłem już kilka takich że same pierścienie tylko wymieniałem po dotarciu chodziły normalnie, tuleje nie były wydarte.
Jak ktoś do mnie przychodzi i chce żebym mu same pierścienie wymienił to już jego sprawa informuje gościa że potem może być coś nie tak że lepiej całe zestawy, ale nikogo się nie zmusi jak chce same pierścienie...

#346 Share POL1

POL1

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 868 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:KOL

Napisany 16 grudzień 2012 - 17:10

Ogólne pytania o remont silnika C-330

Taa, jak ktoś pracuje 30 mth w ciągu sezonu. Bo tyle czasu mija i silnik znowu zaczyna spalać olej.

Elektrotecnik ile zrobiłeś silników w swoim zyciu? że masz takie zdanie?

#347 Share gregc330

gregc330

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 80 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warmińsko-mazurskie

Napisany 16 grudzień 2012 - 17:48

Ogólne pytania o remont silnika C-330 Ostanio ta zrobiłem 2 lata temu że wymieniłem ssame pierścienie, pomogło na 1 sezon w 2 ciagle spalał olej wiec dostała całe zestawy. Był tylko problem z wydostaniem starych tłoków z tulej bo tak pierścienie zjadły tuleje.

#348 Share stojar

stojar

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 66 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 grudzień 2012 - 18:04

Ogólne pytania o remont silnika C-330 Ciągnik odpaliłem i chodził dziś jakie 8h , nie zauważyłem,żeby kopcił, może delikatyny siwy dymek, na tulejach nie było progów ani rys, nie mam dużo mam tylko 4ha wiec prze te 5 lat ciągnik się zbytnio nie napracował, poczekam niech popracuje jeszcze kilka h i się zobaczy

#349 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 16 grudzień 2012 - 18:04

Ogólne pytania o remont silnika C-330 Ja bym z chęcią moderatora zmienił.
@elektrotechnik niech się zajmie kabelkami bo z tego co widzę zbytnio obrósł piórkami, z resztą jak kilku innych na tym forum i jak coś napisze w nie swoim temacie to wtapia.
Jeżeli mechanik uznał że tuleja nie jest zużyta, bo tak jak napisał elektrotechnik traktor pracuje 30 czy 50 godzin w roku to po co wyrzucać całe komplety i pchać się w koszty? wymiana pierścieni jak najbardziej nie zaszkodzi, a tak jak na nowych kompletach czy przy wymianie jedynie pierścieni, pierścienie przez pewien okres muszą się ułożyć w rowkach tłoka i profilu tulei, jak się dopasuje wróci do granic normy.
@greg330 nie uwierzę że w ciągu roku tak zjadło tuleje że aż tłok nie mógł wyjść, musiały być już w chwili decyzji zmiany samych pierścieni już wyczuwalne progi na tulei, lub zepsuty filtr powietrza.

@stojar, tj. pierwsze posty, pochodzi troche powinno się wszystko ustabilizować.
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#350 Share POL1

POL1

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 868 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:KOL

Napisany 16 grudzień 2012 - 18:16

Ogólne pytania o remont silnika C-330 Bobytempelton to powiedz mi dlaczego jak załozyłem nowe zestawy to z jednego rzygał olejem że masakra?
Wszystko załozone fahowo.
Zmieniłem "dziure" jest Ok.
Trafiłem na zły zestaw?Po mojemu TAK nie ma innej opcji.
Niby nowy zestaw a koszmar co tak rzygał olejem.

Bobytempelaton co do zmiany moderatora nic nie zdziałasz.
To jest odgórne.To Yacenty decyduje kto ma moderować.
Masz dużo postów jesteś aktywny więc kto wie czy na gwiazdkę Yacenty nie zapuka do Twego PW :o

Edytowany przez POL1, 16 grudzień 2012 - 18:19.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ogólne pytania o remont silnika C-330 Dzisiaj, 02:09
  •  

#351 Share DarekD

DarekD

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 658 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 grudzień 2012 - 18:45

Ogólne pytania o remont silnika C-330 może poprostu pierścienie (uszczelniająco -zgarniające) zostały włożone odwrotnie

nowy

 
 
 
 
 
 

#352 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 16 grudzień 2012 - 19:00

Ogólne pytania o remont silnika C-330 Nie takich błędów raczej nikt nie popełnia, choć pewnie i tacy artyści po świecie chodzą :D chodzi mi o pierścienie TOPem do dołu, a co do tych wadliwych zestawów to jedyne co przychodzi mi do głowy to pomieszane grupy selekcyjne, mniejszy tłok i pierścienie od tulei, ale z drugiej strony to różnice rzędu kilku setek czy jednej dziesiątki mm, to różnicy znacznej nie robi.

Co do bycia moderatorem to choćby pukali, walili i wołami ciągneli to nie :D
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#353 Share GoRAL1

GoRAL1

    mlody rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 2478 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 grudzień 2012 - 19:01

Ogólne pytania o remont silnika C-330 30-50 mth na rok to ten silnik nigdy nie będzie dobrze pracował bo tam po prostu dochodzi do korozji na cylindrze i pierścieniach

#354 Share stojar

stojar

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 66 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 grudzień 2012 - 07:31

Ogólne pytania o remont silnika C-330 Jeśli chodzi o pierścienie to zwracałem uwagę, aby Top był na górze więc powinny być ok, popracuję trochę to się zobaczy dzięki wszystkim za odpowiedzi

#355 Share POL1

POL1

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 868 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:KOL

Napisany 19 grudzień 2012 - 08:36

Ogólne pytania o remont silnika C-330 A nie pękł Ci któryś pierścień przy zakładaniu? Jak dalej będzie walił olejem to niestety musisz wyciągnąć tłok.
Być może były jakieś felerne pierścienie.
Jak nie ma progu na tulei to dziwne by tak wyrzucał olej.
Włóż pierścień nowy do tulei zobacz czy zamki się schodzą i czy przypadkiem tuleja nie jest owalna.

#356 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2075 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 19 grudzień 2012 - 09:02

Ogólne pytania o remont silnika C-330

Jeśli chodzi o pierścienie to zwracałem uwagę, aby Top był na górze więc powinny być ok, popracuję trochę to się zobaczy dzięki wszystkim za odpowiedzi

Nic z tym na razie nie rób, jak pójdzie w pole w obciążenie to wtedy zobaczysz co się będzie działo jak nie ustąpi to do powtórnej rozbiórki. Jak pierścienie po wyjęciu będą całe wstawisz cały nowy zestaw.
Już miałem takie przypadki że docierał się i na łączeniu tłumika z kolektorem był olej poszedł w pole i ustąpiło...

Edytowany przez Roki212, 19 grudzień 2012 - 09:03.


#357 Share ktokolwiek0000

ktokolwiek0000

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 41 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 styczeń 2013 - 21:43

Ogólne pytania o remont silnika C-330 Witam.Robię remont w c 328 - wymiana tulei,tłoków,pierścieni.Wał nie ruszany.Po rozebraniu korbowodów okazało się,że jedna panewka korbowodowa na wale jest w super stanie a druga wytarta.Teraz pytanie do ludzi znających się na temacie.Czy wał wyciągać i robić szlif pod korbowody?Dodam,że jeszcze nie pomierzyłem czy jest owal na wale tylko zastanawiam się w czym tkwi przyczyna..skoro jedne panewki są ok a drugie wyjechane na maxa..jeszcze takie dodatkowe pytanko czy w tulejce korbowodowej tej na główce korbowodu powinien być jakiś luz między sworzniem a tulejką,bo po wyjęciu tłoków stwierdziłem,że są luzy na otworach sforzni w tłoku ale na główce korbowodu nie ma żadnych,wręcz powiedział bym,że to jest na sztywno osadzone.Dodam ,że silnik ma ok 2600mtg i od 1992 roku nic nie było ruszane.Z góry dziękuję za odpowiedzi.Jeśli jest już taki temat to proszę o przeniesienie

#358 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2075 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 07 styczeń 2013 - 21:53

Ogólne pytania o remont silnika C-330 Co do wału to jeśli czopy trzymają wymiary to nie jest konieczne robienie szlifu, tylko wiesz najlepiej mierzy się to mikrometrm...
Trzeba przemyć kanały olejowe w wale może jakiś syf i słabsze smarowanie, lub taka panewka rożnie może z tym być.
Dalej główka korbowodu nie powinna mieć luzów, jak wsadzisz w główkę sworzeń przekręcisz na bok korbowód to sworzeń powinien wolno pod własnym ciężarem się wysuwać

#359 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2395 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 styczeń 2013 - 22:09

Ogólne pytania o remont silnika C-330 Szlif wału to tylko 200 zł panewki nie pamiętam ale razem komplet coś koło 150 zł więc daje z uszczelkami 400 zł ale jak rozpołowisz to i do tarcz zerkniesz ale będzie remont jak się należy.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ogólne pytania o remont silnika C-330 Dzisiaj, 02:09
  •  

#360 Share mariuszd93

mariuszd93

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3451 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie LCH
  • Zainteresowania:mechanika

Napisany 07 styczeń 2013 - 22:10

Ogólne pytania o remont silnika C-330 Jesteś pewien że silnik ma 2600 mtg????? jeśli ma naprawdę tylko tyle to nie powinno nic się dziać ......
Co do sworznia to co rozumiesz że na sztywno siedzi w główce korbowodu? Powinien płynnie - lekko się obracać i przesuwać w główce .
Co do szlifu to najpierw pomierz wał. Sprawdzałeś ciśnienie przed rozbieraniem?

Nigdy nie zatrzymuj w sobie bąków! Wędrują one bowiem w górę kręgosłupa do mózgu i w ten sposób rodzą się w Tobie gówniane pomysły... :P 


Podobne tematy remont silnika