Skocz do zawartości

Zdjęcie

Zetor 10540


42 odpowiedzi na ten temat

#21 Share Historyk

Historyk

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 27 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 marzec 2014 - 21:40

Zetor 10540 ptaszyna może i masz racje :)

Co do problemu skrzyni to krótko: ciągnik zapalił = problem znikł :D

Dziś zetorek trochę porobił z bronami na około 3 ha. Część ziemi była bardzo ciężka do uprawy ale 10540 dał sobie rady :D
Zauważyłem że po nagrzaniu spod silnika o konkretnie spod "wentylatora" "wiatraka" wydobywa się para tak jakby coś tam parowało. Ciekawe zjawisko :D

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zetor 10540 Dzisiaj, 12:09
  •  

#22 Share slavo666

slavo666

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 17 postów

Napisany 02 kwiecień 2014 - 17:22

Zetor 10540 para widoczna pod słońcem to zapewne z odmy czyli rurki odpowietrzającej silnik przebiegającej obok koła pasowego bardziej z prawej strony silnika.

#23 Share Historyk

Historyk

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 27 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 kwiecień 2014 - 18:22

Zetor 10540 Ooooo to możliwe!

Mam nowe newsy z prac przy ciągniku. Zmieniliśmy na nowe końcówki wtryskiwaczy (stare do wyrzucenia), świece żarowe wszystkie były przepalone. Zmieniliśmy je na nowe (jedna 40 zł) + do tego nowy wkład filtra paliwa. Pompa została ustawiona (poprzedni właściciel zmieniał pompę na nową. Była źle ustawiona). Po naprawie traktor zaczął pracować głośniej. Pierwsze dwie próby zapalenia (w dniu naprawy i dzień po) były nawet dobre. Dziś coś jest nie tak. Znowu trzeba długo kręcić rozrusznikiem. Wydaje mi się że podczas zmiany filtra paliwa układ się zapowietrzył i to jest powód tego problemu albo pompa jest źle ustawiona i trzeba ustawiać ją ponownie. Mogło też spalić świece żarowe. Nie wiem w najbliższym czasie jeszcze raz rozbierzemy zetora.

#24 Share Historyk

Historyk

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 27 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 kwiecień 2014 - 20:21

Zetor 10540 Sorry za powtórzenie ale sprawa się wyjaśniła.

Wymieniliśmy wtryski, świece żarowe, przewody od akumulatora, sprawdziliśmy i przeczyściliśmy rozrusznik (łożyska w nim też wymieniliśmy). Włącznik prądu był lipny, spalony. Wywaliliśmy go. Wymieniliśmy również włącznik rozrusznika (nad główną częścią rozrusznikiem, taka puszka). Pompa została wyregulowana i pali teraz jak ta lala.

Chciałbym jeszcze raz podziękować wszystkim za pomoc! :)

Myślę że temat jest do zamknięcia.

Edytowany przez Historyk, 08 kwiecień 2014 - 20:27.


#25 Share DAREK

DAREK

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 postów

Napisany 09 kwiecień 2014 - 19:15

Zetor 10540 na czym polegała regulacja pompy ?

#26 Share Historyk

Historyk

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 27 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 kwiecień 2014 - 19:22

Zetor 10540 Zmiana jej ustawienia. Chodzi o to w jakim momęcie ona łapie praca. Jak dobrze pamiętam była ona ustawiona na za wczesną pracę

#27 Share tom_mie1991

tom_mie1991

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 5 postów

Napisany 02 maj 2014 - 15:29

Zetor 10540 potrzebuje pomocy. w ktorą strone powinien być połączony korbowód z tłokiem w zetorze 9540. tłok u góry te zagłebienie do wtrysku ma bardzie przy jednej stronie i czy ta przeciwwaga u góry na korbowodzie ma być w stronę węższą czy szerszą. rozbierał ktoś taki silnik?? z góry dzięki za pomoc. (tu jest zdj korbowodu i tłoka)
http://zetory.pl/gal...orterra-proxima
http://zetory.pl/zes...540-8540-org-3/

#28 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1628 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 02 maj 2014 - 21:19

Zetor 10540 Należy zwracać uwagę na zamki panewek w stopie korbowodu, montuje się zawsze zamkami na przeciwnej stronie do wałka rozrządu,

#29 Share tom_mie1991

tom_mie1991

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 5 postów

Napisany 03 maj 2014 - 08:40

Zetor 10540 czyli w tym modelu było by zamkami na korbowodzie w strone pompy paliwa? a zamki główne co trzymają wał są w stronę odwrotną.

#30 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1628 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 03 maj 2014 - 11:27

Zetor 10540 Już dosyć dawno nie rozbierałem żadnego sil. ( z 2 lata) i nie dam sobie ręki uciąć czy jest jak napisałem czy dokładnie odwrotnie, ale zasada o której pisałem jest uniwersalna i dotyczy wszystkich silników ( uczą o tym w szkole )czyli zamki panewek montuje się zawsze patrząc na wałek rozrządu ale jak jest? to mi wyleciało ( chyba powoli starość ) warto na to patrzeć przy demontażu.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zetor 10540 Dzisiaj, 12:09
  •  

#31 Share tom_mie1991

tom_mie1991

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 5 postów

Napisany 03 maj 2014 - 16:30

Zetor 10540 zle powiedziałem. złożyliśmy zamkami w strone wałka rozrządu

Edytowany przez tom_mie1991, 03 maj 2014 - 19:58.


#32 Share yrek

yrek

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 13 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:KK

Napisany 04 lipiec 2015 - 12:50

Zetor 10540
Witam, podpinam się do tematu i odświeżam.
 
Posiadam Zetora 10540 - nie zapala. Czytałem już na forum, że te typy tak mają, ale bez przesady...
 
Od jakiegoś czasu mi nie zapala bez psiknięcia na filtr samostartu. Filtr czysty.
 
Paliwo w górnym baku, przewody paliwowe sprawdzone, przedmuchane, nie widać nieszczelności. Paliwo z baku leci mocno do pompki zasilającej, filterek w odstojniku nie zapchany. Układ paliwowy odpowietrzony zgodnie z instrukcją obsługi, 2 ruchy pompką ręczną i paliwo sika bardzo mocno, niespienione przy śrubach odpowietrzających. Jest bąbelek powietrza w szklanym odstojniku. Wstawiony zaworek zwrotny przed pompką zasilającą. Także wykluczam wadliwą pracę układu zasilania, tym bardziej, że jak dolot zaciągnie samostart i zaczyna szybciej kręcić to silnik zapala momentalnie. Tak samo jest na zaciąg - tylko pół obrotu kołem i zapala.
 
Z odmy wali szarawy dym. Z komina ani dymka. Silnik blisko 5tys. motogodzin.Po odpaleniu chodzi równiutko, w robocie moc też jest. Świece nowe, nie widać różnicy z podgrzewaniem i bez. Wstawiony manometr ciśnienia oleju, po odpaleniu zaraz 6bar, po dodaniu gazu nawet7,5bar. W zimie nie używam, grzałki nie mam.
 
Rozrusznik szybkoobrotowy czeski (9 zębów), sprawdzony u elektryka - kręci za wolno. Akumulatory podłączam nawet 2 z bizona z 2013 roku, każdy ma napięcie 12,7V - nie pomaga.  Sprawdzałem na innych, krótkich przewodach (1m) od c360, bez zmian. Czyściłem klemy i styki. Podczas kręcenia rozrusznikiem sprawdzałem na nim napięcie - od 7 do 9 V. Alternator podaje napięcie 14,8V. Wyłącznika prądu pod maską nie ma.
 
Nie zapala nawet ciepły. Jak się w robocie zagrzeje dość mocno to sam gaśnie poniżej 1000obr. 
 
Ktoś coś może poradzi, gdzie szukać przyczyny?

Edytowany przez yrek, 04 lipiec 2015 - 12:51.


#33 Share zetores

zetores

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 458 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 lipiec 2015 - 20:37

Zetor 10540 Napiecie zaniskie raczej. Powinno nie spadywać poniżej 9 volt jak sie już rozbuja. Ogólnie powinno slychac czy wolno czy szybko kręci. Sproboj podpompowac pompką przed rozruchem, a najlepiej w czasie rozruchu
Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

#34 Share yrek

yrek

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 13 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:KK

Napisany 04 lipiec 2015 - 20:52

Zetor 10540
Po niedzieli zmierzę jakie mam teraz napięcie na rozruszniku. 
 
Popsikałem wszystkie końcówki przewodów i klemy kontaktsprayem. Podpiąłem mocno naładowany akumulator - kręci wyraźnie szybciej, ale jednak dalej nie zapala. Podpompowałem. W trakcie kręcenia nie puszcza ani dymka z wydechu. Czyli jednak wina  układu paliwa. Wymieniłem zaworek zwrotny w pompce zasilającej (tamten nie trzymał) i ponownie odpowietrzyłem - zniknął bąbelek powietrza w odstojniczku. Poluzowałem 2 przewody wysokiego ciśnienia przy pompie i zacząłem kręcić - pompa podaje paliwo, ale jakieś mikroskopijne dawki, mniej nawet niż w C360. Odpaliłem na samostarcie. Ciągnik chodził równo. Gaz ręczny na 0 i noga z pedału - okazało się, że silnik bez szybkiej przegazówki nie schodzi sam poniżej 1000 obr. Czytałem w którymś temacie o problemie jakiejś membrany od turbiny sterowanej podsciśnieniowo w 9540 bodaj. Nie wiem, gdzie jest ta membrana i jak ją sprawdzić. Czy to może być przyczyną? Ktoś ma wiedzę na ten temat? 


#35 Share zetores

zetores

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 458 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 lipiec 2015 - 21:40

Zetor 10540 Jesli nie puszcza nawet dymka i nie podaje nawet dawki na wtrysk to raczej turbinka nie bedzie miala nic wspólnego. Podkładki miedziane nowe najlepiej dać.
Odkręć przewód za pomką zasilającą ten co idzie do pompy. I sprawdz ile paliwa poda tym przewodem. Spróboj go troche przytkac i zobaczyć czy nadal bedzie podawac. Tloczek w pompce może się zaciąć.
Najlepiej przewody przedmuchac i nowe podkladki dać. I odpowietrzyc srubką na pompie.
Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

#36 Share yrek

yrek

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 13 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:KK

Napisany 04 lipiec 2015 - 22:10

Zetor 10540

Ok, zrobię w poniedziałek i dam znać co i jak. Dzięki za porady póki co :)



#37 Share DarekD

DarekD

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 655 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 lipiec 2015 - 13:16

Zetor 10540
 

trzeba tu chyba zacząć od  dokładnego sprawdzenia układu paliwowego .  Albo się zapowietrza albo zapycha .

 
 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

#38 Share yrek

yrek

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 13 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:KK

Napisany 16 sierpień 2015 - 21:51

Zetor 10540
Witam ponownie, wracam do tematu ze znalezioną przyczyną.
Szczelność układu paliwowego była ok. Problemem była zacinająca się w pompie listwa - nie podawała dawki rozruchowej, stąd przy zapalaniu nie było ani dymka. 
 
Pompa została oddana do zakładu, przy okazji zostały wymienione wszystkie sekcje na nowe. Po założeniu pompy ciągnik zapala, szybciej wchodzi na obroty, zaczął puszczać małe szarawe dymki. :D
 
Tu moje kolejne pytanie - gdzie dokładnie znajduje się sworzeń, który się wpuszcza w otwór do ustawiania zapłonu? Gdzieś w kole zamachowym? Szukałem przy misce olejowej za poradą jednego mechanika, ale nie mogę nigdzie znaleźć.


#39 Share DarekD

DarekD

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 655 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 sierpień 2015 - 19:25

Zetor 10540
 

nie jestem pewien na 100 % ,ale chyba nie znajdziesz takiego sworznia .

Jaki był koszt jednej sekcji i kosz naprawy ?

 

nowy

 
 
 
 
 
 

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zetor 10540 Dzisiaj, 12:09
  •  

#40 Share yrek

yrek

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 13 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:KK

Napisany 24 sierpień 2015 - 06:57

Zetor 10540

Koszt jednej sekcji 230zł, robocizna 200zł.



Podobne tematy zetor 10540