Skocz do zawartości

Zdjęcie

75-14 MWM d226-4 peknieta głowica lub uszczelka


53 odpowiedzi na ten temat

#1 Share V12

V12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 226 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:east wlkp
  • Zainteresowania:motocykle motoryzacja sprzęt audio

Napisany 12 marzec 2014 - 20:11

75-14 MWM d226-4 peknieta głowica lub uszczelka Witam
Problem wyglada tak
Dopiero co kupiłem ten ciągnik a juz mi włosy siwieją !
We wcześniejszym temacie pisałem że był uszkodzony termostat , kupiłem nowy za 300zł orginalny wahler
Wszystko wydawało sie ok
Dzis poszedł w orke i temperatura skacze kiedy obroty są powyzej 1500 to wskazówka jest na początku zielonego pola , kiedy natomiast obroty spadną jak zawracam na polu to temp szybko idzie na środek skali utrzymuje sie tak przez chwile i znów spada.
Kiedy na ciepłym pracującym silniku odkręce korek chłodnicy to widzę bąbelki powietrza zupełnie jak by dmuchało przez uszczelki lub pęknięta głowice.
kiedy zgasze silnik przez chwile bulgocze w górnym wężu a po chwil przestanie i poziom płynu w chłodnicy opada .
Wystarczy że odpalę to znów sie podnosi i pojawiają sie bąble jak by dmuchało powietrzem
Obawiam się że może być pęknięta głowica od zamrożenia prawdo podobnie jeździli na wodzie bo układ jest zasyfiony rdzą.
Co tu teraz poradzić , masakra zwiodło mnie to ze ten silnik pracuje pięknie cichutko dobrze odpala i ma moc , a tu takie cuda się dzieją

Edytowany przez V12, 12 marzec 2014 - 20:12.

Motocykliści to jedna rodzina :)
Honda CBR 900RR

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
75-14 MWM d226-4 peknieta głowica lub uszczelka Dzisiaj, 02:05
  •  

#2 Share marcinciel

marcinciel

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 marzec 2014 - 20:30

75-14 MWM d226-4 peknieta głowica lub uszczelka Rozbierać :)
Jeśli nie wywala ci płynu to skończ robotę i napraw go na spokojnie. Może coś jeszcze wyjdzie przy okazji ściągnięcia głowic, czego ci nie życzę.
Ja bym obstawiał uszczelkę. Miałem coś takiego u siebie jesienią. Też wpierw wymieniłem termostat a później uszczelkę. Będzie OK.

#3 Share V12

V12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 226 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:east wlkp
  • Zainteresowania:motocykle motoryzacja sprzęt audio

Napisany 12 marzec 2014 - 21:11

75-14 MWM d226-4 peknieta głowica lub uszczelka A jakie były objawy??? .ubywało płynu, wywalało ,dymił na biało , słabo odpalał , nie miał mocy ??
Nie z tego powodu wymieniałem termostat . Stary był całkowicie uszkodzony jak by urwany ten grzybek (a może ktoś go celowo uszkodził)
Aż nie mogę uwierzyć ze w silniku w którym sa osobne głowice na każdy cylinder może wydmuchnąć
Z uszczelkami jest taki problem ze sa trzy rodzaje grubości 1,20 mm 1,30mm i 1,40 mm i teraz jakie założyć???

Edytowany przez V12, 12 marzec 2014 - 21:18.

Motocykliści to jedna rodzina :)
Honda CBR 900RR

#4 Share Karol445

Karol445

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 856 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubuskie

Napisany 12 marzec 2014 - 21:25

75-14 MWM d226-4 peknieta głowica lub uszczelka Jakby co to mam takie głowice z rozbiórki to możemy sie dogadać co do jednej sztuki.

#5 Share CIAPEK1981

CIAPEK1981

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 175 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:OKOLICE INOWROCŁAWIA

Napisany 12 marzec 2014 - 21:36

75-14 MWM d226-4 peknieta głowica lub uszczelka Jak w chłodnicy bąbelki sie pojawiają, to napewno uszczelka lub głowica. Z tego co mi mechanik mówił to najcieńszą uszczelke zakłada sie przy nowym silniku (kiedy luz "wał korbowy - korbowód - tłok" jest mały), w przypadku gdy silnik ma już swoje lata i ww. luz jest większy daje sie grubszą uszczelke. Ja bym założył najgrubszą uszczelke albo ta srednią.

#6 Share maly00

maly00

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 383 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:świetokrzyskie

Napisany 12 marzec 2014 - 23:12

75-14 MWM d226-4 peknieta głowica lub uszczelka ja nie wiem jak dobrze odpala ma moc ladnie pracuje nie przybywa oleju nie ubywa plynu nie kopci i nic sie nie tlucze to po co panikujesz i siwiejesz??? pierwszy ciagnik w zyciu kupiles? czy jak?? u mnie tez tak jest ze wskazowka wez sobie zaloz normlany termometr z czujnikiem od wody i zobaczysz jaka jest temperatura bo na tym nie widzisz jaka jest poza tym moze byc zepsuty??? ta wskazówka tak skacze podnosi sie i opuszcza a jak ten czujnik sie walniety to moze isc za daleko do tego moze przesadzasz z tymi bombelkami szybko krąży woda i pewnie cos tam widac ze bulgocze.....posprawdzaj rano poziom plynu i oleju i nie panikuj to nie nowa valtra na guziki tylko reno z lat 80 siatych;)

#7 Share marcinciel

marcinciel

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 marzec 2014 - 03:36

75-14 MWM d226-4 peknieta głowica lub uszczelka Objaw początkowy to było grzanie się silnika i skakanie temperatury (zetor forterra), później zaczął wywalać płyn. Pomyślałem, że zacina się termostat, wymieniłem. Zauważyłem jednak bąbelki, po ściągnięciu głowicy okazało się, że uszczelka była minimalnie uszkodzona. Ciągnik normalnie palił i maił moc, tyle że wywalało płym i skakała temperatura. Rozbierzesz to zmierzysz grubość uszczelki. W moim innym ciągniku z silnikiem MWM wydmuchało uszczelkę pod jedną głowicą, więc jak najbardziej jest to możliwe :)

#8 Share V12

V12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 226 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:east wlkp
  • Zainteresowania:motocykle motoryzacja sprzęt audio

Napisany 13 marzec 2014 - 09:09

75-14 MWM d226-4 peknieta głowica lub uszczelka

ja nie wiem jak dobrze odpala ma moc ladnie pracuje nie przybywa oleju nie ubywa plynu nie kopci i nic sie nie tlucze to po co panikujesz i siwiejesz??? pierwszy ciagnik w zyciu kupiles? czy jak?? u mnie tez tak jest ze wskazowka wez sobie zaloz normlany termometr z czujnikiem od wody i zobaczysz jaka jest temperatura bo na tym nie widzisz jaka jest poza tym moze byc zepsuty??? ta wskazówka tak skacze podnosi sie i opuszcza a jak ten czujnik sie walniety to moze isc za daleko do tego moze przesadzasz z tymi bombelkami szybko krąży woda i pewnie cos tam widac ze bulgocze.....posprawdzaj rano poziom plynu i oleju i nie panikuj to nie nowa valtra na guziki tylko reno z lat 80 siatych;)


Wiec u Ciebie też skacze temp w zależności od obrotów i obciążenia???
Mam FiataAgri 680 i tam zawsze temperatura stoi idealnie , nie ma żadnego bulgotania bąbelków
Dziś od rana dokładnie to diagnozowałem i dopóki nie osiągnie temperatury pracy (zamknety termostat) jest wszystko ok )
Dopiero jak sie otworzy pojawia sie bulgotanie w tej magistrali wodnej nad głowicami , poziom wody podnosi sie na wolnych obrotach na szybszych opada
Tak mysle że może pękniecie w głowicy bardziej otwiera sie pod wpływam temp??
Na ta chlie nie będe rozbierał zreszta nie mam nawet kasy bo wykosztowałem sie na ten ciągnik : ( .
Więc na przyszłość uważajcie ja zjeździłem kawał swiata w poszukiwaniach porównywałem dokładnie sprawdzałem i tak pewnie mina
A starszy facet wydawał się uczciwy , nie stety nie mozna już ufać
pozdr
Motocykliści to jedna rodzina :)
Honda CBR 900RR

#9 Share maly00

maly00

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 383 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:świetokrzyskie

Napisany 13 marzec 2014 - 20:16

75-14 MWM d226-4 peknieta głowica lub uszczelka w mojej tak jest czy to 110 czy 9034 ze jak ciagne plug pod gore wskazowka idzie na 1/4 zielonego czasami na polowe jak ma ciezko bardzo a jak odwracam i jade z gory schodzi do konca zielonego tak samo przy tej malej gdzie mam czujnik temp i pokazuje jaka jest tem bez obicazenia kolo 50 stopnik jak pracuje np w agregacie to wejdzie na 60 nawet do 70 stopni pozniej spada jak jest lzej ale ja na to nie patrze powiem szczerze ze nie zagladalem po zimie do plynu i nawet nie wiem czy tam sa jakies bombelki tylko olej sprawdzam a stan trzyma od wymiany do wymiany jutro z ciekawosci sprawdze plyn

tak to jest z zakupami sprzedajacy twierdzi ze jest ok a jak przyjedziesz do domu roznie moze byc ale pamietaj ze to uzwyany sprzet nie nowy jakbys nowy kupil to tak lejesz paiwo i w pole z uzywanym zawsze jest ryzko ile dalej za ten ciagnik??

#10 Share marcinciel

marcinciel

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 marzec 2014 - 21:14

75-14 MWM d226-4 peknieta głowica lub uszczelka W/g mnie są trzy opcje: Przejscie między kanałami w samej głowicy, uszkodzona uszczelka i trzecia możliwość- krzywa głowica. Może ktoś przegrzał silnik wymienił uszczelkę ale ta nie dociska dobrze i musi być planowana.
Czy pęknięcie moze się powiększać podwpływem temp.? Metal się rozszerza pod pływem temp. czyli teoretycznie pęknięcie będzie mniejsze o ile istnieje, ale jestem tylko chłopem i nie mam doświadczenia.
Może sprawdź jeszcze, czy szpilki/śruby głowic są dokręcone właściwym momentem?

Edytowany przez marcinciel, 13 marzec 2014 - 21:15.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
75-14 MWM d226-4 peknieta głowica lub uszczelka Dzisiaj, 02:05
  •  

#11 Share V12

V12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 226 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:east wlkp
  • Zainteresowania:motocykle motoryzacja sprzęt audio

Napisany 14 marzec 2014 - 06:33

75-14 MWM d226-4 peknieta głowica lub uszczelka Mam pomysł jak to sprawdzić z której głowicy wydostaje sie powietrze o ile sie wydostaje.
Zdejmę górną magistrale wodną ta co jest nad głowicami , jak wiadomo od kazdej glowicy wychodzi gumowy węzyk który łączy jak z magistralą
Zamiast tego wężyka na kazdą z głowicy założe kawałek przezroczystego węża
Zaleje cieczą żeby była widoczna w węzykach.
Odłącze pompe wody(zdejmę pasek) ,odpalę i będe obserwował czy jakieś bąbelki sie sie pojawiaja
Operacje chce zrobić jutro lub w poniedziałek zdam relacje
pozdr

Edytowany przez V12, 14 marzec 2014 - 06:34.

Motocykliści to jedna rodzina :)
Honda CBR 900RR

#12 Share Wojtek987

Wojtek987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 967 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 marzec 2014 - 08:12

75-14 MWM d226-4 peknieta głowica lub uszczelka Chłopie ale panikujesz. Sprawdzaj czy jest tylko płyn i aby go nie przegrzać i w pole. Jak będzie źle i będzie gubił płyn to ściągnij głowice i daj do planowania wraz ze sprawdzeniem szczelności i po sprawie. To nie kosztuje dużo, jak ustalisz termin planowania to można zrobić w jeden dzień.

#13 Share V12

V12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 226 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:east wlkp
  • Zainteresowania:motocykle motoryzacja sprzęt audio

Napisany 14 marzec 2014 - 14:15

75-14 MWM d226-4 peknieta głowica lub uszczelka Ale po co mam wszystkie głowice ściagać jak chce namierzyć ta uszkodzona
Nie kosztuje dużo to mozę w zetorze tutaj same ceny uszczelek a juz nawet nie chce myśleć jakie koszta jak by głowica była trzasnięta
Motocykliści to jedna rodzina :)
Honda CBR 900RR

#14 Share V12

V12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 226 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:east wlkp
  • Zainteresowania:motocykle motoryzacja sprzęt audio

Napisany 14 marzec 2014 - 19:16

75-14 MWM d226-4 peknieta głowica lub uszczelka potwierdziły się moje przypuszczenia zamieszczam film obrazujący usterkę




Pompa wody odłączona
Już tak mnie te głowice nie martwia bo to ąz masakryczne koszta nie sa bo sa używki do kupienia, czy może być pęknieta lub przerdzewiała tuleja???
Znajomy twierdzi zę sa tu suche tuleje ale wiem że był dwa rodzaje z mokrymi i suchymi .
Motocykliści to jedna rodzina :)
Honda CBR 900RR

#15 Share Karol445

Karol445

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 856 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubuskie

Napisany 14 marzec 2014 - 19:57

75-14 MWM d226-4 peknieta głowica lub uszczelka Ten typ ma suche tuleje i nie ma innej mozliwości zawsze sa suche Nie może być tak że raz sa takie raz takie bo to inna konstrukcja bloku

#16 Share V12

V12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 226 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:east wlkp
  • Zainteresowania:motocykle motoryzacja sprzęt audio

Napisany 14 marzec 2014 - 20:01

75-14 MWM d226-4 peknieta głowica lub uszczelka

Ten typ ma suche tuleje i nie ma innej mozliwości zawsze sa suche Nie może być tak że raz sa takie raz takie bo to inna konstrukcja bloku


Pocieszyłeś mnie tą informacja .
szperam w necie i mokre tuleje były chyba od 87r w nowszych typach silnika
Motocykliści to jedna rodzina :)
Honda CBR 900RR

#17 Share Karol445

Karol445

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 856 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubuskie

Napisany 14 marzec 2014 - 21:03

75-14 MWM d226-4 peknieta głowica lub uszczelka Nie wiem czy to pocieszenie bo ja bym wolał mieć mokre
Chwila czasu i wymienione na podwórku i nie trzeba wyjmować silnika i wozic do wprasowania suchych

#18 Share V12

V12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 226 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:east wlkp
  • Zainteresowania:motocykle motoryzacja sprzęt audio

Napisany 14 marzec 2014 - 21:06

75-14 MWM d226-4 peknieta głowica lub uszczelka No z tym to racja
ale drugiej strony mokre tuleje lubia przeciekać ze starosci i przekonałem sie o tym nie raz
Mój ciągnik nie bierze oleju i ma kompresje wiec nie szykuje mi się ich wymiana w najbliższym czasie
Motocykliści to jedna rodzina :)
Honda CBR 900RR

#19 Share Karol445

Karol445

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 856 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubuskie

Napisany 15 marzec 2014 - 10:26

75-14 MWM d226-4 peknieta głowica lub uszczelka Jak widzisz każdy kij ma dwa końce. Jeśli cos ma zalety to automatycznie ma wady

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
75-14 MWM d226-4 peknieta głowica lub uszczelka Dzisiaj, 02:05
  •  

#20 Share V12

V12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 226 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:east wlkp
  • Zainteresowania:motocykle motoryzacja sprzęt audio

Napisany 16 marzec 2014 - 08:19

75-14 MWM d226-4 peknieta głowica lub uszczelka Głowice zdjete uszczelki w fatalnym stanie jeszcze oryginalne , poddały sie próbie czasu
teraz planowanie i nowe uszczelki
Mam problem z wyjęciem wtrysków , ale mam nadzieje że zakład w którym będe robił szlifowanie sobie z tym poradzi
I pytanie do tych co juz to robili oryginalna uszczelka miała grubość 1,3mm czy jak spanuje głowice to założyć grubsza uszczelkę 1.4mm (taka w sklepach wystepuje najcześciej) czy zakładać 1.3mm
pozdr

Edytowany przez V12, 16 marzec 2014 - 15:30.

Motocykliści to jedna rodzina :)
Honda CBR 900RR

Podobne tematy d226 peknieta glowica uszczelka