Skocz do zawartości

Zdjęcie

Zetor 10540


42 odpowiedzi na ten temat

#1 Share Historyk

Historyk

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 27 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 marzec 2014 - 17:55

Zetor 10540 Witam wszystkich.

Od nie dawna jestem szczęśliwym posiadaczem zetora 10540 z 96r. Kupiłem go od pierwszego właściciela z 4800mth. Sprzęt na prawdę zadbany. Wiadomo nie stał on niego i nic nie robił ale wszystko działa tak jak należy. W bigach żadnych zgrzytów, wom sprawny, opony baumy prawie że nowe (wymieniał).

Jest z nim jednak problem. Gdy jest zimny nie chce dobrze palić. Strasznie łechce i pryka ale nie zapala. Gdy jednak zapalę go , gdy się rozgrzeje chodzi jak ta lala. Pali od strzału, moc jest.

Gdy kupowałem go od niego problem ten tłumaczył mi zużytym akumulatorem i nadającymi się do wymiany końcówkami wtryskiwaczy. Aku kupiłem nowy, czeski ale poprawy zapalania na zimnym nie ma.

Rozmawiałem z znajomym kumplem i on twierdzi że na 99% to mała kompresja a co za tym idzie konieczność robienia kapitalki. Trochę się zmieszałem po tym osądzie. A o tym sądzicie? Wiem że jest sporo tematów na temat złego palenia tych typów zetora ale po ich przestudiowaniu sam nie jestem pewien co sądzić o moim problemie, co robić. Dodam jeszcze że świece żarowe są ok.

Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl
Zetor 5011 świeżo sprowadzony z Niemiec I właściciel pełna dokumentacja


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki Zetor/ ZTS
  • 18500.00 PLN
  • 13 lis 2017

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zetor 10540 Dzisiaj, 13:59
  •  

#2 Share zetores

zetores

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 549 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 marzec 2014 - 20:15

Zetor 10540 Sprawdź świece. Oraz daj lepszy przewód do rozrusznika. aby akumulator był najlepiej jak najbliżej rozrusznika. U mnie to pomagło. I przy odpalaniu Gaz ręczny na maksa. Zrób polowe szosowe na neutral. I wciśnij sprzęgło i odpalaj. ja grzeje jeden raz na świecach, czasem i dwa razy grzeje gdy rozrusznik ma ciężko kręcić
Więcej info poniżej


http://www.agrofoto....0/#entry1288690

Jeden z użytkowników wypowiadał się że świece mogą grzać, ale nie tak jak powinni. Powinieneś każdą wykręcić i sprawdzić czy grzeje (robi się czerwona na prawie całej swojej powierzchni). Druga sprawa to dobrze rozpylone paliwo przez wtrysk, oraz kompresja bo to przy niej tworzy się wysoka temperatura i od temperatury zapala się mieszanka, im bardziej rozpylone tym łatwiej się zapala. Zmierz ciśnienie sprężania przy rozruchu. I może jakiś olej rzadszy wlej, bo też robi swoje. Co do rozrusznika to ja mam oryginał po regeneracji. Ponieważ nie miał siły przekręcić, a jak kręcił to za wolno. Zanim się zabierzesz za wymianę sprawdź jak odpali z po-pychu. Po naprawie też miał ciężko. Został zmieniony przewód z akumulatora do rozrusznika i ominięty wyłącznik prądu. Napięcie przy odpalaniu musi być powyżej 9 volt. Co do rozruszników szybkoobrotowych to słyszałem wiele negatywnych opinii. Że są dobre na lato, ale nie na zimę, bo są przeciążone i idą na złom. Jak już to nie chiński. Mój po kapitalnym tydzień temu odpalił bez problemu. Oczywiście grzałem na świecach. (zetor 7540)


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

#3 Share Historyk

Historyk

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 27 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 marzec 2014 - 20:28

Zetor 10540 Bóg zapłać zetores !! :) postaram się już juro zabrać do roboty przy tym. O wszystkich postępach będę informował (na pewno komuś jeszcze przyda się ten temat)

#4 Share wojtal24

wojtal24

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2138 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazowieckie

Napisany 09 marzec 2014 - 22:03

Zetor 10540 Jak to sie mówi ten typ tak ma ja w swoim też sprawdziłem świece, wymieniłem i ustawiłem nowe końcówki i ciagle to samo też mam ok 4700MTG i założyłem rozrusznik szybkoobrotowy magnetona czeskiego a na większe mrozy grzałkę w blok
ZETOR TEAM

#5 Share Historyk

Historyk

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 27 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 marzec 2014 - 22:18

Zetor 10540 Rozrusznik w moim przypadku wydaje się w porządku. Świece sprawdzę w najbliższej przyszłości. Co do końcówek to chyba sam nie będę się tego tykał.

wojtal24 robiłeś już kapitalke w swoim? Mój zetor nie był nic robiony i coś mi się tak wydaje że te 5000mtg bez remont to dosyć sporo.

#6 Share DAREK

DAREK

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 postów

Napisany 10 marzec 2014 - 17:59

Zetor 10540 nie wchodź w żadną kapitalkę bo te silniki (nowe czy po remoncie) ciężko palą nawet latem , Do rozruchu muszą mieć sprawne świece żarowe . Oczywiście kontrola końcówek wtryskiwaczy nie zaszkodzi -słabe rozpylanie to ciężki zapłon
Jeszcze może się zapowietrzać jak masz paliwo tylko w dolnym zbiorniku

Edytowany przez DAREK, 10 marzec 2014 - 18:03.


#7 Share furman3

furman3

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 12 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 marzec 2014 - 18:58

Zetor 10540 Słuchaj kolego, posiadam od 3-4 lat zetora 8540 ( ta sama seria ) kupiłem go z 4200 mtg i pojeździłem nim trochę, mam małe gospodarstwo ale trochę go przeciążyłem z pługami i dostał po d***e i w dodatku był zapchany filtr powietrza więc silnik padł :/

Wracając do tematu u mnie przy 4325 mtg był robiony silnik ponieważ też ciężko odpalał latem a zimą to już całkiem masakra, głównie na remont zdecydowaliśmy się dlatego że brał olej (podobno zetory olej lubią brać ale nasz wyjątkowo go pochłaniał litrami ), Tak więc jak oleju Ci nie bierze to remont silnika nie wiem czy będzie dobrym rozwiązeniem. Możesz zmieżyć jaką ma kompresje maszyna Twoja i się okaże co i jak. Dodam że po remoncie silnik napradę fajnie odpala. Przy -10 odpalał po 2-krotym nagrzaniu świec gdzie przed remontem musiałbym z samostartem i rozruchem go odpalać.

#8 Share Historyk

Historyk

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 27 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 marzec 2014 - 19:17

Zetor 10540 Właśnie a propos zbiornika. Nie dawno zalałem go prawie do pełna. Po prawie cało dało dniowej robocie z rozrzutnikiem wskaźnik non stop pokazuje full bak ropy (pali się na tym wskaźniku czerwona lampka). wiecie może co to być?



#9 Share Historyk

Historyk

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 27 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 marzec 2014 - 19:17

Zetor 10540 Właśnie a propos zbiornika. Nie dawno zalałem go prawie do pełna. Po prawie cało dało dniowej robocie z rozrzutnikiem wskaźnik non stop pokazuje full bak ropy (pali się na tym wskaźniku czerwona lampka). wiecie może co to być?



#10 Share zetores

zetores

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 549 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 marzec 2014 - 19:30

Zetor 10540 odłączył się pewnie kabelek. Jeśli tak, wskażnik poza skale powinien wyjść
Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zetor 10540 Dzisiaj, 13:59
  •  

#11 Share jaro8540

jaro8540

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wschodnie mazowsze WSK

Napisany 10 marzec 2014 - 20:39

Zetor 10540 Tak jak koledzy wyżej, koniecznie sprawdź świece, u mnie po przy jednej zepsutej nie chciał odpalać. Na zimę przy większych mrozach grzałka w bloku jest raczej konieczna.
Piwo to moje paliwo

#12 Share Historyk

Historyk

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 27 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 marzec 2014 - 22:37

Zetor 10540 Koledzy nie miałem czasu ostatnio rozebrać zetorka. Woziłem przez dwa dni obornik. Wszystko ok tylko te zapalanie na zimnym silniku. Ja rozumiem że przy temperaturze minusowej pali źle ale on źle pali nawet w tedy gdy jest ciepło. Sprawdziliśmy dzisiaj jak pali z pycha. Dymił na biało nie miłosiernie ale zapalił po przejechaniu ładnych kilkunastu metrów. W najbliższym czasie postaram się sprawdzić świece, wtryski.

AA właśnie by zapomniał : )
Pali mi się ciągle czerwona kropka w miejscu na kontrolka stanu paliwa. Wcześniej pokazywał full pełny bak a teraz po jeździe z rozrzutnikiem + agregat ( tak mniej więcej 4mtg) 1/4 baku :blink:
Sprawdziłem kabelki ale nic. Myślałem że może zawiesił się pływak ale jeżli pokazuje teraz inny poziom niż wcześniej to nie możliwe. Panowie to chyba nie możliwe żeby przy takiej pracy, takiej długości roboty aż tyle spalił.

Denerwujące to ech :mellow:

#13 Share zetores

zetores

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 549 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 marzec 2014 - 16:54

Zetor 10540 jesli pokazuje na full na kabe rozlaczony przy masie
Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

#14 Share DAREK

DAREK

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 postów

Napisany 14 marzec 2014 - 17:47

Zetor 10540 zacznij od świec a następnie końcówki wtrysków ,skoro dymi . Jak nie ubywa oleju to nie ruszaj więcej silnika bo wszystkie tak palą . W kolektorze jest miejsce na świecę płomieniową a w bloku na grzałkę ,ale to już sposoby na temperatury poniżej 0 .

Edytowany przez DAREK, 14 marzec 2014 - 17:50.


#15 Share Historyk

Historyk

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 27 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 marzec 2014 - 19:06

Zetor 10540 Był u mnie 5 dni temu mechanik. Obejżał sprzęt i powiedział że przyjedzie rozebrać go w tym tygodniu. Sprawdził tylko czy nie ma przedmuchów z odmy. Z tym jest ok.

Pojawił się jeszcze jeden problem : ( Nie chce wejść jedynka. Nie wiem co się stało ale wchodzę do ciągnika (nie zapalonym) patrze jak biegi wchodzą wzystko okej tylko 1 nie wchodzi. Mam skrzynie 3 biegową + wsteczny

2----N
3----1

#16 Share zetores

zetores

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 549 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 marzec 2014 - 23:46

Zetor 10540 mi w zetor 5320, pękniety sychronizator blokowal 5 bieg
Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

#17 Share Historyk

Historyk

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 27 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 marzec 2014 - 10:46

Zetor 10540 To bardzo możliwe. Dużo roboty naprawić tą usterkę?

Chwila , przecież ta skrzynia nie jest synchronizowana. To musi być coś innego. Dodam że czasami za pierwszym razem nie chciała wchodzić jedynka. Trzeba było wsadzać ją jeszcze raz. Zapalę ciągnik i zobaczę może coś się tam samo przestawi po odpaleniu:D

Edytowany przez Marcin91, 16 kwiecień 2014 - 20:59.
cytowanie poprzedniego posta


#18 Share zetores

zetores

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 549 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 marzec 2014 - 22:46

Zetor 10540 Zdejmij podłoge w tym zetorze. O ile dobrze pamietam, śruby są przy krawędziach podłogi. zdejmiesz podłoge. To potem odkręcasz pokrywe od wajchy do biegów. Co nie co widać. Jak nie dojrzysz trybu to spusc olej, może lepiej bedzie widac. noi trzeba miec jakies lusterko przy sobie. Lub problem z wajchą, Skasuj wszelkie luz na tej pokrywie. Bo może to wajcha winna.
Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

#19 Share Historyk

Historyk

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 27 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 marzec 2014 - 10:31

Zetor 10540 ok i tak zrobię o ile nic się nie poprawi. O wszystkim będę was informował.

zetores za twoją pomoc dla takiego żółtodzioba jak ja masz u mnie czteropaka browarków :D

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zetor 10540 Dzisiaj, 13:59
  •  

#20 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1882 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 28 marzec 2014 - 12:24

Zetor 10540

To bardzo możliwe. Dużo roboty naprawić tą usterkę?

Chwila , przecież ta skrzynia nie jest synchronizowana.


I tu się mylisz, ta skrzynia jest synchro.

Podobne tematy zetor 10540