Zaloguj się, aby obserwować  
corejack

MTZ 82 `79 Nie płynie paliwo z nadmiaru wtryskiwaczy.

Polecane posty

seweryn20    825

Nie masz racji. Pod pompką masz przykręcone w jedno miejsce dwa przewody. Jeden od baku a drugi to przelew z pompy. I tak jest dobrze. Musisz tylko zamienić przewody na filtrze paliwa i oczywiście jednocześnie filtr a na samej pompie wtryskowej zamienić zasilanie z powrotem razem z zaworkiem zwrotnym. Do pompki zasilającej jest wszystko podpięte dobrze.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corejack    0

Zgadza się, pod pompką jest ok. Ale chyba jednak mam rację, bo jak sam napisałeś: zamienić na pompie wtryskowej zasilanie z powrotem,

zatem teraz - zgodnie ze zdjęciem i tym, co piszesz - mam przelew z pompy podłączony do filtra ;)

i zasilanie z pompki też do filtra, co akurat jest ok, tyle, że powinno być z boku nie od dołu.

Reasumując: obecnie mam paliwo podane z pompki - przez filter - podłączone do przelewu pompy wtryskowej.

Jeśli tam faktycznie jest zawór zwrotny, tzn, że pomka de facto nigdzie nie podaje, bo jak? A wtryskowa sama zaciąga paliwo ze zbiornika bezpośrednio.

No to są jakieś jaja, że to w ogóle jeździ :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Podaje podaje. Tyle że na odwrót wszystko leci. Pompa cały czas przetłacza paliwo. Z pompy zasiląjącej na filtr, z niego na pompę i znów przelewem do zasilania pompki i od nowa ta sama droga. Z baku uzupełni tylko tyle co ciągnik spali. Tak że wszystko działa tylko zasilanie pompy i filtra zamienione z powrotem.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corejack    0

Tak. Ale z tego wynikałoby, że przy wtryskowej nie ma znaczenia przelew i zasilanie, można stosować zamiennie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9227

Niekoniecznie, różnią się śruby, jedna ma zaworek przelewowy, druga jest pusta, przelew z pompy powinien być przez zaworek przelewowo-zwrotny. Miejsce podłączenia przelewu i zasilania nie ma znaczenia, ważna jest tylko ta śruba z zaworkiem:

 

http://img16.allegroimg.pl/photos/oryginal/39/14/87/71/3914877160

Edytowano przez jahooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corejack    0

I dotarliśmy do sedna sprawy:)

Parę postów temu już się zastanawiałem, czy można je podłączać zamiennie. Skoro można, to faktycznie muszę zrobić tylko zamianę przy filtrze (zmieniając też wkład) i będzie ok.

Dzięki za podpowiedzi.

Warto też sprawdzić obecność zaworka, bo "na oko" wyglądają te śruby u mnie tak samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Raczej możnma. Tam specjalnie nie ma filozofii przez korpus pompy idą po oby stronach kanału na paliwo i tyle.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corejack    0

I wszystko jasne :)

Właśnie to mnie zastanawiało, bo mam odwrotnie podpięte niż na schemacie, a myślałem, że ma to znaczenie. Skoro w tym wypadku chodzi tylko o zalanie pompy paliwem, to przecież bez znaczenia skąd dokąd będzie płynęło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez rademenes
      Czy wie ktoś może jak rozkręcić pompę wtryskową LUCAS. Chodzi o tę część z której wychodzą rurki do wtryskiwaczy. Chce to zrobić ponieważ ciągnik nie chce wejść na duże obroty. Wiem że ma ta pompa małe sitka które się napewno zabrudziły.
    • Przez ursus914
      Temat założony na prośbe wuja, mianowicie gdy ciągnik stoi (niejest odpalany) dłużej niż dobe to z przewodów paliwowych zchodzi paliwo,i niemożna go odpalić, żeby odpalić trzeba podpompować ręczną pompką. Sprawa ta ma miejsce od nowości, instrukcja o takim czymś niepisze , próby zakładania zaworka zwrotnego nic niedały, dodam że układ jest szczelny. Ten egzemplaż jest jednym z pierwszych 10 szt. Może ktoś spodkał się u siebie z tym problemem lub wie co z tym zrobić . Za wszelkie porady z góry dzięki
    • Przez gasnica
      problem polega na tym ze ciągnik następnego dnia, czasem sie zapowietrza tzn odpala na kilka sekund normalnie po czym gaśnie. Dodam że filtr paliwa został wymieniony. Miał ktoś taki problem?
    • Przez Massey1993
      mój massey ostatnio zapowietrza sie nie mam pojecia co to moze byc wymienilem pompe bo mialem zapasowke nowa popke reczna filtr paliwa oraz przewody smok od zbiornika zostal sprawdzony juz nie mamy pojecia co to moze byc wtryski rok temu robione co o tym sadzicie co moze byc mieliscie taki przypadek?
    • Przez silny84
      Witam. Mam problem z ciągnikiem mf 6130. Ciągnik nie pali, tak jakby został odcięty dopływ paliwa. Kręcę rozrusznikiem aż akumulatory mi się wyczerpią, a on nie reaguje. Z tłumika nie widać żadnych oznak spalin. Bezpieczniki w kabinie wszystkie są ok. Z kontrolkami wszystko też jest w porządku. Proszę o pomoc.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj