Polecane posty

machony    0

Witam wszystkich mam takie pytanie czy ktoś z was posiada katalog części do przyczepy d 44 albo Instrukcja Obsługo- książkę i jeszcze ma jedno pytanie jak można zmienić w dowodzie z uniwersalnej na rolnicza przyczepę żeby mięć przegląd co dwa lata może uniwersalna to jest rolnicza ??? Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ecik    0

z tego co mi wiadomo to z tym przyczepami teraz jest ciężko bo zostały zakwalifikowane jako ciężarowe. Nie dość, że przegląd drogi (chyba 153zł) to przegląd co rok. Przekonałem się o tym na własnej skórze :)

Edytowano przez Ecik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DK94    192

Nie prawda przyczepa D44B jak wskazuje B powinna być rolniczą, jedziesz do kumatego diagnosty na przegląd przedstawiasz mu sytuacje i powinien ci wystawić zaświadczenie o przeprowadzeniu badania z nowymi danymi czyli w tabelce rodzaj pojazdu powinno brzmieć "przyczepa ciężarowa rolnicza". A to, że teraz jakoś wszystkie kwalifikują według katalogów jako uniwersalne to chyba celowe działanie.

 

 

Edycja: Jak coś to pogadaj z kolegą Nikita_Bennet bo On jest najbardziej rozeznany w tych sprawach z przekształcaniem.

Edytowano przez DK94

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boku27    226

Pytanie czy masz z tyłu zaczep czy nie. Jeśli przyczepa ma w dowodzie ciężarowa to diagnosta nic nie zmieni. Jeśli kiedyś była zarejestrowana jako rolnicza to można jeszcze w urzędzie komunikacji zmienić jeśli nie to tylko rzeczoznawca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DK94    192

Pytanie czy masz z tyłu zaczep czy nie. Jeśli przyczepa ma w dowodzie ciężarowa to diagnosta nic nie zmieni.

Co ma zaczep z tyłu do klasyfikacji, właśnie dużo zmieni bo "przerobi" ją na ciężarowo-rolniczą. Tutaj niema problemu bo były dwie wersje A i B.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
machony    0

tylko byłem na stacji diagnostycznej i w katalogu nie maja takiej przyczepy i właśnie nie wiem jak zrobić żeby była rolnicza ??? a posiada ktoś katalog z takiej przyczepy czy książkę ?????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boku27    226

Co ma zaczep z tyłu do klasyfikacji, właśnie dużo zmieni bo "przerobi" ją na ciężarowo-rolniczą. Tutaj niema problemu bo były dwie wersje A i B.

Miałem przyczepę ciężarową i żeby przerobić na rolniczą ciężarową Musisz mieć zaczep do drugiej przyczepy i media. I diagnosta ci tu nic nie pomoże. Więcej powiem przy typowej przyczepie ciężarowej aby przerobić ją na rolniczą musisz mieć zaświadczenie z firmy która jest dopuszczona do takich przeróbek bo inaczej nikt w komunikacji tego inaczej nie zarejestruje.A do czego rzeczoznawca ? Do tego aby stwierdził że ta przyczepa to ta a nie inny model.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Dokładnie - zaczep tylni jak i hamulce jednoobwodowe,nawet opony rolnicze z zapisu w DR ciężarowa ,nie zrobią rolniczej, jeśli przyczepa w katalogu w WK jest jako ciężarowa to koniec tak już zostaje,żaden rzeczoznawca nic nie wskóra, przerabiam taki temat z niemką HTK Altenburg,tylko wyciąg z homologacji (że producent robił te przyczepy jako rolnicze i ciężarowe) załatwiło by zmianę w DR, przykładem zmiana zapisu w Autosan D46 z uniwersalnej na rolniczą. Zdobyte odpowiednie kwity od producenta przyczepy (teraz z Zasławia).I mam rolniczą.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

ale bajki opowiadacie.

- zaczepu na drugą mieć nie musi - przyciągnięte z czech nie mają i są rolniczymi w katalogach,

- opon rolniczych też nie musi mieć (bo każda opona od ciężarowej wytrzyma tyle co rolnicza),

- rodzaj instalacji hamulcowej 1 czy 2-obwodowa też nie ma wpływu (hydrauliczna nie przejdzie).

 

Opcje są dwie:

- tak jak pisze S-Piotr - kwity od producenta (jak w miarę nowa przyczepa to wyciąg z ŚH a jak stara to sam nie wiem jak to wygląda ale dają jakiś kwit - mi zasław nie odpowiedział),

- firma o odpowiednim PKD która przerobi ją na rolniczą (da kwit bo każda ciężarowa spełnia wymagania ciężarowej-rolniczej), potem do WK o zmianę i z kwitem z WK na OSKP gdzie diagnosta zrobi dwa badania (po zmianach konstrukcyjnych oraz z nowym terminem OBT) i z tymi kwitami do WK gdzie wydadzą nowy DR z wpisem ciężarowa-rolnicza (badanie 50-70zł na dwa lata).

 

Ja miałem sporo problemów bo diagnostom jest to nie na rękę bo tracą kasę to po pierwsze a po drugie - takie zmiany nie na SKP ale na OSKP bo ta druga może robić zmiany konstrukcyjne.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Kwity muszą być mocne i zgadzać się z katalogiem,,bo może zaistnieć odwrotna sytuacja mamy wpis w DR że ciężarowa a w katalogu ten model to tylko i wyłącznie rolnicza ,to wpisu w DR dostaniemy od ręki,po załatwieniu odpowiedniego kwitu u diagnosty.A jak w katalogu w WK jest napisane że tylko ciężarowa,to ani diagnosta,ani rzeczoznawca,nie przerobi na rolniczą (bynajmniej tak mam na terenie Legnicy).Chore ale Polskie.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boku27    226

Nikita_Benet jęśli z ciężarowej chcesz zrobić rolnicza to musisz mieć zaczep z tyłu. W zeszłym roku to przerabiałem z D-50.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

@S-Piotr

diagnosta nie ale zakład o odpowiednim PKD już przerobi ;)

Tyle że diagności nie chcą robić badania po zmianach konstrukcyjnych bo lepiej im co roku ponad 150 zł zgarnąć niż 50-70zł raz na dwa lata.

Temat delikatny - Ci co czytali moje wcześniejsze problemy na norcomie i tutaj będę wiedzieć że sporo mi zeszło zanim D-633 stała się rolniczą. Jednak opłaciło mi się ;)

 

@boku27

możesz mieć ale nie musisz, widzi mi się diagnosty ot co.

Edytowano przez Nikita_Bennet

pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boku27    226

Nie pamiętam szczegółów. Zaczep sam założyłem do przyczepy i media a zaświadczenie wystawił mi kumpel który ma do tego uprawnienia i w sumie nic mnie nie kosztowało bo zapłaciłem tylko VAT od faktury który odliczyłem później. Nie potrzebnie najmowałem rzeczoznawcę bo myślałem że to on wystarczy i 200 zł w plecy. Jakby dać przeróbkę do firmy to za samo założenie zaczepu by zaśpiewali z 1000zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Jakby ktoś chciał to mam zaczep tylny do d 47 z demontarzu taki sobie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

Witam,

Sorry za odkopywanie tematu

Mam przyczepę  w dowodzie rejestracyjnym wpisana jako ,, przyczepa ciężarowa rolnicza '' model d 44b ( chociaż w rzeczywistości wygląda mi to na d35,   zdjęcie w galerii ).

Przyczepa wyposażona w zaczep tylny, wyjścia, hamulec na przednią oś.  Ostatni przegląd się skończył z 9 lat temu, to ojciec powiedział że się założy nowe opony aby jakoś to wyglądało i się pojedzie nią na przegląd.  

Pojechał samochodem do stacji diagnostycznej aby się dowiedzieć co i jak, wtedy diagnosta powiedział że to jest przyczepa ciężarowa a cena przeglądu to 172 zł  na rok :ph34r:  lecz gdyby to była przyczepa rolnicza to cena wyniesie coś koło 70 zł a przegląd ważny na 2 lata.

Co o tym myślicie ? 

Edytowano przez kamil496

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pacio
      Witam,
      Jestem zainteresowany tą przyczepą. Zauważyłem ze nie ma obrotnicy , dyszel idzie bezpośrednio do osi.
      Czy to jest jakaś wada , jak to się ma w praktyce ?
      Link do ogłoszenia:
      https://www.olx.pl/oferta/przyczepa-ruska-wywrotka-CID757-IDybBtt.html#29c7c012de;promoted
       
      Z góry dzięki za odpowiedzi
    • Przez Mariusz998
      Witam,
      Czy ktoś posiada przyczepę hakową.
      Zastanawiam się nad zakupem.
      Chciałbym poznać opinię na temat tego typu przyczep.
      Z góry dziękuję za odpowiedzi.

    • Przez gadzet
      Mam na zbyciu części do przyczepy KRONE HSD 5002T. Jak by ktoś potrzebował.
    • Przez przemek111447
      Witam.Szukam oferty na nowa przyczepe 8 T( 2 sztuki) rozwazam kazda opcje firmowa...ktora waszym zadniem jest dobrym wyborem??Transport głownie zboża..opony nie regenerowane 385/55 r22 hm metal tech DB podobaja mi sie ale maja dosc wysoko osadzona skrzynie..w gre wchodzi pronar oraz auto tech
    • Przez Damian54
      Witam. 
      Mam problem z hamulcami w przyczepie (hamulce dwuobwodowe). Gdy podepne ciągnik (MF 6150) hamulce w przyczepie się blokują ale gdy nadepne pedał hamulca hamulce w przyczepie puszczają. Jaka jest przyczyna tego zjawiska i jak to naprawić? Z góry dziękuję za odpowiedź 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj