Polecane posty

crickmaverick    104

Witam serdecznie,

Noszę się z zamiarem kupienia ciągnika Renault 106.54, ciągnik będzie pracował jako główny ciągnik w gospodarstwie. Przeglądałem na allegro i ottomoto oferty i zastanawiam się czy nie lepiej było by jechać za granice poszukać. I tu moje pytanie jeżeli w Polsce ceny wahają się w granicach 40 - 45 - 50.000 zł to za ile można by go kupić za granicą, sprawdzałem zagraniczne strony ale to głownie oferty serwisów lub handlarzy i niewiele różnią się od polskich cen.

 

Mam jeszcze pytanie o to na co zwracać szczególną uwagę kupując ten ciągnik, tzn jak kupić żeby nie dać się oszukać. Co do transportu z zagranicy to nie będę miał z tym problemów.

 

Chciałbym jeszcze zapytać skad najlepiej kupić jeśli chodzi o zagranicę i może ktos podpowie gdzie najlepiej szukać może są jakieś strony których nie znam proszę o pomoc.

 

dziękuję serdecznie i proszę o odpowiedzi na temat.

 

pozdrawiam Łukasz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    5

Jeśli chodzi o ciągniki Renault to najlepiej jest sprowadzić z Francji, ale po jeden ciągnik nie opłaca się jechać bo wyjdzie drożej niż jak byś kupił w Polsce.

W Francji ciągniki głównie sprzedają handlarze, ale tam się nie bawią w picowanie do handlu, często ciągników poniżej 2000 roku to nawet nie myją, tylko wystawiają takie jak kupili.


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radekx90    1

Witam.

Właśnie zakupiłem 106.54 i według danych powinien jechać 40km/h. Mój jednak wszędzie ma 30 km/h i w praktyce też tyle maksymalnie jedzie. Dodam, że sprowadzony ze Szwajcarii. Możliwe, że ma jakąś blokade?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ksawery    57

Cześć

raczej nie ma blokady, jak masz skrzynię mechaniczną to chyba zależy od roku produkcji 30 czy 40 ja mam 1998 rok i już 40 i na liczniku jest napisane 40 przy max obrotach silnika.

Pozdrawiam

Ksawery

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Ja mam 106-54. Raczej większość tych traktorów to były wersje mechaniczne. Więc na początek należy sprawdzić ogólny stan traktora. Jeśli właściciel nie dbał np o światła, urwane błotniki czy inne szczegóły to jest duże prawdopodobieństwo, że i oleje zmieniał od przypadku. Sprawdź przede wszystkim jak się zachowuje traktor na zimnym silniku i po rozgrzaniu. Myślę, że potrzeba minimum godziny pracy, aby zauważyć np. spadek sprawności podnośnika czy wspomagania i czy powstają jakieś przecieki oleju. Sprawdź wszystkie biegi, czy się załączają i czy bez zgrzytów. Sprawdź pracę silnika i odmę. Silnik 6cylindrowy powinien przyjemnie mruczeć na małych obrotach i po dodaniu gazu powinien się chętnie wkręcać na obroty. Przy dodaniu "gazu" powinien pokazać się niewielki czarny dymek (nie siwy, nie biały) i zaraz po ustabilizowaniu obrotów powinien zniknąć. Sprawdź przedni napęd. Po pierwsze czy się załącza, po drugie czy czasami nie jest na stałe załączony. Można to sprawdzić np. podjeżdżając przodem do drzewa (dość dużego) i oprzeć się o nie obciążnikami. Jeśli po włączeniu napędu i puszczeniu sprzęgła obracają się tylko tylne koła to jest problem. Sprawdź przednie zawieszenie - czy koła stoją lekko skośnie, dołem bliżej niż górą, jeśli odwrotnie to do zrobienia zwrotnice. Sprawdź luzy na osi przedniego zawieszenia - wystarczy podnieść przód w środku i obserwować. Sprawdź stan opon - nowe to w tej chwilki wydatek minimum 10 tys. złotych (mówię o radialnych ale moim zdaniem do tego traktora takie są potrzebne). Sprawdź co ma w chłodnicy - jak woda to o tej porze roku może być problem. Sprawdź układ zwieszania maszyn czy nie ma jakichś braków czy zbyt dużych luzów - części nie są tanie. Traktor powinien mieć obciążniki - jeśli nie ma to też wydatek minimum 2 tys. zł. Tylny zaczep transportowy - brak to około 600 zł do wydania. Sprawdź czy nie cieknie z orbitrola - uszkodzony orbitrol to około 3 tys. zł za nowy. Nawet głupia szyba to może być wydatek kilkusetzłotowy. To tak po krótce :).

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63

Orbitrol regeneracja to 600zł z gwarancją a zamiennik z jakiej kolwiek firmy byle był 125 to koszt ok 500-600zł a z resztą kolegi w 100% się zgadzam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Orbitrol regeneracja to 600zł z gwarancją a zamiennik z jakiej kolwiek firmy byle był 125 to koszt ok 500-600zł a z resztą kolegi w 100% się zgadzam

 

Jeśli zamiennik to może i 500-600 zł, ale oryginalny to około 3 tys. Po drugie to ciekawe, że można regenerować, bo mi powiedzieli w firmie zajmującej się takimi rzeczami, że tego orbitrola się nie da zregenerować. O pompie powiedzieli to samo. Więc jeśli ktoś wie czy można i gdzie zregenerować orbitrol czy pompę to proszę o informację.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Geo !

Zamieściłeś solidny i pomocny post. Z pewnością dla wielu użytkowników będzie przydatny. :)

Co chodzi o v max, w grę wchodzą także opony, bo np. ja w swojej 103-54 mam skrzynie B 13 - 28, z którą teoretycznie ciągnik według danych powinien jechać równe 30 km/h, a zahaczy nawet o 38 km/h, ale to na oponach 520/75/38 i wiadomo, pedał w dechę. :D

W serii 54 niby rozróżnia się skrzynie 16/16 i 24/8, ale tak naprawdę jest ich o wiele więcej, choć mają tę samą liczbę przełożeń. Do tego są cztery rodzaje tylnych mostów co jeszcze bardziej komplikuje sprawę. :) Także z tymi różnymi opcjami, ciężko sprecyzować ile ciągnik dokładnie pojedzie. :)

Pozdro dla wszystkich użytkowników Renaultów. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1146

od tego jest wlepka na szybie z predkosciami i opis predkosci na obrotomierzu, jesli nie byl zmieniany


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radekx90    1

A jak się otwiera dach? Bo niby są na dachu takie rączki,ale nie ma żadnej "klamki" by ten dach otworzyć i nie widać śladu by takowe były tam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1146

zalezy jakie masz te raczki, wiekszosc jest nieotwieralna


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzepaku1    10

w miejscu tych wgłębień w dachu (rączek ) mocno pchaj do góry nie ma tam żadnych zamków a ten dach ustawiasz jak chcesz jest 5 możliwości

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

od tego jest wlepka na szybie z predkosciami i opis predkosci na obrotomierzu, jesli nie byl zmieniany

Jeśli ktoś ma jeszcze oryginalną szybę. W mojej reni była zmieniana. W większości traktorów serii 54 w kabinach TX czy innych T... o ile nie jest zaspawany to dach jest otwierany. Wystarczy mocno pchnąć w górę. Daszek jest na siłownikach pneumatycznych. Sam otworzyłem ten dach w traktorze kolegi, który miał go już ze 2 lata i nie wiedział, że się otwiera. Otworzyłem też schowek, którego też nie ruszał i znalazłem skarb - oryginalną instrukcję ;) niestety była w złym stanie - posklejane od wilgoci kartki. Kto nie otwierał schowka niech otworzy - kto wie co tam znajdzie :).

Edytowano przez Geo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzepaku1    10

Geo ten daszek nie jest na siłownikach pneumatycznych tylko są tam sprężyny wmontowane w rurkę ,tak przynajmniej jest u mnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Może i racja - wyglądają jak siłowniki ale to tylko sprężyny. Schowek jest u góry po lewej stronie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radekx90    1

U mnie jest całkiem inaczej. Dach był przykręcony do takich kątowników i wygląda to jakby to było oryginalnie tak. Nie ma również u mnie tej skrytki o której pisze Geo. Jak widać samych kabin wychodziło kilka modeli. A moglibyście umieścić zdjęcie otwartego dachu, jak to u was wygląda, bym mógł to przerobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1146

czyli masz dach nie otwierany

kabina zapewne TL, jesli dobrze napisales model


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radekx90    1

Nie wiecie od czego pasuje korek do baku? Mam trochę pęknięty i przy pełnym baku uciękaloby paliwo. Nowy ponad 100 złoty, więc mam nadzieje kupić taniej od czegoś innego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janosik32    0

Na allegro masz za 60PLN z wysyłką. Sklep agrotis.

Numery części 7700015937, 7700021448

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radekx90    1

Może ktoś dokładnie wytłumaczyć od czego jest ten zaznaczony przycisk?

Bo ta gałka to od blokady tylnego mostu, jeśli dobrze rozumiem?

post-80284-0-08544900-1393936609_thumb.jpg

Edytowano przez radekx90

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
123p    1

od regulacji szybkości podnoszenia i opuszczania przez podnośnik. z tego co słyszałem u mnie się urwał i nie działa :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

A jak się tym reguluje? Pokręcając czy wyciągając? Bo u mnie to też jest ale na siłę nie próbowałem tego wyciągać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Piotrek106
      Witam, mam pytanie z jakiego samochodu podchodzą klocki hamulcowe do ciągnika renault 106.14?

       
    • Przez mumin0121
      KOLEDZY KTO POMOZE CO TO ZA KONTROLKA POD NUMEREM 10 ZASWIECILA SIE NA GORACYM SILNIKU I PISZCZAL SYGNAŁ
    • Przez Gustawek
      Siemanko. Cyrki z moją Renią. Po wymianie olejów i uszczelnieniu kilku miejsc sylikonem podnośnik dziwnie się zachowuje. Po uruchomieniu ciągnika podnośnik idzie na maksa do góry i pompa jakby dalej ciśnie. W 4-5h na wyłączonym ramiona opadną powoli. Zaznaczę że druga dźwignia od podnośnika jest przyblokowana (ta z numeracją). Ktoś zaradzi?
    • Przez Reno123
      Witam jestem posiadaczem Renault 103.54 mam problem z hydraulikom. Po odpaleniu rurka od pompy hydraulicznej do rozdzielacza mocno drży , przewody do hydrauliki wywrotu są ok nie wiem co powoduje drganie i jak to usunąć . Czy to może być przez rozdzielacz. Po dłuższej pracy słabnie wspomaganie. Proszę o poradę 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj