Skocz do zawartości

Zdjęcie

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy


866 odpowiedzi na ten temat

#321 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7583 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 18 czerwiec 2011 - 05:01

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Normalnie w przewodzie idącym do przyczepy jest ciśnienie. Jak zahamujesz jest ono spuszczane przez zawór i przyczepa hamuje. Wciśnij pedał i zobacz czy powietrze z przewodu zeszło. Jeśli nie to wina zaworu. Tyle.
KPK Kumurun Team

Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl
Przyczepa sztywna IFA HL 6102


Zobacz ogłoszenia w kategorii Środki transportu: Przyczepy Dwuosiowe: Przyczepy Dwuosiowe IFA
  • 15000.00 PLN
  • 29 gru 2016
Przyczepa wywrotka Brandys Panav 17.13


Zobacz ogłoszenia w kategorii Środki transportu: Przyczepy Dwuosiowe: Przyczepy Dwuosiowe Brandys
  • 20000.00 PLN
  • 29 gru 2016
www.zychar.pl Producent burt do przyczep, akcesoria rolnicze


Zobacz ogłoszenia w kategorii Środki transportu: Pozostałe przyczepy
  • PLN
  • 12 lut 2017

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Dzisiaj, 12:15
  •  

#322 Share jnjnjn

jnjnjn

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 5 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 czerwiec 2011 - 11:07

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Czyli to chyba wina zaworu. Powietrze powinno uciekać właśnie przez ten zawór? Zdjąłem przewód którym wychodzi powietrze z zaworu i leciało powietrze a gdy wcisnąłem pedał powietrze przestało lecieć ale nie uciekło przez zawór.

#323 Share wajdek85

wajdek85

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 187 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Rybnik i Gorzyce

Napisany 18 czerwiec 2011 - 11:36

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Powinieneś przy pedale zdjąc przewód wyprowadzający czyli ten co idzie do złączki z tyłu ciągnika do przyczepy, jeżeli normalnie powietrze ucieka a po zachamowaniu przestaje syczeć to wychodzi na to że zawór jest oki, choć kwestia czy spóścił by tez powietrze z tego przewodu, więc chyba naprawde pozostaje ci wymiana tego zaworu.

#324 Share jnjnjn

jnjnjn

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 5 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 czerwiec 2011 - 18:01

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Po zahamowaniu powietrze nie wylatuje z zaworu przez przewód. Ale chyba zawór nie wypuszcza powietrza tak jak trzeba. Gdy zahamuję ręcznym słychać głośny syk a nożnym minimalny. Muszę mieć pewność czy to to gdyż znalazłem taki zawór tylko na jednej stronie i kosztował ponad 400 zł...

#325 Share rafal07

rafal07

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 21 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 lipiec 2011 - 21:27

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Czym się różnią duże siłowniki od tych małych czy mają większą siłę wysuwania czy co? Jakie powinny być w sanoku d-47?

#326 Share Grzrzesiek

Grzrzesiek

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 28 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Szprotawa

Napisany 03 lipiec 2011 - 22:48

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy przód w 47 to chyba 160 mm albo 180 mm a tył 110 mm czy 120 mm. W każdej agromie na pewno powiedzą Ci jaki ma być. Ja rok temu kupowałem do d-50 i płaciłem coś kolo 350 zł za dwa.

#327 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 03 lipiec 2011 - 23:01

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Nie spotkałem tak dużych siłowników polskich przyczepach, maksymalnie średnica 120 , a z tyłu pewnie 100. Na allegro jest taki. Większa średnica = większa siła.

Edytowany przez zorzyk2, 04 lipiec 2011 - 09:32.


#328 Share rafal07

rafal07

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 21 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 lipiec 2011 - 09:36

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy a dlaczego z przodu większy a z tyłu mniejszy?

#329 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 04 lipiec 2011 - 11:11

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy A dlaczego z przodu masz tarczowe w każdej produkowanej osobówce? A no dlatego że przód przy hamowaniu "nurkuje" i dociąża oś, co pozwala na zwiększenie skuteczności hamowania.

#330 Share pawel14011

pawel14011

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 77 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 10 lipiec 2011 - 21:37

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Siłowniki różnią się też podstawami (mocowaniem do osi). Im większa średnica tłoka tym szerszy rozstaw otworów do mocowania.
Różnica w cenie jest niewielka więc nie radziłbym kombinować z przeróbkami mocowania.
Standartowe siłowniki hamulców to fi 80, fi 100 i fi 125 wysuw mają taki sam. W niektórych przyczepach stosowali jednakowe średnice na przodzie i tyle, ale w większości przednie to fi 125 a tylne fi 100.
Pozdrawiam.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Dzisiaj, 12:15
  •  

#331 Share wajdek85

wajdek85

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 187 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Rybnik i Gorzyce

Napisany 05 wrzesień 2011 - 17:49

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Witam zastanawiam się nad zakupem przyczepy 6-8 ton.
Zastanawia mnie instalacja pneumatyczna, Czym różnią się w praktyce hamulce na instalacji jedno od dwu obwodowej? Kiedy jaką instalacje wybrać?
Są jakieś zasady do tego? że np. jest rózny teren to jednoobwodowe a jak górzysty i częste hamowanie to lepiej dwuobwodowe? A może to zależy od ilości ciągniętych przyczep?
Prosze o opinie użytkowników (czy warto i kiedy dopłacać do instalacji dwuobwodowej) z ewentualnym podaniem różnicy cenowej miedzy tymi systemami.

#332 Share Karol445

Karol445

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 856 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubuskie

Napisany 05 wrzesień 2011 - 18:51

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Po prostu zależy jaką instalacje masz w ciągniku, którym bedziesz tą przyczepę ciągał. jak masz w ciągniku jednoobwodową to bierzesz jednoobwodową jak masz dwuobwodową to taką samą bierzesz. Ukształtowanie terenu i ilość przyczep nie mają nic do tego Tylko pamiętaj że do przyczepy z jednoobwodową nie doczepisz takiej co ma dwa obwody i odwrotnie wszystkie elementy zestawu muszą do siebie pasować

#333 Share Ramzes009

Ramzes009

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 54 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 wrzesień 2011 - 18:53

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy w dwuobwodowej masz na bieżąco uzupełniane powietrze, (jeden wąż pompuje , drugi hamuje) i w praktyce przy górzystym terenie , przy częstym pulsacyjnym hamowaniu się to lepiej sprawdza, bo przy jedno obwodowej może zdarzyć się tak że sprężarka nie zdąży nabić odpowiedniego ciśnienia.
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone, wszechświat i głupota ludzka... choć mam wątpliwości co do tej pierwszej"
A.Einstein
-------------------------------------
Ursus C360 3P fan.

#334 Share wajdek85

wajdek85

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 187 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Rybnik i Gorzyce

Napisany 05 wrzesień 2011 - 18:55

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Czyli radzicie brać dwuobwodową? a nie wiecie czy różnica w cenie jest duża?

#335 Share cezary19933

cezary19933

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 8 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 wrzesień 2011 - 19:02

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy jak to ciągnik i skąd będzie brana instalacja

#336 Share robert812

robert812

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 625 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 wrzesień 2011 - 19:17

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Ja ciągam Belarusem 820 dwie 8-tonowe przyczepy na jednoobwodowym ukł. hamulcowym i nie narzekam, nigdy mi powietrza nie brakło.

#337 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 05 wrzesień 2011 - 22:14

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy

w dwuobwodowej masz na bieżąco uzupełniane powietrze, (jeden wąż pompuje , drugi hamuje) i w praktyce przy górzystym terenie , przy częstym pulsacyjnym hamowaniu się to lepiej sprawdza, bo przy jedno obwodowej może zdarzyć się tak że sprężarka nie zdąży nabić odpowiedniego ciśnienia.


Dokładnie Tak

#338 Share prezeskr

prezeskr

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 32 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 wrzesień 2011 - 23:00

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy jak jest w standarcie dwuobwodowa to bierz dwobwodową.
dwuobwodową można też podłączyć pod ciągnik jednym obwodem i też działa

#339 Share wajdek85

wajdek85

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 187 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Rybnik i Gorzyce

Napisany 10 wrzesień 2011 - 23:21

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy W sumie okazało sie że temat nie potrzebnie założyłem bo zamówiłem 6 tonową z metal fachu a tam niema nawet w opcji dwuobwodowej.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Dzisiaj, 12:15
  •  

#340 Share DK94

DK94

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 157 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj. Śląskie

Napisany 15 grudzień 2011 - 19:08

Hamulce pneumatyczne - pytania i problemy Witam mam prośbę, znalazłem na strychu jakiś zawór sterujący w obudowie aluminiowej. Chcę go sprawdzić "na sucho" czyli podpiąć butlę i do ciągnika. W D44A mam trochę inny, czy ktoś mógłby mi zrobić zdjęcie zaworu z przyłączeniem w D47? I czy istnieją jakieś opisy (schematy) jakbym ewentualnie chciał rozebrać, bo w google to tylko na sprzedaż są a nie ma opisu. Poza tym co taniego byście polecili zamiast metalowych rurek w przyczepie?

Podobne tematy przewody silownik pneumatyczny jak podłaczyć układ dwuobwodo zasada dzialania