Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
jnjnjn    0
Napisano (edytowany)

Witam. Panowie pomóżcie mi i podpowiedzcie czego brakuje do mojej układanki. Montuję pneumatykę w moim jd 2140. Zależy mi głównie na instalacji jednoobwodowej ale jeśli się da to niech będzie jedno i dwuobwodowa jednocześnie. Butla i sprężarka już zamontowane tylko teraz mam problem z zaworem sterującym. Mam taki zawór jak na zdjęciu poniżej. Nic nie kupowałem gdyż wszystkie części dostałem od poprzedniego właściciela mojego jd. Nie mam pewności czy ten zawór jest sprawny. Rozebrałem go i przeczyściłem, ktoś wie jak mogę sprawdzić czy jest sprawny? Powiedzcie mi co muszę jeszcze dokupić i co gdzie podłączyć żeby hamowała mi przyczepa z jednoobwodową instalacją. Pozdrawiam i z góry dziękuję za każdą odpowiedź.

post-37706-0-18936300-1494358399_thumb.jpg

Edytowano przez jnjnjn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jnjnjn    0

Jeszcze jedno pytanko. Na tym zdjęciu z przodu są dwie śrubki, zaślepione są nimi dwa otwory przez które leci powietrze. Ktoś wie co tam powinno być dokręcone do tego zaworu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dajmen41    1

Przyczepa Sam ładowność 3t,nie hamuje,wymienilem przewody i nic .Po odpięciu pneumatyki od traktora przyczepa nie stawia oporu i mogę ją ciągnąć bez przeszkód doradzcie mi co moge tam naprawic lub wymienic bo sie na tym nie znam .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    585

 Ogólnie sprężarka ciagnika napełnia powietrzem zbiorniki. Podczas hamowania nastepuje opróżnienie przewodu łaczącego poprzez zawór szybkiego odpowietrzania ( to samo co rozłączenie złączy) wtedy zawór sterujacy przyczepy uruchamia siłowniki hamulcowe - kierujac zgromadzone pod cisnieniem powietrze ze zbiorników na siłowniki. Tak działa w uproszczeniu układ jednoobwodowy. Jaki ciągnik współpracuje z przyczepą ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jnjnjn    0
Napisano (edytowany)

Ktoś potrafi powiedzieć coś o moim problemie? Pewnie nie jeden z Was ma instalację dwuobwodową i jednoobwodową jednocześnie ... Może ktoś mógłby cyknąć dwa zdjęcia jakie zawory ma podłączone do butli.

Edytowano przez jnjnjn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gramgro    14

jnjnjn na tym zaworze jeden przewód jest podłączony do zbiornika pod 1, a drugi chyba na żółte wyjście do przyczepy pod 2. Tam jeszcze jest ręczny hamulec do tego podłączony. Jeśli Ci powietrze nie ucieka z niego to powinien działać. Do instalacji jednoobwodowej powinna być jeszcze tak zwana kapusta. Podaję katalog Wabco.
https://www.google.pl/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://inform.wabco-auto.com/intl/pdf/815/00/82/8150100823.pdf&ved=0ahUKEwiM_eDT3OnTAhUCfxoKHUsbCEkQFggcMAA&usg=AFQjCNGchwWkXrN2EzWcDP9VJKZPkiuE0Q&sig2=J5TappXkxUnjP9v0_MUFqg
Znajdziesz tam po numerze zawór swój i tam są schematy instalacji to będziesz wiedział co jeszcze trzeba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek026    76

podłaczyłem wąż do przedmuchiwania pod żółte gniazdo nastawiłem wyższe obr i przedmuchiwałem kabinę sprężarka aż zaśmierdziała lekko a głowica zrobiła się bardzo gorąca, pozostawiłem ciągnik na wolnych obr i sprężarka troochę ostygła, mam nadzieje że nie uszkodziłem sprężarki, tak więc czy nie można robić takich rzeczy żeby sprężarka cały czas pracowała, przedmuchiwałem w ten sposób może z 10min ale że aż tak się nagrzał kompresor w ciagniku df agrofarm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jnjnjn    0
Napisano (edytowany)

Dzięki wielkie kolego. O to właśnie mi chodziło, trochę też czytałem ale pewny nie byłem czy właśnie tej kapusty mi brakuje. Mam podłączony do butli i z drugiej strony ten wąż co ma być do żółtego wyjścia dałem sobie do kabiny i sprawdzałem co się będzie działo gdy naciskam hamulec. Jak nie hamuję to leci tym właśnie żółtym powietrze ale tak lekko i pod małym ciśnieniem a gdy wcisnę hamulec słychać że więcej tego powietrza leci. Czy tak to powinno działać? Chyba że pomyliłem przewody bo już nie jestem pewny który gdzie miałem przykręcony jak próbowałem. Jutro jeszcze raz podłączę i sprawdzę. A z tego zaworu trochę powietrze mi ucieka ale to chyba kwestia regulacji tą śrubką co jest ta wajcha od ręcznego przykręcona. Mam rację?

Edytowano przez jnjnjn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gramgro    14

Przez żółte złącze powinno powietrze iść tylko jak hamulec wciśniesz, jeśli ucieka przez nie to radzę przeczyścić i sprawdzić jeszcze raz. Zestaw naprawczy też nie jest drogi. A kapustę można za 120 zł już kupić, kilka końcówek, tekalan i będzie działać.

podłaczyłem wąż do przedmuchiwania pod żółte gniazdo nastawiłem wyższe obr i przedmuchiwałem kabinę sprężarka aż zaśmierdziała lekko a głowica zrobiła się bardzo gorąca, pozostawiłem ciągnik na wolnych obr i sprężarka troochę ostygła, mam nadzieje że nie uszkodziłem sprężarki, tak więc czy nie można robić takich rzeczy żeby sprężarka cały czas pracowała, przedmuchiwałem w ten sposób może z 10min ale że aż tak się nagrzał kompresor w ciagniku df agrofarm

Żółte gniazdo jest funkcyjne, przewód do pompowania można jedynie przez czerwone podłączyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek026    76

pomyłka czerwone gniazdo oczywiście tak czy inaczej czy używając tego wyjścia do przedmuchiwania czy pompowania kół mogę przegrzać czy uszkodzić kompresor?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gramgro    14

Nie powinno się to stać zwłaszcza jak co pewien czas dobija do pełna, przy pracy ciągnika pracuje caly czas a te 10 minut nie powinno robić nic. Aby tylko smarowanie było to bez problemu powinno chodzić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek026    76

to była dokładana instalacja pneumatyczna oryginalna część sdf ogólnie to robi się gorący kompresor ale w miarę a tu popracowałem przy przedmuchiwaniu i aż zaśmierdział niby wszystko ok, bi już ze 100 mtg i kompresor działa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jnjnjn    0

Dziękuję wszystkim za pomoc. Kupiłem dzisiaj kapustę zmontowałem wszystko i wszystko działa ale niestety zestaw naprawczy muszę kupić do tego zaworu bo powietrze ucieka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maxx20    2

Witam mam pewien problem kupiłem niemiecką przyczepę która ma hamowaną tylką przednią oś koła 15 tzw balonówki chciałbym zrobić hamulce na dwie osie mama takie pytanko czy można dołożyć bębny do istniejącej tylnej osi czy trzeba wymieniać całą oś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maxx20    2

Masz tarcze do montażu szczęk hamulcowych?

 

Niestety nie posiadam takich tarcz

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1153

czyli wymiana osi będzie najprostszym i jedynym rozsądnym rozwiązaniem, jeśli ma przejść przegląd


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maxx20    2

Chyba to bedzie jedyne rozsądne rozwiązanie będe musiał także zmienić układ najazdowy na pneumatyczny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz82    3

Jakie ciśnienie macie w instalacji dwuobwodowej w swoich ciągnikach? Z drugiej strony jakie jest ciśnienie wymagane w przyczepach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sunf    32

przyczepa na zaworze ustawiona na pusto pol lub cało po nacisnieciu pedalu noznego hamuje, ale juz nie powroci tylko trzyma silowniki, a po puszczenie pedalu noznego slychac uchodzenie z zaworu przyczepy powietrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek90    2244

Mam jedna przyczepę z instalacja dwuobwodową a drugą z jedno, da się jakoś to zgrać żeby zestaw w pełni hamował?? Dwuobwodowa idzie przy ciągniku. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gramgro    14

Odwrotnie by się dało, jakby dwuobwodowa szła za jednoobwodową. Tak to tylko z jednoobwodowej zrobić dwuobwodowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez daizor
      Tak jak w temacie chcę zmienić w mojej szóstce fotel ponieważ jest ona wykorzystywana w b. dużym stopniu w gospodarstwie, a fotel "oryginalny" jaki posiadam daje bardzo niezapomniane (negatywne) wrażenia podczas jazdy po nierównym terenie (siłowniki szybko siadają i wtedy fotel zachowuje się jak trampolina).
      Powiedzcie mi czy stopień komplikacji przy montażu fotela "na sprężone powietrze" jest duży? Może ktoś ma już takowy zamontowany? Dużo roboty z odpowiednim przymocowaniem takiego fotela? Aha noi najważniejsze a więc czy istnieje jakaś realna alternatywa (tańsza oczywiście) dla powyższego typu fotela aby nie stracić zbyt wiele z jakości siedzenia podczas pracy w ciągniku?
       
       
      A powiedzcie może warto byłoby samemu pomyśleć nad taką konstrukcją? Bo można by zastosować po prostu siłowniki pneumatyczne zamiast zwykłych przy siedzeniu (trzeba by odpowiednio dobrać "skok" siłownika ) oraz kompresor 12V (nie jestem w temacie ale mógłby istnieć problem odporwadzenia nadmiaru powietrza(?) ). Wiem wiem może trochę szalony pomysł ale warto przedstawić koncepcję ;[ Może ktoś posiada zdjęcia przykładowego "środka" takiego fotela aby można było podejrzeć pewne rzeczy?
    • Przez arturo4333
      Witam wszystkich! Mam takie pytanie czy do Ursusa 3512 można podpiąć dodatkowy siłownik pomocniczy? za odpowiedzi z góry dziękuję.
    • Przez mataxenon
      Witam. w związku z tym że nie mogłem nic znaleźć na forum, muszę założyć nowy temat. wiec tak przy moim ursusie nie ma w ogóle siłownika wspomagającego podnośnik, i chce go podłączyć ale nie moge się domyślić gdzie podłączyć zasilanie, proszę więc o pomoc, mogą być zdjęcia. czekam na odp.
    • Przez Lukas7
      Witam
       
      Mam problem i licze na Waszą pomoc mianowicie podłączajac silownik dwustronnego działania do 2 złączy na tyle c 360 patrzac od tylu w lewy jako zasilanie prawy powrót sterujac dzwignia kipru silownik sie wysuwa ale gdy przesuwam dzwignie kipru tak jak do opuszczenie np wywrotki do silownik sie nie wsuwa nie chowa dodam ze rozdzielac jest nowy uszy np z pługiem sie podnosza czy moze ja to zle rozumuje ?? pozdrawiam i licze na jakis odezw
    • Przez JOZEEKK
      Mam pytanie... Czym się różni siłownik hydrauliczny jednostronny od dwustronnego? Bo mam zamiar założyć do siewnika żeby znaczniki się same składały.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj