Skocz do zawartości

Zdjęcie

C330 by vitoma


440 odpowiedzi na ten temat

#1 Share vitoma

vitoma

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północne Mazowsze

Napisany 22 styczeń 2014 - 23:22

C330 by vitoma

Witajcie

Zapowiadany remont C330 rozpocząłem wczoraj.

C330 z 1985r, od nowości u nas.

Modyfikacje do tej pory:
-maszt POM Rawa Maz. T267 (kupiony w 85r. , zaraz po zakupie Ciągnika)
-alternator AGTech
-rozrusznik szybkobieżny MAGNETON
-pałąk z 4szt lamp roboczych + kogutem.

Teraz przybęda dodatkowo:
-wspomaganie Agricola
-opony z przodu 7.50-16 lub podobne
-dodatkowy rozdzielacz hydrauliczny 2 sekcyjny + 4 gniazda hydrauliczne z tyłu

No i oczywiscie wymiana wszystkich lamp, malowanie calości, wymiana wielu detali i grubszych części, cynkowanie pierdół, nowa instalacja elektryczna, itp itd.

Ciągnik był już raz malowany, było to chyba w 2004 lub 2005r - wtedy malowanie trwało ok tygodnia - ciągnik nie był rozbierany - tylko oklejany, blachy pomalowane z jednej strony, felgi także - generalnie - robota na szybko.

Ciągnik miał zmieniane opony jakies 3 lata temu - tył MITAS, przod Cultor.

Kolor byl orginalnie bursztynowy, jest bursztynowy i zostanie bursztynowy :).

Korpus oczywiscie szary tak jak byl i jest.

Tak ciągnik wygladał w 2011r.

Zaczeło się od checi posiadania wspomagania w tym ciągniku - wiec skoro montuje wspomaganie to "przy okazji" odnowie reszte.


Kupiłem juz najpotrzebniejsze narzedzia do malowania - czyli pedzle - gdyż cały ciągnik planuje nimi pomalowac.

































No dobra, zartowałem :-P.


Lakiery/podklady mam juz w znacznej większości zakupione. Lakiery akryle PPG Selemix + czarny Inter-Troton. Dla ciekawskich : poszlo na to 970 zł.

Ostrzyłem sobie ząbki także na koła 10x15 - tu widac efekty przymiarki moich kół z C360 (w miniony poniedziałek) - przod był szerszy od tyłu o 20cm, a przod dało by się zwęzić góra 4cm/strona z powodu kolizji kół z konstrukcja widlaka przy max skrecie ...poszerzenie tyłu nie wchodzi w gre (ciągnik do sadu). Wiec byłem zmuszony zrezygnować z 10x15 :( :( ...chlip...chlip...chlip :( .

Wyciety na plazmie i wyspawany wspornik do 4 szybkozłączek hydro - aktualnie jest już nawet pocynkowany.

Ogólnie mam plan tym razem pod detale które będa pomalowane proszkowo najpierw dać cynk galwaniczny.


Klucze przygotowane, ciągnik także - godzina około 7.00 wczoraj - zaczynałem.


Zdjęcia wad ciągnika - zebyście nie powiedzieli że był taki piękny, że po co go maluje ;).


Odrazu rozpocząłem podział cynków ;).


Rolki karetki na maszcie stały w miejscu i ścierały się - nakretki byly odkrecone, a żeby to dokrecic trzeba było wszystko rozebrac. Wiec 2 rolki są do wymiany - ktoś wie gdzie kupie takie rolki do tego masztu ?


Rolki górne także rozebrałem na części pierwsze. Łożyska pójda wszystkie nowe.


Silownik pojedzie do uszczelnienia do serwisu wózków widłowych - troche się "pocił".


Przymocowałem solidnie slizgi masztu gdyż ledwo co sie trzymały na alu nitach.


Troszke syfku było.


Kolega doradził mi by koniecznie zajrzeć do piast - ale na szczęście było pięknie. Dałem nowy smar ŁT-43 Lotos w pięknym niebieskawym kolorze ;).


Założone już sa także ramiona do drążka poprzecznego z obu stron.


W widałachy było kilka wywierconych po coś kiedyś otworów - zaspawałem je.


Ogołociłem błotniki tylne.

Rame widlaka trzeba było podrzeźbić lekko by drążek poprzeczny z nią nie kolidował.

Silownik zostanie z boku tak jak jest ori w tym zestawie, gdyż naprawde nie widze sensu pchania go równolegle do osi w ten gąszcz który aktualnie już tam jest.

Na chłodnicy jest jeszcze nawet ori roletka :). Kupie gdzieś taka nową ??

Jaki ona ma wogole system zaciągania ? Bo nie było zadnych lineczek do niej...


Wyjazd ze wspornikiem osi przód - miał luz ale odziwo dużo mniejszy niż ten z C360 . Nie trzeba obrabiać wspornika (roztaczać żeliwa) gdyż tutaj tylko mosiężne tulejki były ruszone.

pozdro !

---------------------

EDIT- finish 20.04.2014:

Modyfikacje:

-maszt POM Rawa Maz. T267 (kupiony w 85r. , zaraz po zakupie Ciągnika) + rozdzielacz 2 sekcyjny "joystick" Badestnost
-alternator AGTech
-rozrusznik szybkobieżny MAGNETON
-pałąk z 4szt lamp roboczych WESEM + kogut włoskiej firmy
-wspomaganie na orbitrol Agricola
-opony z przodu 10x15.3
-rozdzielacz hydrauliczny 2 sekcyjny + 4 gniazda hydrauliczne "euro" z tyłu + system odzysku oleju FASTER
-haki CBM kat. 2S
-tłumik przelotowy ze stali kwasoodpornej srednicy 2 cale + polerowana zagięta końcówka Ulter


Edytowany przez yacenty, 12 grudzień 2016 - 21:09.


Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl
Ursus C330M w bardzo dobrym stanie


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki Ursus
  • 15900.00 PLN
  • 22 gru 2017
Ursus C360 3P Zarejestrowany


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki Ursus
  • 17500.00 PLN
  • Dzisiaj, 21:22
Ursus 914 DL FINN Turbo


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki Ursus
  • 42000.00 PLN
  • 26 paź 2017

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
C330 by vitoma Dzisiaj, 15:37
  •  

#2 Share TheMariko12

TheMariko12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 485 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie
  • Zainteresowania:Motoryzacja (CC,SC) i wszystkie odmiany sportowych aut
    Lakiernictwo

Napisany 22 styczeń 2014 - 23:57

C330 by vitoma Alternator proponuje coś krajowego np, expom, bo ten agtech to nic innego jak made in china

Co do koloru lakieru, to będzie żółty ?

Nauka--->Praca--->Zabawa--->Długi odpoczynek :)

 

 

Sprzedam

NOWE CZĘŚCI DO URSUSÓW 360/355/4011/330 Z PRL , PISAĆ NA PW


#3 Share robert812

robert812

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 767 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:WSC, WGM
  • Zainteresowania:Rolnictwo, motoryzacja

Napisany 22 styczeń 2014 - 23:59

C330 by vitoma No, no vitoma... Nie mogę się już doczekać bo wiem na co Cię stać po remoncie c-360. Będę obserwował ten temat na pewno.

#4 Share vitoma

vitoma

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północne Mazowsze

Napisany 23 styczeń 2014 - 09:02

C330 by vitoma Tak wiem że AGTECH = Chiny, ale juz taki alternator zostanie gdyż był kupiony 2 lata temu i póki co działa bezawaryjnie.

#5 Share Adam224360

Adam224360

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 74 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 styczeń 2014 - 09:12

C330 by vitoma Zapowiada się konkretny projekt, będę obserwował.

#6 Share sebas99

sebas99

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 260 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie
  • Zainteresowania:Nowoczesne technologie w rolnictwie. Budowa maszyn rolniczych.

Napisany 23 styczeń 2014 - 09:36

C330 by vitoma Czekam na dalsze zdjęcia ;)

#7 Share Zetek80

Zetek80

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 21 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 styczeń 2014 - 10:54

C330 by vitoma Oryginalną roletkę kupisz na allegro,ja do swojej kupiłem.Czekam na ciąg dalszy ;)

#8 Share kamilc360

kamilc360

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 176 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 23 styczeń 2014 - 11:02

C330 by vitoma Już się nie mogłem doczekać:) Powodzenia w dalszych pracach.

#9 Share Lukasz12321

Lukasz12321

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 20 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Jasień woj Łódzkie
  • Zainteresowania:Rolnictwo Komputery Sport

Napisany 23 styczeń 2014 - 11:08

C330 by vitoma Rolki do masztu raczej nie dokupisz ;)
Ja też szukałem wszędzie i nie znalazłem nawet w necie ;)
Dotaczał mi je tokarz na zamówienie i wyszły idealnie ;)
PS. To ja Ci wysyłałem zdjęcia wspomagania c330. I jednak montujesz wspomaganie inaczej niz ja mam i ty w c360? Dlaczego?

#10 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 23 styczeń 2014 - 11:09

C330 by vitoma

Na chłodnicy jest jeszcze nawet ori roletka :). Kupie gdzieś taka nową ??

Jaki ona ma wogole system zaciągania ? Bo nie było zadnych lineczek do niej...

Dodany obrazek

Nie było lineczek, żaluzję podnosi się ręcznie w te wycięcia w chłodnicy, a z kupnem nowej nie ma żadnych problemów

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
C330 by vitoma Dzisiaj, 15:37
  •  

#11 Share AdeXZet

AdeXZet

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 125 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ok. Knyszyna Podlaskie

Napisany 23 styczeń 2014 - 11:26

C330 by vitoma skoro chciałeś wstawić z przodu szersze koła to zsuń przednią oś i rozstaw tył na równo z przodem i nie powinien być szerszy od 60, jeśli z suniesz przód o te 4 cm na stronę to zostaje tył rozstawić po 6 cm strona i gędzie git. Pomyśl nad tym i pokombinuj, 12 czy 14 cm szerzej to nie tragedia, a i nie będziesz miał kolein na wiosnę

Pozdrawiam i podziwiam twoje prace :D

#12 Share vitoma

vitoma

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północne Mazowsze

Napisany 23 styczeń 2014 - 11:38

C330 by vitoma

skoro chciałeś wstawić z przodu szersze koła to zsuń przednią oś i rozstaw tył na równo z przodem i nie powinien być szerszy od 60, jeśli z suniesz przód o te 4 cm na stronę to zostaje tył rozstawić po 6 cm strona i gędzie git. Pomyśl nad tym i pokombinuj, 12 czy 14 cm szerzej to nie tragedia, a i nie będziesz miał kolein na wiosnę

Pozdrawiam i podziwiam twoje prace :D


Poszerzanie tyłu nie wchodzi w gre, teraz jest 153cm i tak musi zostac, na szerszym rozstawie pewnie ok 165cm by było, to juz za dużo.

#13 Share artursz89

artursz89

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 489 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 styczeń 2014 - 11:42

C330 by vitoma A mogę zapytać od strony finansowej ile kosztują części do wykonania wspomagania w c-330? (bez widłaka i malowania).

Opłaca ci się tyle kasy w trzydziestkę czy wcześniej w sześćdziesiątkę ładować? Wyglądać to ta twoja trzydziestka wygląda super nawet przed remontem ale po rmoncie dalej pozostaie tą trzydziestką a nie innym sprzętem

#14 Share vitoma

vitoma

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północne Mazowsze

Napisany 23 styczeń 2014 - 11:43

C330 by vitoma

skoro chciałeś wstawić z przodu szersze koła to zsuń przednią oś i rozstaw tył na równo z przodem i nie powinien być szerszy od 60, jeśli z suniesz przód o te 4 cm na stronę to zostaje tył rozstawić po 6 cm strona i gędzie git. Pomyśl nad tym i pokombinuj, 12 czy 14 cm szerzej to nie tragedia, a i nie będziesz miał kolein na wiosnę

Pozdrawiam i podziwiam twoje prace :D


Poszerzanie tyłu nie wchodzi w gre, teraz jest 153cm i tak musi zostac, na szerszym rozstawie pewnie ok 165cm by było, to juz za dużo.

Rolki do masztu raczej nie dokupisz ;)
Ja też szukałem wszędzie i nie znalazłem nawet w necie ;)
Dotaczał mi je tokarz na zamówienie i wyszły idealnie ;)
PS. To ja Ci wysyłałem zdjęcia wspomagania c330. I jednak montujesz wspomaganie inaczej niz ja mam i ty w c360? Dlaczego?


Ile placiłeś za dotaczanie rolki 1szt ?

Wiem, dzieki za te zdjęcia - wczoraj na nie lukaliśmy jak cieliśmy widlaka z kolegą. Tylko nie wiem po co wycinałeś ceownik na dole pod drażek poprzeczny - przeciez i tak do niego nawet sie nie zbliży przy max wychyleniu bo blokuje to odkos od masztu - w sumie to nawet dobrze wypada. My tego nie cielismy.

A silownika tam nie pcham bo i po co ? Ty robiles wspomaganie od 0 sam to rozumiem - ale ja mam gotowy zestaw z gotowymi mocowaniami silownika. Jedyny racjonalny argument ktory tu ktoś przedstawił w tej kwestii to możliwość wycięcia wpustu na wasie zwrotnicy przy silowniku z boku - jednak raczej w to nie wierze - skoro wpust nie ma luzów to nie widze opcji na jego sciecie, no chyba ze komus dobija do ograniczników a pcha kierownice dalej zeby silownik napierał tylko na wpust. To moze i wtedy zetnie, ale i tak skok silownika pewnie jest taki ze nie dobije do ograniczników.

#15 Share Lukasz12321

Lukasz12321

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 20 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Jasień woj Łódzkie
  • Zainteresowania:Rolnictwo Komputery Sport

Napisany 23 styczeń 2014 - 12:04

C330 by vitoma Własnie gadałem z tatą i z tego co pamięta to rolki go wyszły 300 zł.
Na początku zapłaciliśmy 250zł ale poźniej okazało sie że trzeba je poprawić i dopłaciliśmy 50 zł :)(Oczywiście ta kwota to za komplet rolek - 4 sztuki)
Źle wymierzyliśmy rolki i dotoczył zbyt szerokie ale zawsze trzeba zostawić 0,5 milimtera luzu :)
Jak będziesz chciał to zrobię zdjęcia tych rolek ;)
A to wspomaganie jakie ty będziesz miał, będzie możliwość że z czasem złapie troche luzu ;)
A to że jest wycięty ceownik to już nie ingerencja ponieważ tak pomyslał mechanik i tak zrobił ;)
Ale raczej robił przymiarki i widocznie wyszło że może napierac os na rame widlaka - nie wiem. :D

Edytowany przez Lukasz12321, 23 styczeń 2014 - 12:15.


#16 Share bratrolnika

bratrolnika

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2235 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:WSC

Napisany 23 styczeń 2014 - 12:50

C330 by vitoma kolejny z remontów kolegi Vitoma-czyli czekamy na dalszą relację

#17 Share vitoma

vitoma

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północne Mazowsze

Napisany 23 styczeń 2014 - 12:54

C330 by vitoma

Własnie gadałem z tatą i z tego co pamięta to rolki go wyszły 300 zł.
Na początku zapłaciliśmy 250zł ale poźniej okazało sie że trzeba je poprawić i dopłaciliśmy 50 zł :)(Oczywiście ta kwota to za komplet rolek - 4 sztuki)
Źle wymierzyliśmy rolki i dotoczył zbyt szerokie ale zawsze trzeba zostawić 0,5 milimtera luzu :)
Jak będziesz chciał to zrobię zdjęcia tych rolek ;)
A to wspomaganie jakie ty będziesz miał, będzie możliwość że z czasem złapie troche luzu ;)
A to że jest wycięty ceownik to już nie ingerencja ponieważ tak pomyslał mechanik i tak zrobił ;)
Ale raczej robił przymiarki i widocznie wyszło że może napierac os na rame widlaka - nie wiem. :D


Aha - myslalem ze robiles to osobiscie, a nie mechanik Ci robił.

To powiem Ci ze zupelnie niepotrzebnie Ci osłabił ta rame w tym miejscu, no ale trudno.

A oczko do montazu silownika od strony koła masz dospawane do ramienia zwrotnicy ?

Jak nie znajde taniego wykonawcy rolek to sie odezwe do Ciebie - bylaby opcja aby Twoj tokarza mi wytoczyl za Twoim pośrednictwem 2szt? :)

#18 Share pawlus224

pawlus224

    Rolnik z zamiłowania :)

  • Members
  • PipPipPip
  • 2671 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie - LLE
  • Zainteresowania:Ciągniki i maszyny rolnicze czasów PRL-u:)

Napisany 23 styczeń 2014 - 13:19

C330 by vitoma Będziesz zmieniał felgi pod opony 7.50-16 ? Na tej feldze mają takie opony tendencję do wypukłości na środku bo felga jest za wąska .

#19 Share vitoma

vitoma

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północne Mazowsze

Napisany 23 styczeń 2014 - 13:23

C330 by vitoma

Będziesz zmieniał felgi pod opony 7.50-16 ? Na tej feldze mają takie opony tendencję do wypukłości na środku bo felga jest za wąska .



Licze się z tym, felg zmieniac nie bede. To w takim razie jakiej szerokosci felgi maja C360 exportowe gdzie 7.50-16 szly fabrycznie?

Edytowany przez vitoma, 23 styczeń 2014 - 13:24.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
C330 by vitoma Dzisiaj, 15:37
  •  

#20 Share pawlus224

pawlus224

    Rolnik z zamiłowania :)

  • Members
  • PipPipPip
  • 2671 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie - LLE
  • Zainteresowania:Ciągniki i maszyny rolnicze czasów PRL-u:)

Napisany 23 styczeń 2014 - 13:40

C330 by vitoma Na 99% identyczne jak w zetorach 7211 http://danrol-sklep....6-55113414/1953 , ale dokładnych danych nie znam .

Podobne tematy