malyrad

Czy można zwiększyć moc w reni 110.14ts

Polecane posty

malyrad    0

Witam wszystkich! Sprawa wygląda tak! Posiadam renie 110.14 ma ona 100 km, a chciałbym zwiększyć jej moc do 120. Z tego co się dowiadywałem to można to zrobić zwiększając dawkę paliwa bo niby silniki te same, niczym niby się nie różnią tylko tą dawką? Teraz takie moje pytanie czy może ktoś to robił, albo wie jak zwiększyć tą dawkę paliwa i oczywiście o ile i czy nie będzie to miało negatywnych skutków? Jeśli ktoś wie coś na ten temat to bym był bardzo wdzięczny! Z góry dziękuje za udzielenie mi informacji :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mr_antek    0

Na pewno się da tylko kwestia opłacalności i kosztów. Jeśli silnik taki sam a różnica tylko w dawce paliwa to zmień pompę paliwowa i po kłopocie, chociaż pewnie i wtryski są inne. A nie myślałeś o turbinie na pewno by dała jakieś 10-15 KM więcej bez większej ingerencji w silnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Można tylko z ostrożna :D

Nie robiłem tego i na razie nie planuję.

Zamierzam na jesień założyć zwykłą instalację LPG od audi, bo kończy się certyfikat na zbiornik. Do audi założę całą nową instalację a starą do Reni. Moc zwiększa się od 10 do 15% a oszczędności są większe, gdyż gaz jest tańszy. Zyskuję także na stabilniejszej pracy silnika.

Co do zwiększania mocy poprzez zwiększenie dawki paliwa to prosta sprawa. Jaką masz pompę. Zrób zdjęcie.

Jeżeli Lukas CAV to na środku pompy jest okienko rewizyjne na dwie śrubki bodajże M8 zaplombowane. Uwaga na paliwo. Wewnątrz są dwie śrubki bodajże M10 literki "L" - zmniejszasz "H" - zwiększasz dawkę paliwa. Potem trzeba odpowietrzyć pompę. O ile pokręcić? - bez instalacji pomiarowej trudno określić tylko metodą prób i błędów, ale zasadniczo o niewiele.

Radzę zawieść pompę do pompiarza, sprawdzi w katalogu ile powinno być i zwiększy o 10ml na 1000 wtrysków paliwa i będzie git :D


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malyrad    0

:D Witam ponownie! Mam takiego jednego znajomego co jest dość obeznany w tych ciągnikach? Twierdzi ze silniki te same tylko dawkę paliwa trzeba zwiększyć?! Tylko jak go się pytałem jak to zrobić to do końca nie wiedział jak? Dane techniczne wskazują że renie 110.14, 113.14, 120.14 mają takie same cylindry bo ta 133.14 ma już cylindry i tłoki już o 5 mm większe!? tylko zastanawiam się czy pompy się nie różnią!? wtryski niby też te same. Turbiny nie chcę bo trochę kosztuje, a mi chodzi o zwiększenie mocy jak najmniejszym kosztem (bo mi trochę mocy brakuje) mr_antek wymiana pompy to też jakiś koszt!/ Kolego AlaCapone mądrze piszesz, ale nie chce wykręcać pompy bo to różnie bywa?, a w mojej okolicy to nawet dobrych pompiarzy to nie ma! Zdjęć pompy jak na razie nie dodam bo za bardzo czasu nie mam! Pompa rotacyjna, ale nie wiem czy ta Lukas Cav.

A czy na pompie są jakieś numery albo znaki żeby można było sprawdzić czy się różnią? LPG to też jakiś koszt! Z góry dzięki i do zobaczenia wieczorem/! :D B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Kolego nie zawsze "jak najmniejszym kosztem" znaczy tanio :D

Jeżeli masz obawy, że po zdjęciu pompy nie ustawisz jej to nie wyjmuj, ale licz się też z tym iż trudno będzie ustawić dawkę samodzielnie.

Wtryski wprawdzie takie same, ale mogą być ustawione nie na 180 bar lecz na więcej 200 - 220 bar. To też nie problem z ustawieniem tylko trzeba pobawić się z podkładkami.

 

Poniżej zamieszczam zdjęcie tej pompy

Na pompie jest widoczna tabliczka znamionowa - tam masz wszystkie informacje.

Na środku pompy masz okienko do zmiany dawki paliwa.

Miłej zabawy :)

post-81345-0-75987100-1393169810_thumb.jpg

  • Like 1

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Harnas88    12

W mojej reni 110-54 padla pompa i kupilem od 133-14 to moc spadla gdzies o 10% a spalanie o 50%

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malyrad    0

Witam ponownie!

 

Kolego AlaCapone dzięki za podesłanie tego ekstra zrobionego zdjęcia :D ! Teraz już wiem jaka pompa i jak zwiększyć tą dawkę paliwa! tylko jeszcze nie wiem jak się odpowietrza? Wtryski niby do tych modeli te same i niby samo regulujące na sprężynie. Dlatego nie wiem co masz na myśli z tymi podkładkami??? :blink:

A ty kolego Harnas88 nie wiem do końca o co ci chodziło z tym "moc spadła o 10% a spalanie o 50%"? :blink: Miałeś na myśli to że spalanie też spadło o 50% bo do końca nie mogę zakumać!? :mellow: Z góry dzięki wszystkim za podpowiedzi!!! :D :D :D B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Harnas88    12

Dobrze rozumiesz, o 50% spadło spalanie. Na starej pompie nigdy nie kopciła, nawet pod duzym obciążeniem czyli dawka nie była przesadnie ustawiona a czemu taka różnica w spalaniu to sam nie wiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Witam ponownie!

 

Kolego AlaCapone dzięki za podesłanie tego ekstra zrobionego zdjęcia :D ! Teraz już wiem jaka pompa i jak zwiększyć tą dawkę paliwa! tylko jeszcze nie wiem jak się odpowietrza? Wtryski niby do tych modeli te same i niby samo regulujące na sprężynie. Dlatego nie wiem co masz na myśli z tymi podkładkami??? :blink:

A ty kolego Harnas88 nie wiem do końca o co ci chodziło z tym "moc spadła o 10% a spalanie o 50%"? :blink: Miałeś na myśli to że spalanie też spadło o 50% bo do końca nie mogę zakumać!? :mellow: Z góry dzięki wszystkim za podpowiedzi!!! :D :D :D B)

 

Co do odpowietrzania to pisałem już o tym w którymś poście tłumacząc z j. niemieckiego na podstawie instrukcji obsługi.

Napiszę teraz tylko tyle. Pompujesz kilkakrotnie pompką ręczną widoczną na zdjęciu (prawy górny róg) i odkręcasz śrubki oznaczone na rysunku jako odpowietrzniki (będą pojawiać się pęcheżyki powietrza i syczenie) potem dokręcasz. Operację przeprowadzasz kilkakrotnie. Nie ma potrzeby odpowietrzać filtrów jeżeli ich nie wymieniasz.

Nie mam pojęcia kto ci powiedział, że są to wtryski "samoregulujące".

O co chodzi z podkładkami, o to że podkładając podkładki o różnych grubościach można otrzymać różne ciśnienia wtrysku (takie jakie nam odpowiadają 180 bar lub więcej).

Powodzenia w pracy choć nie będzie łatwo :)


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Renault85-15TX    190

Witam. Mam pytanie, bo ostatnio wymieniałem uszczelkę pod ta pompka ręczną i nie wiem czy teraz trzeba odpowietrzyć ciągnik czy nie?


Vixa balet :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Oj mechaników się narobiło. Odpowietrzenie ciągnika jest proste jak drut. Jeśli rozebrałeś układ paliwowy przez wyjęcie pompy zasilającej trzeba go odpowietrzyć. Podobnie w innych przypadkach gdzie układ został rozszczelniony. Co odpowietrzyć to zależy od tego w jakim miejscu dokonaliśmy rozmontowania. W przypadku zdjęcia dekielka na pompie wtryskowej wystarczy odpowietrzyć pompę wtryskową. Luzujemy małe śrubki 8 i pompujemy pompka ręczną do czasu aż zacznie cieknąć same paliwo. Przy wyjęciu pompki ręcznej odpowietrzania jest więcej. Ale ostatnim punktem tez będzie ta śróbka na pompie wtryskowej. Przy pompowaniu trzeba zwrócić uwagę na ustawienie silnika. Jeśli pompowanie ręką nie daje efektów trzeba delikatnie obrócić wałem aby wałek rozrządu inaczej się ustawił.

Tej renówce może bardziej remont by się przydał niz zwiększenie dawki paliwa. Jeśli chcemy by zrobione było to porządnie lepiej jak ktoś pisał dać pompę do pompiarza.

Nie ma co się cieszyć 50 % spadkiem spalania. W co nie wierzę zresztą. Praca na zbyt ubogiej mieszance może spowodować wypalenie tłoków. Nie zapominajmy, że paliwo chłodzi tłoki a dawka jest dobrana do innych ustawień silnika. Jeśli silniki w wersji 110 i 120 tej renówki nie mają turbiny ciśnienie wtrysku będzie raczej takie same. Jeśli jeden model nie ma turbo inny ma ciśnienie wtrysku na pewno będzie się różniło. Regulacji dokonuje się na specjalnym przyrządzie przy pomocy podkładek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Witam. Mam pytanie, bo ostatnio wymieniałem uszczelkę pod ta pompka ręczną i nie wiem czy teraz trzeba odpowietrzyć ciągnik czy nie?

 

Jeżeli wymieniałeś uszczelkę pomiędzy silnikiem a pompką ręczną bez odkręcania bądź luzowania przewodów paliwowych nie ma żadnych powodów, aby odpowietrzać cokolwiek. W innym przypadku należy odpowietrzyć cały układ.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Renault85-15TX    190

No własnie tą uszczelkę wymieniałem i byłem ciekaw czy będę musiał odpowietrzać. Dzięki za odpowiedz ;)


Vixa balet :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Harnas88    12

Kolego, od kiedy paliwo chlodzi tlok? Po to stosuje sie dysze studzace pod tlokiem a jesli ich nie ma to tlok jest studzony posrednio przez uklad chlodzenia silnika. Po drugie turbo nie ma nic wspolnego do cisnienia wtrysku. Silnik z turbem i bez turbo rozni sie srednica dysz w koncowce wtryskiwacza i to nie koniecznie. Wiekszym cisnieniem wtrysku zwieksza sie jakosc mieszanki co poprawia spalanie a wiec jest troche wiecej mocy ale za to kosztem ukladu wtryskowego. Kat wyprzedzenia wtrysku bedzie sie różnił w silnikach z doladowaniem ale nic wiecej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemeko_p    0

Witam

 

Posiadam renault 90-34tx z pompą lucas cav i mam pytanie: jaka powinna być dawka paliwa? Mój problem polega na tym iż po regulacji pompy przez pompiarza na wolnych (jałowych) obrotach ciągnik jest słaby tzn bez dodawania gazu, ruszając, mocno przygasa wręcz gaśnie. Przy odpalaniu dymi na biało. Dodam że silnik po remoncie: nowe tuleje, tłoki, końcówki wtryskiwaczy, głowice po regeneracji.

Z góry dzięki!

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Pompa do reklamacji - wraca do pompiarza.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemeko_p    0

tak rozumiem tylko na mojej pompie, jak on twierdził nie ma wybitych pewnych numerów czy cos takiego i ustawił tak jak ustawia przeciętnie, a jak dobrze wiem to były trzy modele tych renówek 70,80,90-34tx i każda różniła się mocą a dokładnie momentem obrotowym. Silnik i pompa wszędzie ta sama MWM D226-4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Nie powiem Ci, jaka powinna być dawka paliwa, jeśli pompiarz mając tabele przed oczami nie wie.

Skoro miał taką wiedzę przed rozbieraniem pompy (brak numerów) to najprostszą rzeczą, jaką mógł zrobić (a nie zrobił) to ustawić ją tak, jak była. Otwiera się okienko rewizyjne i robi się znaczek, w którym miejscu jest prowadnica rolek.

 

Jakie ustawił obroty biegu jałowego? Jakie ciśnienie ustawił na wtryskiwaczach? Jakie ciśnienie dawała pompa wtryskowa po regeneracji?


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daanny    33

Witam mam taki problem w Renault 9514 przybywa mi oleju w silniku, najprawdopodobniej ropa dostaje się do silnika, sprawdziłem wtryski i wymieniłem pompkę zasilającą i nadal przybywa, jedyne co teraz mi przychodzi mi do głowy to uciekające paliwo z pompy wtryskowej przez rozrząd do silnika, czy jest to możliwe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez maniek1980
      Witam serdecznie.Mam pytanie,posiadam ciągnik MF575 potrzebuję zwiększyć obroty na WOM mam tylko 540 a potrzebuję większe obroty do sieczkarni do kukurydzy czy to można jakoś ustawić? znajomy ma taki sam ciągnik tylko MF 595 i już u niego jest dźwignia do przełączenia z 540 na 1000 obr.a u mnie tego nie ma,proszę o pomoc.Pozdrawiam
    • Przez zf11441
      Panowie i panie tak jak napisałem w temacie w jaki sposób bądź czym można zwiększyć wydajność pompy spv 22/23 ?
    • Przez Smerfek
      Mało mocy.
      Co można zastosować w celu jej zwiększenia.?
    • Przez stogi
      witam 
      mam problem z mf 699 a dokładnie z podnośnikiem szarpie przy podnoszeniu i bardzo wolno podnosi nawet gdy dodaje gazu praktycznie nie ma wielkiej różnicy 
      podobno da sie mu zwiększyć ciśnienie w układzie tylko jak?? próbował ktoś ?
      przy podpięciu do przyczepy wywraca bez problemu 10t na małych obrotach 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj