Skocz do zawartości

Zdjęcie

MF 399


41 odpowiedzi na ten temat

#21 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 04 luty 2014 - 20:11

MF 399 No pewnie po co kupowac sprawdzony ciągnik zza miedzy lepiej jechać w polske na loterie. Się kupi co się trafi. Gabarytami seria 300 jest praktycznie taka sama jak ten deutz. Za to ma około 150 Nm więcej i 20 Km więcej. To co z df a wydusisz z gazem na maksa ten ferdek wykręci przy 1200 obrotach. Do koszenia łąk czy przewracania trawy przewracarkami nawom użyjesz obrotów 1000. I spalisz mniej niż tym df em. Dodatkowo hałas będzie mniejszy. Oczywiście w jakichś naprawde lekkich pracach df spali mniej. Ale czy będą to jakieś wielkie ilości wątpie. Jak dla mnie głównym atutem tego mf a jest to , że go się zna. Ale jak pisałem można kupić gdzieś w polsce zagadke.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
MF 399 Dzisiaj, 18:24
  •  

#22 Share corrado

corrado

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2076 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj. Mazowieckie

Napisany 04 luty 2014 - 20:26

MF 399 Zajmij się reklamą MF-ów. Jak można porównywać 6cyl do 4cyl. Porównujesz jaby obydwa modele były 6cyl. Po za tym kolega zapewne ma park maszynowy dostosowany do Zetorka. Chcesz rotacyjną ganiać 100MF? No prosze Cię bez takich. To nawet nie wygodne i powiedz jeszcze żę spali mniej niż zetor. I zakończmy tą dyskusję jeśli dalej chcesz tak porównywać.
Jeśli pomogłem nacisnij zieloną strzałkę :)

#23 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 04 luty 2014 - 22:15

MF 399 Widze, że bardzo chcesz mieć ostatnie słowo i chcesz kosiarkę od zetora obsługiwac 82 km df em. Też będzie do niej za duży. I też spali więcej od zetora. Masz jeszcze jakieś fajne pomysły?

#24 Share Boniek

Boniek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 239 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Północne mazowieckie

Napisany 04 luty 2014 - 22:17

MF 399 No się zdziwisz, ale ten MF właśnie w takiej kosiarce chodzi albo rozrzutnik też ma mały polski jednoosiowy, opryskiwacz 400l, zgrabiarka 7-gwiazdowa :) Na pewno nie znajdę drugiego ciągnika, który widziałem od środka. Bardzo mi się podoba rewers przy kierownicy, przy ładowaczu super sprawa. Chyba tym lekkim dymkiem z odmy nie ma co się przejmować skoro oleju ani płynu nie ubywa. Tylko jeszcze jedna sprawa, coś zaczyna chrobotać w przystawce od przedniego napędu, ale właściciel zobowiązuje się to naprawić. Sam nawet tego bym nie zauważył. Pomimo znacznego zaniedbania chyba warto za 50 tys co panowie?

Wydaje mi się, że zetor w dobrej trawie i na mokrej łące to duży apetyt ma, bo i widać że obciążony na max albo i więcej.

Edytowany przez Boniek, 04 luty 2014 - 22:21.

Forza JUVE!!!

#25 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 04 luty 2014 - 22:26

MF 399 Handlarz w polsce napewno by ci o tym nie powiedział. Ja piszę o mf ie nie dla reklamy tylko dlatego, że mam z tym doczynienia. Silnik spali więcej jak zetor. Ale ciągnik masz pewny coś tam sobie podmalujesz poszykujesz. I masz 7 lat mniej niż df z linku. Ciągniki gabarytowo podobne mf może nawet deczko węższy. Jak mówiłem dymek z odmy może być silnik swoje lata i przebieg ma ale powinien jeszcze na długo starczyć zwłaszcza z małymi maszynami. Co do spalania przy 1200 obr i wom 1000 w kosiarce może być nie wiele większe niż w zetorze, któym aby osiągnąć 540 musisz cisnąć.
Co do cen na allegro masz z początku lat 90 tych w starszej kabinie z ewarkami w podłodze za cenę między 40 a 50. WIęc 50 za 96 r jest ceną przyzwoitą.

Edytowany przez hubertuss, 04 luty 2014 - 22:28.


#26 Share corrado

corrado

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2076 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj. Mazowieckie

Napisany 05 luty 2014 - 08:25

MF 399 Wypowiadasz się jak byś użytkował sam co najmniej z 10 MF. A twoje wypowiedzi bazują na 2, 3 i ciągłym porównywaniu do jednego linku śmiech na sali. Co dokosznia na 1000obr./min powiedz jeszcze co się dzieje jak zagapisz się i rozpędzisz ją na tych obrotach a potem szukaj bębnów w polu :D ale pomińmy to myślisz że tylko mf-y mają wałek 1000 obr./min? I znowów porównania do kosiarki od początku postów taki mały zakres postrzegania. Równie dobrze mógłbym podać JD 80 konnego i też miałbyś ale bo w swoim świecie masz tylko MF-y ha ha.

@Boniek cena jest rozsądna za rocznik 95 i to prawda nie znajdziesz maszyny którą znasz od środka tylko zastanów się czy tak duży sprzęt jest Ci potrzebny bo kupić zbyt duży ciągnik to nie sztuka chyba że jest się szejkiem ropy naftowej :)
Jeśli pomogłem nacisnij zieloną strzałkę :)

#27 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 05 luty 2014 - 08:54

MF 399 Po pierwsze nie wiem na co mam się gapić jak coś robie to staram się na tym koncentrować. Ale może inni mają inaczej.
Po drugie 80 KM ciągnik byle jaki będzie za słaby aby wykorzystać wom 1000 i niskie obroty 1200 silnika. Bedziesz musiał korzystać z 540 i małej kosiarki co w rezultacie da wyzsze spalanie niż w zetorze i to sporoa nawet wyższe niż w mf ie 100KM. Mf może nie jest idealny ale pokazuje jak się da wykorzystać jego większą moc na przykładzie tej kosiarki. To samo tyczy się innych maszyn. Możesz obniżac obroty i korzystać z wyższych biegów. Ten silnik ma 400 Nm przy 1200 obr. jd czy df 80 KM będą miały co najwyżej 280 Nm.
Po trzecie kupujesz ciągnik któy znasz. Człowiek sam powiedział, że coś jest zepsute i że naprawi. Handlarz by ci wcisnoł mówiąc, że 100 % sprawny. Naprawa pochłoneła by sume, która starczyła by na pokrycie różnicy w spalaniu na pory czas.
Podsumowując ciągnik nie jest idealny do tego gospodarstwa ale też nie jest tak, że się wogóle nie nadaje. Znajomość sprzętu jest wielkim atutem, który według mnie przysłania inne bardziej nie korzystne cechy. Cena też jest atutem.
Po 4 na 30 ha 100 Km ciągnik wcale nie jest za duży. Za małe są maszyny i o ich wymianie z czasem myslec można. Ale jak ktos jest uparty to i tak będzie wałkował swoje byle by tylko mieć ostatnie słowo.
Do założyciela tematu. Przecież zawsze możesz pojeździć po polsce jak ci mądry człowiek radzi. Wydasz kase na paliwo oglądając ileś tam ciągników, stracisz czas bo każdy przez telefonpowie że stan super, potem zapłacisz za transport, handlarz napewno poinformuje cię o wszystkich wadach i zobowiąrze się do naprawy. A sąsiad z za miedzy niech się buja z ciągnikiem.

#28 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 05 luty 2014 - 13:02

MF 399 qq

Edytowany przez Profil usunięty, 29 marzec 2014 - 21:04.


#29 Share darkdevil

darkdevil

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 96 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj. Mazowieckie \ ok. Ostrołęki

Napisany 05 luty 2014 - 20:29

MF 399 no z tym paleniem to i mój 375 ma problem ale stoi w drewnianej stodole gdzie temp. jest taka sama jak na dworze ale już sobie z tym radze podłączam drugi wielki akumulator trochę pokręci i zapala

#30 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 05 luty 2014 - 21:40

MF 399 qq

Edytowany przez Profil usunięty, 29 marzec 2014 - 21:04.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
MF 399 Dzisiaj, 18:24
  •  

#31 Share Boniek

Boniek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 239 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Północne mazowieckie

Napisany 06 luty 2014 - 09:24

MF 399 A nie macie świec płomieniowych w swoich MF? Bo ten dobrze palił w mrozy.
Nie ma go w ogłoszeniach itp. i jak się na niego zdecyduje to na pewno nie będzie ;)
A z innej beczki. Opłaca się brać 100 tys na 6% i 10 lat? Bo oprócz ciągnika chciałbym kupić jeszcze prasę i kilka jałówek CH.
Forza JUVE!!!

#32 Share darkdevil

darkdevil

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 96 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj. Mazowieckie \ ok. Ostrołęki

Napisany 06 luty 2014 - 09:42

MF 399 świeca jest ale jak dobry mróz to cała moc akumulatora idzie na podgrzanie świecy i potem ze 3 razy zakręci i nie ma siły ogólnie to mi się wydaje że zapłon ma opóźniony

#33 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 06 luty 2014 - 11:41

MF 399 Zalezy jaki aku masz. Mój 390 do - 20 bez problemu zapali. Są dwa aku po 60 czy 70 ah. Do - 15 pali prawie jak latem krecisz i chodzi. Przywiększym mrozie róznie to bywa ale chwilka kręcenia i pracuje. To nie wina silnika tylko akumulatora.
Co do kredytu to sam kazdy sobie odpowiedziec musi. jeśli będa z tego zyski i kasa na spłate można wziąść kredyt. Musisz sbie policzyć

#34 Share akmaly

akmaly

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 luty 2014 - 14:42

MF 399 MF 399 ma silnik 6 cylindrowy i nie wiem jakbyś nim nie pracował to i tak więcej spali od wspomnianych tu ciągników typu Zetor 5211, MF 365-390, czy ten DF. Swoja drogą to DF jest bardzo solidny, ma super silnik - lepszy zdecydowanie od Perkinsa ( mowa o chłodzonym powietrzem) i osobne obiegi oleju dla skrzyni i tylnego mostu. Gdyby Ursus kupił licencję od DF a nie MF to zapewne taki ciągnik bym miał:). Co do odpalania to 6 cylindrowe Perkinsy odpalają dużo dużo lepiej w minusowych temp. niż 4 czy 3 cylindrowe. Nie wiem czym to jest spowodowane, czy aku są większe a może rozrusznik ma większe obroty ale taki jest fakt że palą lepiej. Ja w 390 mam grzałkę i pali lekko a w dodatku od razu ładnie pracuje:). Co do tylnego mostu to wiem że w MF 699 był problem z półosią - ukręcała się co jest nie do pomyślenia w mniejszych z takim samym rozwiązaniem. W 3xxx tego problemu nie ma ale tam jest już zupełnie inaczej. Do takich maszyn jak napisałeś to 399 jest zdecydowanie za duży, nawet 390 nie miałaby co robić, no chyba że masz spore górki. Oczywiście oprócz 4 obrotowej bo w niej to i ten miał ciężko.
Co do odmy to można powiedzieć że ten typ tak ma:) Nie musi mieć wcale słabego silnika, wystarczy że głowica trochę przepuszcza ( zawór - gniazdo - prowadnica - uszczelniacz) i też będzie puszczał odmą. Jak jest słaby silnik to olej kapie z odmy:). 5000mtg to nie dużo choć może być już do naprawy, np. gdy długo wtryski leją to wypala tuleje w GMP i takie coś już kilka razy w Perkinsie widziałem pomimo małego przebiegu. Jak jest słaby Perkins to puszcza czarny dym, wciąga olej a z odmy daje jak z tłumika bo i korkiem oleju zdrowo dmucha - chodzi mi o nieszczelności na pierścieniach z tuleją i głowicy. Wał z reguły będzie ok - no chyba że ma powyżej 10 tys i to zdrowo lub często na samostart odpalany.

#35 Share darkdevil

darkdevil

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 96 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj. Mazowieckie \ ok. Ostrołęki

Napisany 06 luty 2014 - 16:23

MF 399 no ja mam w swoim jeden akumulator 12v 110ah i 680a to jak jest ze 15na minusie to ma ciężko zapalić wtedy podłączam przewodami drugi akumulator co stoi w ciepłym garażu 140ah i 800a i wtedy zapala

#36 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 06 luty 2014 - 17:20

MF 399 Będzie dmuchał z odmy bo głowica przepuszcza? Wiesz o czym piszesz? Jeszcze takich bajek nie słyszałem. Co ma odma wspólnego z zaworami? Zdajesz sobie sprawe jak bardzo zużyte musiał by być zawory, gniazda, prowadnice i uszczelniacze a co za tym idzie cały silnik aby spaliny tamtendy wylatywały? Skoro z wydechu nie dymi to czemu w mysl tej teori miał by z odmy dymić. Przecież przez te zawory te same spaliny wychodzą. Przyczyną dymienia z odmy w kązdym silniku są nieszczelności w układzie tłok cylinder. Ewentualnie uszkodzona głowica lub uszczelka pod nią co można w tym przypadku wykluczyć. Aczkolwiek lekkie dymienie nie oznacza, że silnik kwalifikuje się do naprawy. I nie piszczie tu jakichś bajek o zaworach. Bo uszkodzone prowadnice i uszczelniacze powodują niebieskie dymienie tuż po uruchomieniu. Przez spływający do kanałów ssących olej. A wypalone gniazda obniżają sprężanie silnika a co za tym idzie jego sprawność, możliwość rozruchu zimą itd.
Ten wychwalany silnik deutza chłodzony powietrzem jest dobry. Do czasu gdy go nie przegżejesz i nie uszkodzisz teflonu na tłokach. Wtedy zaczynają się problemy. Już nie jeden miał z tym niby nie zawodnym silnikiem problem. A przegżac wbrew pozorom można łatwo wystarczy, że paski się ślizgają, żeberka cylindrów nie są czyszczone czy obudowa nie szczelna. Perkins lekko przegżany ostygnie i będzie jechał dalej. deutz gdy uszkodzimy teflon będzie grzał się zawsze. Byle przegżanie może aczkolwiek nie musi oznaczac remont silnika. W dodatku deutz ma oddzielny olej hydrauliki i przekładni anie skrzyni i mostu.

Edytowany przez hubertuss, 06 luty 2014 - 17:23.


#37 Share corrado

corrado

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2076 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj. Mazowieckie

Napisany 07 luty 2014 - 18:41

MF 399 Kolega od Mf-ów się odezwał a MF-a jak się pasek zacznie ślizgać to nie przegrzejesz to Ty przestan pisać te swoje bajki. A jak chłodnicy w MF-ie nie czyścisz jak jest zabita? Pewnie nie bo w MF- się nei zabija we wszystkich innych pewnie tak ale nie w nie.
Jeśli pomogłem nacisnij zieloną strzałkę :)

#38 Share akmaly

akmaly

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 luty 2014 - 23:02

MF 399 Kolego hubertuss - nie wiem co ma na celu twoja arogancja ale możesz wierzyć lub nie co do silnika df jest on 10 raz trudniejszy do przegrzania jak ten perkins. Każdy da się zajechać, kwestia czasu i głupoty ale jednak df ma naprawdę super silnik. Widać że tak samo masz pojęcie o silniku DF jak i Perkinsie skoro piszesz że wystarczy aby paski się ślizgały do przegrzania silnika, tylko po co operatorowi wskaźnik temp.?Jest tam jeszcze czujnik w głowicy który na pewno da znać o sobie w takim przypadku. Co do przegrzania tego silnika to najczęściej dochodzi gdy silnik jest nadmiernie zużyty lub są jakieś nieszczelności oleju i zakleja chłodnicę i żeberka cylindrów ale tak czy siak bez czyszczenia można ponad 20 lat przepracować:). Co do uszkodzonych prowadnic i uszczelniaczy to pojawianie się niebieskiego dymu nie jest jedynym objawem, tak dzieje się po pewnym czasie przestoju jak olej spłynie po zaworze - ok ale jak pracuje i są duże przedmuch to myślisz że wszystko idzie w tłumik? W Perkinsie z odmy zawsze coś leci, jak komuś przeszkadza to niech sobie podłączy pod kolektor ssący. Co do skrzyni i tylnego mostu w DF to nigdy od środka nie widziałem to chyba dobrze świadczy:) DF nie wychwalam a mogę tylko porównać jego silnik bo mam taki kombajn i dziwi mnie to że pomimo upałów o i tak się nie grzeje. A jest ich trochę w okolicy i jak do tej pory 2 tylko zajechane, jeden był już kiepski od początku a drugi jeździł na takim paliwie że perkins by nie odpalił a w dodatku po górkach. Natomiast w przypadku perkinsa w kombajnach przegrzewanie jest bardzo często spotykane więc coś w tym musi być choć szczerze w ciągnikach a mam już 3 MF nigdy mi się nie zdarzyło aby temp poszła za zielone.

#39 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 08 luty 2014 - 09:55

MF 399 Możemy się przerzucać argumentami. Znajomy miał same z silnikiem df a. Silnik miał moc itd. Troszkę pojeździł wszystko puchło i się grzał. Ja nie twierdze, że to są złe silniki. Przynajmniej nie przypominam sobie abym tak pisał. Chłodnie w mf ie widać przy codziennej eksploatacji. Żeberka w df ie obejżysz jak zdejmiesz obudowe. Jeśli ktoś o tym nie wie będzie sobie tak jeździł. Ale ok niech będzie, że nie da się przegżać. i że te wskaźniki we wszystkich idealnie działają. Swoją drogą miałem kiedyś dx 90 i wskaxnik jakoś nie bardzo działał. Oczywiście może nie działac w mf ie. Tylko jak mówiłem chłodnice widać.
Co do skrzyń w dx słyszałem na własne uszy od rolnika, któremu ją zmieliło, że zapłacił za remont 20 tys. To było gdzieś koło 2006 roku. Trybiki musiał z belgi sprowadzać bo w polsce mało co było a tam znajomych miał. O psujących się skrzyniach czytałem też kiedyś na af. Nie słyszałem, aby ktoś zmielił skrzynie w mf ie. Oczywiście mówię o serii 300.
Nie jestem arogancki ale nie lubie jak ktoś coś wymysla. Zdajesz sobie sprawe z tego jak bardzo musiały by być uszkodzone prowadnice i uszczelniacze aby buchał tam taki dym, który z odmy było by widać? Skoro silnik jest dobry i spalanie w komorze przebiega prawidłowo to skąd się bierze dym wylatujący przez prowadnice? Tym bardziej, że cały silnik jest w dobrej kondycji. Nie ma ludzi nie omylnych widac nie którzy chętnie wytkną mi błędy czy nie wiedze. Ale mocno krzywią się, że ja im wytykam.

Edytowany przez hubertuss, 08 luty 2014 - 09:56.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
MF 399 Dzisiaj, 18:24
  •  

#40 Share akmaly

akmaly

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 luty 2014 - 21:15

MF 399 Już coś czarujesz "Chłodnie w mf ie widać przy codziennej eksploatacji. Żeberka w df ie obejżysz jak zdejmiesz obudowe" - to bez maski jeździsz? Po co takie porównania, jak ktoś ma silnik chłodzony powietrzem to powinien wiedzieć jak go obsługiwać, tak samo można napisać że nie wiedział że płyn się wlewa do chłodnicy bo wcześniej miał powietrzem chłodzony. Oba ciągniki są inne ale oba porządne. Napraw skrzynię w MF 12+12 i napisz ile kosztował remont. Skrzynia w każdym nowszym ciągniku to droga naprawa. Nie lubisz jak ktoś wymyśla a sam co robisz? Uważasz inaczej, ok - twoja sprawa ale trochę zmień ton bo człowiek zapytał się o prostą poradę a przerodziło się w głupią dyskusję. Ja ze swojej strony kończę i tobie radzę to samo. Pozdrawiam

Podobne tematy