Skocz do zawartości

Zdjęcie

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy


866 odpowiedzi na ten temat

#101 Share yarecki12

yarecki12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 974 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dolnośląskie

Napisany 11 grudzień 2009 - 16:53

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Ja podłączałem do ciężkiego ursusa który ma 1 obwód, przyczepę trzyosiową dwuobwodową, poprzez czerwony kabel, żółtego kabla nic nie zaślepiałem, i przyczepa hamowała, nie zabiłem się nigdzie ;). Metaltechów do ursusów nie podłączałem, chyba że na pusto gdzieś blisko to bez hamulców po polnych drogach, a wtedy trzyosiówką wiedziałem że będę musiał mieć hamulce z pełnym zestawem to szybko gniazdo zmieniłem na nowego typu, i wożę zawsze dwa gniazda i klucz, bo nieraz jadę na pusto z 2 obwodami, a wracam na pełno z przyczepą 1 obwodową. Można też ursusa przerobić na dwa obwody, masz wtedy instalacje jednoobwodową oraz dwuobwodową.

Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl
Przyczepa sztywna IFA HL 6102


Zobacz ogłoszenia w kategorii Środki transportu: Przyczepy Dwuosiowe: Przyczepy Dwuosiowe IFA
  • 15000.00 PLN
  • 29 gru 2016
Przyczepa wywrotka Brandys Panav 17.13


Zobacz ogłoszenia w kategorii Środki transportu: Przyczepy Dwuosiowe: Przyczepy Dwuosiowe Brandys
  • 20000.00 PLN
  • 29 gru 2016
www.zychar.pl Producent burt do przyczep, akcesoria rolnicze


Zobacz ogłoszenia w kategorii Środki transportu: Pozostałe przyczepy
  • PLN
  • 12 lut 2017

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Dzisiaj, 21:56
  •  

#102 Share kkk2006

kkk2006

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 254 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj-pom

Napisany 11 grudzień 2009 - 18:41

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy A czym sie roznia hamulce jednoobwodowe a dwu obwodowe i ktore sa lepsze??

#103 Share yarecki12

yarecki12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 974 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dolnośląskie

Napisany 11 grudzień 2009 - 19:40

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Dwuobwodowe lepsze są, bo tak szybko ciśnienie nie spada w obwodzie, oraz łatwiej dozować siłę hamowania, hamują płynniej, bo jednoobwodowe czasami działają na zasadzie 0-1, albo nie hamują, albo odrazu hamowanie awaryjne ;). Mamy i takie i takie hamulce i twierdze że dwuobwodowe są lepsze. Nie wiem dokładnie czym się różnią, poczytaj dokładnie ten cały temat tutaj na poprzednich stronach.

#104 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 11 grudzień 2009 - 20:34

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Dobrze radził w Metaltechu. Zawór jest taki sam, tylko są różnice w podłączeniu.

#105 Share kkk2006

kkk2006

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 254 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj-pom

Napisany 12 grudzień 2009 - 00:29

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy @yarecki12 na czym polega ta przeróbka ursusa z1 na 2 obwodowe hamulce?

#106 Share yarecki12

yarecki12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 974 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dolnośląskie

Napisany 12 grudzień 2009 - 11:07

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Nie wiem dokładnie, mieliśmy to robić ale nie robiliśmy bo ojciec stwierdził że jednak nie trzeba. Mechanik coś mówił że można tak zrobić ale trzeba dodatkowy zbiornik chyba i coś tam jeszcze pozmieniać. W każdym bądź razie jest to do zrobienia.

#107 Share Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • rank
  • 6290 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 12 grudzień 2009 - 16:34

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy No ja sie zastanawiam nad instalacją penumatyczną w belarusie którego oglądałem. Model 952.3. Gość powiedział mi że pneumatyka jest ale tylko dwuobwodowa no i zwątpiłem bo w Z10145 i C330M mam jednoobwodową i w przyczepach także jednoobwodówka więc sie zastanawiam czy:
- gość nie robił mnie w balona ale obejrzałem dokładnie i nigdzie z tyłu nie było gniazda pod pneumatykę jednoobwodową
- jak to przerobić na stałe żeby miec instalację tylko jednoobwodową.

Czytam ten wątek o do końca nie wiem.

PS: jeszcze nie kupiłem ciągnika a jak będe zamawiał to zaznaczę, że ma być z jednoobwodową instalacją ale wiecie jak bywa czasem, przyjedzie co przyjedzie.
pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

#108 Share yarecki12

yarecki12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 974 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dolnośląskie

Napisany 12 grudzień 2009 - 17:15

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy No tak to czasem jest że przyjedzie ciągnik niezgodny ze specyfikacją zamówienia. Najlepiej żeby zrobili tak żeby było gniazdo jednoobwodowe, oraz dwa gniazda dwuobwodowe, my tak mamy w zetorze i dwóch nh dużych.
Bo jak podłączysz przyczepę 1 obwodową na ciągnik dwuobwodowy to nie będzie hamować - wypróbowane.
Ale przyczepa jak kiedyś kupisz na dwa obwody będzie współpracować z ciągnikiem 1 obwodowym.
Najlepiej mieć i tą i tą instalacje, all in one ;)

#109 Share Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • rank
  • 6290 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 12 grudzień 2009 - 17:37

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy raczej pozostanie wszystko na jednoobwodowych ;)
pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

#110 Share yarecki12

yarecki12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 974 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dolnośląskie

Napisany 12 grudzień 2009 - 18:46

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Najlepiej w ciągniku mieć obie instalacje - może kupisz kiedyś metaltechy czy wieltony to będziesz mieć odrazu instalację w ciągniku do ich podpięcia.
Ale jeżeli nie ma możliwości mieć dwóch instalacji to lepiej weź 1 obwodową bo do niej wszystko podłączysz, nawet 2 obw, ale nie będzie to tak działało jak powinno, przemyśl to bo ciągnik kupujesz na parę ładnych lat, a skąd wiesz, jakie będziesz mieć przyczepy kiedyś.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Dzisiaj, 21:56
  •  

#111 Share Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • rank
  • 6290 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 12 grudzień 2009 - 19:58

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy napisałem już że zostanie wszystko przy instalacji jednoobwodowej ale interesuje mnie odpowiedź jak podłączyć jednoobwodową przyczepę do ciągnika gdzie jest instalacja fabrycznie tylko dwuobwodowa.
Jakoś nie znalazłem konkretnej odpowiedzi w tym temacie (może dlatego że jestem zmęczony).
Jakby ktoś mógł powiedzieć to poproszę.
pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

#112 Share samex69

samex69

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 582 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat kolneński

Napisany 12 grudzień 2009 - 21:48

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Nikita z tego co wiem to wszystkie nowe ciągniki mają (lub może lepiej )powinny mieć instalacje zarówno jedno jak i dwuobwodową (Kubota tak ma) więc nie powinieneś mieć problemu.Nie jestem specem od pneumatyki ale patrząc na schemat instalacji dwuobwodowej dochodze do wniosku że jednoobwodowej podłączyć się nie da tak aby działała poprawnie ale może się mylę.

#113 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 13 grudzień 2009 - 00:07

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Nie podłączysz jednoobwodowej do instalacji dwuobwodowej. Jest zupełnie inna zasada działania, inny sygnał sterowania, inny zawór sterujący. Możesz założyć dodatkowy(tzw. talerzowy) zawór do ciągnika i wtedy będziesz miał jedno i dwuobwodowe hamulce.

#114 Share Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • rank
  • 6290 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 13 grudzień 2009 - 13:13

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy wiesz może ile taka przyjemność kosztuje (ten zawór)?
pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

#115 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 13 grudzień 2009 - 15:17

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Chciałem pokazać ofertę za allegro ale nie na teraz nic. To jest dość duży zawór i znajdziesz go w każdym jelczu, starze i kamazie ciągającym przyczepy. Na szrocie za 50 lub flaszkę, po regeneracji w okolicach 100, nowy od 150 do 300.Ten zawór bierze powietrze z zbiornika i sterowany jest zaworem dwuobwodowym.

#116 Share damian95

damian95

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 337 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warszawa

Napisany 30 grudzień 2009 - 17:36

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Mam problem posiadam przyczepe d-732 sztywna od kilkunastu lat nie były używane hamulce. Przewód jest urwany itd. Chciałbym sie dowiedzić czy ciężko będze doprowadzić hamulce do stanu używalności bo chce wyremontować przyczepe i pasowało by aby było już na tip-top i jaki będzie tego koszt.

PS. Bak jest orginalny i wszystko tylko przewody pourywane i poparciałę.

#117 Share oFsik

oFsik

    Moc dostarcza Zetor

  • Members
  • PipPipPip
  • 1780 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Rzeszowa

Napisany 30 grudzień 2009 - 17:44

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Przewody to koszt jakieś 10zł za metr i do tego końcówki po jakieś 2-3zł. Jeśli zawór wcześniej był sprawny to wystarczy że rozkręcisz go i nasmarujesz.
Zetor is power
power is Zetor

Zapraszam do obejrzenia moich filmików http://pl.youtube.com/user/oFsik53

#118 Share damian95

damian95

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 337 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warszawa

Napisany 30 grudzień 2009 - 17:58

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Aha a przez tyle lat to te tłoczki nie zastały sie czy coś w tym stylu? I będzie problem z wyciągnięciem i nasmarowaniem to co wtedy?

#119 Share arek92

arek92

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 228 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Konin/Wielkopolska

Napisany 30 grudzień 2009 - 17:58

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Będziesz musiał jeszcze wszystkie drążki rozebrać i nasmarować bo jeśli są zapieczone to i tak nie będą hamować i najlepiej pozakładać nowe smarowniczki. Ja tak robiłem w moich 2 przyczepach bo też nie były używane hamulce, rozebrałem wszystko w mak i nasmarowałem.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Dzisiaj, 21:56
  •  

#120 Share franky69

franky69

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 151 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 30 grudzień 2009 - 18:27

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Przewody to nie problem wszystko jest do kupienia gorzej będzie z siłownikami na osiach i same hamulce też na pewno są do przeglądu, bo pewnie wszystko rdza zapiekła. Ale jeśli jest w dobrym stanie to nie będzie większego problemu, przesmarować, wymienić membrany i będzie OK Powodzenia :lol:

Kupię literaturę do starych ciągników i maszyn rolniczych


Podobne tematy przewody silownik pneumatyczny jak podłaczyć układ dwuobwodo zasada dzialania