Skocz do zawartości

Zdjęcie

Ogólne pytania o remont silnika C-330


554 odpowiedzi na ten temat

#321 Share ukasz

ukasz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 727 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:zachodniopomorskie

Napisany 10 sierpień 2012 - 20:08

Ogólne pytania o remont silnika C-330 1. skoro pompka i tak to wyrzucenia to może śrubuj ja troszkę stuknąć, tylko bez przesady
2. tak jak piszesz ustawiony a przed nim powinien być takie pierścień z tworzywa, wchodzi raczej luźno.
3. są do tego preparaty. jeżeli nie jest mocno nie kamienieniona to jeżeli zalejesz płynem to tez z czasem puści
4. jeżeli nie ma kalamitki to jedynie po rozebraniu pompy, teoretycznie tylko podczas remonty tejże wystarczy nasmarować
sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ogólne pytania o remont silnika C-330 Dzisiaj, 19:54
  •  

#322 Share Maniek101

Maniek101

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 514 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 sierpień 2012 - 20:15

Ogólne pytania o remont silnika C-330 Do pomy wodny nie powinno się bić smaru najwyżej bardzo delikatnie, wiem bo ja nabiłem smaru to mi się po jakimś czasie rozszczelniła i leje płyn, tak samo jak wszyscy moi sąsiedzi napchali tam całą tawotnice i każdemu pompy siadły

#323 Share patryk5767

patryk5767

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 4 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 sierpień 2012 - 19:49

Ogólne pytania o remont silnika C-330 1. Młotek i klucz tzw. żabka i poszło.
2. Z tym pierścieniem to chodzi o to co na zdjęciu (12 na zdjęciu) ? A ta uszczelka przed termostatem ( 10 na zdjęciu ) ? http://www.google.pl...iw=1024&bih=607
3. Płynem to rok temu zalałem. Ale się nadal grzeje, dlatego chcę odkamienić chłodnicę. Co się robi z tymi specyfikami ? Czyści samą, wymontowaną chłodnice ? Znajomy mówił, żeby specyfik dodać do chłodnicy i żeby pochodził trochę traktor, a następnie wylać to z bloku i chłodnicy i przepłukać jeszcze raz wodą.
4. Czyli jednak dobrze, że nie trzeba bardzo smarować.

#324 Share wojcik1207

wojcik1207

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:zach-pom

Napisany 27 październik 2012 - 16:58

Ogólne pytania o remont silnika C-330 Ja właśnie dzisiaj wziąłem się za rozbieranie mojego C-330. Zestawy jakie będę montował to Zetory ;) myślę że ze wszystkich dostępnych na rynku części te będą najwytrwalsze

#325 Share janek82

janek82

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 425 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:slaskie
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team ponad wszystko oraz rolnictwo

Napisany 27 październik 2012 - 17:38

Ogólne pytania o remont silnika C-330 witam tez musze robic remont wurzuca mi olej z miarki oleju i swieci cisnienie wal byl nie ruszany tuleje i tloki byly robione10 lat temu i moje pytanie jaki bylby koszt naprawy calego silnika wraz ze szlifem walu w przyblizeniu i czy zetorowskie czesci sa najlepsze? czy lepiej wymienic caly silnik na inny??

#326 Share POL1

POL1

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 868 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:KOL

Napisany 27 październik 2012 - 20:49

Ogólne pytania o remont silnika C-330

No panowie jeżeli w GRENE zestaw naprawczy kosztuje 90 zł, a oryginał MAHLE 350 zł, to wszystko jest jasne. Remont robi się raz na kilka lat więć nie warto oszczędzać. Jest takie powiedzenie: "Biednego nie stać na tanie rzeczy". Mój C-330 ma 7000 mth i też niedługo czeka go remont. Ale nie będę wstawiał nowych zestawów tylko zrobię szlif cylindrów. Wyjdzie taniej niż nowe zestawy i dłużej wytrzyma.

szlif cylindrów? a tłoki nadwymiarowe gdzie zakupisz?

Janek82 .Wedle moich doświadczeń i słyszanych opini Zestawy zetora jak narazie sa NAJLEPSZE!!!!!!!! , niektórzy zakładają pierścienie PRIMY i jest "miodzio" do tego zestawu.

Edytowany przez POL1, 27 październik 2012 - 20:53.


#327 Share janek82

janek82

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 425 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:slaskie
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team ponad wszystko oraz rolnictwo

Napisany 28 październik 2012 - 11:12

Ogólne pytania o remont silnika C-330 POL1 pierscienie byly chyba primy ale tloki i tuleje to nie pamietam jakiej byly firmy ale wytrzymaly 10 lat a ostro dostawal po garach a co moze swiadczyc o wyrzucaniu oleju z miarki najpierw wyrzucal korkiem a teraz pluje z miarki i czy mozna tak jeszcze jezdzic czy grozi to zatarciem??

#328 Share Mariusz-C330M

Mariusz-C330M

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 68 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 październik 2012 - 14:32

Ogólne pytania o remont silnika C-330 Znaczy,że co? Mniej teraz wyrzuca przez korek,a zaczął miarką? Choć to banalne,ale może odpowietrznik się już zakleił,a ciśnienie musi gdzieś ujść i wali miarką. Większość tych zestawów obecnie to china-plastelina. Powinni wypuścić coś lepszego pod nadzorem obecnego URSUSA.

#329 Share POL1

POL1

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 868 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:KOL

Napisany 28 październik 2012 - 15:31

Ogólne pytania o remont silnika C-330

POL1 pierscienie byly chyba primy ale tloki i tuleje to nie pamietam jakiej byly firmy ale wytrzymaly 10 lat a ostro dostawal po garach a co moze swiadczyc o wyrzucaniu oleju z miarki najpierw wyrzucal korkiem a teraz pluje z miarki i czy mozna tak jeszcze jezdzic czy grozi to zatarciem??

nic Ci się nie zatrze.Z miarki oleju to każdy Ci bedzie wypluwał olej jak ją wyciągniesz.
Z pod korka nie powinno.Jak wypluwa Ci olej to masz już przedmuch z komory spalania do komory korbowej ia co za tym idzie to wymiana zestawów .
Nie którzy wymieniają pierścienie ale to jest "ratowanie umarłego" na sezon góra dwa.

#330 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2079 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 28 październik 2012 - 18:13

Ogólne pytania o remont silnika C-330 Nie spotkałem się jeszcze z takim ciągnikiem co by miarką olej wywalał, tak jak koledzy napisali wcześniej albo grzybek odpowietrznika w korku zawalony i wtedy miarką ucieka, zazwyczaj zalana jest góra silnika. A dodam jeszcze ze miarka ma oring uszczelniający lub podkładkę gumową może u siebie nic tam nie masz i wywala

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ogólne pytania o remont silnika C-330 Dzisiaj, 19:54
  •  

#331 Share janek82

janek82

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 425 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:slaskie
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team ponad wszystko oraz rolnictwo

Napisany 28 październik 2012 - 18:18

Ogólne pytania o remont silnika C-330 wywala korkiem i miarka nie ma zadego uszczelnienia i dodam ze swieci sie kontrolka oleju na wolnych obrotach i czasem mrugnie na wysokich jak sie przechyli ciagnik np jadac pod gore

#332 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2079 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 28 październik 2012 - 18:28

Ogólne pytania o remont silnika C-330 No to już nic z tym nie zrobisz oprócz remontu kapitalnego silnika.
A co do kosztu to już okaże się po rozebraniu. Co tam nadaje sie do naprawy a co do wymiany

Edytowany przez Roki212, 28 październik 2012 - 18:32.


#333 Share POL1

POL1

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 868 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:KOL

Napisany 28 październik 2012 - 21:15

Ogólne pytania o remont silnika C-330

Nie spotkałem się jeszcze z takim ciągnikiem co by miarką olej wywalał, tak jak koledzy napisali wcześniej albo grzybek odpowietrznika w korku zawalony i wtedy miarką ucieka, zazwyczaj zalana jest góra silnika. A dodam jeszcze ze miarka ma oring uszczelniający lub podkładkę gumową może u siebie nic tam nie masz i wywala

Roki mówie o tym że jak wyciągniesz miarkę a traktor jest na obrotach to wtedy chlapie.
Jak kontrolka mruga i swieci to żywot silnika dobiega końca.Szlif wału , nowe panewki itd.
Parę stówek Cię to skrobnie.

#334 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2079 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 28 październik 2012 - 21:26

Ogólne pytania o remont silnika C-330 No jak wyciągniesz miarkę jak ciągnik jest na obrotach to jasna sprawa że pluje bo wał rozbryzguje ten olej i ciśnienie mu w tym pomaga.
Kolega nie pisał nic o tym że na wyjętej miarce mu chlapie wiec wychodzi na to że bez wyjmowania olej się wydobywa czyli dobrze przewietrzoną skrzynię korbową już ma, można powiedzieć że wprost huragan tam szaleje hehe :P

#335 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 28 październik 2012 - 21:38

Ogólne pytania o remont silnika C-330

Roki mówie o tym że jak wyciągniesz miarkę a traktor jest na obrotach to wtedy chlapie.
Jak kontrolka mruga i swieci to żywot silnika dobiega końca.Szlif wału , nowe panewki itd.
Parę stówek Cię to skrobnie.


cze,

oczywiście wszystkie te oznaki dowodzą że silnik porządnie klęka,kompresja ucieka w dół,przybywa oleju do tego na pewno bo ropa sadzi w dół nie spalona razem z kompresją.
przy silniku w dość dobrej kondycji po wuciągnięciu miarki oleju nic nie ma prawa się dziać,olejem wał pobryzga ale w środku,na zewnątrz nie wyleci,chyba że jak mówię kompresja uciekająca w doł go wypycha.
olej mruga bo nie ma szczelności w układzie smarowania - czyli luzy jak rajtuzy.

#336 Share POL1

POL1

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 868 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:KOL

Napisany 01 listopad 2012 - 08:09

Ogólne pytania o remont silnika C-330 Wyciągłem wczoraj miarkę u ciapka i C-360 i nie pluje wogóle :rolleyes: coś mi się pokiełbasiło.

#337 Share janek82

janek82

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 425 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:slaskie
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team ponad wszystko oraz rolnictwo

Napisany 01 listopad 2012 - 19:38

Ogólne pytania o remont silnika C-330

cze,

oczywiście wszystkie te oznaki dowodzą że silnik porządnie klęka,kompresja ucieka w dół,przybywa oleju do tego na pewno bo ropa sadzi w dół nie spalona razem z kompresją.
przy silniku w dość dobrej kondycji po wuciągnięciu miarki oleju nic nie ma prawa się dziać,olejem wał pobryzga ale w środku,na zewnątrz nie wyleci,chyba że jak mówię kompresja uciekająca w doł go wypycha.
olej mruga bo nie ma szczelności w układzie smarowania - czyli luzy jak rajtuzy.

a mozna tak jeszcze jezdzic czy lepiej brac sie za naprawe

#338 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 01 listopad 2012 - 20:19

Ogólne pytania o remont silnika C-330 janek82 jeśli silnik jest w stanie do kapitalki i jeśli będzie dalej eksploatowany to co się stanie,straci absolutnie kompresję i nie zagada lub spadnie smarowanie i go zatrzesz i amen.

jeszcze dodam że możesz jeżdzić lub robić z nim jak kto woli.

#339 Share stojar

stojar

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 66 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 grudzień 2012 - 15:26

Ogólne pytania o remont silnika C-330 Witam
Pytanie do znawców tematu,
w ostatmnim zmuszony byłem do remontu silnika, pękł wał,
przy okazji głowica doczekała się regeneracj, blok osiowania, nowe sworznie tłokowe i nowe pierścienie (tuleje i tłoki były wymienione jakieś 5 lat temu i mechanik stwierdził, że wystarczy wymina pierścieni), wtryski po regeneracji. Silnik odpalił ku wielkiej uciesze od strała, ale po kilku godzinach pracy w kolektorze wydechowym pokazał się olej i tu pytanie:
Skąd olej w kolektorze, gdzieś wyczytałem, na dotarciu są możliwe takie objawy, ale jakoś nie jestem przekonany

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ogólne pytania o remont silnika C-330 Dzisiaj, 19:54
  •  

#340 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 grudzień 2012 - 15:36

Ogólne pytania o remont silnika C-330 Przy docieraniu , układaniu się silnika zużycie oleju może być, czasem olej w kolektorze się zdarza i potrafi ustać.
W twoim przypadku dopatrywał bym się popękanych pierścionków tłokowych.
Odkręć kolektor od głowicy i zobacz z którego cylindra pluje olejem.
Jak go docierałeś?

Podobne tematy remont silnika