Skocz do zawartości

Zdjęcie

Częsci do Clayson M103


21 odpowiedzi na ten temat

#1 Share bronek102

bronek102

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 25 postów

Napisany 07 luty 2014 - 00:23

Częsci do Clayson M103 Witam.Już kilka dni rozkręcam mojego Claysona M103 i widzę że uszkodzenia są w nim dosyc poważne .Nie tylko silnik ale również młocarnia ,przenosniki ,napęd itd wymagają kapitalnego remontu .I teraz pytanie do kolegów : gdzie mozna dostać części do tego kombajnu , czy ewentualnie będa pasować częsci od Bizona ,a jesli tak to jakie ?Bardzo proszę o Wasze cenne rady jak sobie poradzic z tym remontem.Pozdrawiam

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Częsci do Clayson M103 Dzisiaj, 01:34
  •  

#2 Share traktor11

traktor11

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 306 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Hrubieszów

Napisany 07 luty 2014 - 12:04

Częsci do Clayson M103 Witam
Mam takiego prawie samego tylko na pewno starszego bo M 80 też do remontowałem łańcuchy na podnośniki to dobierałem z bizona to samo jest tylko są dłuższe ale se z tym poradzisz
Łożyska też podchodzą z bizona z tym też se poradzisz , a silnik jaki masz FORD czy DOJCZA

#3 Share bronek102

bronek102

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 25 postów

Napisany 07 luty 2014 - 23:44

Częsci do Clayson M103 Jest w nim silnik Forda .Na pewno trzeba bedzie robić wał ,pompę,glowice ,itd.Na dzisiaj jeszcze nie wiem jaki jest koszt takiej naprawy.Ale najgorsze, że nie moge dostac już do tego typu częsci .A jeśli na zamówienie wtedy potrzebne są dokładne numery każdej częsci,a ja wlasnie nie mam żadnego katalogu .A nie wiesz moze jak dostac pozostałe częsci do mlocarni ,wał ,lożyska sita wytrzasacz itp.

#4 Share traktor11

traktor11

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 306 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Hrubieszów

Napisany 08 luty 2014 - 12:36

Częsci do Clayson M103 a co z wałem jest ?
pewnie Ci obruciło łożysko na wale i wyżarło wał miałem taki przypadek napawałem i na szlifirnie dawałem a łożyska musisz rozebrać i tam masz nr na nich
ale jak będziesz brał to bierz w CX albo C2 to są łożyska wysoko obrotowe kosztują jakieś 40 zł więcej od normalnego , nie pchaj zwykłych bo nie objedziesz sezonu
co z wytrząsaczem i sitami jest ???

#5 Share bronek102

bronek102

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 25 postów

Napisany 09 luty 2014 - 17:09

Częsci do Clayson M103 Wlasnie, ze silnik był kompletnie regenerowany przed trzema latami [wal,wszystkie pompy ,głowica i rozrzad itd].Koszt o ile dobrze pamietam 7 tys.Po tym remoncie pracował ok. 180-200 motogodzin,i znowu taka awaria.Miał cisnienie 4 atm.a w ostatnie zniwa już tylko 2,5 [rozgrzany na wolnych obrotach].Nie wiem jak u ciebie wygląda kwestia cisnienia?Drugie pytanie :jakie najbardziej łozyska byś polecał kupić {z jakiej firmy sie sprawdzają}.I może mógłbys napisać może kilka słów o tych łożyskach z indexem cx i c2 .Pozdrawiam. :D

#6 Share traktor11

traktor11

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 306 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Hrubieszów

Napisany 09 luty 2014 - 21:55

Częsci do Clayson M103 Aha bo ja zrozumiałem z wałem od młocarni ale zacznijmy po kolei
z rana to zn, tak gdzieś od 10-tej to mam ciśnienie tak 4/5 potem w miarę pracy spada na 2/3 i tak trzyma się do końca dnia ale to normalne jest
bo pracuje w ciężkich warunkach i zleży jak jest olej stosowany
" i znowu taka awaria.Miał cisnienie 4 atm.a w ostatnie zniwa już tylko 2,5 [rozgrzany na wolnych obrotach] "
A co za problem masz z silnikiem ? Bierze olej ?

co do łożysk to są nasze Kraśnickie łożyska wysoko obrotowe stosuje się na ;młocarnie , wytrząsacze i przekładnie bez stopniowe krótko mówiąc tam gdzie są wysokie obroty i duże obciążenia
Ganiam już na nich jakieś 7 lat

#7 Share bronek102

bronek102

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 25 postów

Napisany 12 luty 2014 - 00:14

Częsci do Clayson M103 Co do silnika ,tak silnik mi zgasł i byl zablokowany, ale gdy ostygl to nornalnie odpalil .Dziś oddałem wal do szlifu ale niestety stwierdzili że ten wał jest 'przegrzany' na dwóch czopach przez niedostateczne smarowanie prawdopodobnie wina filtra oleju [ale nie chce mi się w to wierzyć].Olej i filtry były wymieniane regularnie.Drugie co mnie martwi to wał mlocarni.Dwa lata temu były wymieniane cepy i od tego czasu młocarnia jakby głośniej chodziła i na obrotach dostaje drgania .Wczoraj gdy ja rozkręcilem to zauważylem wytarcie na końcówkach i spory luz.Teraz pytanie : czy da sie ewentualnie takie uszkodzenia naprawic i w jaki sposób oraz jak go prawidlowo wyważyć po takiej naprawie. Proszę o rady i wasze doświadczenia. Pozdrawim !!!!!

#8 Share traktor11

traktor11

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 306 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Hrubieszów

Napisany 12 luty 2014 - 14:06

Częsci do Clayson M103 "Wczoraj gdy ja rozkręcilem to zauważylem wytarcie na końcówkach i spory luz "

Gdzie te wytarcia są ? na gwiazdach ,cepach czy łożyskach ???
A luz gdzie jest na łożyskach ???
opisuj dokładnie gdzie
Co do zablokowania i przegrzania wału to jest taka możliwość ale nie spowodowane filtrem tylko nie dokładnym wymyciem bloku i całej magistrali olejowej oraz wału przed złożeniem co powoduje po pewnym czasie zapchania któregoś kanału i przegrzania
Z mojego doświadczenia to zawieś blok też na osiowanie bo sam wał Ci nic nie da będzie dalej blokowało

#9 Share bronek102

bronek102

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 25 postów

Napisany 13 luty 2014 - 01:26

Częsci do Clayson M103 Wlasnie dobrze ,że wspomniłes żeby osiować blok .To razem z blokiem wezmę wał młocarni do naprawy.Wał ten dostał luz w miejscu osadzenia lożysk .Jedno z nich się 'rozsypało ' przez co wał nie obracał sie na łożysku .Więc na razie nie wiem jakie kupic łozyska -nominalne czy nadwymiarowe .A z tym silnikiem to tez myśle po prostu że zaklad sie nie chce przyznać do własnego błedu i dlatego tłumacza sie filtrem oleju. Co zrobic -takie mamy czasy ,krótko mówiac tylko plać i płacz. Aha może wiesz jak wygłąda kestia wyważania wału młocarni czy trzeba zmontować go kompletny razem z cepami czy wystarczy sam wał? Pozdrawiam

Edytowany przez bronek102, 13 luty 2014 - 01:28.


#10 Share traktor11

traktor11

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 306 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Hrubieszów

Napisany 13 luty 2014 - 07:54

Częsci do Clayson M103 z młocarnię miałem ten sam problem co Ty zrobiłem tak ;
poznaczyłem cepy kolejność (aby tak samo zamontować ) odkręciłem je i wyćągnołem cały wał z gwiazdami ( bo nie mogłem ruszyć klinów ) te końcówki wytarte napawałem ( napawanie wykonaj migomatem nie nagrzewa tak wału ) i zawiozłem na szlifernie ( tu co szlifują wały korbowe ) ale musisz mieć i łożyska tego rozmiaru co były tylko w C 2 albo C X to wysoko obrotowe ŻADNYCH NAD WYMIAROWYCH ( podejrzewam że miałeś założone zwykłe ) dlatego Ci je obróciło
wału nie wywarzałem i jest ok

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Częsci do Clayson M103 Dzisiaj, 01:34
  •  

#11 Share bronek102

bronek102

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 25 postów

Napisany 23 marzec 2014 - 11:42

Częsci do Clayson M103 Silnik mam już złozone jakieś 2 tygodnie,ale w międzyczasie oddałem jeszcze do regeneracji głowice i wtryski. No właasnie wczoraj zlożylem wszystko do końca zalałem oczywiście nowym olejem i mam kolejny problem bo silnik nie chce zapalić na rozrusznik.Wedlug mnie dzieje się tak bo po prostu "za cieżko chodzi" po zlożeniu.Dodam jeszcze,że wał ręcznie mozna kręcic .I teraz nie wiem czy dalej próbowac go odpalić "na siłe domowym sposobem",czy dać mu spokój, spuścić olej rozkręcic z powrotem i szukać innej przyczyny{tylko na dobrą sprawę nie wiem dokladnie od czego zacząć].Moze ktoś się spotkal z podobną sytuacją i mógłby mi napisać co robić? Pozdrawiam !!!

#12 Share traktor11

traktor11

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 306 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Hrubieszów

Napisany 25 marzec 2014 - 09:42

Częsci do Clayson M103 Witam
pisałeś że wał obracasz rękami a po doczepieniu korb z tłokami ma ciężko ??? czy tylko trochę ciężej ???
to że może nie chce odpalić z rozrusznika to wina może leży w nim (jak on kręci tak żwawo czy tak resztkami sił )
Ja bym zrobił tak jak układ korbowo tłokowy jest złożony dobrze to na sący kolektor dałbym ciepłe powietrze ( na tak zwanego kwacza ) i musi zapalić
opisz dokładnie co jest z tym paleniem

#13 Share wieslaw16

wieslaw16

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1015 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 marzec 2014 - 23:35

Częsci do Clayson M103 Witam,ja uważam że raczej nie jest odpowietrzony jak trzeba, bo jeśli wszystko złożone i ustawione m.innymi zawory,ciśnienie wtrysków, no to powinien zapalić, myślę że żadnych stuków w trakcie kręcenia nie ma ,a że po złożeniu ciężej wszystko chodzi to zawsze tak jest że po złożeniu ma trochę ciężej kręcić,ponieważ zanim wszystko się spasuje i dosmaruje oraz dotrze jak trzeba to i do pierwszego odpalenia zawsze ma ciężej kręcić,dobrze odpowietrz na filtrach,potem poluzuj rurki przy wtryskach, jak tam poda paliwo dokręć rurki i dopiero odpalaj, będziesz miał pewne że jest odpowietrzony jak trzeba i wówczs myślę że napewno Ci odpali ,chyba że przestawiłeś na pompie wtryskowej, zmieniłeś kąt wyprzedzenia wtrysku (zapłonu) to może być problem z odpaleniem wówczas :rolleyes: Pozdrawiam.

Edytowany przez wieslaw16, 25 marzec 2014 - 23:54.


#14 Share bronek102

bronek102

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 25 postów

Napisany 26 marzec 2014 - 01:03

Częsci do Clayson M103 Jak próbowałem odpalić na rozrusznik to rozrusznik "nie mógl go dobrze zakręcic".Po czterech próbach rozruchu był aż gorący . A silnik mam dobrze odpowietrzone bo z rurek wtrysków leci paliwo .Jutro chce jeszcze raz rozkręcić miskę i sprawdzić na początek wał panewki i wtedy dalej zobaczymy . DZIEKI KOLEGOM za zainteresowanie i rady,pozdrawiam .

Edytowany przez bronek102, 26 marzec 2014 - 01:09.


#15 Share traktor11

traktor11

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 306 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Hrubieszów

Napisany 26 marzec 2014 - 18:01

Częsci do Clayson M103 A czy puszcza dym przy zapalaniu ?
Ja bym misy nie zaczepiał , jak piał @wiesław zawsze na pierwszym odpaleniu ma ciężko
daj mu kwacza i zagada

#16 Share bronek102

bronek102

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 25 postów

Napisany 28 marzec 2014 - 22:26

Częsci do Clayson M103 Mimo wielu prób nie udalo sie go odpalic.No i dzisiaj silnik poszedl na reklamację [w ramach gwarancji] do zakladu .Teraz cieszę sie że oddalem właśnie do tej firmy na szlif, i zobaczymy co się okaże.Pozrawiam Kolegów!!!

#17 Share traktor11

traktor11

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 306 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Hrubieszów

Napisany 30 marzec 2014 - 08:27

Częsci do Clayson M103 A silnik kto składał sam czy zakład naprawczy ???

#18 Share bronek102

bronek102

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 25 postów

Napisany 30 marzec 2014 - 22:27

Częsci do Clayson M103 Silnik zlożyłem sam u siebie w domu, ale szlif wału panewki korby,tj. cały komplet korbowo-tłokowy był z zakładu" z roczną gwarancją .Przyjechał od nich jakiś mechanik i stwierdził że coś jest nie tak i trzeba to sprawdzić -tylko ciekawe jak będzie z kosztami.

#19 Share traktor11

traktor11

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 306 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Hrubieszów

Napisany 31 marzec 2014 - 20:29

Częsci do Clayson M103 no jak na gwarancji to już ich broszka i nie powinni wiąć kasy

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Częsci do Clayson M103 Dzisiaj, 01:34
  •  

#20 Share bronek102

bronek102

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 25 postów

Napisany 09 kwiecień 2014 - 23:03

Częsci do Clayson M103 Witam .Dziś przywieżli silnik z powrotem po reklamacji .Silnik jednak musial być od nowa rozebrany ,były sprawdzone czopy i okazalo sie że niewlasciwe byly panewki i przez to silnik nie mogł odpalić jak trzeba.Silnik zostal uruchomiony w zakladzie i teraz chodzi. I najważniejsze mam na niego gwarancje ,zobaczymy teraz jak sie będzie sprawowal w akcji.Pozdrawiam Kolegów !!!

Podobne tematy czesci clayson m103