Skocz do zawartości

Zdjęcie

MTZ 82 1989r demontaż pompy wtryskowej oraz ustawienie kąta wtrysku


20 odpowiedzi na ten temat

#1 Share crossc

crossc

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 2 postów

Napisany 23 styczeń 2014 - 21:31

MTZ 82 1989r demontaż pompy wtryskowej oraz ustawienie kąta wtrysku Witam,
Jestem nowy na tym forum więc na wstępie chciałbym się przywitać. A następnie opisać swój problem, otóż mam MTZa 82 z 1989r i moim problemem jest cieknąca ropa z pomiędzy sekcji tłoczącej a regulatora. Muszę zdemontować pompę i ją uszczelnić i tu zaczynają się schody gdyż mam doświadczenie w naprawi samochodów a nie bardzo z ciągnikami więc potrzebuje pomocy dokładnie instruktażu jak zabrać się do demontażu pompy wiem że muszę odkręcić przewody zasilające rozpiąć cięgło ale co dalej? I następny problem jak ustawić kąt wtrysku?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
MTZ 82 1989r demontaż pompy wtryskowej oraz ustawienie kąta wtrysku Dzisiaj, 00:27
  •  

#2 Share grzegorz92

grzegorz92

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 88 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Milejów
  • Zainteresowania:Rolnictwo motoryzacja

Napisany 23 styczeń 2014 - 22:03

MTZ 82 1989r demontaż pompy wtryskowej oraz ustawienie kąta wtrysku a następnie odkręć cztery śruby co mocują pompę jedna jest z przodu od strony chłodnicy a trzy od strony pompy ja jak robiłem pompę to tylko wyjąłem ją zawiozłem do zakładu i jak przywiozłem założyłem ją bo pompa jest zakładana na frez nie ma żadnych śrub i chodzi nic nie ustawiałem

#3 Share crossc

crossc

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 2 postów

Napisany 24 styczeń 2014 - 09:56

MTZ 82 1989r demontaż pompy wtryskowej oraz ustawienie kąta wtrysku a rozrządu nie blokowałeś?

#4 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 styczeń 2014 - 10:32

MTZ 82 1989r demontaż pompy wtryskowej oraz ustawienie kąta wtrysku Blokować rozrząd? To nie osobówka z paskiem rozrządu.
Pompę wykręcasz normalnie, przy wkładaniu musisz tylko trafić odpowiednio wieloklinem na pompie w sprzęgiełko.
Po założeniu pompy i odpowietrzeniu a nawet odpaleniu ciągnika należy sprawdzić-ustawić początek kąta tłoczenia.
A o to sposób http://www.agrofoto....70-kat-wtrysku/

#5 Share piterwx2

piterwx2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 135 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Rolnictwo,Mechanika

Napisany 30 styczeń 2014 - 20:14

MTZ 82 1989r demontaż pompy wtryskowej oraz ustawienie kąta wtrysku Witam z jakich okolic pochodzisz to może polecę Ci dobrego mechanika ;)
Jak pomogłem to daj strzałkę w górę. :)

#6 Share Macin2

Macin2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 luty 2014 - 19:35

MTZ 82 1989r demontaż pompy wtryskowej oraz ustawienie kąta wtrysku Koledzy a czy silnik d-240 mtz 82 bedzie chodził na pompie ustawionej pod silnik d-50 lub d-60?

#7 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 8670 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 02 luty 2014 - 19:41

MTZ 82 1989r demontaż pompy wtryskowej oraz ustawienie kąta wtrysku A po co taka kombinacja? Te silniki różnią się między sobą zdaje się.
KPK Kumurun Team

#8 Share Macin2

Macin2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 luty 2014 - 20:38

MTZ 82 1989r demontaż pompy wtryskowej oraz ustawienie kąta wtrysku

A po co taka kombinacja? Te silniki różnią się między sobą zdaje się.


Ponieważ została mi ta pompa po przeróbce silnika z d-60 na d-240 i na tej co teraz siedzi(dedykowanej do d-240) silnik pracuje bardzo ale to bardzo nieregularnie,chciałbym zobaczyć czy będzie równo pracował na tej z d-60(pompy z obu silników różnią sie tylko innymi ustawieniami i regulatorem obrotów z ) stąd moje pytanie :rolleyes:

#9 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 8670 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 02 luty 2014 - 20:51

MTZ 82 1989r demontaż pompy wtryskowej oraz ustawienie kąta wtrysku Możesz spróbować ale na moje oko to raczej coś nie tak z pompą będzie.
KPK Kumurun Team

#10 Share Macin2

Macin2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 luty 2014 - 20:55

MTZ 82 1989r demontaż pompy wtryskowej oraz ustawienie kąta wtrysku

Możesz spróbować ale na moje oko to raczej coś nie tak z pompą będzie.


Ale czy odpali na tej "innej" pompie?też podejzewam pompę poniewaz jak nierówno pracuje to jakby sam dodawał sobie gazu(porusz sie dzwigienka gazu)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
MTZ 82 1989r demontaż pompy wtryskowej oraz ustawienie kąta wtrysku Dzisiaj, 00:27
  •  

#11 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 8670 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 02 luty 2014 - 20:59

MTZ 82 1989r demontaż pompy wtryskowej oraz ustawienie kąta wtrysku daj ją sprawdzić. Niech oceni pompiarz. A co dalej zrobisz zdecydujesz po jego ocenie.
KPK Kumurun Team

#12 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2207 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 02 luty 2014 - 21:08

MTZ 82 1989r demontaż pompy wtryskowej oraz ustawienie kąta wtrysku Będzie pracował, będzie miał tylko mniejszy zakres obrotów, bo jest inny regulator.

#13 Share Macin2

Macin2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 luty 2014 - 21:22

MTZ 82 1989r demontaż pompy wtryskowej oraz ustawienie kąta wtrysku

Będzie pracował, będzie miał tylko mniejszy zakres obrotów, bo jest inny regulator.


Czyli bedzie miał inne max i min obroty?uda się go odpalić z rozrusznika?

#14 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2207 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 03 luty 2014 - 09:45

MTZ 82 1989r demontaż pompy wtryskowej oraz ustawienie kąta wtrysku Sekcja wtrysków/tłoczków w pompie jest dokładnie taka sama. Różnica polega na tym, że regulator obrotów ma mechaniczne ograniczenie do max 1800 obr/min i nie da się tego przeskoczyć. Ma odpalić i pracować. W każdym razie znam wiele przypadków przeróbki MTZ-50/550 na MTZ-80 (zmiana tłoków i głowicy) i pompa została nie ruszana.

#15 Share Macin2

Macin2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 luty 2014 - 19:36

MTZ 82 1989r demontaż pompy wtryskowej oraz ustawienie kąta wtrysku

Sekcja wtrysków/tłoczków w pompie jest dokładnie taka sama. Różnica polega na tym, że regulator obrotów ma mechaniczne ograniczenie do max 1800 obr/min i nie da się tego przeskoczyć. Ma odpalić i pracować. W każdym razie znam wiele przypadków przeróbki MTZ-50/550 na MTZ-80 (zmiana tłoków i głowicy) i pompa została nie ruszana.



Dziś przeżyłem szok!założyłem starą "dobrą"pompę z d-60 i okazała sie niedobra-po 2 latach leżenia na półce chyba listwa sie w niej zacieła albo regulator stanoł w każdym bądz razie w trakcie odpowietrzania silnik złapał max obroty i jeszcze sie rozbiegał,uratował go tylko refleks poprzez wyskoczenie z kabiny i odkręcanie przewodów wysokiego ciśnienia,silnik zgasł i założyłem spowrotem starą pompę dość adrenaliny

#16 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2207 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 07 luty 2014 - 21:48

MTZ 82 1989r demontaż pompy wtryskowej oraz ustawienie kąta wtrysku Przypuszczam, że stanął regulator, albo zardzewiała listwa, bez rozkręcenia nie dojdziesz. Taki sam objaw miał sąsiad w Zetorze, jak pojeździł kilka dni bez filtra paliwa - zacinały sie tłoczki i nie chciały sie obracać, generalny remont pompy, a wystarczyło odżałować kilka złotych na filtry.

#17 Share kukum

kukum

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 290 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 luty 2014 - 23:23

MTZ 82 1989r demontaż pompy wtryskowej oraz ustawienie kąta wtrysku ja mialem tak ze sprezynka sie rozleciala i ta wieksza pocigla reszte sekcji za soba na maxa i sie rozbiegal ale naszczescie mocne uderzenie mlotkiem w bok zdusil dziada.I rozebralem regulator sprawdzilem luz na listwie zalozylem nowe sprezyny i jak narazie dziala

#18 Share mani51

mani51

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 976 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:TJE
  • Zainteresowania:motocykle, alkohole domowe :) majsterkowanie, muzyka, film

Napisany 08 luty 2014 - 22:33

MTZ 82 1989r demontaż pompy wtryskowej oraz ustawienie kąta wtrysku

uratował go tylko refleks poprzez wyskoczenie z kabiny i odkręcanie przewodów wysokiego ciśnienia,silnik zgasł


W takich chwilach przydaje się jednak sprawna klapa awaryjnego gaszenia silnika.

#19 Share karol1983

karol1983

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 6 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 marzec 2014 - 21:18

MTZ 82 1989r demontaż pompy wtryskowej oraz ustawienie kąta wtrysku witam a w moim mtz 82 jest tylko 1 otwor w kole zamachowym i zastanawiam sie czy jest wlasnie do ustawienia zaplonu czy to GMP

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
MTZ 82 1989r demontaż pompy wtryskowej oraz ustawienie kąta wtrysku Dzisiaj, 00:27
  •  

#20 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 8670 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 05 marzec 2014 - 21:21

MTZ 82 1989r demontaż pompy wtryskowej oraz ustawienie kąta wtrysku Jeśli jest jeden a to mtz-82 to jest to 26 stopni przed GMP.
KPK Kumurun Team


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy 1989r demontaz pompy wtryskowej ustawienie kata wtrysku