Gość Profil usunięty

kolumna kierownicza z c360 do 4011

Polecane posty

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam posiadam ursusa 4011 jeszcze ze starym układem kierowniczym którego nie opłaca mi się już naprawiać i mam pytanie co oprócz kolumny, zbiornika i drązka będzie mi potrzebne do przeróbki tego układu, i jak najlepiej się do tego zabrać? .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    574

Pedał sprzęgła. Kawałek blachy z 10 mm może 15 mm żeby przyspawać do skrzyni pod kolumnę. Trzeba odpowiedni kont wyciąć w skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

czyli musze jeszcze dokupić pedał sprzęgła bo od 40 nie podejdzie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianmmmm    1

załóż sobie wspomaganie od wózka widłowego na pompie z busa. Koszt tańszy a roboty tyle samo a komfort niedościgniony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Napewno byłoby lepiej ale kolumnę , zbiornik i drazek juz posiadam także tylko założyc, ale jak by ktoś kto wymieniał opisał mi jak to zrobić to byłbym wdzięczny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

y układ kierowniczy tak by pasowała w to miejsce blacha z gwintami pod nową i by zgadzało się jej położenie otworem w desce rozdzielczej. Blachę spawasz a dodatkowo można przewiercić się przez obudowę sprzęgła i przykręcić. Musisz tak samo przyciąć boczne pokrywy starego układu kierowniczego bo na nich jest mocowanie zbiornika. Pedał sprzęgła przecinasz i dokładasz kawałek płaskownika by minąć wąsa nowego układu ale to dopiero po jego zamontowaniu. Musisz jeszcze kupić drążek poprzeczny i dwa wąsy do niego, drążek wzdłużny i wąsa na zwrotnicę. I trochę pokombinować z gazem ręcznym.

Ja tak miałem zrobione i służyło a jeden z kolegów na AF zrobił tak.

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/676-ursus-c-360-udoskonalenia/page__st__400

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

dzięki. tylko czym najlepiej pospawać elektrodą czy migomatem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Raczej elektrodą. Ogólnie spawanie do żeliwa polecił bym komuś doświadczonemu.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

spawanie żeliwa ze blachą 10, czy to będzie dobra wytrzymałość?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

Koledzy ja bym nie spawał wcale tylko dorobił podstawę ,blacha pozioma i do niej dwie po bokach z otworami spasowanymi do otworów istniejących w odlewie korpusu po starej kolumnie ,ważne aby było spasowane idealnie bez luzów .Oczywiście górę trzeba odpowiednio ściąć i przy przeróbce którą ja polecam kolumna podchodzi wyżej o 3cm. ale to bez znaczenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Miałem blachę przyspawaną i 20 lat z tym gonił. Możesz zrobić tak jak na linku który ci podałem lub jak kolega wspomniał dorobić nowe boku i do nich spawnąć.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

sposób który ma tomasz78 może być dobry i obędzie się bez spawania żeliwa z blachą chociaż patrzyłem na internecie to są specjalne elektrody do żeliwa i stali, Sam nieweim co będzie najlepsze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    574

Dwa lata temu sąsiadowi przerabiałem, zrobiłem podstawe pod kolumnę z blachy 12mm wstawiłem w nią szpilki 12mm i przykręciłem do niej przekładnie, a potem wymierzyłem kont, odciołem starą kolumnę i tą blachę przyspawałem pół automatem do skrzyni, 160A czyli nie zbyt mocnym. Migomatem można spokojnie spawać żeliwo z stalą, już nie raz spawałem i nic nie puściło.

Zbiornik wycinałem i spawałem cały dzień, sprawdziłem pod ciśnieniem, potem zrobiłem ręczny i nożny gaz.

Wąs na zwrotnicy nagrzałem i przebiłem na nowy stożek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

Oba sposoby są dobre, ale jeśli mówimy o spawaniu to musi wykonać to ktoś kto to potrafi ,spawam i wiem co robię ale sam zdecydowałem sie na wersję skręcaną ,w końcu to układ kierowniczy i żartów nie ma ,Seweryn pisze że ma pospawane i wytrzymało 20lat więc zrobił to dobrze i niech on napisze czym i jak spawać aby było bezpiecznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

W swoim nie spawałem osobiście nie miałem wtedy doświadczenia w tym kierunku. Spawał znajomy elektrodami do żeliwa małymi odcinkami z przerwami tak by nie rozgrzewać zbyt mocno. I udało się. Dziś jest cała gama elektrod a czym to złapać trzeba by się dowiedzieć. Są strony które zajmują się takimi radami.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheByku    0

Witam 2tyg temu kupilem c4011 przerabiana na c360 i zostalo do wymiany kolumna i w tym tkwi moje zapytanie. Czy bd kolumna pasować od c360 i czy trzeba zmieniać oś przednią ?? Mam okrąglą na 2 drążki i pod spodem drazek stabilizujacy prosze o rady

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

OS pasuje bez przeróbek ,natomiast ,korpus skrzyni trzeba przerobic pod kolumne od c360

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheByku    0

Korpus bd wszystko pasować do obudowy ??
I jeszcze pytanie czy drążek bd pasował ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Musisz wymienić drążek kierowniczy wzdłużny i oba wąsy bo są inne gałki, mniejsze jak w 330. Musisz założyć drążek poprzeczny.

Kolumna nie pasuje trzeba stara wycinać i wspawał płytę pod układ 60-ki lub przykręcić na przelot do obudowy sprzęgła.

Trzeba też przerobić pedał sprzęgła lub kupić z 60-ki,  przerobić ręczny gaz i założyć zbiornik paliwa z 60-ki. ten z 40-ki jest inny nie ma wybrania na kolumnę.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheByku    0

Drazek wzdłużny jest kolumne chce założyć na 1 drążek i też mi chodziło po głowie zmienić gaz bo ten jest ... musze gasić przy pompie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej zrobić podstawkę z blachy i przekręcić ją w miejsce starej kolumny. Wpierw trzeba wyciąć obudowę starej. Podaj adres e-mail to ci podeślę foty tej przeróbki. Roku temu robiłem sąsiadowi taką przeróbkę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

gaz to najmniejszy problem ,moze pozostac na osi kolumny ,samo gaszenie to wina regulacji cięgła lub samej pompy ,najlepiej wyspawac podstawe pod nowa kolumne i przykrecic ja w otwory po korpusach bocznuch od starego układu  ,wpierw trzeba jedak sciać częćć korpusu od starej kolumny ,seweryn słusznie dodal że trzeba również wymienic zbiornik paliwa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

Troche ? Raczej sporo roboty, kolumne juz masz?  ,a nie myslałeś przy tych kosztach przeróbki o hydraulicznym ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tomekxx1
      Witam. Ostatnio postanowiłem założyć do swojego ciągnika wspomaganie złożone własnoręcznie. Wspomaganie zostało skompletowane z orbitrola i siłownika od bizona oraz pompy hydraulicznej od C-330. Podczas gdy kręcę kierownicą kompletnie nie idzie ukręcić. Kręci się tak jakby coś w środku blokowało, czuć lekkie przeskakiwanie. Podczas kręcenia w prawo słychać również z pompy dźwięki jakby coś tarło, chrympało czy jak by to nazwać. Co może być winne w takiej sytuacji?
    • Przez pronarek
      Mam prośbę chcę przerobic w swojes sześćdziesiątce układ kierowniczy
      na orbitol albo inny , byle by się lekko kręciło jak ktos ma pomysł albo jakieś fotki
      takiej przerobki prosze wyslijcie.
    • Przez PaweLisowicz
      Witam. Chciałbym dać do remontu kolumnę kierowniczą od c-360. Potrzebuję informacji jaki mniej więcej jest koszt części. Zauważyłem że kierownica ma luz przód-tył, luz  1/5 obrotu i ta obudowa kierownicy ( połączona gumową osłoną na zdj) lata sobie góra dół. Daje kilka zdjęć.



    • Przez Mateusz320
      Witam już dwa razy uszczelniam śrubę likwidującą luz kolumny jest tam oring w sklepie z częściami dał mi oring założyłem nowy i dalej wyciek może ktoś zna odpowiedni rozmiar oringu lub inny sposób na uszczelnienie?

    • Przez Rafiiiiiiiiii
      Witajcie mam taka prośbe o przekazanie mi wskazówek na temat jak wyeliminować luzy w kierownicy????
      Kiedy krence kierownicą musze przynajmniej 2 obroty zrobić zeby zaczeła skrencać??
      Kierownica sie unosi i opuszcza jest tam straszny luz i chodzi na boki prawa>>lewa...Czy ktoś to naprawiał???I wie co i jak???Bardzo prosze o wskazówki
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj