Skocz do zawartości

Zdjęcie

Ogólne pytania o remont silnika C-330


554 odpowiedzi na ten temat

#181 Share pooch

pooch

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 722 postów

Napisany 22 maj 2010 - 08:38

Ogólne pytania o remont silnika C-330 tu masz oryginał do c-330:

http://farmexpert.pl...rodukt7666.aspx

a tu masz firmy Zetor też bardzo przyzwoity:

http://farmexpert.pl...rodukt6945.aspx
W rolnictwie siła!!! :)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ogólne pytania o remont silnika C-330 Dzisiaj, 15:32
  •  

#182 Share antonio86

antonio86

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 589 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 22 maj 2010 - 09:51

Ogólne pytania o remont silnika C-330 Tuleja krotoszynska, gożycki tłok(zestaw mahle),głowica do regeneracji, pompa też i nie ma bata musi chodzić

#183 Share masato

masato

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 156 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kalisz

Napisany 27 maj 2010 - 23:18

Ogólne pytania o remont silnika C-330 Dzięki za namiary na sklep. ;)

Hms sprawdź głowicę zalewając gniazda zaworowe paliwem np ON. Jak będą ciekły do 2 min to radzę rozebrać, wyczyścić i złożyć. Zalać znowu, jak zacznie ciec to rozebrać i przetrzeć, ale już pastą polerską.
Chyba, że gniazda będą źle wyfrezowane to do poprawki oddać.

#184 Share Wacek21

Wacek21

    Farmer ze śląska

  • Members
  • PipPipPip
  • 1845 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Powiat cieszyński
  • Zainteresowania:Rolnictwo, Disco Polo :D

Napisany 28 maj 2010 - 05:46

Ogólne pytania o remont silnika C-330 Nasza Chodzila okolo 20 lat bez remontu a potem wał peknał
Fendt 400tyś,John Deere 200tyś,Zetor 150 tyś,jazda 60tką, bezcenna!!!

#185 Share waldek315

waldek315

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 466 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Leszno

Napisany 01 czerwiec 2010 - 19:55

Ogólne pytania o remont silnika C-330 witam potrzebuję wspornik cięgna zaworu hamulcowego z dźwigienką w grene nie mają nie ma w okolicy innego sklepu z częściami gdzie takie coś mogę dostać ?? Może ktoś chce odsprzedać ?

#186 Share greeduz123

greeduz123

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 103 postów

Napisany 05 lipiec 2010 - 21:11

Ogólne pytania o remont silnika C-330 Witam jak się przykręca korbowody to znaczy do końca jak się da ile siły w rekach czy żeby minimalny luzik był ponieważ z w swoim c-330 przykręcałem korbowody najpierw tak lekko i pokręciłem korbą i szło lekko a przy dokręceniu korbowodów ile sił w rękach tez kręciłem korba i szło ciężej to znaczy na początku lekko później po 180stopni ciężej później znowu lekko i ciężko itd. chyba trzeba popuścić co? to że ciężko to nie spowodowane ciśnieniem na tłokach bo głowica odkręcona i widzę te tłoki ale moje pytanie brzmi czy tak zostawić i w czasie pracy jak pójdzie olej to będzie pracował normalnie czy jednak trochę popuścić by kręciło się korbą lekko

#187 Share masato

masato

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 156 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kalisz

Napisany 05 lipiec 2010 - 23:11

Ogólne pytania o remont silnika C-330 Ściągnij sobie instrukcje napraw choćby do c 360 i tam wszystko masz opisane. Dokręcić musisz odpowiednio. Nie wiem też czym dokręcasz.
Na chama nie radziłbym. Choć jeśli panewki są ok i wał w porządku to po skręceniu na chama i tak powinien być luz na boki. Korbowód w dolnej części musi przesuwać się lekko w każdym położeniu. Kręć wałem co np 30% i sprawdzaj czy stopka korbowodu rusza się na boki. Czyli w przód i tył silnika. Jeśli nie ruszy się ręką, a śrubokrętem to jest za ciężko. Choć znam od tego odstępstwa, ale powiedzmy, że nie będę się w to zagłębiał.

Jak będzie za ciasno, to wytopi Ci panewkę na starcie.

#188 Share przemrolnik

przemrolnik

    WETERAN

  • V.I.P.
  • rank
  • 1162 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Rolnictwo, AgroFoto.pl

Napisany 06 lipiec 2010 - 07:48

Ogólne pytania o remont silnika C-330 jak krecisz kolbą to musi isc ciężko, ale tak zebyś dał rade obracac nie za wolno.

#189 Share kielbasa

kielbasa

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 607 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:małopolska
  • Zainteresowania:motoryzacja, mechanika, elektryka, elektronika

Napisany 06 lipiec 2010 - 09:35

Ogólne pytania o remont silnika C-330 Wałem ze ściągniętą głowicą powinno się obracać lekko.
"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

#190 Share Davidastra

Davidastra

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 863 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpackie

Napisany 06 lipiec 2010 - 11:43

Ogólne pytania o remont silnika C-330 ja przy składaniu swojego 3p obracałem całym silnikiem ,był kompletny oprócz wtryskiwaczy i bez niczego obracałem rękami łapiąc za koło zamachowe , najlepiej to dokręcić odpowiednim momentem dla c 330 wynosi on 125-135 Nm dla śrub korbowodowych

Opus meum est


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ogólne pytania o remont silnika C-330 Dzisiaj, 15:32
  •  

#191 Share greeduz123

greeduz123

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 103 postów

Napisany 06 lipiec 2010 - 12:17

Ogólne pytania o remont silnika C-330 obracać to się obraca tylko po pewnym czasie ciężko potem lekko itd. ale wezmę jednak trochę minimalnie popuszczę tak by kręciło się korba równo a nie raz ciężko raz lekko

#192 Share kielbasa

kielbasa

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 607 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:małopolska
  • Zainteresowania:motoryzacja, mechanika, elektryka, elektronika

Napisany 06 lipiec 2010 - 15:49

Ogólne pytania o remont silnika C-330 Oddaj lepiej ten ciągnik do jakiegoś mechanika, bo po Twoich postach widzę, że nie masz o tym bladego pojęcia. Na same poprawki wydasz tyle, co na drugi remont.
"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

#193 Share masato

masato

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 156 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kalisz

Napisany 07 lipiec 2010 - 00:14

Ogólne pytania o remont silnika C-330 Coś mi się wydaje, że jak z korbowodami masz takie problemy...to dalej może być tylko gorzej. Korbowodów nie dokręca się jak się chce. Dokręcasz jak powinno być. Masz zresztą napisane co masz zrobić, ale widać, że nie chcesz słuchać, więc po co pisać.

#194 Share 330CUrsus

330CUrsus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 481 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dąbrowy
  • Zainteresowania:Rolnictwo i motoryzacja.

Napisany 07 lipiec 2010 - 06:17

Ogólne pytania o remont silnika C-330 Sorry że zofftopuje ale nerwy mi puszczają... Masato Jemu w każdym Jego temacie się radzi jak powinno być to On dalej swoje... Podejrzewam że ten traktor to nie wyjedzie w najbliższym okresie. A popuścić to Ty sobie wiesz co możesz... Ty masz pojęcie jakie tam przeciążenia panują? Dałeś chociaż nowe śruby z podkładkami? Podejrzewam że nie...więc o czym tu rozmawiać. Jeszcze raz sorry za OT.

#195 Share crystalzts

crystalzts

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 205 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bolimów
  • Zainteresowania:Mechanizacja rolnictwa Zetor Team

Napisany 07 lipiec 2010 - 11:46

Ogólne pytania o remont silnika C-330 Czytając posty kolegi Greduza to nie jestem pewny czy stopy korbowodowe nie pozamieniał , a swoja drogą po cholere się bieże zaremont silnika jak nie ma o tym pojęcia , ale cóż niech popuszcza najwyżej wyjdą bokiem.

#196 Share davidsonn

davidsonn

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 50 postów

Napisany 07 lipiec 2010 - 15:02

Ogólne pytania o remont silnika C-330

Witam jak się przykręca korbowody to znaczy do końca jak się da ile siły w rekach czy żeby minimalny luzik był ponieważ z w swoim c-330 przykręcałem korbowody najpierw tak lekko i pokręciłem korbą i szło lekko a przy dokręceniu korbowodów ile sił w rękach tez kręciłem korba i szło ciężej to znaczy na początku lekko później po 180stopni ciężej później znowu lekko i ciężko itd. chyba trzeba popuścić co? to że ciężko to nie spowodowane ciśnieniem na tłokach bo głowica odkręcona i widzę te tłoki ale moje pytanie brzmi czy tak zostawić i w czasie pracy jak pójdzie olej to będzie pracował normalnie czy jednak trochę popuścić by kręciło się korbą lekko



#197 Share davidsonn

davidsonn

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 50 postów

Napisany 07 lipiec 2010 - 15:36

Ogólne pytania o remont silnika C-330 Jak można brać się za remont silnika i nie posiadać podstawowych narzędzi takich jak DYNOMETR. I tez nie rozumiem takich rzeczy i ludzi jak "robi silnik" a nie robią geometrii bloku nie robią głowic. U nas w 60 były już dwa silniki obydwa wytrzymały ponad 10 lat jeden a mamy 30h to jedna 60 ma co robić. W tym roku był robiony silnik składał go nam pracownik z dawnego POMU ale była robiona symetria bloku pąpa paliwowa iławska po regeneracji głowice tez Iława papa olejowa, zestawy naprawcze machle wał nowy korbowody, nowy wałek rozrządu koła były dobre to zostały ale orzyska odrzutnik wszystko nowe, sprzęgło I,II stopień nowe tarcze no i zostało splanowane koło zamachowe i docisk sprzęgłano i dla spokoju nowy wienic. No i teraz można na nim polegać i zimą i latem w zime nigdy nie było czegoś takiego że nie odpalił. Szwagier tez ma 60 i MF i zima musi dobrze je kręcić i podgrzewać żeby odpaliły a u nas -20 bez wody aby przepompować i musi grać. Rozrusznik ma 20 lat i co aby było wymieniane to szczotki. Nie żaden szybko obrotowy tylko ten stary duży rozrusznik. Pozdrawiam tych którzy oszczędzają na swoich maszynach.

#198 Share Davidastra

Davidastra

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 863 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpackie

Napisany 07 lipiec 2010 - 21:17

Ogólne pytania o remont silnika C-330 nie karzdy jest tak madry i oczytany jak Ty davidsonn (tu śmiech) , fakt pytania są dziwne bo skoro masz napisane z jaką siła dokrecić korby to tylko klucz dynamometryczny w dłoń i heja , ale skoro Ty nie możesz skręcuić korbowodów to miernie widze resztę .....

Opus meum est


#199 Share masato

masato

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 156 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kalisz

Napisany 08 lipiec 2010 - 19:59

Ogólne pytania o remont silnika C-330 Jak już pisałem kilka razy dynamometryczny klucz to sobie można wsadzić wiecie gdzie. Jak wszystkie śruby są nowe, idealne...to sobie można dynamometrycznym kluczem dokręcać. Lub jak jest coś porządne, typu silniki w ciągnikach siodłowych. Tam można polegać na kluczu bo wszystkie śruby jednego rodzaju idą idealnie tak samo. Jednak c 360 to już nie taka precyzja i czasem na kluczem to można się nieźle załatwić, choćby jak zatnie się nakrętka na podkładce, i klucz tyknie, a nie będzie wcale dokręcone praktycznie.

Także dobry mechanik czuje z jaką siła dociągnąć.

Davidsoon :
A co do tego wspaniałego remontu i tych nowych części...to teraz na pewno już tyle ciągnik nie wytrzyma. To nie są stare oryginały. Tylko shit.

P.s.
Co to jest symetria bloku? Bo nie znam się na takich zaawansowanych powiedzonkach. Może sam nawet nie wiesz co to znaczy, a piszesz o tym?
A co do szwagra, to musi mieć coś niedopracowane w silniku skoro mu źle odpala w zimę.
Hms skoro składał wam silnik pracownik z POM-u to chyba sam pojęcia o tym nie masz.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ogólne pytania o remont silnika C-330 Dzisiaj, 15:32
  •  

#200 Share wojtekk2103

wojtekk2103

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 31 postów

Napisany 12 lipiec 2010 - 14:03

Ogólne pytania o remont silnika C-330 Korbowody dokrecasz na maxa dasz luzniej to bokiem ci wylezie przez blok, masz albo zle zrobiony szlif wału albo nie te panewki zakladasz.

Podobne tematy remont silnika