Polecane posty

Lukasz3991    49

@asharot Mówisz, że jest tam wkręt regulacyjny którym się ustawia w zależności od wagi netto przyczepy. Jeśli mam regulator 3 pozycyjny do zaworu HZS 2 i na nastawie "pusta przyczepa" mam brak hamulca oznacza to potrzebę regulacji czy tak ma być. Mam 3 zakresy - pełna przyczepa(blokują koła) - połowa ładunku(hamuje dość średnio) - pusta przyczepa(następuję odhamowanie).

Regulator i HZS-2 nowe, co nie oznacza, że poprawnie ustawione.

IMG_20200520_195333758.jpg

Edytowano przez Lukasz3991

Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

No wedle opisu zaworu również tak wynika bo, bo niby powinno być od 0,8 do 2,2 bara.


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rumcajs73    53
Dnia 15.07.2020 o 16:41, hubertuss napisał:

W mojej przyczepie ursus t042 instalacja dwuobwodowa po zahamowaniu długo trzeba czekać aż hamulce przyczepy puszczą. Wyczyściłem cały zawór wraz z regulatorem siły hamowania. Rozebrałem wszystko co się da. Jeszcze co prawda nie montowałem ale czy mogą być jakieś inne tego przyczyny. No i czy w zaworze powinien być jakiś smar bo był. Jełśi tak to jaki? Jakaś wazelina czy coś?

Kolego rozwiązałeś ten problem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Nie rozwiązałem. Na żniwa po polu ciągałem ja bez hamulców. Zboża na razie nie woziłem i tak stoi. Gdybym może mieszkał na miejscu to bym się zajął tym. Ale nie mieszkam tam jak zajadę zawsze coś i czasu brak. Jak nic nie pomogło moje rozbieranie to zrobię na jedno obwodową jak było wcześniej. Bo chyba ktoś przede mną miał ten problem bo instalacja była z wtyczką do jednoobwodowej instalacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mecha    110

Jak wyczyścić układ pneumatyczny w zetor forterra 11441? Wyleciał olej gęsty jak smar. Sprężarka baaardzo powoli dobija ciśnienie do 4.5bar, trzeba przygazować żeby kontrolka zgasła. Więc szykuje się wymiana sprężarki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mecha    110

Do gardła opreatora czy na wylocie sprężarki do układu odkrecając przewody przy kłódkach i elektrozaworach? Później wystarczyłoby same elektrozawory wyczyścić, to masz na myśli?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micgal39533    498

Witam 

 

W case jx miałem instalację jednoobwodową dokupiłem zestaw żeby zrobić instalację dwuobwodową i gdy złożyłem całość to na żółtej złączce przy ciśnieniu 4 bar zaczyna walić cały czas powietrzem. czy może być ten zawór uszkodzony co założyłem i nie trzyma powietrza. Zawór HZS-2 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    576

Podniosłeś ciśnienie w układzie pneumatycznym? W jakiej sytuacji jest ten przedmuch , bo przy ciągniku są złącza miękkie- szczelne po podłączeniu złączy przyczepy układ dalej ma być szczelny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micgal39533    498

Ciśnienie dobija mi do 8bar. Po prostu odpalę ciągnik na zegarze minie 4 bary i na zółtym złączu cały czas jest powietrze dopiero jak zejdzie poniżej 4bar to jest tylko na czerwonym i czarnym. I w momencie podpięcia przyczepy hamulce cały czas są zablokowane bo pompuje powietrze przez żółty przewód 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652
Dnia 27.01.2021 o 20:45, Rumcajs73 napisał:

Kolego rozwiązałeś ten problem?

Woziłem ostatnio zboże. Przerobiłem na szybko na jedno obwodowy układ. Ale też blokowało. Dołożyłem na szybko sprężyny przy siłownikach pneumatyki przy kołach. I sytuacja się po prawiła. Przy jednym kole trochę słabiej odbijało. Sprężyny za słabe. Ale z czasem jak się rozchodziło to i ono odbijało. Jak będę woził pszenżyto to przełożę z powrotem na dwuobwodowy i sprawdzę. A jak będzie dalej blokowało to z powrotem jednoobwodowy i nie wnikam dalej. Bo w sumie przerobioną na jednoobwodowy ja kupiłem. Czyli ktoś już miał problem lub nie miał gniazd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, przebrnąłem cały wątek, ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi na moje pytanie, bo większość dotyczy konkretnie przyczepy.

 

Otóż ja nie korzystam ze złącz pneumatycznych w ciągniku, ale ostatnio zaraz po odpaleniu ciągnika (zetor proxima 100 plus) leci mi powietrze ze złącza jednoobwodowego i to dosyć mocno. Po wciśnięciu nożnego lub zaciągnieciu ręcznego jest ok. Ktoś wie co to może być? Do tej pory nic takiego nie dzialo, a nic nie zmieniałem, nie podłączałem tam ani nie dotykałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid12    49

Może być wciśnięty grzybek w złączu albo luz na gwincie. A co do tego że po zaciągnięciu hamulca znika ciśnienie to działanie prawidłowe 


Kierownicę ujął w dłoń, przeżegnał się, beret na skroń
W stacyjce klucz i raz i dwa, spalin kłąb i silnik gra
Już na polu za łanem łan, wykonany za planem plan
A w duszy radość albo gniew, słoneczko mu gdzieś zza drzew.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652
5 godzin temu, Kontemplator napisał:

Witam, przebrnąłem cały wątek, ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi na moje pytanie, bo większość dotyczy konkretnie przyczepy.

 

Otóż ja nie korzystam ze złącz pneumatycznych w ciągniku, ale ostatnio zaraz po odpaleniu ciągnika (zetor proxima 100 plus) leci mi powietrze ze złącza jednoobwodowego i to dosyć mocno. Po wciśnięciu nożnego lub zaciągnieciu ręcznego jest ok. Ktoś wie co to może być? Do tej pory nic takiego nie dzialo, a nic nie zmieniałem, nie podłączałem tam ani nie dotykałem.

Poruszaj tym bolcem w środku. Jak nie odskoczy to kombinerkami spróbuj odciągnąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marecki2922    513
Napisano (edytowany)

Panowie  zbyt wolno schodzi powietrze z siłowników w przyczepie , to znaczy jest tak: puszczam hamulec schodzi ciśnienie zaworem w przyczepie ale nie całkowicie, pozostałe powietrze schodzi po 5-10 sekundach zaworem który jest bezpośrednio przy siłownikach , są też jakieś elektrozawory w instalacji przyczepy ale odłączone  od elektryki może to one są odpowiedzialne za spuszczanie ciśnienia 🤔

A może takie coś zamontować przy siłownikach i sterowanie podać od stopu https://allegro.pl/oferta/elektrozawor-12v-1-2-cala-no-zawor-cewka-silownik-7832601559 

 

Edytowano przez Marecki2922

Kupię rozsiewacz do wapna o ładowności 5 ton i więcej 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    204

Panowie mam do spięcia 2 przyczepy, przy czym pierwsza ma hamulce 2 obw. a druga 1 obw., sprawa jest taka ze nie chce mi sie przerabiac tej drugiej na dwuobwodowe i myśle aby przez pierwszą przyczepe puścić przewód i podłączyć do traktora normalnie na 1 obwód i tą pierwszą przyczepe na 2 obwody, pytanie czy w traktorze na raz działają hamulce jedno i dwuobwodowe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid12    49

W Jednoobwodowej przy wciśniętym pedale hamulca nie ma powietrza na wyjściu. W dwuobwodowej z tego co się orientuję pojawia się powietrze na wyjściu. Więc zostaje wcisnąć hamulec u obserwować co się dzieje. 


Kierownicę ujął w dłoń, przeżegnał się, beret na skroń
W stacyjce klucz i raz i dwa, spalin kłąb i silnik gra
Już na polu za łanem łan, wykonany za planem plan
A w duszy radość albo gniew, słoneczko mu gdzieś zza drzew.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gramgro    14

Podłącz dwuobwodową jako drugą i podłącz czerwone wyjście do czarnego z tyłu pierwszej a pierwszą do jednoobwodowej ciągnika i tylko tak będzie Ci działać. Ale obie będą hamowały jako jednoobwodowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toorano    180

Nie polecam Zawór główny HZS-2 sterujący hamulcami przyczepy 4-zakresowy regulator siły hamowania przyczepy do układów powietrznych 1-obwodowych sklepDLArolnika.pl

podają producenta Hydrolider (Marka Hydrolider została stworzona na potrzeby bardzo wymagających klientów, ceniących sobie trwałość i niezawodność kupowanych podzespołów. Wszystkie produkty marki Hydrolider zostały zaprojektowane w myśl zasady: wysoka jakość za rozsądną cenę.), a przysyłają co akurat mają na stanie, Rolmar, GMP ( czyli chińszczyzna)

  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysieklub    6

Cześć! Mam pytanie zamówiłem ciągnik i już w sumie czeka na mnie u dealer'a, ma on pneumatykę dwuobwodową. Jedną przyczepę mam z hamulcem najazdowym więc bez problemu, ale za to druga ma pneumatykę jednoobwodową i teraz moje pytanie brzmi czy muszę dołożyć do ciągnika pneumatykę jednoobwodwą? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1142

zwykle standardem jest w nowych ciągnikach instalacja jedno jak i dwuobwodowa, więc czy aby na pewno masz tylko dwuobwodową ?
jeśli nawet to możesz podpiąć tylko czerwone gniazdo lub wymienić zawór na chociażby hzs4, który obsługuje dwa obwody


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446
Dnia 18.01.2022 o 13:44, krzysieklub napisał:

Cześć! Mam pytanie zamówiłem ciągnik i już w sumie czeka na mnie u dealer'a, ma on pneumatykę dwuobwodową. Jedną przyczepę mam z hamulcem najazdowym więc bez problemu, ale za to druga ma pneumatykę jednoobwodową i teraz moje pytanie brzmi czy muszę dołożyć do ciągnika pneumatykę jednoobwodwą? 

Wystarczy zmienić zawór w przyczepie na 2 obwodowy, będziesz mieć uniwersalny.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysieklub    6
Dnia 19.01.2022 o 18:15, izydor6280 napisał:

zwykle standardem jest w nowych ciągnikach instalacja jedno jak i dwuobwodowa, więc czy aby na pewno masz tylko dwuobwodową ?
jeśli nawet to możesz podpiąć tylko czerwone gniazdo lub wymienić zawór na chociażby hzs4, który obsługuje dwa obwody

Tak na 100% jest dwuobwodowa i nie ma jednoobwodową, powiedzieli ze mogą założyć co oczywiście będzie kosztować i się zastanawiam czy warto domówić. Dzięki za podpowiedzi. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez daizor
      Tak jak w temacie chcę zmienić w mojej szóstce fotel ponieważ jest ona wykorzystywana w b. dużym stopniu w gospodarstwie, a fotel "oryginalny" jaki posiadam daje bardzo niezapomniane (negatywne) wrażenia podczas jazdy po nierównym terenie (siłowniki szybko siadają i wtedy fotel zachowuje się jak trampolina).
      Powiedzcie mi czy stopień komplikacji przy montażu fotela "na sprężone powietrze" jest duży? Może ktoś ma już takowy zamontowany? Dużo roboty z odpowiednim przymocowaniem takiego fotela? Aha noi najważniejsze a więc czy istnieje jakaś realna alternatywa (tańsza oczywiście) dla powyższego typu fotela aby nie stracić zbyt wiele z jakości siedzenia podczas pracy w ciągniku?
       
       
      A powiedzcie może warto byłoby samemu pomyśleć nad taką konstrukcją? Bo można by zastosować po prostu siłowniki pneumatyczne zamiast zwykłych przy siedzeniu (trzeba by odpowiednio dobrać "skok" siłownika ) oraz kompresor 12V (nie jestem w temacie ale mógłby istnieć problem odporwadzenia nadmiaru powietrza(?) ). Wiem wiem może trochę szalony pomysł ale warto przedstawić koncepcję ;[ Może ktoś posiada zdjęcia przykładowego "środka" takiego fotela aby można było podejrzeć pewne rzeczy?
    • Przez arturo4333
      Witam wszystkich! Mam takie pytanie czy do Ursusa 3512 można podpiąć dodatkowy siłownik pomocniczy? za odpowiedzi z góry dziękuję.
    • Przez mataxenon
      Witam. w związku z tym że nie mogłem nic znaleźć na forum, muszę założyć nowy temat. wiec tak przy moim ursusie nie ma w ogóle siłownika wspomagającego podnośnik, i chce go podłączyć ale nie moge się domyślić gdzie podłączyć zasilanie, proszę więc o pomoc, mogą być zdjęcia. czekam na odp.
    • Przez Lukas7
      Witam
       
      Mam problem i licze na Waszą pomoc mianowicie podłączajac silownik dwustronnego działania do 2 złączy na tyle c 360 patrzac od tylu w lewy jako zasilanie prawy powrót sterujac dzwignia kipru silownik sie wysuwa ale gdy przesuwam dzwignie kipru tak jak do opuszczenie np wywrotki do silownik sie nie wsuwa nie chowa dodam ze rozdzielac jest nowy uszy np z pługiem sie podnosza czy moze ja to zle rozumuje ?? pozdrawiam i licze na jakis odezw
    • Przez JOZEEKK
      Mam pytanie... Czym się różni siłownik hydrauliczny jednostronny od dwustronnego? Bo mam zamiar założyć do siewnika żeby znaczniki się same składały.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj