ewaawe3

Oś przednia napędzana ursus 1614

Polecane posty

ewaawe3    6

witam

 

wymieniamy łożyska zwrotnicy w prawym kole w ursusie 1614 i przy okazji chcielibyśmy zdjąc półoś w celu wymiany uszczelniaczy czy ktoś wie jak to zdjąc odkręciliśmy satelity , 8 sztuk nakrętek po wewnetrznej stronie koła i za nic nie idzie tego zdjąć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

u nas jak w glebogryzarce trzeba było wymjenić łorzyska a nie chciała się rozejść to jedena lina do glebogryzarki i do c 360 druga lina do glebogryzarki i do c 4011 i piznąć młotem w odpowiednim mjejscu i zawsze się rozchodziła a już 4 razy tak robiliśmy. a tak na parginesie c 360 na oponach 16.9 a c 4011 na 14.9 i c360 z c 4011 nigdy nie mjała szans!! hehe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Ale co dokładnie rozbierasz, zwolnicę czy oś. Bo mi wydaję się że zwolnicę, chodzi ci o wyjęcie tego dużego uszczelniacza, bo te 8 śrub odkręcasz, i 3 z nich wkręcasz w te otwory, i dokręcając powoli po kolei każdą z nich rozchodzi się zwolnica, Niestety te śruby mają za krótkie gwinty, i brakuję żeby do końca się rozeszło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Zeby zdjąć całą zwolnicę z wałka z krzyżakiem trzeba odkręcić śruby z góry i z dołu.Duży uszczelniacz osadzony jest na pierścieniu który schodzi po biciu przecinakiem.Gdyby już były rysy i uszczelniacz przepuszczał.

 

@Forumkowicz pisz na temat.Twoja wypowiedź nic sensownego nie wnosi do tematu...


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalfalk1    27

musisz zdjąć zwolnicę z ciągnika.od wewnętrznej strony odkręć 8 śrub z blachą.pod blachą masz 3 otwory zatkane korkami gumowymi.usuń je i wkręć3 śruby(te z tych ośmiu) i wkręcaj je równomiernie aż zwrotnica rozsunie się z kosza satelit.po rozłożeniu tego wszystko masz na wierzchu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ewaawe3    6

ale jak zdjąc tą zwolnice z ciągnika, zbić ?

Stawia opór tak jak by coś trzymało na satelitach ten wałek na środku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

jak dobrze rozumiem to tam nic nie trzyma.

Odkręcasz 8 śrub 16mm, na klucz 24mm, 4 z dołu i 4 z góry, zbijasz te blachy z łożyskami, podważasz przecinakiem lub montówką i ściągasz całą zwolnicę, łańcuszek, rurka i z trzy osoby, dwie ściągają, a trzecia asekuruje., ciągnie, tam już nic nie trzyma musi zejść z tego wałka frezowanego za krzyżakiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalfalk1    27

dokładnie tak.wałek z frezem w zwolnicy nie jest niczym zabezpieczony.musi swobodnie wyjśc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ewaawe3    6

i zeszło problem był z powodu wyrobionego wałka na końcu krzyżaka i klinował się na zębatce od satelit, wiec użyliśmy duzego sciągacza i poszło, a teraz wkrecamy te 3 śruby żeby odeszło ale też łatwo nie będzie bo nic nie idzie moze jakis sposob inny trzeba wymyślić.

Edytowano przez ewaawe3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalfalk1    27

no jest sposób na ściągnięcie tego bez tych śrub.wkładamy kawałek rurki w otwór gdzie był wałek z frezem(ma wystawać ok10-15cm).stawiamy na tej rurce lewarek hydrauliczny.na lewarek kładziemy ceownik(trochę szerszy niż zwrotnica).następnie dwoma łańcuchami obejmujemy ceownik i zwrotnicę(tam gdzie były czopy od łożysk).lewarkiem podnosimy ceowniki i powinno się wszystko rozejśc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnik554    8

dobrze że ktoś wymyślił te ściągacze bo nawet w bizonie niektóre łożyska nie zdejmie bez tego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GDB    1

Witam. Jak rozumiem w 914 jest praktycznie to samo, co w 1614 (jeśli chodzi o zwolnicę napędu przedniego).

Wypadł mi klin mocujący kosz satelit (B18x11x50) i wszedł w satelity.

 

To jeden z tych klinów widocznych na zdjęciu.

http://www.fmix.pl/zdjecie/3978784/pb100103

 

Czemu on wszedł? Niczym nie jest zamocowany? Tylko na wcisk?

Czy można go włożyć, nie ściągając kosza satelit i całej zwolnicy z ciągnika? Czy znowu wypadnie?

A może podkładka od środkowego trybu kosza satelit powinna być większa (ta, którą mam jest raczej mała, nie wystaje poza obrys tego środkowego trybu) i trzymać ten klin?

Czy w ostateczności można jeździć tylko na jednym klinie, drugiego nie wkładać?

 

Pozdrawiam...

Edytowano przez GDB

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus55    11

Witam. Mam pytanie odnosnie tego żebyscie mi doradzili co mam zrobić. Kupiłem ursusa 1201 bez przedniego napędu. Była to prawdziwa ruina bo dałem za niego 4 tyś. Remontując go zrobiłem następujące rzeczy: Sprzęgło kpl. nowe, chłodnica wody i pompa, wtryskiwacze pompa do regeneracji, pompa podnośnika i wspomagania no i mikropompka, nowe dolne cięgła, nowy filtr powietrza, wyrzuciłem zaspawany wzmacniacz i zastąpiłem je wałkami, nowe akumulatory i rozrusznik no i instalacje, kapitalny remont silnika głowica,zestawy, wałek rozrządu itd., zwolnice, hamulce wraz z wymianą półosi. Regeneracja przedniej osi wraz ze zwrotnicami łącznie wyszło coś ok. 16tyś. Moje pytanie jest takie czy lepiej kupić do niego przedni napęd i będe wiedział co mam czy lepiej go sprzedać za jakieś 15tyś bo pewnie więcej nie dostane i dołożyć i kupić jakiegoś już z przodem? Tylko obawiam się że znowu trafie i zaś będą mnie czekać koszty. Powiedzcie co wy byście zrobili. Ps. Dodam że żona już nie może patrzeć jak siedze w garażu☺


Nikt się nie podzieli ze mną swoim zdaniem?

Edytowano przez ursus55

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez kubatedi
      Witam
      Mam pewien problem mianowicie w przyczepie autosan d44b kazde koło podczas jazdy chodzi sobie lewo prawo zamiast toczyc sie prosto cczym to moze byc spodowdowane? Szpilki wszystkie sa dociagniete, oraz nie ma luzu na kołach.
      Proszę o porady
       


    • Przez Mikua
      Czesc Problem taki że nie mogę stawić początku wtrysku, na kole zamachowym posiadam 3 kreski, raz paliwo drgnie na pierwszej, raz na ostatniej A nie kiedy z 2-3 cm nad ostatnią kreską, silnik jest po kapitalnym remoncie, kola od rozrządu są nowe-ursusa, ustawienie-dwie kropki kola wału w jedna kola pośredniego, dwie kropki kola rozrządu w dwie kropkę kola pośredniego, i 0 kola pośredniego z 0 kola pompy wtryskowej, silnik zapala lecz nie równo pracuje, takie "szczekanie" ma ktoś pomyśl co może być nie tak? Pozdrawiam
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj