max2505

Ogólne pytania o remont silnika C-330

Polecane posty

tytanowyJanusz    3458

Zaczęliśmy robić przegląd wtryskom i pompie, przy okazji zmierzyliśmy  ciśnienie sprężania na pierwszym 26, a na drugim 28 (powinno być 31). Zdejmujemy głowicę do sprawdzenia 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

Trzeba było zrobić próbę olejowa czy też nie trzeba zaglądać do pierścieni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Przyzwoity wynik,zawory sprawdźcie.Jak nie pobiera oleju moc ma to bym nie ruszał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kasjo    4

Panowie silnik kopci na biało odmą gdy sie rozgrzeje. To oznacza ze potrzebny bedzie remont?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Norman33    0

no takie białe dymki to zazwyczaj nie jest zbyt dobry znak. mogłoby oznaczać, że silnik spala olej, co może sugerować, że potrzebny będzie remont. ale warto by było najpierw sprawdzić kilka rzeczy - jak wygląda poziom oleju, czy nie spada zbyt szybko, i jakie ma ogólnie parametry silnik. czasem to może być jakiś drobny problem, ale lepiej skonsultować się z mechanikiem, żeby nie robić większej szkody.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    432

Jak był często wcześniej niedogrzany, albo stał trochę pod chmurką i popracował teraz trochę ciężej, to może poprostu odparowywać woda z oleju, a silnik może być w pełni sprawny.

 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    579

Czy rzeczywiście mowa o silniku ciągnika C330 , niby ten dział , ale..... ? W C330 może wyrzucać olej , a nie białego " kopcia".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dastan    615

Przywiozłem blok po honowaniu cylindrów, który wcześniej się zatarł,  ale ku mojemu zdziwieniu nie wyczyszczony po obróbce, bo nie miał czym... Tak czy owak musze go jakoś teraz wyczyścić. Jak to dobrze zrobić bez komory? Karcher na gorąco? Jakąś chemia do tego ? Pierwszy raz będę składał sam silnik.

Edytowano przez Dastan

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grab12    53

Dobrze by było wykręcić zaślepki kanałów olejowych i przemyć i przedmuchać żebyś w układzie nie miał opiłków po obróbce

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dastan    615

Zobaczę jak to tam jest zaślepione,  silnik cummins więc mało informacji znajduje. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GucioJUMZ    393

Benzyna pistolet do ropowania i dobrze się płucze kanały olejowe silnika wał też po szlifie to też mycie jest wskazane 

Znam przypadek że wał korbowy wrócił od szlifierza był tylko powietrzem odmuchany i po 60 mtg silnik ciśnienie stracił a panewki zwój kompozyt 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dastan    615

Najlepiej by klamoty wrzucić do myjki ultradźwiękowej , ale w okolicy nikt nie ma, a daleko niechce mi się wozić. Mój błąd,  że nie spytałem się czy ma czym umyć no i niemiał. Tak bym zawiózł dalej. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymonl    7

Jeszcze się nie spotkałem, żeby szlifierz umył mi po obróbce jakikolwiek element, a silników, głowic w ostatnich latach przewinęło się sporo przez mój warsztat. To nie jego praca.

Myjka na gorącą wodę + chemia a następnie od razu przedmuchiwanie tego aż będzie suche. Każdy możliwy otwór traktujesz w ten sposób. 
To samo z wałem i wszystkimi innymi rzeczami. 


Naprawa ciągników, maszyn rolniczych i maszyn budowlanych. 
Śląsk, 510 388 391, Warsztat Lazar na fb --> https://www.facebook.com/warsztatlazar

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dastan    615

Lepsze zakłady mają takie komory i raczej syfu nie oddają. Wiadomo czasem trzeba dopłacić. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dastan    615

Na jakiegoś Janusza trafiłem jednak , blok był u niego dwa miesiące, miał pomierzyć cylindry i albo honować  albo nadwymiarowe tłoki. Po dwóch miesiącach stwierdził,  że honowanie wystarczy choć nie potrafił podać wymiarów cylindrów anie przed ani po. Średnio to wygląda jeszcze z nalotem rdzy wszystko..i nie wiem czy wieźć do kogoś innego jeszcze czy skladac? 

20231217_145645.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kolos87
      Witam,
      Proszę o pomoc kolegów, którzy mieli cokolwiek do czynienia w tym temacie.
      poprzedni właściciel zamontował świecę ogniową w ciągniku, ale zrobił to w ten sposób, że wywiercił otwór w kolektorze ssącym pod w/w świecę bez jego demontażu. Efekt? opiłki zostały zassane do jednego z cylindrów i ciśnienie na nim  jest 70% mniejsze niż na pozostałych.
       
      Czy ktoś może po krótce opisać jak wygląda temat rozbierania takiego silnika? 60-tki i 30-tki nie są dla mnie żadną nowością ani zagadką, ale takiego zetora jeszcze nie robiłem. Jakby ktoś był tak dobry i naświetlił trochę temat byłbym wdzięczny... To jest silnik prosty jak....zetor, ale trzeba znać parę szczegółów przed rozpoczęciem prac, np czy przed zdjęciem miski olejowej trzeba spuścić olej ze skrzyni biegów?
      Z góry dziękuję za wszelką pomoc!
    • Przez miron_ol
      Witam, szukam ciągnika i wybór padł na JD 7600. Znalazłem w necie ogłoszenie z takim ciągnikiem ale skrzynia jest w trybie awaryjnym, ciągnik jeździ ale 2 km/h. Sprzedający mówi że to wina modułu i wystarczy go wymienić, naprawić. Wydaje mi się że to może być coś więcej, bo jeśli to tylko moduł to dlaczego tego nie zrobi i wystawi ciągnik w normalnej cenie a nie powiedzmy promocyjnej. Podejrzewam że skrzynia nadaje się do remontu. Proszę was o informację co może być z tą skrzynią, jaki mniej więcej koszt naprawy i gdzie ewentualnie mogę ją zrobić. Jestem spod Olsztyna, Warmińsko-mazurskie. 
       
    • Przez CYCU123
      Witam ,mam problem z odkręceniem silnika przeznaczonego do remontu .Odkręciłem większość trzymających go śrub ze skrzynia, ale mam problem z dostępem do dwóch najwyżej położonych śrub pod kabina. Szukam informacji jak się do tych śrub dostać moze trzeba kabinę podnosić ? lub jakoś podłogę w kabinie zdjąć ? nie chce się z tym głupio szarpać i przypadkiem czegoś nie uszkodzić  wiec bardzo proszę o podpowiedz    
       
      Juz sobie poradziłem , zgodnie z podpowiedzią jednego z forumowiczów. Wystarczylo kabine podniesc na poduszkach 
    • Przez konradkaczorowski
      Witam chciałbym wam zaprezentować mój pierwszy w życiu remont . Wydatki na materiały wyszły mnie +/-500 zł. Na kolejny ogień idzie Ursus C-360, z którego też będzie fotorelacja. Zdjęcia może nie są profesjonalnie zrobione, ale liczy się efekt końcowy.
















    • Przez Przemo188
      Witam jestem w trakcie remontu się siewnika Poznaniak 6 z 1993 w oryginalnej wersji był czerwono niebieski lecz w mojej wersji chcę go zrobić czerwono szara coś w stylu kolorystycznyn jak są te nowe
      Zdobyłem wstępne info że
      czerwony to RAL 3020 a szary RAL 7011 
      Proszę o potwierdzenie i jakieś propozycje i sugestie
       
      Wiem że są podobne tematy ale ma tam odpowiedzi na moje pytanie
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj