Skocz do zawartości

Zdjęcie

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy


866 odpowiedzi na ten temat

#681 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7597 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 25 czerwiec 2014 - 10:46

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Jeśli po hamowaniu przyczepy wolno popuszcza hamulce po puszczeniu pedału to powody mogą być dwa. Albo wolno spuszcza powietrze z cylindrów w przyczepie albo wolno nabija powietrze do węża łączącego przyczepę z ciągnikiem i zaworu w przyczepie. A musi być w nim ciśnienie żeby popuściły hamulce przyczepy.
Ogólnie po podpięciu przyczep wszędzie musi się wyrównać ciśnienie żeby hamulce działały prawidłowo. Jeżeli podłączysz przyczepę w której jest większe ciśnienie w butli niż w ciągniku to musisz czekać aż ciągnik nabije i wyrówna. Dopiero wtedy odhamuje.
Zawór obejrzyj. na pewno jest gdzieś regulacja.
KPK Kumurun Team

Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl
Przyczepa sztywna IFA HL 6102


Zobacz ogłoszenia w kategorii Środki transportu: Przyczepy Dwuosiowe: Przyczepy Dwuosiowe IFA
  • 15000.00 PLN
  • 29 gru 2016
Przyczepa wywrotka Brandys Panav 17.13


Zobacz ogłoszenia w kategorii Środki transportu: Przyczepy Dwuosiowe: Przyczepy Dwuosiowe Brandys
  • 20000.00 PLN
  • 29 gru 2016
www.zychar.pl Producent burt do przyczep, akcesoria rolnicze


Zobacz ogłoszenia w kategorii Środki transportu: Pozostałe przyczepy
  • PLN
  • 12 lut 2017

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Dzisiaj, 02:04
  •  

#682 Share bogus56

bogus56

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 96 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolskie

Napisany 25 czerwiec 2014 - 18:11

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Zawór bardzo wolno puszcza powietrze zaraz po podłączeniu przyczepy (butla pusta). Jakiś czas szybko nabijało sie do poziomu ciągika a potem mu odbiło coś i puszcza bardzo wolno. Pomimo tego hamuje super, rozbiore go jeszcze raz i bede patrzył. Do regulacji przy ciągniku nie sluży ta srubka o którą sie wąż opiera ?

#683 Share grego

grego

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1909 postów
  • Lokalizacja:opolskie

Napisany 25 czerwiec 2014 - 20:33

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Czy ktoś mógłby opisać wyjścia w zaworze HZS-4 bo tam nie ma żadnego opisu, a niestety nie mam gdzie podglądnąć. Gdzie ma być regulator to wiem, a które do węży i gdzie wyjście na butle i czy czasem nie ma dwóch wyjść? Bo jest 5 wyjść w sumie,

#684 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7793 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 25 czerwiec 2014 - 20:40

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Od góry wychodza dwa czerwony i żółty, Z przodu żółty, pod otworem z gwintem 22 jest śrubka m8 i dwa otworki z gwintem m8, tam wchodzi żółty, z prawej strony czerwony,
Niżej z drugiej strony jak żółty jest do butli, z prawej do siłowników,a z lewej mam zaślepiony, bo powietrze nim uciekało, i wszystko działa dobrze.

#685 Share grego

grego

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1909 postów
  • Lokalizacja:opolskie

Napisany 25 czerwiec 2014 - 21:03

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy a dzięki, w którymś sklepie w opisie pisali, że mogą być 2 wyjścia na butle jak są np 2 więc może to ten co zaślepiłeś

#686 Share asharot

asharot

    Przyjaciel Forum

  • Members
  • PipPipPip
  • 4013 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Miasto Meneli wg B.Lindy

Napisany 26 czerwiec 2014 - 05:37

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy W to miejsce co zaślepiłeś ma być zaworek luzujący.

Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv


#687 Share grego

grego

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1909 postów
  • Lokalizacja:opolskie

Napisany 26 czerwiec 2014 - 06:15

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy zaworek luzujący jest umiejscowiony swoją drogą, a i tak zostaje 5 otworów

#688 Share weronika898

weronika898

    Nowicjusz

  • userphoto
  • Members
  • Pip
  • 17 postów

Napisany 26 czerwiec 2014 - 08:22

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Części znajdziecie na http://hurtowniarolnicza.pl/ możecie sobie wyszukać według modelu i zamówić. Jakiś czas już korzystam z Hurtowni Rolniczej no i myślę że warto :) Dużo mi się udało zaoszczędzic, a w ofercie mają praktycznie wszystko

#689 Share wdaniel

wdaniel

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 580 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie
  • Zainteresowania:rolnictwo, transport, motoryzacja, bhp, ppoż

Napisany 26 czerwiec 2014 - 10:19

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy

A powiedz czy raczej napisz, który producent przyczep rolniczych używa siłowników w których bez powietrza hamulce są zablokowane?
W ciężarówkach to standard ale w rolnictwie nie.

dwuobwodowe ciężkie mają wymóg. Podobnie jak teraz chcą w naszym ministerstwie zrobić wymóg, by każda przyczepa rolnicza była też wyposażana w ABS-y. Moje pytanie do tego bubla - "Który rolnik ma ciągnik z ABS-ami?" (pomijam nielicznych)

Około 4,5 bara otwiera. Przy ciągniku jakie cisnienie bedzie najlepsze, bo u mnie pompuje do około 5 i dlatego jest problem, bo jak nnacisne pare razy pedał hamulca to przy przyczepie nie chcą sie chować tłoczki i musze chwile czekać aż dopompuje, a z drugim zaworem macie jakieś pomysły czemu tak wolno puszcza powietrze na butle ?

Co masz za ciągnik? 60-tka pompuje u mnie do 6,5, a 80-tka do 8. Zawór przyczepy dobrze reaguje, tylko różnica zwolnienia hamulców a max. ciśnieniem jest za mała. Spróbuj dokręcić tą śrubkę z boku pod wężem i daj znać, czy się coś zmieniło.

#690 Share Arek

Arek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3536 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ziemia Łowicka

Napisany 26 czerwiec 2014 - 21:16

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Ciężkie czyli, które? Nie widziałem aby polskie przyczepy nawet 14to tonowe miały takie siłowniki.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Dzisiaj, 02:04
  •  

#691 Share bogus56

bogus56

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 96 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolskie

Napisany 27 czerwiec 2014 - 18:53

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Podniosłem cisnienie do 6,5 i wszystko chodzi elegancko. Dzieki wszystkim za rady.

#692 Share grego

grego

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1909 postów
  • Lokalizacja:opolskie

Napisany 01 lipiec 2014 - 22:09

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy jeszcze jedno pytanie mam odnośnie szybkozłączek tych żółtych i czerwonych przy przyczepie, byłem w 3 sklepach i mówie że chciałem takowe. Sprzedawcy nie byli w stanie powiedzieć, które są od przyczepy. W jednym sklepie też gośc nie bardzo wiedział, które to od przyczepy ale mówi że są twarde, miękkie z zaworem lub bez i które teraz wybrać?

#693 Share asharot

asharot

    Przyjaciel Forum

  • Members
  • PipPipPip
  • 4013 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Miasto Meneli wg B.Lindy

Napisany 02 lipiec 2014 - 07:45

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Koniecznie zmień sklep w którym robisz zakupy.
Przy ciągniku są z zaworem tzw.miękkie a przy przyczepie bez zaworu tzw. twarde.
Lepiej kupić w sklepie z częściami do sam. ciężarowych,tam mają oryginalne KNORR które dużo lepiej się zapinają i kosztują nie wiele więcej.

Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv


#694 Share grego

grego

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1909 postów
  • Lokalizacja:opolskie

Napisany 02 lipiec 2014 - 09:19

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Tak trzeba będzie zrobić, zresztą przewody i komplety Tekalana kupowałem w samochodowym i pomału kończę moją przeróbkę na układ 2 obwodowy, największy problem miałem aby połączyć instalacje z przyczepą ponieważ tam są gwinty M24 ale już ten problem rozwiązałem i zobaczymy co z tego wyjdzie.


Podłączyłem wszystko zgodnie ze wskazówkami Tomka73 ale coś jest nie tak bo w ogóle nie pompuje powietrza do butli powietrze pojawia się tam tylko jak nacisne hamulec. Zamieniłem też żółty z czerwonym wtedy pompowało powietrze do butli ale i do hamulców
Co jest grane bo zbytnio nie mam pomysłu. W ciągniku powietrze jest cały czas w czerwonym, w żółtym pojawia się jak nacisne hamulec czyli chyba dobrze.
Pozatym myślałem, że zawór HZS-4 posiada zawór luzujący (ten czarny grzybek) i kupiłem do tego regulator 3 zakresowy ale widzę, że jednak tak nie jest bo ten grzybek to jest jakaś regulacja i w tym momencie nie mam możliwości zluzowania hamulca. I co teraz zrobić oddać zawór i kupić taki: http://truckline24.p...-002-531-0.html któy ma zawór luzujący czy oddać regulator i wziąć 4 zakresowy? Czy ten zawór w linku jest identyczny z zaworem HZS-4 oprócz tego że posiada zawór luzujący?

Edytowany przez grego, 02 lipiec 2014 - 20:47.


#695 Share wdaniel

wdaniel

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 580 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie
  • Zainteresowania:rolnictwo, transport, motoryzacja, bhp, ppoż

Napisany 03 lipiec 2014 - 08:52

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Co do pompowania powietrza - to, że zamieniłeś, to dobrze zrobiłeś. Powietrze wypcha ci na dzień dobry również tłoki do momentu, kiedy nie będzie nabite powietrze w zbiorniku przyczepy. Jak ci traktor odsapnie, a tłoki nie będą schowane, to spróbuj nacisnąć na hamulec i puścić - ten manewr też pomaga.
Co do zluzowania siłowników (w celu np. przestawienia przyczepy bez podpinania hamulców - jeżeli ci zamienią regulator siły hamowania, to go wymień, a jak nie, to załóż do zbiornika zawór w miejsce zaślepki do odwadniania. Minus tego zaworu - jak podłączysz traktor, to za każdym razem będziesz musiał odczekać, aż napompuje powietrza do przyczepy, bo nie ruszysz

#696 Share grego

grego

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1909 postów
  • Lokalizacja:opolskie

Napisany 03 lipiec 2014 - 09:59

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Trochę się jeszcze w temacie rozeznałem i jest możliwość dokupienia zaworu luzującego tam jest nawet miejsce na niego i to chyba będzie nawet lepsze rozwiązanie, jakbym miał odsyłać i zamawiać inny regulator to wyjdzie podobnie cenowo. Muszę jeszcze pomęczyć czemu tak się dzieje bo nie zauważyłem aby tłoki się chowały po napompowaniu zbiorników. Co to jest za wyjście te pod tym czarnym grzybkiem po drugiej stronie regulatora ja tam mam podpięty drugi zbiornik, ale jak zatykałem to wyjście to było bez zmian.

#697 Share wdaniel

wdaniel

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 580 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie
  • Zainteresowania:rolnictwo, transport, motoryzacja, bhp, ppoż

Napisany 03 lipiec 2014 - 11:19

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy jesteś z opolskiego? napisz mi na priv skąd dokładnie, to się może zgadamy...

#698 Share asharot

asharot

    Przyjaciel Forum

  • Members
  • PipPipPip
  • 4013 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Miasto Meneli wg B.Lindy

Napisany 03 lipiec 2014 - 16:50

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Pod czarnym grzybkiem jest wyjście na regulator siły hamowania takie samo jak z drugiej strony.
Dlatego że zawór który kupiłeś to jest zawór samochodowy,różni się tym od rolniczego że samochodowe mają dwa luzowniki,
jeden luzuje przód a drugi całą przyczepę.
Generalnie zawór jest dobry ale tam nie może być podpięta butla,trzeba to wyjście zaślepić.
Jak masz dwie butle to mają być podpięte równolegle.
Jak masz po jednym siłowniku na oś to dwie butle są niepotrzebne,wystarczy jedna 20litrów.
A jak masz po dwa siłowniki na oś to musisz mieć zawór przekaźnikowy inaczej reakcja na pedał hamulca będzie opóźniona a po puszczeniu pedału hamulca przyczepa przez chwilę jeszcze przyhamuje.

Edytowany przez asharot, 03 lipiec 2014 - 16:50.

Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv


#699 Share grego

grego

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1909 postów
  • Lokalizacja:opolskie

Napisany 03 lipiec 2014 - 21:36

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Masz racje to wyjście trzeba zaślepić i faktycznie po pełnym nabiciu butli siłowniki odpuszczają. Co do reszty też mam pewne obawy co do reakcji całego układu, mam po 2 siłowniki na oś, a osie są 3... więc trochę tego jest. Jednak oryginalny ruski zawór był na środku przyczepy blisko butli, których jest w sumie 3 (gdzieś po 20-25l mają) połączony 2 krótkimi grubymi rurkami do siłowników też idą grube rurki więc zrobiłem tak samo, z tego co wyczytałem to ważne przy większej ilości siłowników. Wiem, że obecnie stosuje sie te przekaźniki ale mocno skomplikowały by układ, a na razie chciałem tego uniknąć.

A mógłbyś wytłumaczyć co dokładnie reguluje się tym czarnym grzybkiem i co to daje, ponoć jakieś wyprzedzenie wylotu na siłowniki (2) względem przyłącza (4) czyli sterowaniem.

Edytowany przez grego, 03 lipiec 2014 - 22:01.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Dzisiaj, 02:04
  •  

#700 Share wdaniel

wdaniel

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 580 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie
  • Zainteresowania:rolnictwo, transport, motoryzacja, bhp, ppoż

Napisany 04 lipiec 2014 - 13:31

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy

do siłowników też idą grube rurki więc zrobiłem tak samo, z tego co wyczytałem to ważne przy większej ilości siłowników.

Przy większej liczbie siłowników tym bardziej bym dał na siłowniki cieńsze przewody, bo 3-osiówka, to duża przyczepa i na dzień dobry przy depnięciu na hamulec z jednej butli powietrze jest zmarnowane by wypełnić same przewody, a gdzie by wypchnąć siłownik? Znowu masz to, o czym pisze kolega, a więc naciśniesz na pedał i będziesz czekać na zahamowanie przyczepy. Na komputerze ładnie tą różnicę widać.

Podobne tematy przewody silownik pneumatyczny jak podłaczyć układ dwuobwodo zasada dzialania