Skocz do zawartości

Zdjęcie

MTZ 82 `79 Nie płynie paliwo z nadmiaru wtryskiwaczy.


32 odpowiedzi na ten temat

#1 Share corejack

corejack

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 25 postów

Napisany 11 luty 2014 - 12:46

MTZ 82 `79 Nie płynie paliwo z nadmiaru wtryskiwaczy. Jak w temacie, nie leci paliwo nadmiarem do zbiornika, stąd moje pytanie, czy to normalne, czy oznacza, że się zatkał?
Mam go od roku, sprawuje się ok, ale ponieważ mam tylko lewy zbiornik - prawy wyrzucony i zamontowany w to miejsce dla wygody rozdzielacz - zdarza mi się wyssać go do zera i później mam spore kłopoty z odpowietrzeniem: załapie, chodzi dobrą chwilę ok, znów gaśnie i tak ok. 20 razy.
Może brak przelewu ma tu związek?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
MTZ 82 `79 Nie płynie paliwo z nadmiaru wtryskiwaczy. Dzisiaj, 06:15
  •  

#2 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 11 luty 2014 - 13:37

MTZ 82 `79 Nie płynie paliwo z nadmiaru wtryskiwaczy. Nie rób problemów tam gdzie ich nie ma i ciesz się ze szczelnych wtryskiwaczy.

#3 Share corejack

corejack

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 25 postów

Napisany 12 luty 2014 - 10:14

MTZ 82 `79 Nie płynie paliwo z nadmiaru wtryskiwaczy. Czyli taka zabawa z odpowietrzeniem to normalne zachowanie?
Co do powrotu, to pytanie zasugerowały mi prace moich 60-tek, gdzie z powrotu zawsze płynie paliwo, a z odpowietrzeniem nie ma takich problemów.
Konstrukcje dość podobne (pomijając perkinsa oczywiście), stąd taka sugestia.
Co do szczelności wtryskiwaczy...
To chyba nie do końca o to chodzi. Nie wydaje mi się ,żeby dało się tak idealnie zgrać ustawienie pompy i wtryskiwaczy, by cała zadana dawka paliwa poszła do cylindra, bez żadnego nadmiaru. Podejrzewam raczej zapchany króciec lub coś w tym guście. Ale może się mylę i w tym ciągniku faktycznie jest to możliwe?

#4 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 luty 2014 - 13:18

MTZ 82 `79 Nie płynie paliwo z nadmiaru wtryskiwaczy. Nowy szczelny wtryskiwacz praktycznie nic nie gubi, musi trochę czasu upłynąć by cokolwiek w przewodzie się znalazło, tym bardziej nie zauważysz tego podczas pracy. Musiał byś założyć buteleczkę by ocenić ilość. Pewna ilość paliwa na przelewie wtryskiwaczy to pierwszy objaw ich zużycia.
Przyjrzyj się uważnie układowi paliwowemu C-360 a MTZ. Jest tam widoczna różnica która powoduje, że w Ursusie paliwo cały czas wraca powrotem do baku. Powrót z wtryskiwaczy jest połączony z powrotem z pompy wtryskowej, dlatego cały czas tam jest paliwo, chodź wtryskiwacze mogą nic nie puszczać.
W MTZ powrót z wtryskiwaczy jest sam, wiec przy szczelnych wtryskiwaczach nie ma w nim paliwa. A nadmiar paliwa z pompy wtryskowej jest ponownie wykorzystywane, nie wraca do zbiornika.

Jak zbraknie paliwa to w jakiś sposób pomagasz silnikowi ponownie odpalić? Odpowietrzasz go, czy tylko wlewasz paliwo i kręcisz?

#5 Share corejack

corejack

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 25 postów

Napisany 12 luty 2014 - 17:10

MTZ 82 `79 Nie płynie paliwo z nadmiaru wtryskiwaczy. Dzięki za wyjaśnienie, zastanawiał mnie właśnie ten przewód z pompy do filtra... Teraz wszystko jasne:)
Czyli jak napisałem - dość podobne układy, ale są różnice. Przy okazji, jest jeszcze jakaś istotna różnica, czy reszta jest zbliżona do 60-tki?
Co do odpowietrzania, to oczywiście najpierw ręczna pompka do oporu, później rozrusznik i praktycznie od razu pracuje ok, tylko że po chwili znowu zdycha i pompowanko ręczne i tak w kółko.

#6 Share evolution93

evolution93

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 96 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Piechowice
  • Zainteresowania:Sport/Mechanika/Rolnictwo

Napisany 12 luty 2014 - 17:50

MTZ 82 `79 Nie płynie paliwo z nadmiaru wtryskiwaczy. ja pompki używam dopiero jak zaleje filtry i od razu bez żadnego problemu pali.

#7 Share corejack

corejack

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 25 postów

Napisany 12 luty 2014 - 18:23

MTZ 82 `79 Nie płynie paliwo z nadmiaru wtryskiwaczy. Po wymianie wiadomo - szybciej odpowietrzysz, ale gdy zabraknie też odkręcasz i zalewasz?
I nie gaśnie później?

#8 Share evolution93

evolution93

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 96 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Piechowice
  • Zainteresowania:Sport/Mechanika/Rolnictwo

Napisany 12 luty 2014 - 18:37

MTZ 82 `79 Nie płynie paliwo z nadmiaru wtryskiwaczy. zawsze wioze ze sobą butelkę 1.5L i jak mi gdzieś zabraknie lub jak już kilka razy miałem że biedronka była w wężu przed odstojnikiem to odkrecam u góry śrubę od filtra dokładnego uczyszczania zalewam filtr do pełna chwilka pompką i drugi raz do pełna i jak odpale chwilkę czekam i jadę Wiadome zanim ty pompką odpowietrzysz cały układ to trochę mija a tym bardziej zanim napełnisz filtry to troche trzeba się namachać. Wiadome jedna pompka jak to bywa w mtz i t25 jest lepsza druga gorsza.

#9 Share corejack

corejack

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 25 postów

Napisany 13 luty 2014 - 08:17

MTZ 82 `79 Nie płynie paliwo z nadmiaru wtryskiwaczy. W takim razie zastosuję Twoją metodę z zalewaniem filtra i mam nadzieję, że nie będzie już takich jazd z wielokrotnym przepompowywaniem co parę minut.
A przy okazji uzupełniłem - dzięki Wam - swoją wiedzę na temat pracy wtryskiwaczy(sugerowałem się działaniem 60-tki, na której się "wychowałem").
W sumie mam parę sprzętów i tylko w mtz jest osobny przelew z pompy.

#10 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 13 luty 2014 - 13:22

MTZ 82 `79 Nie płynie paliwo z nadmiaru wtryskiwaczy.

Nie wydaje mi się ,żeby dało się tak idealnie zgrać ustawienie pompy i wtryskiwaczy, by cała zadana dawka paliwa poszła do cylindra, bez żadnego nadmiaru. Podejrzewam raczej zapchany króciec lub coś w tym guście. Ale może się mylę i w tym ciągniku faktycznie jest to możliwe?

A co ma przelew wtryskiwaczy do dawki paliwa? Dawkę paliwa ustala tylko i wyłącznie pompa wtryskowa, a nie jak ludzie sobie ubzdurali, że to wtryskiwacz dawkuje paliwo. Powrót z wtryskiwaczy służy tylko odprowadzeniu przecieków, które są nieuniknione. W CR, gdzie ciśnienia dochodzą do 2000 bar, podczas pracy pojawiają się pojedyńcze krople paliwa w przelewach. Ale tam są dokładności poniżej tysięcznych milimetra.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
MTZ 82 `79 Nie płynie paliwo z nadmiaru wtryskiwaczy. Dzisiaj, 06:15
  •  

#11 Share corejack

corejack

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 25 postów

Napisany 14 luty 2014 - 16:20

MTZ 82 `79 Nie płynie paliwo z nadmiaru wtryskiwaczy. Ok, rozumiem, jak już napisałem - uzupełniłem swoją wiedzę podstawową na ten temat, dzięki za wyjaśnienia.
To błędne rozumowanie wyniosłem stąd, że uszkodzone, bądź zużyte wtryskiwacze można podejrzeć na stole pomiarowym i wychodzą różnice w dawkowaniu.
Wychodzą też przy zużytych sekcjach, ale zakładając, że pompa jest ok, to winą za te różnice obarcza się wtryskiwacze, mocno upraszczając, czy wręcz - jak się okazuje - potocznie mówiąc, źle dawkują.

A jakoś żaden z mechaniorów mi tego poprawnie nie wyjaśnił.
Teraz już wiem co i jak.

Troszkę z innej beczki, ale może bez zakładania nowego tematu,
czy można regulować wolne obroty i jeśli tak, to jak?
I drugie pytanie, widziałem gdzieś na forum zdjęcie pompy i chyba u mnie przewody są jakoś pozamieniane,
czy możecie mi pomóc określić, czy wszystkie są podłączone poprawnie?

Załączone miniaturki

  • CAM002661.jpg


#12 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7585 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 14 luty 2014 - 16:40

MTZ 82 `79 Nie płynie paliwo z nadmiaru wtryskiwaczy. Masz źle podłączone. Od baku don pompki jest ok ale od pompki zasilającej ma iść w boczne przyłącze na filtrze paliwa a od dołu do pompy wtryskowej.
Tylko te dwa są zamienione.
KPK Kumurun Team

#13 Share new_profil_luki21

new_profil_luki21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1236 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Legnica
  • Zainteresowania:rolnictwo, elektronika, metaloplastyka

Napisany 14 luty 2014 - 22:04

MTZ 82 `79 Nie płynie paliwo z nadmiaru wtryskiwaczy. Dokładnie jest tak jak mówi Seweryn ktoś Ci tu trochę pomieszał.

KPK KUMURUN TEAM

 


#14 Share wojtf23

wojtf23

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 126 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Jeleśnia
  • Zainteresowania:wszystko po trochu :D

Napisany 14 luty 2014 - 22:15

MTZ 82 `79 Nie płynie paliwo z nadmiaru wtryskiwaczy. Tutaj masz wszystkie ciekawe zdjecia jak i numery czesci : tutaj masz akurat do twojego problemu: http://agrotrade.hom...ahent.php?g=283

#15 Share new_profil_luki21

new_profil_luki21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1236 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Legnica
  • Zainteresowania:rolnictwo, elektronika, metaloplastyka

Napisany 14 luty 2014 - 23:31

MTZ 82 `79 Nie płynie paliwo z nadmiaru wtryskiwaczy. Ja po regeneracji wtrysków też nie mam ani kropki w przelewie i wszystko jest ok.

KPK KUMURUN TEAM

 


#16 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7791 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 15 luty 2014 - 09:37

MTZ 82 `79 Nie płynie paliwo z nadmiaru wtryskiwaczy. Jak miałem MTZ to też nie było paliwa w przelewie, trochę mnie to dziwiło, ale chyba tak ma być.

#17 Share corejack

corejack

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 25 postów

Napisany 15 luty 2014 - 10:20

MTZ 82 `79 Nie płynie paliwo z nadmiaru wtryskiwaczy. W takim razie zamienię, ciekawe, czy to może być powód takiej zabawy z odpowietrzaniem. Okaże się.
Z tego, co widzę na schemacie z linkowni wygląda, że chyba nic (poza zasilaniem z odstojnika) nie jest poprawnie podłączone, a filtr raczej niewiele filtruje.
Niezły specjalista przy tym grzebał.

#18 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1752 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 15 luty 2014 - 11:31

MTZ 82 `79 Nie płynie paliwo z nadmiaru wtryskiwaczy. Ja w swoim też nie mam przewodów orginalnie podłączonych, tylko przelew z wtryskiwaczy łączy się z nadmiarem od pompy, który w orginale jest podpięty z powrotem na ssanie pompki . W ten sposób nadmiar z pompy wraca do zbiornika.
Filtr paliwa podłączony tak, jak u kolegi, działa bez problemu. I nie radzę go teraz podłączyć odwrotnie, bez zmiany wkładu, bo cały syf pójdzie do pompy. Radził bym tylko zamienić dwa przewody na górze pompy miedzy sobą, bo śruba skierowana w stronę robiącego zdjęcie ma zaworek ciśnieniowy przelewowy, a ta do tyłu ciągnika nie ma. Orginalnie przelew do pompki idzie przez zaworek nadmiarowy ( w środku jest sprężynka i kulka) na powrót do pompki. Gdy ciągnik nie pracuje, ten zaworek utrzymuje paliwo w pompie, aby n ie miało tendencji do powrotu do zbiornika, zwłaszcza po dłuższym postoju.

#19 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7585 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 15 luty 2014 - 14:48

MTZ 82 `79 Nie płynie paliwo z nadmiaru wtryskiwaczy. Oryginalnie przelew z wtryskiwaczy wraca do baku. Tylko przelew z pompy wtryskowej wraca w zasilanie pompy zasilającej. Przewody na filtr paliwa pozamieniaj po wymianie filtra paliwa.
A to dla tego że zasilanie pompy wtryskowej ma być od dołu a w górnej części filtra ma się zbierać ewentualne powietrze.
W nowszych modelach z jednym bakiem paliwa przelew z pompy i przelew z wtryskiwaczy idzie do baku.
https://www.google.p...g%3D283;750;660
tak to wygląda w oryginale.
KPK Kumurun Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
MTZ 82 `79 Nie płynie paliwo z nadmiaru wtryskiwaczy. Dzisiaj, 06:15
  •  

#20 Share dawid3p

dawid3p

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 654 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 16 luty 2014 - 00:01

MTZ 82 `79 Nie płynie paliwo z nadmiaru wtryskiwaczy. powiem ci mi kiedyś węzyk wyskoczył jak uprawiałem spostrzegłem się dopiero jak chyba po godzinie, to niewiele leciało tyle że trochę poplamiło się, ale ja mam pompę rotacyjną wiedz nie wiem czy wato porrównywać B)


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy plynie paliwo nadmiaru wtryskiwaczy