Skocz do zawartości

Zdjęcie

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy


869 odpowiedzi na ten temat

#661 Share asharot

asharot

    Przyjaciel Forum

  • Members
  • PipPipPip
  • 4015 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Miasto Meneli wg B.Lindy

Napisany 22 czerwiec 2014 - 15:16

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy A po co przerabiać na dwuobwodowy,wystarczy zamontować korektor siły hamowania?!

Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv


Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl
Przyczepa sztywna IFA HL 6102


Zobacz ogłoszenia w kategorii Środki transportu: Przyczepy Dwuosiowe: Przyczepy Dwuosiowe IFA
  • 15000.00 PLN
  • 29 gru 2016
Przyczepa wywrotka Brandys Panav 17.13


Zobacz ogłoszenia w kategorii Środki transportu: Przyczepy Dwuosiowe: Przyczepy Dwuosiowe Brandys
  • 20000.00 PLN
  • 29 gru 2016
www.zychar.pl Producent burt do przyczep, akcesoria rolnicze


Zobacz ogłoszenia w kategorii Środki transportu: Pozostałe przyczepy
  • PLN
  • 12 lut 2017

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Dzisiaj, 17:44
  •  

#662 Share grego

grego

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1910 postów
  • Lokalizacja:opolskie

Napisany 22 czerwiec 2014 - 17:54

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Tak na każde koło osobny siłownik. Tam jest jednoobwodowa instalacja ale wszystko wygląda dość skomplikowanie są 3 zbiorniki ale jakoś oddzielone 1 na przednią oś 2 na 2 tylne osie do tego zawór odciążający, który łączy się z butlami oraz głównym zaworem który też ma sporo wyjść. Jakbym już miał przerabiać to raczej wolałbym na 2 obwodową, z tego co patrzyłem to taki zawór z regulatorem to jakieś 200zł wiec nie tak dużo tylko mam obawy jak to wszystko podłączyć bo schemat instalacji różni się od zwykłej polskiej przyczepy. NIe wiem czasem czy ten główny zawór nie reguluje też siły hamowania między przednią osią o tylną bo są inne wyjścia i zbiorniki nie połączone ze sobą. Na allegro widziałem kiedyś taką z przerobionym układem na zaworze hzs-4 + regulator. A po co stosuje się regulator siły hamowania w układzie 2 obwodowym myślałem że siłę hamowania w takim układzie reguluje się pedałem hamulca w ciągniku im mocniej wciśniesz tym mocniej hamuje?

#663 Share asharot

asharot

    Przyjaciel Forum

  • Members
  • PipPipPip
  • 4015 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Miasto Meneli wg B.Lindy

Napisany 22 czerwiec 2014 - 18:03

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Ciągnik ma zawsze taką samą masę a w przyczepie się zmienna i dlatego jest korektor siły hamowania,coraz częściej stosowany automatyczny.

Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv


#664 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7628 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 22 czerwiec 2014 - 18:13

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy A tam różni. Nie musi być tak jak to producent wymyślił. Zbiorniki połączysz w jeden o ile już tak nie są, resztę zrobisz według ogólnego schematu. Będzie działało.
KPK Kumurun Team

#665 Share grego

grego

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1910 postów
  • Lokalizacja:opolskie

Napisany 22 czerwiec 2014 - 19:13

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy ok, jakieś ogólne schematy znalazłem od pronarowskich wiec trzeba będzie coś pokombinować, jedynie koszta może podnieść wymiana przewodów bo tam są wszędzie stalowe rurki i ciężko będzie zamontować ten regulator. Idzie może kupić jakieś końcówki do własnoręcznego zakuwania węży?. Kiedyś coś takiego było nawet mam w domu kilka takich zakuć

Przy okazji gdzie i jakie kupujecie te zawory HZS-4 i regulatory bo widzę, że rozrzut cenowy jest ogromny czasem 100%?. Kupował ktoś te tanie ~130zł?

Edytowany przez grego, 22 czerwiec 2014 - 19:51.


#666 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7798 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 22 czerwiec 2014 - 20:48

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Ja teraz założyłem do mojej ten za 130 zł, regulator miałem, wszystkie rurki wyrzuciłem i założyłem rurki tekalan 15mm. Końcówki do rurek kupowałem po 3 zł. Koszt węży, redukcji, szybkozłączy 4 szt, złączy z gwintem 22x1,5 do przyczepy D47 z redukcjami i trójnikami koło mnie w sklepie 420 zł, 13 metrów tekalanu, trójniki, a to takie same jak do hydrauliki. i jeszcze węże do ciągnika 2 szt, żółty i czerwony spiralny, za 80 zł. Czyli do tego zawory i jest 700 zł.
Na allegro kupiło by się z 10-15% taniej.

#667 Share grego

grego

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1910 postów
  • Lokalizacja:opolskie

Napisany 22 czerwiec 2014 - 21:48

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Dzięki, właśnie o takie końcówki mi chodziło. Masz sklep z pneumatyką w pobliżu bo raczej takich rzeczy w zwykłym sklepie z częściami się nie kupi, chodzi mi o te węży i końcówki?

#668 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7798 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 22 czerwiec 2014 - 22:18

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy W zwykłym sklepie z częściami rolniczymi kupowałem, a część w firmie co zakuwają węże cisnieniowe.ale oni są drożsi o jakieś 20%.
Ale jak pomyślałem przez 15 minut w sklepie to s\wszystko kupiłem co było mi potrzeba i nic brakło i nic nie oddałem.
Na węże tekalan kupowałem nakrętki 22x1,5 z 2 tulejkami, wszystko w komplecie. zakładałem na wąż i skręcałem i super. Pierwszy raz tak robiłem.

#669 Share asharot

asharot

    Przyjaciel Forum

  • Members
  • PipPipPip
  • 4015 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Miasto Meneli wg B.Lindy

Napisany 23 czerwiec 2014 - 21:02

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Przewód tekalan wystarczy w rozmiarze fi12 ,nie ma potrzeby stosowania 15-stki i lepiej się układa.

Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv


#670 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7798 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 23 czerwiec 2014 - 21:06

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Pewnie tak, ale na 15 sa nakrętki z gwintem 22mm, a na 12 z 18mm i trzeba by było z redukcjami kombinować.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Dzisiaj, 17:44
  •  

#671 Share grego

grego

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1910 postów
  • Lokalizacja:opolskie

Napisany 24 czerwiec 2014 - 11:52

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy no właśnie trzeba patrzeć jakie się ma gwinty w przyczepie, ja mam niezłego zgryza bo u mnie w przyczepie są gwinty M24x1,5 a te są rzadko spotykane w hydraulice i pneumatyce, z redukcjami też będzie problem bo musiała by być redukcja z 1 nakrętką M24 na M22, jasli nawet gdzieś bym takie cudo znalazł to ze 20-30 zł szt... Z tego co wynalazłem w internecie to ponoć są węże Tekalan fi16 i nakrętki M24 i M22 i takie coś by mi pasowało aby połączyć butle i tłoki z zaworem. Gorzej z zakupem bo w okolicznych sklepach nawet nie wiedzą co to takiego, a w necie jak już hurtownie mają to tylko w hurcie.

#672 Share wdaniel

wdaniel

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 580 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie
  • Zainteresowania:rolnictwo, transport, motoryzacja, bhp, ppoż

Napisany 24 czerwiec 2014 - 13:55

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Sorki, że dopiero teraz, ale wcześniej tu nie zaglądałem, bo nie miałem czasu

A czy ja napisałem coś innego niż ty?
Już dobre 15 lat można spotkać zawory dwuobwodowe z zaślepionym wyjściem żółtym działające jako jednoobwodowe. Wtedy wystarczy wykręcić korek, podłączyć przewód żółty i wszystko działa jak należy.

Arek - jak masz podpiąć tylko dodatkowy przewód, to jest ok, ale jak chcesz przyczepę z dwuobwodowym zapiąć do jednoobwodowego, to w życiu ci nie będą hamulce działały - o czym pisałem w wyjaśnieniu (różnica siłowników). Dlatego zasugerowałem, że najpierw podpiąć przyczepę z dwuobwodowym, a następnie za nią przyczepę z jednoobwodowym. Ktoś chciał przerabiać na dwuobwodowy - Zamiast się bawić, to puść żółty przewód luzem przez całą przyczepę. Zasilanie hamulców poprzez czerwony. Koszt tej przeróbki: 2 klamry żółte, 2 klamry czerwone (w miejsce szarych, co masz przy jednoobwodowej) + przewód pod całą przyczepą dla żółtej klamry ;) W ten sposób bez większej zabawy masz zestawy stara przyczepa + nowa na przemian jak ci się podoba

Gorzej z zakupem bo w okolicznych sklepach nawet nie wiedzą co to takiego, a w necie jak już hurtownie mają to tylko w hurcie.

Grego - widzę, że jesteś z Opolszczyzny. Podjedź się do Opoltransu (Na Opolszczyźnie: Brzezie, Norweska / koło Elektrowni; Opole, ul. Wspólna; Nysa, ul. Piłsudskiego (przy "Mega-Nysa" (były ZUP). Tam dostaniesz przewody, złączki itp. Jak jesteś z okolic Nysy, to możesz zajrzeć jeszcze do Megi - tam składają przyczepy, naczepy i pneumatykę na sprzedaż też mają, ale z tego, co mi wiadomo, to wyposarzenie mają z Opoltransu. Prócz tego masz jeszcze Sudera, Intercars, ale czy będą mieli, to nie mam pojęcia, bo u nich nie kupuję

#673 Share Arek

Arek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3538 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ziemia Łowicka

Napisany 24 czerwiec 2014 - 14:53

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy A powiedz czy raczej napisz, który producent przyczep rolniczych używa siłowników w których bez powietrza hamulce są zablokowane?
W ciężarówkach to standard ale w rolnictwie nie.

#674 Share bogus56

bogus56

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 96 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolskie

Napisany 24 czerwiec 2014 - 15:56

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Witam mam problem z dwoma przyczepami. W jednej coś sie stało z zaworem bo strasznie wolno puszcza powietrze na butle, natomiast w drugiej przyczepie napełnia dosyc szybko, tylko zawór potrzebuje dużego ciśnienia, żeby nie wypychało tłoczków (jak podpinam przyczepe to na początku wypycha tłoczki i potrzebuje dużego ciśnienia żeby wróciły spowrotem). Podpowiedzcie co może być przyczyną tych dwóch problemów.

#675 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7628 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 24 czerwiec 2014 - 18:15

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Arek w ciężarówkach. To samochód. A w przyczepach do nich? Do dziś najczęściej standardowo wyposażone są w klocki pod koła.

Edytowany przez seweryn20, 24 czerwiec 2014 - 18:16.

KPK Kumurun Team

#676 Share Arek

Arek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3538 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ziemia Łowicka

Napisany 24 czerwiec 2014 - 21:19

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy @seweryn20
Napisałem w ciężarówkach myśląc o przyczepach typowo ciężarowych. W samochodach ciężarowych i przyczepach do nich, układy hamulcowe są "trochę" bardziej zaawansowane niż rolnicze. W rolniczych zmieniły się tylko siłowniki z tłokowych na zwykłe membranowe. Nic poza tym. No i chyba powyżej 10t ładowności w standardzie jest układ dwu obwodowy zamiast jedno.

w drugiej przyczepie napełnia dosyc szybko, tylko zawór potrzebuje dużego ciśnienia, żeby nie wypychało tłoczków (jak podpinam przyczepe to na początku wypycha tłoczki i potrzebuje dużego ciśnienia żeby wróciły spowrotem). Podpowiedzcie co może być przyczyną tych dwóch problemów.


Dużego to jakiego? Standardowo jest to ok 5 barów i jeśli wtedy puszcza to wszystko jest ok.

#677 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7628 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 25 czerwiec 2014 - 05:47

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy No tak. To masz rację. I nie ma się co dziwić. Przyczepa samochodowa tom pożeracz kilometrów. Nie ma się co dziwić że jest bardziej zaawansowana., abs, korektor siły hamowania i ciort wie co jeszcze. W przyczepie rolniczej na razie takich wymagań nie stawiają.
KPK Kumurun Team

#678 Share bogus56

bogus56

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 96 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolskie

Napisany 25 czerwiec 2014 - 06:43

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy

Dużego to jakiego? Standardowo jest to ok 5 barów i jeśli wtedy puszcza to wszystko jest ok.

Około 4,5 bara otwiera. Przy ciągniku jakie cisnienie bedzie najlepsze, bo u mnie pompuje do około 5 i dlatego jest problem, bo jak nnacisne pare razy pedał hamulca to przy przyczepie nie chcą sie chować tłoczki i musze chwile czekać aż dopompuje, a z drugim zaworem macie jakieś pomysły czemu tak wolno puszcza powietrze na butle ?

#679 Share Arek

Arek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3538 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ziemia Łowicka

Napisany 25 czerwiec 2014 - 07:35

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Starsze ciągniki pompowały 6, nowsze 8 barów. A w drugiej przyczepie sprawdzałeś czy masz czysty i drożny filtr przed zaworem?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Dzisiaj, 17:44
  •  

#680 Share bogus56

bogus56

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 96 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolskie

Napisany 25 czerwiec 2014 - 08:56

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Wszysko przeczysciłem. Musze jeszcze raz je rozebrać i zobacze co tam jest z tym zaworem. Wie ktoś może jak podnieś ciśnienie w ciągniku na takich zaworach http://zapodaj.net/1...df08e5.jpg.html

Podobne tematy przewody silownik pneumatyczny jak podłaczyć układ dwuobwodo zasada dzialania