Zaloguj się, aby obserwować  
maniek4365

Silos..Po ilu moge wsypać do niego zboże ?

Polecane posty

maniek4365    0

Witam.Mam zamiar na wiosne kupić silos..Nie miałem z tym nigdy doczynienia wiec pytam..Czy mogę odrazu (spod kombajnu) wsypac do niego zboze czy musze odczekać aby odparowało ? Chodzi mi o to żeby się nie zaparzyło...Pytanie może trochę dziwne ale jestem młodym rolnikiem wiec pytam.Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daryjusz10    2

Jaki silos zamierzasz postawić?? BIN-a?? Ja 2 lata temu postawilem takiego 28 ton i sypie do niego zboze prosto od kombajnu... ale musi byc jak najsuchsze... no i waznym elementem skladowania sa przewiewy silosu... w pierwszym roku tego nie zrobilem i lekko zaczelo ziarno przy bokach silosu butwiec... w zeszlym roku robilem przewiewy i problemu nie mam...


Jeśli pomogłem klikaj w zieloną strzałkę obok mojego posta :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek4365    0

Jaki silos zamierzasz postawić?? BIN-a?? Ja 2 lata temu postawilem takiego 28 ton i sypie do niego zboze prosto od kombajnu... ale musi byc jak najsuchsze... no i waznym elementem skladowania sa przewiewy silosu... w pierwszym roku tego nie zrobilem i lekko zaczelo ziarno przy bokach silosu butwiec... w zeszlym roku robilem przewiewy i problemu nie mam...

 

Tak mysle właśnie to takim co mówisz :P

 

W jaki sposób robiłeś przewiewy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daryjusz10    2

mam oryginalna dmuchawe BIN-owską no i ja sie podlacza do takiego otworu pod podloga w silosie... wlaczasz i masz przedmuch :)


Jeśli pomogłem klikaj w zieloną strzałkę obok mojego posta :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

BIN ma wentylację, wystarczy podłączyć do niej dmuchawę i parę godzin dziennie przedmuchiwać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579