Skocz do zawartości

Zdjęcie

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy


867 odpowiedzi na ten temat

#761 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7798 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 22 marzec 2015 - 14:05

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy

Jak są odpięte węże to nie cofnie się, tak zostanie a   przyczepa zostanie odhamowana. Cofnie się jak wąż jest podpięty do ciągnika,  chociaż w ciągniku nie będzie powietrza.



Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl
Przyczepa sztywna IFA HL 6102


Zobacz ogłoszenia w kategorii Środki transportu: Przyczepy Dwuosiowe: Przyczepy Dwuosiowe IFA
  • 15000.00 PLN
  • 29 gru 2016
Przyczepa wywrotka Brandys Panav 17.13


Zobacz ogłoszenia w kategorii Środki transportu: Przyczepy Dwuosiowe: Przyczepy Dwuosiowe Brandys
  • 20000.00 PLN
  • 29 gru 2016
www.zychar.pl Producent burt do przyczep, akcesoria rolnicze


Zobacz ogłoszenia w kategorii Środki transportu: Pozostałe przyczepy
  • PLN
  • 12 lut 2017

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Dzisiaj, 08:02
  •  

#762 Share XTRO

XTRO

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1208 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Radzynia Podlaskiego

Napisany 22 marzec 2015 - 14:25

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy

aha, jutro zobaczę i dam znać :)

Dzięki na razie za pomoc.



#763 Share XTRO

XTRO

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1208 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Radzynia Podlaskiego

Napisany 24 marzec 2015 - 22:00

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy

działa, tylko musi chyba być nabite powietrze na min 5 atmosfer?

ciekawe co będzie jak mi w trasie walnie sprężarka i wtedy nie wcisnę go bo będzie za małe ciśnienie...



#764 Share asharot

asharot

    Przyjaciel Forum

  • Members
  • PipPipPip
  • 4014 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Miasto Meneli wg B.Lindy

Napisany 25 marzec 2015 - 19:04

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy

W przypadku awarii spuścisz  powietrze z butli przyczepy.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv


#765 Share grego

grego

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1910 postów
  • Lokalizacja:opolskie

Napisany 03 maj 2015 - 20:23

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy

pisałem kiedyś o modernizacji takiej  6 kołowej przyczepy, w tamtym roku wstawiłem zawór regulacyjny 2 obwodowy w sumie to działało ale jak ktoś tu pisał był problem z opóźnieniami hamowania, a szczególnie odhamowania. Więc w tym roku modyfikuję układ dalej, ten zawór regulacyjny wstawiłem z przodu przyczepy i od niego idą 2  tekalany fi8 jeden do zbiornika drugi do przekaźnika, który jest na środku przyczepy przy butlach i od niego idą grubsze tekalany do hamulców fi12, w tylnym wózku tam gdzie są 4 siłowniki chcę jeszcze wstawić zawór szybkiego odhamowania. Co o tym wszystkim sądzicie bo projekt jeszcze nie gotowy dopiero składam wszystko?

Jest jeszcze inny wariant podpatrzony w 6 kołówce pronaru, tam przekaźnik znajduje się z tyłu i obsługuje tylko 4 tylne siłowniki, przednia oś jest obsługiwana bezpośrednio z zaworu regulacyjnego z przodu przyczepy i tam tez znajduje się jedna butla i nigdzie nie ma zaworu odhamowania. Tylko skąd pewność, że tył i przód będą równo hamować? W Pronarce dodatkowo są jeszcze automatyczne regulatory siły hamowania na przód i tył i może one rozwiązują problem ale w takie koszty to juz na pewno nie pójdę.


Edytowany przez grego, 03 maj 2015 - 21:08.


#766 Share Arek

Arek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3538 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ziemia Łowicka

Napisany 04 maj 2015 - 11:41

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy

WG. mnie tekalany 8 od zaworu sterującego są za cienkie powinny być 12. Poza tym powinno być ok.



#767 Share grego

grego

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1910 postów
  • Lokalizacja:opolskie

Napisany 04 maj 2015 - 12:26

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy

no one są właściwie 12/9 i praktycznie będą tylko sterować przekaźnikiem, a cały system zasilania przekaźnika z butli i hamulców na 15/12. Cały zawór sterowania będzie więc praktycznie wykluczony z napowietrzania i odpowietrzania tylko będzie sterował membraną w przekaźniku nic nie będzie napełniać (poza butlą) tak jak w pierwszej wersji czy w standardowym układzie bez przekaźnika.



#768 Share asharot

asharot

    Przyjaciel Forum

  • Members
  • PipPipPip
  • 4014 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Miasto Meneli wg B.Lindy

Napisany 04 maj 2015 - 19:55

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy

Wystarczy jeden zawór przekaźnikowy na całą przyczepę,czyli 3-osie,przyśpieszacz odhamowania jest zbyteczny w tym przypadku.

Rozwiązanie że przód jest bezpośrednio z zaworu sterującego a tył z przekaźnikowego też jest dobrym rozwiązaniem.

Średnica przewodu zasilającego przekaźnik fi15 do siłowników fi12,sterujący może być fi8.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv


#769 Share grego

grego

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1910 postów
  • Lokalizacja:opolskie

Napisany 04 maj 2015 - 20:32

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy

ok, na razie spróbuje z tym przekaźnikiem na wszystkie osie podpiąć, bo ta opcja z zasilaniem przedniej osi z zaworu ma też pewien mankament (w moim przypadku) ponieważ wyjście z regulotora ciśnienia musiało by zasilić przednią oś i jednocześnie wysterować przekaźnik, a nie wiem jakby to funkcjonowało w tej konfiguracji. W Pronarce są dwa osobne regulatory na osiach. Mówisz, że przyśpieszacz odhamowania będzie zbędny i sam przekaźnik znacznie poprawi reakcję w porównaniu do zaworu?  Zasilanie przekaźnika mam 2x fi12 więc powinno wystarczyć.



#770 Share grego

grego

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1910 postów
  • Lokalizacja:opolskie

Napisany 10 maj 2015 - 17:44

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy

sorry, że pod postem...

Wszystko ładnie poskładałem, ale wydaje mi się że nie ma poprawy jeśli chodzi o odhamowanie choć jeszcze nie jeździłem to na postoju po puszczeniu hamulca czasem po 3-4 sek cokolwiek zaczyna się dziać i teraz nie wiem czy wina leży po stronie przyczepy choć tu wszystko jest nowe i dobrze poskładane czy ciągnika bo tego przy innej przyczepie nie mam jak sprawdzić. Może jakoś ciągnik opóźnia odpowietrzenie żółtego zaworu? Ciśnienie nabija do jakiś 6,5atm.

Czy da się system dwuobwodowy podpiąć pod jednoobwodowy w ciągniku? To bym sprawdził jak się zachowuje na jednym wężu


Edytowany przez grego, 10 maj 2015 - 17:46.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Dzisiaj, 08:02
  •  

#771 Share asharot

asharot

    Przyjaciel Forum

  • Members
  • PipPipPip
  • 4014 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Miasto Meneli wg B.Lindy

Napisany 10 maj 2015 - 17:52

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy

Do sprawnego działania układu dwuobwodowego potrzebne jest ciśnienie 8bar.

Odepnij gwałtownie żółte złącze od ciągnika i wtedy zobacz z jakim opóźnieniem wracają siłowniki.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv


#772 Share grego

grego

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1910 postów
  • Lokalizacja:opolskie

Napisany 10 maj 2015 - 18:58

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy

to jutro spróbuje coś z tym ciśnieniem zrobić



#773 Share grego

grego

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1910 postów
  • Lokalizacja:opolskie

Napisany 11 maj 2015 - 18:16

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy

Kolego podkręciłem ciśnienie do 8 bar ale brak poprawy, po wciśnieciu momentalnie reaguje. Najgorzej z odhamowaniem jak mocno wcisnę hamulec to przez 3 sek nic się nie dzieje potem słychac powolny syk powietrza (chyba w ciągniku) potem wolno przyczepa odhamowuje w sumie  trwa to jakies 5 sek. Jak tylko lekko wcisnę hamulec i puszcze to szybciej zaczyna sie coś dziać. Natomiast po gwałtownym odłączeniu żółtego węża na zaciągniętym ręcznym słychać krótki intensywny syk i momentalnie przyczepa reaguje. Więc co jest grane? Tak jakby w ciągniku jakiś zawór nie odbijał? Na ręcznym podobny problem. No chyba, że to tak ma być ale jakoś wątpię



#774 Share asharot

asharot

    Przyjaciel Forum

  • Members
  • PipPipPip
  • 4014 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Miasto Meneli wg B.Lindy

Napisany 11 maj 2015 - 18:28

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy

Czyli już wiesz że z przyczepą jest wszystko OK a przyczyny szukać w ciągniku.

Zobacz żółte złącze czy dobrze zaskakuje,czy przez nie po zapięciu jest 100% przelotu powietrza.

Być może w pedale hamulca otwór który wypuszcza powietrze do atmosfery jest przytkany,albo przewód gdzieś zagięty.

Wogóle to jaki masz ciągnik?


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv


#775 Share grego

grego

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1910 postów
  • Lokalizacja:opolskie

Napisany 11 maj 2015 - 19:03

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy

Case MX135 (2000r) instalacja oryginalna wszystko WABCO i powiem szczerze, że dość skomplikowanie to wszystko wygląda są tam chyba ze 4 różne zawory w tym jeden na elektrozaworze masa różnych wężyków między tymi zaworami od kilkumilimetrowych do 15mm średnicy , sterowanie z pedała jest hydrauliczne, jak coś to mogę wrzucić zdjęcie. Żółty przewód mogę przedmuchać dla pewności ale coś wątpię że jest przytkany bo dmuchać to dmucha z niego dobrze. Kiedyś miałem problem, że czasem w ogóle nie nabijało butli w ciągniku mimo, że kompresor chodził to przeczyściłem taki zawór o dużej średnicy z membraną w środku, ale nic tam niepokojącego nie było ale jakoś teraz dobrze chodzi. Może trzeba któryś zawór przeczyścić, może jakiś kamień się osadził i wolno odbija tylko który bo coś cięzko się w tej instalacji połapać?

 

edit

Wydaje się, że rozwiązałem problem rozebrałem zawór dwuobwodowy tam gdzie idzie olej z układu hamulcowego, żadnej usterki nie znalazłem tylko przeczyściłem i ustawiłem na nowo i w zasadzie odhamowuje już prawidłowo


Edytowany przez grego, 13 maj 2015 - 07:03.


#776 Share rocco0987

rocco0987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 187 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 maj 2015 - 21:46

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy

Panowie mam takie pytanie. Od pewnego czasu w Przyczepie Wielton ucieka mi z jednego siłownika powietrze i jak postoje chwilę żeby ruszyc musze czekac az nabije cisnienie od nowa. W przyczepie jest instalacja dwuobwodowa a siłownik  taki płaski skręcany dwu częściową obejmą i musze go rozkrecic bo wypchało tam uszczelkę albo ją poprawić albo wymienić. Tylko nigdy takiego typu siłownika nie rozbierałem i zastanawiam sie czy nie ma tam jakiejś fes sprężyny która wystrzeli jak zaczne popuszczac opaske?  Pytałem juz paru mechaników z serwisów ale nie maja pojecia.



#777 Share asharot

asharot

    Przyjaciel Forum

  • Members
  • PipPipPip
  • 4014 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Miasto Meneli wg B.Lindy

Napisany 17 maj 2015 - 07:09

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy

Tam nie ma uszczelki tylko membrana,przeważnie 16cali.

Sprężyna jest wewnątrz bardzo słaba.Naprawa jest bardzo łatwa,wszystko rozkręcisz i złożysz bez odkręcania siłownika od osi.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv


#778 Share rocco0987

rocco0987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 187 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 maj 2015 - 09:44

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy

Dzięki :)



#779 Share PawePea

PawePea

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 1 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bobrowiczki

Napisany 19 maj 2015 - 09:14

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy

Witam wszystkich. mam pytanie odnośnie regulatora siły hamowania 4 zakresowego, a mianowicie dlaczego po zahamowaniu powietrze ucieka przez jego spód. z góry dzięki za pomoc.   



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Dzisiaj, 08:02
  •  

#780 Share grego

grego

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1910 postów
  • Lokalizacja:opolskie

Napisany 19 maj 2015 - 10:12

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy

Może dlatego, że on redukuje ciśnienie więc gdzieś nadmiar musi ujść. Jak już jesteśmy przy regulatorze 4 zakresowym to czy w systemie dwuoobwodowym po ustawieniu na luzowanie zluzuje nawet na mniejszym ciśnienie niż wymagane do odhamownia? Bo ja niestety mam 3 zakresowy + zawór luzujący ale szlak mnie trafia bo jak spadnie nieco ciśnienie to zluzowanie nic nie daje, zresztą i tak się nie zluzuje na podpiętych przewodach i trzeba czekać, aż dopompuje lub spuszczać powietrze ze zbiorników już nawet zrobiłem do tego specjalny zawór. Tylko nie piszcie, że trzeba uszczelnić układ, po pierwsze wszystkie zawory mam nowe, łącza na tekalanach, a i tak powoli ucieka choć nic nie słychać anie nawet na mydełku. To wymyślili patent, żeby przestawić przyczepę trzeba albo napompowac na maksa albo całkowice spuścić powietrze.



Podobne tematy przewody silownik pneumatyczny jak podłaczyć układ dwuobwodo zasada dzialania