Skocz do zawartości

Zdjęcie

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy


866 odpowiedzi na ten temat

#601 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 21 grudzień 2013 - 20:49

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Witam.Remontuję właśnie przyczepę D-47 i jest do założenia całej nowej instalacji pneumatycznej(tylko butla jest).I Nie wiem jakie mają być siłowniki Na przodzie 120 tył 100 czy 80? A tam są dwa zawory?Jeden regulator siły a drugi sterujący?
Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl
Przyczepa sztywna IFA HL 6102


Zobacz ogłoszenia w kategorii Środki transportu: Przyczepy Dwuosiowe: Przyczepy Dwuosiowe IFA
  • 15000.00 PLN
  • 29 gru 2016
Przyczepa wywrotka Brandys Panav 17.13


Zobacz ogłoszenia w kategorii Środki transportu: Przyczepy Dwuosiowe: Przyczepy Dwuosiowe Brandys
  • 20000.00 PLN
  • 29 gru 2016
www.zychar.pl Producent burt do przyczep, akcesoria rolnicze


Zobacz ogłoszenia w kategorii Środki transportu: Pozostałe przyczepy
  • PLN
  • 12 lut 2017

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Dzisiaj, 20:20
  •  

#602 Share asharot

asharot

    Przyjaciel Forum

  • Members
  • PipPipPip
  • 4013 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Miasto Meneli wg B.Lindy

Napisany 22 grudzień 2013 - 03:19

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Na przód 125 a tył 100.
Są dwa zawory bo dwa mają być.

Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv


#603 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 22 grudzień 2013 - 21:25

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy A ok dzięki za odpowiedź :)
A mogę dać na tył 80 a na przód 100?
Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

#604 Share DK94

DK94

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 157 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj. Śląskie

Napisany 23 grudzień 2013 - 09:45

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Tak ja w Sanok D44A mam na przodzie 125 a an tyle 80. Te 100 a 125 różnicy dużej nie robi, byle nie 80 na przodzie.

#605 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 23 grudzień 2013 - 22:38

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy A no dobra dzięki.Dzisiaj pojechaliśmy po łożyska to dali nam polskie CX Dobre są?Siłowników nie mieli żadnych.A
A i kupiłem jeszcze jedną okładzinę z nitami bo szczęka 40 zł jedna a na internecie 60zł.To okładzina bez otworów :P będzie trzeba wiercić...
Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

#606 Share wdaniel

wdaniel

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 580 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie
  • Zainteresowania:rolnictwo, transport, motoryzacja, bhp, ppoż

Napisany 27 grudzień 2013 - 10:18

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy widzę kolego, że oszczędzasz na swoim bezpieczeństwie i obyś się nie przejechał. Weź okładzinę, nity i szczęki i zanieś do kogoś, kto ma nitownicę i zna się na nabijaniu, bo nawet przy nitowaniu może ci pęknąć okładzina, a ty piszesz jeszcze o wierceniu :wacko:

#607 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 27 grudzień 2013 - 20:45

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Taa...Jedną okładzinę muszę przynitować.Odrazu bym wziął całą szczęke bo mniej robty i nerwów, ale wujek mówi weż to się przynituję.Wczoraj spróbowałem to nie bardzo to idzie.Po wywierceniu pięciu otworów oczywiście pękła <3 <_<
Nawet jak bym źle to zrobił to przy zerwaniu jednej okładziny nic się nie stanie,bo masz drugą i trzy inne koła...Miej pretensje to ludzi co nie mają hamulców w przyczepie tylko cztery koła i plandeke na burty "aby jechać"...
Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

#608 Share DK94

DK94

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 157 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj. Śląskie

Napisany 29 grudzień 2013 - 00:19

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Kupno w dzisiejszych czasach nowej szczęki nie jest dobrym pomysłem, jakość wykonania to nie ta sama co dawniej. Mogę to potwierdzić na przykładzie hamulców w Ursusie, trzy razy rozbieraliśmy bo się grzały po remoncie, co się okazało wykonanie szczek jest takie, że po pewnym czasie blokują się, w końcu kupiliśmy okładziny i zakuliśmy na starych szczękach i problem znikł. I wcale nie jakąś profesjonalną nitownicą tylko stępionym punktakiem przykręconym do imadła. W jaki sposób wierciłeś, że ci pękła, taką z dwóch kawałków daj na tylne koło i nie będzie problemu.

#609 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 29 grudzień 2013 - 18:55

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Dokładnie.Widziałem zdjęcie na necie nowej szczęki to sobie pomyślałem że sie zanituje.Najgorsze było to że była mocniej wygięta od szczęki tak przycisnąłem to nic,wywierciłem trzy otwory i zacząłem następny obok i wiertło przycisnęło(ja ręką dociskałem aby nie pękła)ale co zrobisz naprężone to i kruche.Poźniej jak przewierciłem szóstką wiertłem to zacząłem rozwiercać aby łby się pochowały,no to za głęboko mi wiertło wlazło i przy zabijaniu w taki sposób tak ty napisałeś to popękała jeszcze bardziej.Jak by tego było mało to przy zakładaniu bębna z piastą wszystkie nity puściły i okładzina spokojnie sobie spadła. -_- <_< Wszystko działo się na tyle,bo przód już złożyłem elegancko,zamalowane wszystko w środku,nasmarowane smarem grafitowym mimośrody i rozpieraki.No i nowe łożyska oczywiście,stare nie były złe,będą do drugiej przyczepy.Najgorzej miałem jak pierścień zewnętrzny obracał się w piaście i wyrobiło piastę.Nawet punktowanie w niektórych piastach nie pomogło.Do jednej musiałem z konserwy wycinać blachę i wstawiać...
A jutro wujek przyjdzie z palnikiem i będziemy prostować ramę.
Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

#610 Share Bieda

Bieda

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 11 postów

Napisany 29 grudzień 2013 - 20:19

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy

Kupno w dzisiejszych czasach nowej szczęki nie jest dobrym pomysłem, jakość wykonania to nie ta sama co dawniej. Mogę to potwierdzić na przykładzie hamulców w Ursusie, trzy razy rozbieraliśmy bo się grzały po remoncie, co się okazało wykonanie szczek jest takie, że po pewnym czasie blokują się, w końcu kupiliśmy okładziny i zakuliśmy na starych szczękach i problem znikł. I wcale nie jakąś profesjonalną nitownicą tylko stępionym punktakiem przykręconym do imadła. W jaki sposób wierciłeś, że ci pękła, taką z dwóch kawałków daj na tylne koło i nie będzie problemu.

Nie siej wrogiej propagandy.
Ja nie jedną kompletną nową szczękę założyłem do ciągnika albo przyczepy i wszystko pasowało.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Dzisiaj, 20:20
  •  

#611 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 30 grudzień 2013 - 00:24

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Okładzin nie nituje się w rekach i na kolanie. Zaciskami dociskasz okładzinę do szczęki i dopiero wiercisz, a pod łby wiercisz ustawiając ogranicznik na wiertarce stołowej

#612 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 30 grudzień 2013 - 21:23

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Trzeba mieć wiertarkę stołową...Poza tym dzisiaj kupiliśmy nową szczękę za 40zł są,tańsze niż w internetach...
A jeszcze mi powiedźcie mi jak są zabezpieczane te sworznie resora?
Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

#613 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7791 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 30 grudzień 2013 - 21:47

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Sworznie śrubani się skręca. Jest ma ramie taki kwadrat przyspawany z 30x30mm z blachy 15 mm przecięty, a w nim otwór po długosci przyczepy 10mm Wkłada się sworzeń 18mm i śruba skręca i zabezpiecza
Ja w jednej miałem włożoną śrubę 20mm 8,8 twardość, zamiast sworznia. Nic się nie działo.
Śruba była napewno twardsza niż sworzeń.
Po co chcesz ją grzać, ja miałem wygiętą na bok, to rozcinałem te poprzeczki w środku, te ceowniki, ale tylko poziome spawy, jak ceownik jest 150x 60 to te 60, i wtedy ładnie się prostuję lewarem, bez odcięcia spawów nie szło wyprostować. Potem spawa się i nie ściąga spowrotem.

#614 Share wdaniel

wdaniel

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 580 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie
  • Zainteresowania:rolnictwo, transport, motoryzacja, bhp, ppoż

Napisany 31 grudzień 2013 - 11:51

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy

Odrazu bym wziął całą szczęke bo mniej robty i nerwów, ale wujek mówi weż to się przynituję.Wczoraj spróbowałem to nie bardzo to idzie.Po wywierceniu pięciu otworów oczywiście pękła <3 <_<

A co wyżej pisałem? Byś tylko zdjął stare okładziny, zaniósł do hurtowni, gdzie sprzedają okładziny i za darmo by ci przynitowali (2 minuty roboty, bo nitownica pneumatyczna a dla ciebie oszczędność czasu)

Po co chcesz ją grzać, ja miałem wygiętą na bok, to rozcinałem te poprzeczki w środku, te ceowniki, ale tylko poziome spawy, jak ceownik jest 150x 60 to te 60, i wtedy ładnie się prostuję lewarem, bez odcięcia spawów nie szło wyprostować. Potem spawa się i nie ściąga spowrotem.

Widocznie wujek kolegi Locke zna się na rzeczy, bo z tego co się domyślam, to będzie potrzebował 2 rzeczy do prostowania: palnik i butelka z zimną wodą ;)

Nawet jak bym źle to zrobił to przy zerwaniu jednej okładziny nic się nie stanie,bo masz drugą i trzy inne koła...Miej pretensje to ludzi co nie mają hamulców w przyczepie tylko cztery koła i plandeke na burty "aby jechać"...

Z tym hamowaniem po części masz i rację z tym małym "ale", że po pełnemu może ciebie popchać i tak, a o zarzuceniu już nie wspomnę. Pretensji do ciebie nie mam, tylko podpowiadam, że tańsze nie zawsze jest lepsze i można narobić sobie jeszcze większe koszty. Jak liczysz koszty, to policz również swoją robociznę i nerwy, bo czas jaki spędzisz przy naprawie mógłbyś wykorzystać w inny sposób, a kupno kolejnych części, ponowne rozbieranie, jeżdżenie po te części (w tym i paliwo do auta) - też kosztują. Co do tych, co jeżdżą bez hamulców (nie mam tu na myśli tych, co jeżdżą po pustemu z przyczepą 2,5t i to jeszcze po polu) i sprzętem w opłakanym stanie, to odpowiem krótko: "jak się pościelą, tak się wyśpią", lecz niech później nie płaczą, bo zdrowie i życie ma się jedno.

Edytowany przez wdaniel, 31 grudzień 2013 - 11:22.


#615 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 01 styczeń 2014 - 17:20

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Tak tak, z nitowaniem masz rację.Ale my kupowaliśmy tą okładzinę w sklepie z częściami.No już trudno.Jak będę remontował pozostałe dwie przyczepki, to się pomyśli,zależy w jakim stanie będą tamte szczęki ;)
Z tym popchaniem masz rację,w żniwa jeżdziłem 360 z D-47 (no po 6 ton owsa wchodziło), hamulce zrobiłem były,do czasu jak się kierowca nie zmienił.Później na wsiadłem no i jeździłem,co się okazało na koniec żniw; w ciagniku tylko prawe koło hamuje a przyczepa nic...Teraz powiedziałem OO nie tak się bawić nie będziemy.Są hamulce to mają być zrobione.

Z tym grzaniem to wujek stary spawacz :D bez palnika się nie ruszy :D W PGRze robił remonty przyczep także wszystko z zamkniętymi oczami by zrobił :D
Wszystkie mimośrody,rozpieraki były grzane bo nie chciały się odkręcić.Wyczyszczone,nasmarowane smarem grafitowym.Musi chodzić :)
Rama wyprostowała się fajnie,już pomalowana podkładem stoi,tylko jeszcze odjechać wózkiem i nasmarować rolki bo tak się naszarpaliśmy przy wprowadzaniu jej do warsztatu że szok!
Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

#616 Share mroziontko

mroziontko

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 4 postów

Napisany 22 styczeń 2014 - 17:49

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Witam, serdecznie wszystkich. Zwracam sie do Was o pomoc w naprawie regulatora siły hamowania w przyczepie d-47. Nabyłem takie cudo w stanie-stoi na kołach. Powoli powoli i udało sie ja naprawić do stanu dobrego. Na koniec zostały hamulce, nowy siłownik drugi regeneracja, zawór sterójący na chodzie i tylko ten regulator mnie przerósł. Powiecie że moge kupić nowy za 70 zł, jak nie zadziała to kupie ale chce być pewny że jest nie do naprawienia. Problem polega an tym iż w chwili zadziałania powietrze wyciska tłoki siłowników lecz wieksza część powietrza ucieka przez ten regulator a dokładniej przez środek tłoka tego regulatora. Moje pytanie jest takie: czy ma być otwór w osi tłoka i czy powietrze ma tam uciekać, a jeśli ma to czy obudowa dolna ma być szczelna bo teraz mam tam otwór. Regulator jest standartowy trój pozycyjny. Może ma ktoś schemat takiego regulatora lub podobnego. Czekam na jakieś podpowiedzi

#617 Share Arek

Arek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3536 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ziemia Łowicka

Napisany 22 styczeń 2014 - 20:35

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Rozbierałeś ten regulator? Może wystarczy oring wymienić?
Nie pamiętam dokładnie jak to w środku wygląda ale rozbierałem kiedyś taki zawór sprzed 30 lat, wystarczyło go wyczyścić i działa jak nowy.

#618 Share mroziontko

mroziontko

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 4 postów

Napisany 23 styczeń 2014 - 08:56

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Tak rozbierałem go i wszystko chodzi lekko, na początku tłok nie chodził krzywka stała w miejscu dwa oringi nowe. Tylko mam wrażenie że czegoś mi brakuje albo elementu lub otwór na dole ma być zaślepiony.

#619 Share Arek

Arek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3536 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ziemia Łowicka

Napisany 23 styczeń 2014 - 09:12

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy http://inform.wabco-.../8150100823.pdf

Strona 142.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Dzisiaj, 20:20
  •  

#620 Share mroziontko

mroziontko

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 4 postów

Napisany 23 styczeń 2014 - 12:30

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Dziękuje za schemat. Rysunek super o to mi chodziło gorzej z opisem. Czyli u mnie nie ma B 3 . Czyli to jest zawór dobrze myśle? Do czego może on służyć?

Podobne tematy przewody silownik pneumatyczny jak podłaczyć układ dwuobwodo zasada dzialania