Skocz do zawartości

Zdjęcie

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy


883 odpowiedzi na ten temat

#861 Share Arek

Arek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3671 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ziemia Łowicka

Napisany 14 lipiec 2016 - 07:22

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy

Kiedyś czyściłem zawór z 78 czy 79r, wystarczyło przesmarować oringi i działa jak nowy więc nie zawsze opłaca się kupować nowy.



Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl
Pryzczepa 8 Ton Auto-Tech


Zobacz ogłoszenia w kategorii Środki transportu: Przyczepy Dwuosiowe: Przyczepy Dwuosiowe pozostałe
  • 42300.00 PLN
  • 20 cze 2017
Przyczepa skorupowa IN Industry Opti 16


Zobacz ogłoszenia w kategorii Środki transportu: Przyczepa typu Tandem: Przyczepa typu Tandem Langendorf
  • 72000.00 PLN
  • 18 cze 2017
Przyczepa Pengco 16T


Zobacz ogłoszenia w kategorii Środki transportu: Przyczepa typu Tandem: Przyczepa typu Tandem Agromet
  • 24000.00 PLN
  • 18 cze 2017

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Dzisiaj, 08:49
  •  

#862 Share Palmiszon

Palmiszon

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 85 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 lipiec 2016 - 12:10

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy

zawór wyczyszczony nasmarowany porządnie i hamulce działają  :) jeszcze tylko porządnie przesmarować wałki aby lekko siłowniki miały założyć regulator i 2 nowe złącza miękkie i twarde bo przepuszczają i musiałem prosto od ciągnika sprawdzać dzięki za pomoc ;p po grubo 10 latach i początku moich rządów dzieje się tak jak dziać powinno dzięki za pomoc jeszcze raz chłopaki


~ Palmusny

Masz pytanie ? -Uderzaj na P


#863 Share BENNY82

BENNY82

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 747 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 31 lipiec 2016 - 08:41

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy

czy ktoś wie gdzie można kupić okładziny hamulcowe do przyczepy d-83 autosan pasują  chyba teżod stara 200 to prawda? bo siłowniki to 120 i chyba w d50 55 sa takie same? będę wdzięczny za cynk.



#864 Share izydor6280

izydor6280

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3785 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:15km na południe od Lublina

Napisany 31 lipiec 2016 - 12:39

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy

120 są nawet z przodu w d46/47

 

tu zapytaj http://borysz.pl


Polska B

 


#865 Share Sunf

Sunf

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 428 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 wrzesień 2016 - 20:27

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy

jak sie reguluje zawor w przyczepie aby mniej powietrza pobierał?



#866 Share wdaniel

wdaniel

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 590 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie
  • Zainteresowania:rolnictwo, transport, motoryzacja, bhp, ppoż

Napisany 09 wrzesień 2016 - 10:20

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy

wyreguluj zawór w traktorze, by dawał więcej, bo to twoje bezpieczeństwo. Jak pojedziesz z pełną przyczepą, to może ci zabraknąć hamulców jak za niskie ciśnienie dasz na siłowniki



#867 Share BENNY82

BENNY82

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 747 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 wrzesień 2016 - 15:07

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy

tu racja umnie dwie sprzężone d-47 hamwały a jedna d-83  naet siłowników nie ruszało - za słabe ciśnienie szło z ciągnika trza było podkręcić.



#868 Share dymek512

dymek512

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 30 postów

Napisany 09 grudzień 2016 - 19:19

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy

Witam! Czy ktoś spotkał się z taką sytuacją jak zahamuje przyczepę i po puszczeniu hamulca w ciągniku koła przyczepy są przez 3-5 sekund zablokowane i potem puszczają hamulce. Nadmienię że przyczepa ma układ dwuobwodowy i wszystko jest nowe. Pozdrawiam!



#869 Share asharot

asharot

    Przyjaciel Forum

  • Members
  • PipPipPip
  • 4085 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Miasto Meneli wg B.Lindy

Napisany 10 grudzień 2016 - 08:27

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Pedał hamulca sprawdź.

Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv


#870 Share ksys

ksys

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 514 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat lubelski

Napisany 10 grudzień 2016 - 09:26

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy

mam też taka sytuację tylko w hamulcach jednoobwodowych , w różnych przyczepach i nie zawsze  , wydaje mi się , że to wina zaworu w ciągniku



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Dzisiaj, 08:49
  •  

#871 Share wdaniel

wdaniel

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 590 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie
  • Zainteresowania:rolnictwo, transport, motoryzacja, bhp, ppoż

Napisany 12 grudzień 2016 - 12:34

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy

Nie o zawór chodzi (chociaż też może) lecz o odległości na jakie są prowadzone przewody. By zwolnić hamulec musi zejść ciśnienie z siłownika. Im dłuższy przewód, tym więcej powietrza potrzeba wypuścić z tłoka i przewodu, a wszystko to się dzieje za pomocą zaworu. Kolejna kwestia, to przekroje siłownika i przewodów. Mniejszy przekrój siłownika i większy przekrój przewodu szybciej zwolni hamulec, ale większy przekrój przewodu znowu wydłuży czas reakcji zahamowania.



#872 Share escha

escha

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 44 postów

Napisany 12 grudzień 2016 - 21:10

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy

Winny jest zawór w ciągniku. Za wolno puszcza powietrze w układ przyczepy. Przeczytaj posty Zetor-Proxima - układ hamulcowy.



#873 Share wdaniel

wdaniel

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 590 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie
  • Zainteresowania:rolnictwo, transport, motoryzacja, bhp, ppoż

Napisany 13 grudzień 2016 - 09:07

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy

escha - jak nie zauważysz, to wyżej masz przykład jednoobwodowego i dwuobwodowego. Przyczepa ma swój zawór i z przyczepy puszcza zawór przyczepy. W zależności od tego, jaki jest to układ:

- jednoobwodowy: zawór puszcza powietrze na przyczepę. W momencie zaniku ciśnienia w zasilaniu przyczepy zawór przyczepy puszcza powietrze ze zbiorników przyczepy na siłowniki

- dwuobwodowy: czerwona kłódka ma cały czas zasilanie, które nie zanika nawet w momencie wciśnięcia hamulca w ciągniku. Żółta kłódka nie ma zasilania podczas jazdy, dopiero w momencie wciśnięcia hamulca dostaje zasilanie i zaczyna hamować. Po puszczeniu hamulca w przewodzie zasilającym przyczepę masz zanik ciśnienia i hamulce zostają zwolnione, a zwalnia je zawór przy przyczepie.

Nie mam zetora, tylko stare 2 ursusy i deutza DX, ale jeździłem też ciężarówkami i w zależności jaka naczepa była podpięta - też różne cyrki się działy. 

Nie wykluczam też zaworu ani przekrojów przewodów, które są zastosowane w Proksimie, ale tego nie sprawdzałem, więc trudno mi cokolwiek powiedzieć.



#874 Share escha

escha

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 44 postów

Napisany 13 grudzień 2016 - 20:35

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy

Całkowicie zgadzam się z Tobą. Piszesz o zahamowaniu a problemem jest odhamowanie przyczepy po po zwolnieniu pedału hamulca- post Dymek512. Dopóki nie napompuje powietrza w przewód łączący ciągnik z przyczepą  to przyczepa będzie zahamowana. Opisałem mój problem z którym sam sobie poradziłem. Również przyczyną może być zapchany filterek  powietrza na przewodzie przyczepy.



#875 Share wdaniel

wdaniel

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 590 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie
  • Zainteresowania:rolnictwo, transport, motoryzacja, bhp, ppoż

Napisany 15 grudzień 2016 - 12:02

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy

Czy zahamowanie, czy odhamowanie - zasada jest podobna. Większe przekroje przewodów przy dwuobiegowym = szybsze zwalnianie hamulców, ale reakcja pedał hamulca-zawór przyczepy-siłownik hamulca jest wolniejsza, bo najpierw musi napompować powietrza do przewodów. Przy jednoobiegowym jest znowu odwrotnie. Producenci podczas testów optymalizują te reakcje, by wyśrodkować czasy. Ale niestety nie każdy woła DEKRĘ, by zrobiła testy i doradziła jak poprawić, by uzyskać ich homologację. Ja przy takich testach już byłem w jednym z zakładów produkcyjnych przyczep i naczep. Mogę jedynie co, to powiedzieć, że różnica przekroi i długość przewodów ma duże znaczenie... 

Oczywiście tak, jak zauważyłeś - nawet zapchany filterek szybkozłączki też ma wiele do powiedzenia i hamulce będą fiksować...



#876 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2199 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 20 grudzień 2016 - 20:08

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy

Nie przyglądałem się dokładniej siłownikowi pneumatycznemu hamulca przyczepy więc mam szybkie pytanko.

Do wymiany tego gumowego mieszka - osłony trzeba rozebrać siłownik? 



#877 Share fezoi

fezoi

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 785 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warmińsko-mazurskie
  • Zainteresowania:motoryzacja ,rolnictwo,

Napisany 20 grudzień 2016 - 20:29

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy

Nie ma takiej potrzeby .



#878 Share arknaw

arknaw

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 26 postów

Napisany 26 grudzień 2016 - 22:36

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy

Witam,

swoje pytanie kieruję do posiadaczy polskich przyczep typu tandem z hamulcami pneumatycznymi, ewentualnie rozrzutników typu tandem z hamulcami

 

Przerabiam w swojej przyczepie Agromet z siłowników hydraulicznych na pneumatyczne. Oryginalne siłowniki miały skok 8cm, pneumatyczne 14, dlatego podejrzewam, że będę musiał przedłużyć ramię x1,75 łączące siłownik z wałkiem rozpieraka. Czy mógłby jakiś właściciel tandema podać mi wymiar zaznaczony na obrazku w celu potwierdzenia moich przypuszczeń. Nie miałbym też przeciwko gdyby ktoś wrzucił fotki instalacji w takiej przyczepie, żeby zobaczyć gdzie fabrycznie mocowanie siłowników, gdzie montowali zbiornik, zawory :)

15oihoi.jpg



#879 Share wdaniel

wdaniel

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 590 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie
  • Zainteresowania:rolnictwo, transport, motoryzacja, bhp, ppoż

Napisany 11 styczeń 2017 - 14:44

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy

ja bym nie zmieniał ramienia. Olej ma inną gęstość niż powietrze, więc skoki inaczej będą się rozchodziły przy tej samej sile hamowania, a siłę hamowania regulujesz zaworem. Ja mam jednoosiówkę i zbiornik mam nad osią, a zawór obok. Jak dasz zawór z regulacją siły hamowania, to na "pusto" daje na siłownik ok. 1,2 bara, na "pół pełno" niecałe 3 bary i "na pełno" - 4 bary z groszami. Chodzi o to, że powietrze ulega sprężaniu, czyego gołym okiem przy oleju nie zauważymy.


Edytowany przez wdaniel, 11 styczeń 2017 - 14:57.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Dzisiaj, 08:49
  •  

#880 Share paktofonikas1987

paktofonikas1987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3048 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie

Napisany 11 styczeń 2017 - 18:31

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy

Wogóle nie zauważymy bo ciecze są praktycznie nieścisliwe.


sprzedam

Ciągnik Zetor ZTS 16245    www.olx.pl/oferta/ciagnik-zetor-zts-16245-nie-1634-case-fendt-john-deutz-ursus-1614-CID757-IDcIy4R.html

 


Podobne tematy przewody silownik pneumatyczny jak podłaczyć układ dwuobwodo zasada dzialania



Jeśli masz konto na Facebooku możesz zalogować się klikając w przycisk