Skocz do zawartości

Zdjęcie

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy


869 odpowiedzi na ten temat

#81 Share Arek

Arek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3538 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ziemia Łowicka

Napisany 24 czerwiec 2009 - 18:57

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy @deer zapomniałem napisać, że na przewód sterujący trzeba podać ciśnienie np. ze zbiornika i wtedy powinno działać na samym czerwonym. Być może, że działało by też jak byś połączył żółty z czerwonym razem.

Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl
Przyczepa sztywna IFA HL 6102


Zobacz ogłoszenia w kategorii Środki transportu: Przyczepy Dwuosiowe: Przyczepy Dwuosiowe IFA
  • 15000.00 PLN
  • 29 gru 2016
Przyczepa wywrotka Brandys Panav 17.13


Zobacz ogłoszenia w kategorii Środki transportu: Przyczepy Dwuosiowe: Przyczepy Dwuosiowe Brandys
  • 20000.00 PLN
  • 29 gru 2016
www.zychar.pl Producent burt do przyczep, akcesoria rolnicze


Zobacz ogłoszenia w kategorii Środki transportu: Pozostałe przyczepy
  • PLN
  • 12 lut 2017

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Dzisiaj, 13:42
  •  

#82 Share deer

deer

    gleboryjca

  • V.I.P.
  • rank
  • 1279 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pyrlandia

Napisany 24 czerwiec 2009 - 19:04

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Na przewód sterujący nie mozna podac bezpośrednio cisnienia z ciągnika bo w razie urwania przyczepy nie zadziałają hamulce (powietrze ucieknie przewodem) a przez zawór to mi nie wychodziło :).
czerwonego z żółtym tez nie idzei połączyć bo w żółtym nie ma powietrza jak nie hamujesz - tak mi sięz daje na 90% :D.
BŁOGOSŁAWIENI CI, KTÓRZY NIE MAJĄ NIC DO POWIEDZENIA I NIE UBIERAJĄ TEGO W SŁOWA

#83 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 czerwiec 2009 - 19:49

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy cisnienia nigdzie nie podajemy, tylko czynnik roboczy ktorym jest powietrze, a cisnienie powstaje od obciazenia :D
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#84 Share Arek

Arek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3538 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ziemia Łowicka

Napisany 24 czerwiec 2009 - 21:19

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy @deer jak zasilający się urwie i spadnie w nim ciśnienie to wtedy też przyczepa zahamuje, podobnie jak w układzie jednoobwodowym. Co do żółtego zdaje się, że normalnie jest w nim ciśnienie a w czasie hamowania spada, bo jak by w czasie hamowania rosło ciśnienie to po podłączeniu zasilania do czerwonego hamulce by się odblokowały ale nie jestem tego pewien na 100%.

#85 Share dawidg2

dawidg2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2807 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 24 czerwiec 2009 - 21:23

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy jeszcze trzeba mieć odpowiednie cylindry hamulcowe na osiach by te po spadku ciśnienia zahamowały.

#86 Share Arek

Arek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3538 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ziemia Łowicka

Napisany 24 czerwiec 2009 - 22:24

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy W przyczepach chyba takich nikt nie montuje... Chodziło mi o spadek ciśnienia w przewodzie łączącym ciągnik z przyczepą, przez co zawór sterujący uruchamia się i blokuje hamulce powietrzem ze zbiornika.

#87 Share dawidg2

dawidg2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2807 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 24 czerwiec 2009 - 22:28

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy w ciężarowych przyczepach montują niewiem jak w nowych rolniczych, czasem wkurzają bo jak się chce przeciągnąć przyczepę to trzeba napompać powietrze by się odblokowały. tak powinno być że blokuje nawet na jednoobwodówce tak jest że zahamuje jak się wąż odepnie

#88 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 25 czerwiec 2009 - 20:04

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Spadek ciśnienia następuje w przewodzie, a siłowniki uruchamia powietrze ze zbiornika. Nie spotkałem przyczepy z takim siłownikiem, bo jak ją zapiąć gdy zahamowana. W dwuobwodowym układzie sterowanie następuje przy wzroście ciśnienia, układ działa przy podpięciu obu przewodów.

#89 Share dawidg2

dawidg2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2807 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 25 czerwiec 2009 - 20:09

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy idzie podpiąć trzeba idealnie trafić. i jak podłaczysz przewody i napompiesz powietrza to się odhamuje. poprostu taki patent że jak ją zostawisz na górce zahamowaną i spadnie ciśnienie to zahamuje.

#90 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 25 czerwiec 2009 - 20:42

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Wiem jak to działa. Nie zawsze rozpinasz się na gładkim placu, spróbuj na budowie, w błocie, wyrwać na bok liną. Przyczepy mają ręczny hamulec (mechaniczny).

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Dzisiaj, 13:42
  •  

#91 Share ferdek1

ferdek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 650 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. Kępno

Napisany 25 czerwiec 2009 - 20:51

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Przy zaworze jest taki guziczek(Metaltech) że jak masz zahamowaną przyczepę i nie jest podpięta do ciągnika to po wciśnięciu "guzika"hamulce puszczają.Jak na wciśniętym "guziku"podłączysz przyczepę to po uzupełnieniu powietrza guzik sam się wyłączy
wniosek o płatność złożony,kontrola przeprowadzona-czekam na kasę...no i kasa wpłynęła na konto

#92 Share dawidg2

dawidg2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2807 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 25 czerwiec 2009 - 20:57

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy to w każdej tak jest. w ciężarowych to nawet 2 są takie guziki przynajmniej przy mojej i z tyłu przyczepy jest od hamulca parkingowego trzeci

#93 Share wiesiek24

wiesiek24

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Piła

Napisany 22 listopad 2009 - 20:10

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy igorass tylko ty chyba jako jedyny masz rację.
są trzy złącza czerwone, żółte i czarne NO i właśnie do czarnego podłączamy tylko i wyłącznie przyczepę z jednoobwodowym hamulcem. każdy inny sposób jest nie właściwy.
...do innych, aby przerobić przyczepę z jedno na dwuobwodowe nie wystarczy zmienić zaworu w przyczepie
ale trzeba zmienić siłowniki. muszą mieć dwa przyłączenia, jedno do napowietrzania a drugie do odpowietrzania
tylko w takim przypadku siła nacisku na pedał hamulca będzie wprost proporcjonalna do hamowania kół przyczepy...

#94 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 23 listopad 2009 - 10:56

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Co za bajki o napowietrzaniu i odpowietrzaniu. Jeśli zawór hamulcowy przyczepy jest z Praszki lub taki jak w linku, to trzeba inaczej podłączyć przewód od jednoobwodowego.
ZAWÓR GŁOWNY PRZYCZEPY-NOWY (804160295) - Aukcje internetowe Allegro

#95 Share rafall89

rafall89

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 1 postów

Napisany 04 grudzień 2009 - 16:13

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy ja mam troszke inne pytanie. mam w przyczepie hamulce hydrauliczne a w ciągniku mam pneumatykę. jak je przerobić>?? przyczepa ma 13 ton dmc a ciągnik to ford new holland 8340. pozdrawiam i prosze o odpowiedz. rafito89@wp.pl lub gg:7363875

jeśli taka przeróbka jest zbyt skomplikowana lub kosztowna może znacie sposób na podłączenie hamulców ciągnika <wyjście ma tylko pneumatyczne 1 i 2 obwodowe> z hamulcami hydraulicznymi przyczepy. gg:7363875 rafito89@wp.pl

#96 Share Arek

Arek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3538 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ziemia Łowicka

Napisany 04 grudzień 2009 - 17:45

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Chyba najprościej będzie założyć do przyczepy cały układ pneumatyczny. Wywalasz siłowniki hydrauliczne i w ich miejsce zakładasz pneumatyczne.

#97 Share leonardo

leonardo

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 22 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:opolskie. Złote Piaski

Napisany 10 grudzień 2009 - 22:50

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy mam pytanie, jeżeli do ciągnika z instalacją jednoobwodową podpne przyczepe z dwuobwodowym -(metaltech) poprzez czerwone to co z żółtym ,trzeba zaślepic? i czy będzie to wtedy poprawnie działac i ciekawi mnie co później na przelądzie technicznym. Tak pytam bo zamierzam kupic metaltecha a nie mam jeszcze ciągnika z dwuobwodówką
Najlepsza muzyka to klang silnika

#98 Share Arek

Arek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3538 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ziemia Łowicka

Napisany 10 grudzień 2009 - 23:11

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Nie będzie działać. Zamów sobie układ jednoobwodowy do przyczepy.

#99 Share leonardo

leonardo

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 22 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:opolskie. Złote Piaski

Napisany 11 grudzień 2009 - 11:43

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy No tak tylko że gościu z działu technicznego Metal Techu poradził mi wziąc dwuobwodowy,mówił że tylko wykręcic przewód i dac zaślepke i będzie normalnie działac a wtedy zawsze moge wrócic do dwuobwodówki np. jak zmienie ciągnik. Tylko nie wiem czy na pewno ma rację
Najlepsza muzyka to klang silnika

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Dzisiaj, 13:42
  •  

#100 Share Arek

Arek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3538 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ziemia Łowicka

Napisany 11 grudzień 2009 - 13:21

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Teoretycznie da się tak zrobić ale w takim przypadku zawór przyczepy będzie myślał, że hamujesz hamulcem ręcznym i może nie działać płynne hamowanie tylko odrazu max. Wszystko zależy od zaworu ale nie ma 100% pewności, że będzie działać jak należy. W razie czego sam sobie będziesz mógł zawór zmienić na zwykły.

Podobne tematy przewody silownik pneumatyczny jak podłaczyć układ dwuobwodo zasada dzialania