Skocz do zawartości

Zdjęcie

6CT107 ustawienie wtrysku


90 odpowiedzi na ten temat

#1 Share Properth

Properth

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 91 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Barlinek
  • Zainteresowania:www.facebook.com/fscstar29

Napisany 18 styczeń 2014 - 20:55

6CT107 ustawienie wtrysku Witam, mam pytanie z innego działu jak maszyny rolnicze, aczkolwiek nieco związanego. Mam w Starze silnik 6ct107, który dawniej jeździł a Autosanie, następnie ściągnięto mu Turbo z osprzętem, przestawiono i jeździł w Starze. Ja go kupiłem w takim stanie, ale po pewnym czasie przywróciłem osprzęt wraz z Turbo, dałem do zrobienia wtryski i pompę. (Naprawa, regulacja na autosan). Mam problem z wtryskiem, nie mam lampy, i ustawiać go na znak na wale + kropka na pompie?? Wydaje mi się, że w takim właśnie ustawieniu jest nieco za miękki. Teraz lekko dałem tę flanszę w lewą stronę i jest agresywniejszy. Na tabliczce silnika napisane 6CT107, na pokrywie zaworów 29 stopni przed GMP. Potrzebuję porady doświadczonego mechanika w tych silnikach. Poniżej wstawiam filmik jak silnik chodzi teraz.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
6CT107 ustawienie wtrysku Dzisiaj, 06:58
  •  

#2 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 18 styczeń 2014 - 21:58

6CT107 ustawienie wtrysku Masz zbyt późny kąt wtrysku. Jeżeli silnik jest kompletny to na pokrywie sprzęgła masz ustalacz kąta wtrysku, ustawiasz go na napisy wtrysk,odkręcasz przewód na pompie pierwszego wtryskiwacza i obserwujesz drgnięcie paliwa jednocześnie kręcąc silnikiem (zgodnie z kierunkiem w jakim się obraca podczas pracy ). Drgnięcie paliwa powinno pokrywać się z wbiciem ustalacza w otwór na kole zamachowym.Jeśli tak nie jest przestawiasz koło napędu pompy. Powodzenia

#3 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1628 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 18 styczeń 2014 - 22:52

6CT107 ustawienie wtrysku Dokładnie tak, jeszcze warto (trzeba) włożyć cienką rurkę (kapilarę) w miejsce odkręconego przewodu żeby dokładniej moment drgnięcia paliwa, wykorzystuje do tego wypisany wkład długopisu ten cienki.

#4 Share Properth

Properth

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 91 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Barlinek
  • Zainteresowania:www.facebook.com/fscstar29

Napisany 18 styczeń 2014 - 23:00

6CT107 ustawienie wtrysku Dużo za późny panowie?? Wydaje mi się, że max 2-3mm na napędzie pompy, prawda?? ;) No na wale mam znak mam, widziałem tam kreskę oraz obok niej T. A na kole napędu mam taką kropeczkę.

Domyślam się, że to najlepiej we 2 osoby robić, jedna kręci wałem, druga obserwuje, ja zawsze ustawiałem je na "ucho" :P I fakt faktem też mi się wydaje teraz nieco za twardy, aczkolwiek Autosany jakie mijam też mi się wydaję takie chrumkacze mocne, może też źle ustawione mają :P

#5 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 19 styczeń 2014 - 10:03

6CT107 ustawienie wtrysku Dobrze ustawiony silnik 6ct107 nie dymi.U Ciebie @Properth podczas przygazówki kłębi na biało. Dobrze ustawiony tylko przez moment zadymi na czarno później spaliny będą prawie niewidoczne

#6 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2395 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 styczeń 2014 - 10:36

6CT107 ustawienie wtrysku Za późny to na czarno a za wczesny to niebiesko i zimny ma bidę odpalić waląc niebieskim dymem ale ja bym sprawdził wtryski czy nie leją.A ustawienie jest bardzo proste.Na obudowie sprzęgła masz taki grzybek podnosisz do góry i przekręcasz w lewą stronę na położenie wtrysk i obracasz wałem aż wskoczy ten grzybek zdejmujesz dekiel klawiatury aby się upewnić ze jest na pierwszym gaże czyli luz na obydwu zaworach.Jeżeli nie to grzybek na prosto ruszyć trochę wałem i znowu grzybek na lewo.i obrócić wałem aż wskoczy.Jeżeli nie masz tego wziernika to jest klapka i na kole musi się pojawić otwór na kole.Pierwszy na kole po lewej stronie jest od wtrysku a druki po prawej od GMP czyli ustawiasz na pierwszym na środku otworu w obudowie.Na pierwszą rurkę na wtrysk zakładasz wężyk przezroczysty i dobrze by było przed ustawieniem koła zamachowego obrócić wałem na pełnym gazie aby w wężyk poszła ropa a i pompę odsuwasz na max górą od silnika przed ustawieniem koła zamachowego.Jak ustawisz koło to przesuwasz pompę delikatnie do silnika i patrzysz na ruch paliwa.Jak się ruszy to delikatnie do tyłu i przykręcasz pompę.Do sprawdzenia czy jest dobrze obracasz dwa obroty wałem i patrzysz czy w momencie jak koło się zablokuję czy podniesie się paliwo w wężyku.Jak będzie ciut później to lepiej bo kąt wtrysku do autobusu jest 24 stopnie a 29 to do bizona.Jeżeli masz pompę ze sprzęgłem czyli koło przed pompą to masz kreskę na kole i wziernik wystający i po zacięciu koła zamachowego na położenie wtrysk to znak na kole na pompie musi się zgrać z wziernikiem ale to też będzie 29 stopni czyli ze dwa milimetry w stronę góry sinika i będzie koło 24 stopni.

Edytowany przez balcerek1, 19 styczeń 2014 - 11:21.


#7 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 19 styczeń 2014 - 11:56

6CT107 ustawienie wtrysku Tak tak :D @balcerek1 jest dokładnie odwrotnie jak napisałeś na samym początku

#8 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2395 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 styczeń 2014 - 12:01

6CT107 ustawienie wtrysku pawel81 Niech będzie po twojemu ale za pewne nie.

#9 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 19 styczeń 2014 - 12:16

6CT107 ustawienie wtrysku :) gdy kąt wtrysku jest zbyt późny silnik źle odpala i dymi na biało, gdy jest zbyt wczesny dymi na czarno ma twardą pracę ;)

Edytowany przez pawel81, 20 styczeń 2014 - 19:18.


#10 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2395 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 styczeń 2014 - 20:24

6CT107 ustawienie wtrysku Ustawiam średnio 1-2 razy na miesiąc kąt wtrysku to w c 360 330 t 25 zetorze i co jakiś czas w sw 400 3 razy 6CT107/R3 jest odwrotnie ale się mylę to niech będzie po twojemu.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
6CT107 ustawienie wtrysku Dzisiaj, 06:58
  •  

#11 Share Properth

Properth

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 91 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Barlinek
  • Zainteresowania:www.facebook.com/fscstar29

Napisany 19 styczeń 2014 - 20:56

6CT107 ustawienie wtrysku Spokojnie panowie, nie kłóćmy się :) Zatem nie wiem dlaczego jest 29 stopni na pokrywie, czyżby pokrywa od bizona czy silnik od bizona? Bo tabliczka jest na silnik 6CT107 i chyba bez R ale pewny nie jestem :P Jesteś pewny, że 24 stopnie dla autobusu?? Wstawiam rysunek jak tu u mnie wygląda na obudowie koła zamachowego. A na pompie wystaje właśnie taka blaszka odpowiednio wygięta i chyba ta kropka na kółku ma się pokrywać z blaszką od pompy. U mnie ta kreska na kole zamachowym jest słabo widoczna i zamiast WTRYSK jest samo T

Dodany obrazek

Rozumiem, że 24 stopnie, to będzie "miękcej" chodził niż teraz? Miesiąc temu zakładane nowe końcówki, lały 3, zmieniłem 6. Pompa zmienione zaworki (6), oczyszczona, ustawiona i zamontowane. ;)

Edytowany przez Properth, 19 styczeń 2014 - 20:46.


#12 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 19 styczeń 2014 - 22:02

6CT107 ustawienie wtrysku @Properth nie masz tzw.ustalacza tylko znaki na kole zamachowym i obudowie sprzęgła. Ustaw wtrysk na pierwszy cylinder dokładnie na znaki a potem ewentualnie zrób delikatną korektę w zależności od pracy silnika.
@balcerek1 ;) hominis est errare, insipientis in errore perseverare

Edytowany przez pawel81, 19 styczeń 2014 - 22:14.


#13 Share Properth

Properth

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 91 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Barlinek
  • Zainteresowania:www.facebook.com/fscstar29

Napisany 19 styczeń 2014 - 22:19

6CT107 ustawienie wtrysku Jutro się za to zabiorę :) Zatem silnik za twardo chodzi prawda??

#14 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2395 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 styczeń 2014 - 22:46

6CT107 ustawienie wtrysku Kupowałem pokrywę od autobusu na złomie i jest 25 stopni.Byłem sprawdzić A ty masz może od bizona ale znaki zaznaczone będą na 25 stopni wiec ustaw dobrze na znaki.Ja ustawiłem w rekordach czyli silnik 6CT107/R3 czyli rolniczy i jest inna pompa paliwa dla której jest wybity znak na 29 i jest ustawiacz i inne koło zamachowe. .Do bizona jest większy kont bo silnik pracuję na wysokich obrotach a samochodzie są niższe obroty.Jeszcze jedno czy masz założony termostat bo to w tym silniku jest istotna sprawa z resztą jak w każdym.

#15 Share Properth

Properth

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 91 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Barlinek
  • Zainteresowania:www.facebook.com/fscstar29

Napisany 19 styczeń 2014 - 22:55

6CT107 ustawienie wtrysku Oczywiście mam założony termostat, dbam o takie rzeczy :) Nie miałem sytuacji żeby kiedykolwiek mi się przegrzał jak do tej pory. Hmmmm teraz to faktycznie nie wiem z czego to jest silnik, były właściciel zapewnia, że kupował z PKSu, od Autosana. Skąd te 29 stopni to nie wiem. Ale odpowie mi ktoś w końcu na pytanie, im większy kąt tym twardziej silnik chodzi?? Mój na oko może miec ile? z 30+ ??

#16 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2395 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 styczeń 2014 - 23:06

6CT107 ustawienie wtrysku Tak im większy kąt to silnik twardziej pracuję a jak już za ostro przedobrzysz to klamocze tak jak by tłoki po głowicy waliły.

#17 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 19 styczeń 2014 - 23:08

6CT107 ustawienie wtrysku Tak @Properth im większy kąt tym twardsza praca i na odwrót...zresztą o tym już było :D wystarczy czytać ze zrozumieniem :P...a na "'oko" ile możesz stwierdzić to tylko Ty

Edytowany przez pawel81, 19 styczeń 2014 - 23:10.


#18 Share Properth

Properth

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 91 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Barlinek
  • Zainteresowania:www.facebook.com/fscstar29

Napisany 19 styczeń 2014 - 23:09

6CT107 ustawienie wtrysku To chyba u mnie takiej tragedii nie ma. Jak coś podziałam wstawię filmik jutro, wydaje mi się, że żaden opis nie odda filmiku ;) Najgorsze jest to, że kupując silnik w sprzęcie tak na prawdę nie wiesz kto go składał, jak i czy z tych samych cześci, czy zbierał. Bo jak zbieranka to robi się problem...

#19 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 19 styczeń 2014 - 23:20

6CT107 ustawienie wtrysku @Properth sugerujesz się wypowiedziami innych ( które dla Ciebie tak na prawdę nie mają żadnego znaczenia) silnik 6CT107 jest wszędzie taki sam a w zależności gdzie był stosowany różnił się tylko osprzętem...oznaczenie 6CT107/ R3 oznacza remontową wersję bloku :D...ale to już kolejne nieistotne szczegóły....

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
6CT107 ustawienie wtrysku Dzisiaj, 06:58
  •  

#20 Share Properth

Properth

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 91 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Barlinek
  • Zainteresowania:www.facebook.com/fscstar29

Napisany 19 styczeń 2014 - 23:32

6CT107 ustawienie wtrysku Wiesz kolego, po prostu staram się słuchać bo wiem, że są tu ludzie znacznie mądrzejsi ode mnie, a ja wiem, że mocno kopcące auto na drodze to dodatkowe narażenie się na kontrolę, a napis STAR na przodzie to już ogromne prawdopodobieństo kontorli więc po co ją dalej prowokować :D he he

Ustawię chyba po prostu idealnie na znaki jak jest, w okienku na obudowie kreska żeby się zgrywała, i na pompie kółeczko nabite ma się zgrywać z tą blaszką i powinien chyba trybić???

Jeszcze jedno, jak te silniki mają dymić na gorącym jak np. dostanie w "d*pę" pod górę? Duszony pewnie będzie dawał na czarno, a na wysokich obrotach nie powinien w ogóle prawda? A jak źle ustaiwony to na białawo,szaro ?? Bo ja zawsze po ustawieniu na mini teścik sobie jadę :P


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy 6ct107 ustawienie wtrysku