Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
kamil83    0

poprosił bym o schemat prosty układu hamulcowego jedno i dwu przewodowy z regulatorem siły hamowania. bardzo dziękuję czekam na podpowiedz. kam83@interia.eu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

Witam

 

Nawiązując do tego wątku szukam elementów do pneumatyki do przyczepy którą remontujemy.

 

Przeglądając zapasy mego taty z dawnych czasów wpadło mi coś takiego w łapki co zamieszczam na fotkach.

Ponoć sprawne, wyrzucone na złom przez PGR (potrafili sprawną przyczepę wywalić przecinając ją na pół), nawet nie używane, przeleżało u nas w garażu wiele lat. Przez wiele lat też nie było użytkowane więc będę musiał to rozebrać i przeczyścić. W obu elementach dzwignie się poruszają.

Zastanawiam się czy idzie coś takiego naprawić i jak to sprawdzić czy jest sprawne czy nie. Pasuje to do zbiornika który wykręcę z rozrzutnika bo tam hamulce nie potrzebne obecnie.

 

Z góry dziękuję za wszelkie informacje.

Zdjęcia zamieszczam poniżej.

 

 

27a18efe6d4deb6bmed.jpg

 

fc50d86b33504ebdmed.jpg


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

znajdziesz coś takiego na allegro - przedmiot nr 1352886323

 

Po co Ci to?


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnik-k    0

piękna sprawa jeszcze ten zawór jest 20km od mojej miejscowości. Potrzebuje do przyczep czeskich bo często są uszkodzone. Dzięki za info :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

A co w nich może być uszkodzone?

Jak to naprawić?

I skąd wziąć części?

 

Ja myślę ten rozebrać i umyć na początek. Na co zwrócić uwagę przy rozbieraniu żeby później dobrze go złożyć?


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Z części, to pewnie oringi mogą byś co wymiany. Najczęstsza przyczyna niesprawności tu suchy zawór i zanieczyszczenia. Rozmontuj oczyść-umyj, sprawdź gładzie i jeśli nie będzie wżerów, to smaruj smarem do pneumatyki i składaj. Jeśli nie chcesz notować, to rób dokumentację fotograficzną przy demontażu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

smar do pneumatyki?


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    54

co się może w nich zepsuć? a może i to dużo;membrana sparcieje,uszczelniacze,a najgorsze że obudowa może mieć wżery na gładzi przesuwu membrany,do polskich zaworów komplety naprawcze prawie nieosiągalne,wyczyścisz,złożysz a i tak może syczeć.rozebrać nie problem,cudów w nim nie ma,tłoczysko sprężyny,kilka drobiazgów.osobiście kupiłbym nowy i miał 10 lat spokoju,a nie co roku jak potrzebne hamulce to naprawa,nawet polskich u mnie kilka leży i nie ma sensu ich naprawiać.a smar to najlepsza jest wazelina techniczna-nie rozpuszcza gumy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

@wiesmag

- co do kupna nowego - 350-380PLN, do przyczepy która ma tylko przednią oś fabrycznie hamowaną to według mnie przegięcie tym bardziej że będą używane te hamulce gdy pojedzie się dalej niż 4-5km (czyli przypadkiem będzie trzeba czepić ją do 6 tonowej i pociągnąć dwie przyczepy zboża do punktu skupu).

- czyszczenie - do dwóch przyczep kupiłem dwa nowe zawory i po 2-4 latach i tak je czyściłem więc teraz chce to złożyć jak najmiejszym kosztem bo zależy mi w tej przyczepie na skrzyni i światłach bo ma robić jako dodatkowy zbiornik na zboże jak nie zdążę zwieźć i zwalić do magazynu z dalej oddalonych działek.

- wazelina to może kosmetyczna - ilekroć nie pytam o techniczną to słyszę że nie ma.

- nauczony złym doświadczeniem (np gdy pożyczałem od kogoś przyczepę) robię przegląd wszystkich przyczep przed żniwami - luzy na kołach, hamulce, światła, zaczepy aż po zamki od burt.

 

@zorzyk2

- thx


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    54

u mnie coś około 300 zł zawór hamowania + siły hamowania,hurtownia części do ciężarówek,tam i wazelina była(do zacisków akumulatora zalecane)zeszłą zimę kupowałem do jednej,też z jedną osią hamowaną(sanok d-455)na 10.poszukaj takiego filtra na przewód doprowadzający,warto założyć,we wszystkich mam i problem znikł,bo ci szybko-złącze spadnie w piach to kurz wiatr wprowadzi,zawsze coś się może dostać.w d-47 założyłem w 90 roku(jeszcze starem ją ciągałem)do tej pory nie zaglądałem,a tak to co jakiś czas czyszczenie(wszystkie nowe przyczepy mają filtry,taki mały pierdołek na wężu).pewnie że spróbuj zrobić ten czeski ale nie obiecuj sobie za dużo po nim,on swoje lata ma czy chodził czy leżał u ciebie a guma parcieje(w końcu to pewnie lata 80)oby ci się dało go zrobić i niech ci służy.a smaruj tylko wazeliną,inny smar to nie próbuj bo te gumki nie są olejoodporne i szlak je trafi i po zabawie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Elementy w zaworach i siłownikach pneumatycznych są olejoodporne. Wazeliną to można usta posmarować i uszczelki w drzwiach. Nie nadaje się do tego celu ponieważ chłonie wilgoć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Muszę przyznać, że coś pomieszałem z tą chłonnością. Tym niemniej nie jest to smar do zaworów pneumatycznych, a konserwacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    54

w latach 87-91 pracowałem w PKS Gdynia na warsztacie i jako kierowca,w jednej największych firm transportowych w tym czasie w okolicy,było tam stanowisko do naprawy zaworów pneumatycznych i fachowiec z klasą,on stosował wazelinę i tak uczniów szkolił,żadnych innych smarów,bo w ten czas zawory do volwa to ładnych kilkaset marek było.ja się tej szkoły trzymam i zawory mi nie nawalają,kupić kupiłem bo w przyczepie był oryginalny żeliwny z 73 roku(działał ale syczał)i już czas na niego.może teraz jest jakiś smar specjalistyczny(ciekawe na jakiej bazie),nie szukam bo wazelina na każdej składnicy i sprawdzona,to i klemy się smaruję. 3 złote tubka i chwilę starcza, jakby była zła to bym koledze nie proponował,i filtry przed zaworem można dostać,zawsze coś wyłapią.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

Z części, to pewnie oringi mogą byś co wymiany. Najczęstsza przyczyna niesprawności tu suchy zawór i zanieczyszczenia. Rozmontuj oczyść-umyj, sprawdź gładzie i jeśli nie będzie wżerów, to smaruj smarem do pneumatyki i składaj. Jeśli nie chcesz notować, to rób dokumentację fotograficzną przy demontażu.

Właśnie dziś rozmontowywałem tę część z sitkiem co przykręca się do zbiornika - w środku pachnie nowością, gumy jak nowe. Za bardzo zmarzłem aby całość rozebrać.

 

Nie wiesz jak to ma być podłączone?

Gdzie zasilanie z ursusiaka podpiąć?

Gdzie podpina się zbiornik?

Gdzie podpina się tłoczysko (siłownik pneumatyczny)?

Gdzie podpina sie tę część z sitkiem do tej części z regulacją siły hamowania?

 

Zauważyłem że w regulatorze siły hamowania skorodowała cała tabliczka z oznaczeniami (ta co jest przy dźwigni). Nie wiesz gdzie idzie taką dostać?

 

Z góry thx za odpowiedź.

Edytowano przez Nikita_Bennet

pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    54

nareszcie coś robisz z tym zaworem.mały zawór to mówisz siły hamowania,przykręcisz jakąś blaszkę do śruby i opiszesz(a czy on ma drugie podłączenie,jak nie to będzie do odblokowania).duży zawór musisz sprawdzić trochę po budowie wewnętrznej-jedno przyłącze steruje tłoczyskiem ,najlepiej na próbach i błędach,jak nie masz gdzie podpatrzeć.przy dużym zaworze mała dzwignia może być od hamulca postojowego na linkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek874    0

Witam posiadam ursusa 1224 z instalacja pneumatyczna jednoprzewodowa i nie wiem czy da rady zrobić aby miał układ 1 i 2 obwodowy? Proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dziubek19    1

Witam!

Mam przyczepę autosan d-732/03 i problem z hamulcami przyczepa bardzo mocno hamuje jak się naciśnię na pedał hamulca jak jest załadowana to koła idą na suwa co zrobić żeby słabiej hamowała. Widziałem u innych przyczep to przy zaworze jest taka rączka co się zmienia jak jest z ładunkiem i pusta u mnie takiego czegoś nie ma co zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez daizor
      Tak jak w temacie chcę zmienić w mojej szóstce fotel ponieważ jest ona wykorzystywana w b. dużym stopniu w gospodarstwie, a fotel "oryginalny" jaki posiadam daje bardzo niezapomniane (negatywne) wrażenia podczas jazdy po nierównym terenie (siłowniki szybko siadają i wtedy fotel zachowuje się jak trampolina).
      Powiedzcie mi czy stopień komplikacji przy montażu fotela "na sprężone powietrze" jest duży? Może ktoś ma już takowy zamontowany? Dużo roboty z odpowiednim przymocowaniem takiego fotela? Aha noi najważniejsze a więc czy istnieje jakaś realna alternatywa (tańsza oczywiście) dla powyższego typu fotela aby nie stracić zbyt wiele z jakości siedzenia podczas pracy w ciągniku?
       
       
      A powiedzcie może warto byłoby samemu pomyśleć nad taką konstrukcją? Bo można by zastosować po prostu siłowniki pneumatyczne zamiast zwykłych przy siedzeniu (trzeba by odpowiednio dobrać "skok" siłownika ) oraz kompresor 12V (nie jestem w temacie ale mógłby istnieć problem odporwadzenia nadmiaru powietrza(?) ). Wiem wiem może trochę szalony pomysł ale warto przedstawić koncepcję ;[ Może ktoś posiada zdjęcia przykładowego "środka" takiego fotela aby można było podejrzeć pewne rzeczy?
    • Przez arturo4333
      Witam wszystkich! Mam takie pytanie czy do Ursusa 3512 można podpiąć dodatkowy siłownik pomocniczy? za odpowiedzi z góry dziękuję.
    • Przez mataxenon
      Witam. w związku z tym że nie mogłem nic znaleźć na forum, muszę założyć nowy temat. wiec tak przy moim ursusie nie ma w ogóle siłownika wspomagającego podnośnik, i chce go podłączyć ale nie moge się domyślić gdzie podłączyć zasilanie, proszę więc o pomoc, mogą być zdjęcia. czekam na odp.
    • Przez Lukas7
      Witam
       
      Mam problem i licze na Waszą pomoc mianowicie podłączajac silownik dwustronnego działania do 2 złączy na tyle c 360 patrzac od tylu w lewy jako zasilanie prawy powrót sterujac dzwignia kipru silownik sie wysuwa ale gdy przesuwam dzwignie kipru tak jak do opuszczenie np wywrotki do silownik sie nie wsuwa nie chowa dodam ze rozdzielac jest nowy uszy np z pługiem sie podnosza czy moze ja to zle rozumuje ?? pozdrawiam i licze na jakis odezw
    • Przez JOZEEKK
      Mam pytanie... Czym się różni siłownik hydrauliczny jednostronny od dwustronnego? Bo mam zamiar założyć do siewnika żeby znaczniki się same składały.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj