Skocz do zawartości

Zdjęcie

Co sądzicie o kurpusie nr 28 kvernelanda?


11 odpowiedzi na ten temat

#1 Share Lorak1

Lorak1

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 15 postów

Napisany 22 styczeń 2014 - 16:47

Co sądzicie o kurpusie nr 28 kvernelanda? Koledzy, co możecie powiedzieć o korpusach nr 28 kvernelanda? Ktoś używa i ma porównanie ze zwykłym korpusem nr 9? Czy 28 rzeczywiście lepiej odwraca i kryje resztki?
Chciał bym też wiedzieć czy jest znacząca różnica w oporze jaki stawia? (producent nic o tym nie pisze). Z góry dzięki za pomoc!
Może jeszcze dodam że kupuje pług na raczej lekkie gleby.

Pozdrawiam

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Co sądzicie o kurpusie nr 28 kvernelanda? Dzisiaj, 13:04
  •  

#2 Share JARAS

JARAS

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 125 postów

Napisany 26 styczeń 2014 - 18:20

Co sądzicie o kurpusie nr 28 kvernelanda? Witam.

Korpus nr 28 jest lepszy lepiej kryje, zmniejsza zuzycie paliwa nie duzo ale zawsze cos a także małe zapotrzebowanie na uciag. Dam ci link przeczytaj sobie
http://pl.kverneland...-korpusow-pluga

#3 Share akmaly

akmaly

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2126 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 styczeń 2014 - 23:14

Co sądzicie o kurpusie nr 28 kvernelanda? Jakbyś doczytał do końca to zauważyłbyś że był porównywany z innymi o podobnym kształcie - czytaj z konkurencją. Najlepszy jest ażurowy, stawia najmniejsze opory choć to zależy też od samego kształtu.

#4 Share malkolm

malkolm

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1681 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 styczeń 2014 - 12:19

Co sądzicie o kurpusie nr 28 kvernelanda? skoro rozmawiamy o zapotrzebowaniu na moc i spalaniu, nie zastanawiało was dlaczego we wszystkich poprawkach rekordu w orce na czas stosują pługi GB z odkładnicami cylindrycznymi??

#5 Share Lorak1

Lorak1

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 15 postów

Napisany 27 styczeń 2014 - 12:43

Co sądzicie o kurpusie nr 28 kvernelanda? @JARAS no właśnie czytałem już wcześniej ten link który podrzuciłeś i tak jak akmaly zwróciłem uwagę że te wyniki spalania to są w porównaniu do konkurencji o podobnym kształcie. Nie wiem jak to się ma w porównaniu do standardowych korpusów nr 9 kvernelanda? Domyślam się ze 29 może stawiać większy opór - w końcu to większa odkładnia która robi większą bruzdę tj dalej przesuwa ziemię. Pytanie o ile ten opór jest większy?
Chętnie porozmawiał bym z kimś kto korzysta z tych korpusów...

Co do ażurowych to wolał bym bardziej śrubowe odkładnie - zawsze mam dużo resztek na polach i zależy mi głównie na kryciu i odwracaniu.

malkolm słuszna uwaga, coś w tym jest :)

#6 Share akmaly

akmaly

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2126 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 styczeń 2014 - 19:51

Co sądzicie o kurpusie nr 28 kvernelanda? Ażurowe duże z całą pewnością dobrze kryją. Kwestia tylko czy jest sens dopłacania do nich jak jest lekka ziemia. Ażury są super na zwięzłe gliniaste gleby, stawiają mniejszy opór i ładnie kruszą oraz bardzo przyzwoicie kryją. Ja mam w zagonowych te duże odkładnie, nie wiem czy to dokładnie to co 28 bo to stare pługi ale znajomy ma w nowych chyba identyczne, muszę to sprawdzić jaki ma nr. Różnica jaką od razu zauważyłem to oprócz zdecydowanie lepszego odwracania co równa się z przykrywaniem resztek, jest to że potrzeba większej prędkości aby dosypywał korpus do korpusu. Jak jedzie się zbyt wolno to na polu robi rowki. Dla mnie jest to bardzo dobre rozwiązanie ponieważ mogę szybciej jeździć z uwagi na zapas mocy ale jak jest na styk to efekt może być mało zadowalający.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Co sądzicie o kurpusie nr 28 kvernelanda? Dzisiaj, 13:04
  •  

#7 Share Lorak1

Lorak1

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 15 postów

Napisany 11 luty 2014 - 11:38

Co sądzicie o kurpusie nr 28 kvernelanda? akmaly dzieki za opinie, chociaz czytalem gdzies (juz nie pamietam gdzie) ze wlasnie z korpusem 28 powinno sie jedzic 8km/h - tyle mialo wystarczyc zeby odwracal a przy tej predkosci opor mial byc stosunkowo maly, Plug juz zamowilem z tymi odkladnicami wiec jak juz wypraktykuje co i jak to sie podziele wlasnymi spostrzezeniami. Tymczasem pozdrawiam kolegow i dziekuje za pomoc!

#8 Share akmaly

akmaly

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2126 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 luty 2014 - 10:30

Co sądzicie o kurpusie nr 28 kvernelanda? Co do odwracania to ok, nawet przy mniejszej prędkości odwracają super (gorczycę zaorze że nie widać co było na polu), mi tylko chodzi o to że nie dosypuje korpus do korpusu i na polu widać takie charakterystyczne rowki. A co do tej prędkości to jak dla mnie to ogromna zaleta bo mogę dużo szybciej jeździć, oczywiście jak warunki glebowe pozwalają:) Myślę że będziesz zadowolony. Pozdrawiam

#9 Share Lorak1

Lorak1

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 15 postów

Napisany 02 marzec 2015 - 16:57

Co sądzicie o kurpusie nr 28 kvernelanda?

Tak jak napisalem wczesniej chcialem sie podzielic odczuciami z orki korpusem nr 28. No wiec musze przyznac ze orze bardzo dobrze, lepiej niz korpusy nr 9, ktore mialem wczesniej w zagonowym AB100 (chociaz i tamte byly dobre). Naprawde dobrze kryje i odwraca a przy tym ziemia wydaje mi sie calkiem dobrze pokruszona. Jakosc orki jest bardzo dobra zarowno kiedy korpusy sa rozstawione na 35cm jak i na 55cm. Przy plydszym oraniu tez krycie jest dobre.

Co do oprow jakie stawia to niestety trudno mi porownac z korpusem nr 9 bo pracowalem nimi na bardzo roznych ciagnikach ale wydaje mi sie ze ciagnie sie dosc lekko - moj JD 6930 Auto Power  (155KM) nie mial problemu zeby ciagnac 5 skibowego ES-a. Na 4 klasie mial zupelnie lekko, miejscami gdzie byla zlewniejsza 3a mial troche ciezej ale tez spokojnie sobie radzil. Glebokosc orki ok 25-26cm. Szerokosc ok 46-48 cm na korpus. Gleba wilgotna, wczesniej plytko zgruberowana. Predkosc 8km/h. Przy 6 km/h faktycznie robi rowki, zwlaszcza jak jest szeroko rozstawiony, tak jak pisal akmaly. Jenak przy 8km/h jest juz zupelnie rowno. Zauwazylem ze jak przyspieszalem do 9 to bylo czuc znaczna roznice w oporach orki, obroty silnika rosly z ok 1650 na 1850-1900. Moze najbardziej miarodajne to to ze zalalem ciagnik do pelna przed i po orce na kawalku 6ha, dlugim na 600m (klasy tak 25% 4 a 75% 3) no i razem z poprzeczniakami i ustawianiem pluga wyszlo mi niecale 15l/ha. Mysle ze to dobry wynik. Takze korpus nr 28 z czystym sumieniem polecam. Mam nadzieje ze sie komus przydadza te informacje. Jak by ktos chcial zobaczyc zdjecia z orki to piszcie i postaram sie cos wrzucic. Pozdrawiam!



#10 Share jasko1993

jasko1993

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 251 postów

Napisany 02 marzec 2015 - 18:44

Co sądzicie o kurpusie nr 28 kvernelanda?

no i niech mi ktoś jeszcze teraz powie że jelonek dużo pali. 15l/ha bardzo przyzwoity wynik i to jeszcze z taką prędkośćią! też chciałem do 6830 5 skibowego kvernelanda ale Zabór Unijny przyznał mi przydział na tylko 3 skiby więc dokupiłem 4 korpus i mam tylko 4 skiby (pług ED100 3+1 ustawiony na 20cali) i spalanie na poziomie do 18l/ha



#11 Share Lorak1

Lorak1

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 15 postów

Napisany 02 marzec 2015 - 20:27

Co sądzicie o kurpusie nr 28 kvernelanda?

kazali ci zapinac 3 skiby do 6830... a to dobre!

Tak wogole to wydaje mi sie ze ekonomicznej jest ciagnac 5 skib nieco weziej ustawionych niz 4 na szeroko.

Zreszta porownywanie spalania na hektar to trudna sprawa bo wiadomo ze ziemia zemi nierowna a i warunki czesto sie baaardzo roznia.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Co sądzicie o kurpusie nr 28 kvernelanda? Dzisiaj, 13:04
  •  

#12 Share jasko1993

jasko1993

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 251 postów

Napisany 03 marzec 2015 - 18:35

Co sądzicie o kurpusie nr 28 kvernelanda?

no oczywiście że ziemia ziemi nie równa ale jeśli ciągnik się mieści w 20l/ha to nie narzekać. 

no pewnie że bym wolał ciągać 5 obrót i nie koniecznie rozstawionego na 2,50m bo na pewno gdzieś pod górkami by mu zapercia brakowało ale te 2,20 czy 2,30 śmiało by latał. I co jeszcze ważne, lepiej orać kapkę wolniej z 5 skibami niż zapierniczać 9km/h z 4 skibami....



Podobne tematy korpus pługa kverneland