Properth

6CT107 ustawienie wtrysku

Polecane posty

Properth    0

Witam, mam pytanie z innego działu jak maszyny rolnicze, aczkolwiek nieco związanego. Mam w Starze silnik 6ct107, który dawniej jeździł a Autosanie, następnie ściągnięto mu Turbo z osprzętem, przestawiono i jeździł w Starze. Ja go kupiłem w takim stanie, ale po pewnym czasie przywróciłem osprzęt wraz z Turbo, dałem do zrobienia wtryski i pompę. (Naprawa, regulacja na autosan). Mam problem z wtryskiem, nie mam lampy, i ustawiać go na znak na wale + kropka na pompie?? Wydaje mi się, że w takim właśnie ustawieniu jest nieco za miękki. Teraz lekko dałem tę flanszę w lewą stronę i jest agresywniejszy. Na tabliczce silnika napisane 6CT107, na pokrywie zaworów 29 stopni przed GMP. Potrzebuję porady doświadczonego mechanika w tych silnikach. Poniżej wstawiam filmik jak silnik chodzi teraz.

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Masz zbyt późny kąt wtrysku. Jeżeli silnik jest kompletny to na pokrywie sprzęgła masz ustalacz kąta wtrysku, ustawiasz go na napisy wtrysk,odkręcasz przewód na pompie pierwszego wtryskiwacza i obserwujesz drgnięcie paliwa jednocześnie kręcąc silnikiem (zgodnie z kierunkiem w jakim się obraca podczas pracy ). Drgnięcie paliwa powinno pokrywać się z wbiciem ustalacza w otwór na kole zamachowym.Jeśli tak nie jest przestawiasz koło napędu pompy. Powodzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Dokładnie tak, jeszcze warto (trzeba) włożyć cienką rurkę (kapilarę) w miejsce odkręconego przewodu żeby dokładniej moment drgnięcia paliwa, wykorzystuje do tego wypisany wkład długopisu ten cienki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Properth    0

Dużo za późny panowie?? Wydaje mi się, że max 2-3mm na napędzie pompy, prawda?? ;) No na wale mam znak mam, widziałem tam kreskę oraz obok niej T. A na kole napędu mam taką kropeczkę.

 

Domyślam się, że to najlepiej we 2 osoby robić, jedna kręci wałem, druga obserwuje, ja zawsze ustawiałem je na "ucho" :P I fakt faktem też mi się wydaje teraz nieco za twardy, aczkolwiek Autosany jakie mijam też mi się wydaję takie chrumkacze mocne, może też źle ustawione mają :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dobrze ustawiony silnik 6ct107 nie dymi.U Ciebie @Properth podczas przygazówki kłębi na biało. Dobrze ustawiony tylko przez moment zadymi na czarno później spaliny będą prawie niewidoczne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Za późny to na czarno a za wczesny to niebiesko i zimny ma bidę odpalić waląc niebieskim dymem ale ja bym sprawdził wtryski czy nie leją.A ustawienie jest bardzo proste.Na obudowie sprzęgła masz taki grzybek podnosisz do góry i przekręcasz w lewą stronę na położenie wtrysk i obracasz wałem aż wskoczy ten grzybek zdejmujesz dekiel klawiatury aby się upewnić ze jest na pierwszym gaże czyli luz na obydwu zaworach.Jeżeli nie to grzybek na prosto ruszyć trochę wałem i znowu grzybek na lewo.i obrócić wałem aż wskoczy.Jeżeli nie masz tego wziernika to jest klapka i na kole musi się pojawić otwór na kole.Pierwszy na kole po lewej stronie jest od wtrysku a druki po prawej od GMP czyli ustawiasz na pierwszym na środku otworu w obudowie.Na pierwszą rurkę na wtrysk zakładasz wężyk przezroczysty i dobrze by było przed ustawieniem koła zamachowego obrócić wałem na pełnym gazie aby w wężyk poszła ropa a i pompę odsuwasz na max górą od silnika przed ustawieniem koła zamachowego.Jak ustawisz koło to przesuwasz pompę delikatnie do silnika i patrzysz na ruch paliwa.Jak się ruszy to delikatnie do tyłu i przykręcasz pompę.Do sprawdzenia czy jest dobrze obracasz dwa obroty wałem i patrzysz czy w momencie jak koło się zablokuję czy podniesie się paliwo w wężyku.Jak będzie ciut później to lepiej bo kąt wtrysku do autobusu jest 24 stopnie a 29 to do bizona.Jeżeli masz pompę ze sprzęgłem czyli koło przed pompą to masz kreskę na kole i wziernik wystający i po zacięciu koła zamachowego na położenie wtrysk to znak na kole na pompie musi się zgrać z wziernikiem ale to też będzie 29 stopni czyli ze dwa milimetry w stronę góry sinika i będzie koło 24 stopni.

Edytowano przez balcerek1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tak tak :D @balcerek1 jest dokładnie odwrotnie jak napisałeś na samym początku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
:) gdy kąt wtrysku jest zbyt późny silnik źle odpala i dymi na biało, gdy jest zbyt wczesny dymi na czarno ma twardą pracę ;) Edytowano przez pawel81

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Ustawiam średnio 1-2 razy na miesiąc kąt wtrysku to w c 360 330 t 25 zetorze i co jakiś czas w sw 400 3 razy 6CT107/R3 jest odwrotnie ale się mylę to niech będzie po twojemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Properth    0

Spokojnie panowie, nie kłóćmy się :) Zatem nie wiem dlaczego jest 29 stopni na pokrywie, czyżby pokrywa od bizona czy silnik od bizona? Bo tabliczka jest na silnik 6CT107 i chyba bez R ale pewny nie jestem :P Jesteś pewny, że 24 stopnie dla autobusu?? Wstawiam rysunek jak tu u mnie wygląda na obudowie koła zamachowego. A na pompie wystaje właśnie taka blaszka odpowiednio wygięta i chyba ta kropka na kółku ma się pokrywać z blaszką od pompy. U mnie ta kreska na kole zamachowym jest słabo widoczna i zamiast WTRYSK jest samo T

 

26a6a113133b.jpg

 

Rozumiem, że 24 stopnie, to będzie "miękcej" chodził niż teraz? Miesiąc temu zakładane nowe końcówki, lały 3, zmieniłem 6. Pompa zmienione zaworki (6), oczyszczona, ustawiona i zamontowane. ;)

Edytowano przez Properth

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@Properth nie masz tzw.ustalacza tylko znaki na kole zamachowym i obudowie sprzęgła. Ustaw wtrysk na pierwszy cylinder dokładnie na znaki a potem ewentualnie zrób delikatną korektę w zależności od pracy silnika.

@balcerek1 ;) hominis est errare, insipientis in errore perseverare

Edytowano przez pawel81

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Kupowałem pokrywę od autobusu na złomie i jest 25 stopni.Byłem sprawdzić A ty masz może od bizona ale znaki zaznaczone będą na 25 stopni wiec ustaw dobrze na znaki.Ja ustawiłem w rekordach czyli silnik 6CT107/R3 czyli rolniczy i jest inna pompa paliwa dla której jest wybity znak na 29 i jest ustawiacz i inne koło zamachowe. .Do bizona jest większy kont bo silnik pracuję na wysokich obrotach a samochodzie są niższe obroty.Jeszcze jedno czy masz założony termostat bo to w tym silniku jest istotna sprawa z resztą jak w każdym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Properth    0

Oczywiście mam założony termostat, dbam o takie rzeczy :) Nie miałem sytuacji żeby kiedykolwiek mi się przegrzał jak do tej pory. Hmmmm teraz to faktycznie nie wiem z czego to jest silnik, były właściciel zapewnia, że kupował z PKSu, od Autosana. Skąd te 29 stopni to nie wiem. Ale odpowie mi ktoś w końcu na pytanie, im większy kąt tym twardziej silnik chodzi?? Mój na oko może miec ile? z 30+ ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Tak im większy kąt to silnik twardziej pracuję a jak już za ostro przedobrzysz to klamocze tak jak by tłoki po głowicy waliły.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tak @Properth im większy kąt tym twardsza praca i na odwrót...zresztą o tym już było :D wystarczy czytać ze zrozumieniem :P...a na "'oko" ile możesz stwierdzić to tylko Ty

Edytowano przez pawel81

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Properth    0

To chyba u mnie takiej tragedii nie ma. Jak coś podziałam wstawię filmik jutro, wydaje mi się, że żaden opis nie odda filmiku ;) Najgorsze jest to, że kupując silnik w sprzęcie tak na prawdę nie wiesz kto go składał, jak i czy z tych samych cześci, czy zbierał. Bo jak zbieranka to robi się problem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@Properth sugerujesz się wypowiedziami innych ( które dla Ciebie tak na prawdę nie mają żadnego znaczenia) silnik 6CT107 jest wszędzie taki sam a w zależności gdzie był stosowany różnił się tylko osprzętem...oznaczenie 6CT107/ R3 oznacza remontową wersję bloku :D...ale to już kolejne nieistotne szczegóły....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Properth    0

Wiesz kolego, po prostu staram się słuchać bo wiem, że są tu ludzie znacznie mądrzejsi ode mnie, a ja wiem, że mocno kopcące auto na drodze to dodatkowe narażenie się na kontrolę, a napis STAR na przodzie to już ogromne prawdopodobieństo kontorli więc po co ją dalej prowokować :D he he

 

Ustawię chyba po prostu idealnie na znaki jak jest, w okienku na obudowie kreska żeby się zgrywała, i na pompie kółeczko nabite ma się zgrywać z tą blaszką i powinien chyba trybić???

 

Jeszcze jedno, jak te silniki mają dymić na gorącym jak np. dostanie w "d*pę" pod górę? Duszony pewnie będzie dawał na czarno, a na wysokich obrotach nie powinien w ogóle prawda? A jak źle ustaiwony to na białawo,szaro ?? Bo ja zawsze po ustawieniu na mini teścik sobie jadę :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jak gwałtownie zwiększysz obroty sprawny silnik przydymi na czarno, jak będziesz utrzymywał te zwiększone przestanie dymić, przeciążany dymi na czarno itd... :D

@balcerek1 SW400 R3 a nie :D 6CT107/R3 pozornie drobny szczegół...były jeszcze 6CT107/R1.../R2...ale tego nawet Ty nie doczytałeś :P :D

Edytowano przez pawel81

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Properth    0

Jutro koło 18 wrzucę filmik co podziałałem i zobaczymy czy będzie dobrze, na pewno współnie ustawimy go. Wolałbym ustawić raz i więcej tego nie robić :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Properth    0

No więc tak. Ustawiłem wał na kresce i na T. Odkręciłem rurkę i w momencie drgnięcia paliwa na 1 zaworku pompy ustawiłem zapłon, poskręcałem i.... ledwo odpaliłem silnik a jak zapalił to nie mógł się ułożyć przez kilkanaście sekund i klepał mocno na tłoki. Znerwiłem się bo przecież tak powinno być jak jest. Było -6 ale to dla tych silników żadna tragedia. Zatem ustawiłem na swoje znaki stare tzn, po założeniu Turbo doświadczalnie co kurs ustawiałem ten zapłon i jest to widoczne w filmikach. Filmik pierwszy Star zimny, filmik drugi Star się rozgrzewa, filmik 3 Star no już troszkę rozgrzany, co o tym myślicie? Przy mocnym gwałtownym dodaniu gazu idzie lekka chmurka i potem już wzrokowo nie widać.

 

Ostatni filmik pokazuje jak ruszyłem na śliskim na trójce, bo czy aby te Turbo ma tak głośno chodzić?? Luzów zbytnio nie ma, olejem nie daje a głośne jakieś, w autosanach tak nie słychać chyba...

 

 

 

 

 

pozdrawiam, piszcie !

Edytowano przez Properth

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

''Przy mocnym gwałtownym dodaniu gazu idzie lekka chmurka i potem już wzrokowo nie widać"

 

:) i tak ma być @Properth...zobaczysz jak teraz będzie zimny odpalał

a co do turba o ile na rozgrzanym z olejem będzie tak samo to resztą się nie przejmuj ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez MatiTM
      Witam!
      Potrzebuję instrukcji w ustawieniu początku wtrysku w ursusie 912. Dałem pompę do regeneracji gdzie przeszła kapitalny remont jak i również wszystkie wtryski. Założyłem tak jak była. Wydaje mi się ze ciągnik nie ma mocy, słabo wkręca się na obroty przy czym jest tak jakby metaliczny dźwięk. 
    • Przez drukarz
      Panowie  mam problem z ustawieniem pługa kverneland 4-skibowy zagonowy 4x35 rok produkcji 1999. Pług ciągnie Deutz fahr dx 150 a więc duży ciągnik 160 km. I stąd moje pytania czy przy tak dużym ciągniku szerokośc belki zaczepowej ma znaczenie ponieważ nie mogę ustawić pierwszej skiby aby zasypywała bruzdę. Dzięki za wyrozumiałość.Mile widziane jakieś wskazówki. pozdr...

    • Przez Borekk17
      Panowie ma ktoś może  schemat jak ustawić rozrząd w silniku Perkins d2500 w wózku widłowym  balcancar  
       
      Bo muszę poskładać  ten wózek po jednym Januszu  który wyjął  pompę wtryskową do regeneracji  i  już tego nie poskładał a zębatka  napędzająca pompę  spadła w dół i prawdopodobnie przestawiła się  pompa jest mocowana na klin i stożek 
       
      A jak to w widlaku  żeby zdjąć pokrywę rozrządu  jest dużo zabawy  
       
      Może ma ktoś  schemat  albo wie z własnego doświadczenia  w jakiej pozycji ma być ustawiony wałek Pompy  (w którym miejscu ma być klin)  dla gmp pierwszego cylindra 
      Wtedy byłbym w stanie ustawić to bez rozbierania  przedniego dekla  
       
    • Przez denis914
      ile mm przed GMP powinien być początek wtrysku w instrukcji pisze że 24+2 stopnie przed GMP ile to mm
    • Przez stanrol
      Witam. Panowie potrzebuje pomocy. Fendt 930 Vario TMS 2007 rok silnik Man D0836 LE510. Padła pompa wtryskowa. Zakupiłem drugą po regeneracji. Pytanie Jak po kolei ustawić zapłon. Na kole zamachowym na ile powinno być stopni?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj