Ev3r

T25 co jest nie tak? [FILM]

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Ev3r    2

 

 

Witam wszystkich, niedawno wziąłem się za naprawę mojego T25 bo był słaby. Wyczyściłem cały układ dolotu powietrza włącznie z filtrem oraz wyczyściłem filtr oleju odśrodkowy i zalałem nowym olejem. Jak widać na filmie ciągnik strasznie dymi tylko przy dodawaniu gazu, jeżeli obroty się ustabilizują wtedy nie dymi jak widać. Jedyne czego nie wymieniłem to filtry paliwowe, ale zamierzam je niedługo wymienić. Mam wrażenie że to nie wystarczy, więc co powinienem jeszcze zrobić?

 

Dodam że traktor od nowości jest u mnie i ma niecałe 920mth przepracowane, silnik był nigdy nie ruszany.

 

Prosiłbym jeszcze o sprawdzenie na podstawie filmu czy ciśnienie oleju jest takie jak powinno być, czy nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam ;Jak rozumie to filtr powietrza miales zapchany .Silnik w takim ukladzie ciagnol na sile powietrze wraz zanieczyszczeniami ,w skotek czego zostaly porysowane gladzie cylindrow i ciagnik pociaga olej .Stad te dymienie.Jezeli chodzi o cisnienie jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    79

Witam,nie wlałeś czasem za dużo oleju do filtra powietrza ?, i może zaciągać olej z miski filtra powietrza, ponadto możesz mieć zapchane filtry paliwa ,a na kopcenie ma wpływ dużo czynników, mogą siadać końcówki wtrysków,może też być to co pisze kolega wyżej, lub złej jakości paliwo, podaj jaki jest kolor dymu czarny czy niebieski bo z filmu trudno to określić :rolleyes: Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ev3r    2

Na wolnych obrotach traktor dymi lekko na niebiesko, a przy wkręcaniu na biało/siwo, z tym olejem we filtrze powietrza to możliwe bo zalałem nowy, nalałem tyle że niby mieści się w wyznaczonych kreskach.

 

Cylindry raczej porysowane nie są bo pomimo tego że filtr był zasyfiony to rura dolotowa pomiędzy filtrem a silnikami była czyściutka. Poza tym wolę sprawdzić inne czynniki niż od razu rozdzierać silnik który nie widział roboty.

 

Zobaczę co się będzie działo po wymianie filtrów paliwa. A z tymi wtryskami to co dokładnie mogłoby być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel807    102

A olej Ci ubywa ? Sprawdzałeś ?

 

Ja obstawiam na końcówki wtryskiwaczy. Wykręć wtryskiwacze i zawieź do sprawdzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Ciśnienie oleju przy tej temperaturze oleju dobre. A jakie po rozgrzaniu? Nie da się na to odpowiedzieć.

Co do silnika to najpierw filtry, regulacja, sprawdzenie układu wtryskowego, pomiar ciśnienia sprężania, dopiero jakiekolwiek rozbieranie silnika.

Luz zaworowy wyregulowany?

Od kiedy taki słaby się zrobił, czy zawsze taki był, co robi na co dzień?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    79

Właśnie zacznij od tego jak podaje kolega mtracz, filtry paliwa ,luz zaworów ,koncówki wtryskiwaczy czy nie leją oraz ich regulacja ciśnienia, ale jeszcze najpierw sprawdż w rurze ssącej czy nie ma tam oleju bo może zasysać olej z filtra ,ale dla sprawdzenia rozłącz na rurze ssącej i odpal go bez filtra i zobacz jak będzie pracował silnik,jeżeli Ci się wrazie przegrzał silnik mogły zapiec pierścienie, a ów taki dym jak podajesz świadczy że na tłoki do komory spalania dostaje olej, podaj jakim olejem zalałeś silnik :rolleyes:Pozdrawiam.

Edytowano przez wieslaw16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Gdzie on Ci tak strasznie dymi? Przecież on normalnie dymi jak każdy diesel przy dodawaniu gazu. Według mnie silnik bardzo ładnie pracuje, dźwięk taki jak trzeba, dobrze wkręca się na obroty. Nie szukaj dziury w całym.

 

Na zimnym może się zdarzyć że przez chwilę trochę poleci jasnego dymku ale przeważnie to wina prowadnic zaworów.

Edytowano przez mani51

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Moim zdaniem on pracuje normalnie , a to dymienie to tak złe wygląda w garażu, wyjedz na zewnątrz to inaczej będzie wyglądać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Ja także nie widzę problemu z dymieniem, ale to jest nagranie, a także ciągnik nie jest pod obciążeniem, więc my czegoś nie widzimy.

Tak samo jak z mocą, autor twierdzi, że jest słaby więc tym trzeba się zająć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ev3r    2

Co do pierwszego pytania, nie grzeje się, raz w życiu miałem na nim 80st podczas orki w upalny dzień, nigdy więcej nie udało mi się wyciągnąć więcej niż 70st.

 

Oleju nie ubywa, a przynajmniej tego nie zauważyłem. Zarówno silnik, pompa i filtr zalane są superolem.

 

Słaby jest od około roku, zauważyłem lekką poprawę po wyczyszczeniu układu dolotowego.

 

Z odpalaniem nie ma najmniejszego problemu.

 

Na jesień podczas orki zdarzyło mi się że podczas dojeżdżania do krawędzi pola zaczął bardzo mocno dymić na biało po czym zgasł. Nie chciał odpalić jak mu dawałem gazu. Dopiero jak go chwile pokręciłem bez gazu (dalej strasznie dymił), zapalił i wszystko było normalnie. Dla mnie to wyglądało tak jakby dostał za dużo ropy.

 

Zawory nie pamiętam kiedy były ostatnio ustawiane. Sprawdziłem też czy silnik nie ma przedmuchów (zatkałem odpowietrznik od miski olejowej i czułem na palcu bardzo delikatny podmuch, prawie nie wyczuwalny). Na dniach wymienię filtry paliwowe. A ciśnienia na rozgrzanym silniku nie mam jak sprawdzić bo nie ma nic do roboty a na postoju nie jest w stanie się nagrzać.

 

Pozdrawiam

Edytowano przez Ev3r

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Ewentualnie przeregulowanie zawory

 

Jak sie nagrzeje może sie podpieraja

Edytowano przez GoRAL1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Jesli nie wali dym z odmy, tylko lekkie dopuszczalne opary, to silnik w porzadku. Pompa wtryskowa robiona, czy od nowosci? Wtryski to samo. Po tylu latach przydalo by sie. Zawory na 0,3 mm, tylko nie zapomnij o wbiciu odpreznika przy regulacji :) T25 gdy dostaje za malo paliwa, to sie krztusi ale nie kopci nic i nie ma sily. Byl sprawdzany kat wyprzedzenia wtrysku? Sorki, ale nie obejrzalem filmu, pisze na tablecie. Moim zdaniem to wtryski maja dosc. Zrob to i napisz co wyszlo (i tak musisz zdjac pokrywy to od razu ustawisz zawory). U mnie Ursus 3P strasznie kopcil jak zimny na bialo i niebiesko, istna chmura, ale to wina tanich koncowek po 13zl, rok pochodzily i padly. Jak ruszalem z prasa rolujaca pod gorke, to az ojciec przylecial, co sie z traktorem dzieje :D

Edytowano przez zbyszekbrzuze

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ev3r    2

Pompa nigdy nie robiona, zaplombowana. Wtryski też nigdy nie ruszane. Jak wymienię filtry paliwowe i to nie pomoże to zobaczę na wtryski i zawory

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ev3r    2

Wymieniłem w moim T25 filtry paliwowe i jest już dużo lepiej z mocą, teraz przyjrzę się zaworom i wtryskom, ale mam z nim kolejny problem a mianowicie nie chce jechać, wygląda mi to na winę sprzęgła, tak jak mówiłem ciągnik ma 940mth przepracowane, jak widać na filmie ciągnik ma obroty i nie chce jechać (na filmie ruszałem z 5 biegu żeby to sprawdzić) z tego co widać silnik obroty miał cały czas wysokie całkowite załączenie napędu trwało jakieś 10-12 sekund. Jeżeli chodzi o wysprzęglanie to nie mam większych zastrzeżeń, raz się zdarzyło że szarpnął delikatnie podczas wrzucania biegu, ale to było tylko raz.

 

Mogę to jakoś wyregulować czy coś jest do wymiany?

 

 

Edytowano przez Ev3r

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Sprawdź luz na dźwigienkach sprzęgła, jak jest ok i nie jest tak że nie ma go wcale to do wymiany tarcza a po rozebraniu ocenisz czy i docisk też nie trzeba by wymienić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ev3r    2

Wybaczcie że cały czas wrzucam te filmy ale sam nie mam zielonego pojęcia o tym wszystkim, mam tyle luzu co na filmiku:

 

 

 

regulacja na cięgnie wygląda tak:

(można dużo podciągnąć)

 

 

20140405_132537.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Luz wygląda na nie najgorszy ale odkręć okrągły dekielek na obudowie sprzęgła, ten za schodkami i sprawdź luz między dźwigienkami sprzęgła a łożyskiem oporowym.

Wydaje mi się że jednak bez rozpoławiania się nie obejdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Źle masz ustawione dźwignie od sprzęgła czyli za mocno wkręcone śruby regulacyjne co powoduję opieranie się łapek o koło zamachowe i ślizganie tarczy.Odkręć dekielek od sprzęgła,wysuń sworzeń na dole na regulacji wkręć z 3 pełne obroty popuść łapki od sprzęgła załóż sworzeń i wyreguluj luz na łapkach 2-3 mm luzu między łożyskiem a łapkami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło nie wygląda najgorzej zrób tak jak piszę kolega balcerek1 . Super film ci wyszedł powinieneś dodawać ich więcej :)


 

Владимирец T25A

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ev3r    2

Źle masz ustawione dźwignie od sprzęgła czyli za mocno wkręcone śruby regulacyjne co powoduję opieranie się łapek o koło zamachowe i ślizganie tarczy.Odkręć dekielek od sprzęgła,wysuń sworzeń na dole na regulacji wkręć z 3 pełne obroty popuść łapki od sprzęgła załóż sworzeń i wyreguluj luz na łapkach 2-3 mm luzu między łożyskiem a łapkami.

 

 

Miałem dzisiaj chwilę czasu to odkręciłem dekielek, wydaje mi się że jest tak jak to opisałeś, ale sprawdźcie:

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Tak jak pisałem za mocno są podkręcone łapki.Powinny być bliżej koła zamachowego.Zrób tak jak pisałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Gość
      Przez Gość
      Witam
      Kiedy gasze silnik na włączonym rewersie to slychać stuki jak na filmie kiedy włacze rewers na 0 stuku nie ma
      Pod obciązeniem skrzynia nie wydaje żadnych dziwnych dzwieków na każdym biegów
       
      https://www.youtube.com/watch?v=ietMRh0sozY&feature=youtu.be
    • Przez FarmaBiegun
      Zapraszam do obejrzenia. Jeśli macie jakieś pytania, mogę odpowiedzieć
      https://www.youtube.com/watch?v=q9OFqfis9Ks



    • Przez Rudzianin
      Witam agrofotowiczów, mam taką nietypową..hmm "ofertę" z południa Polski (Górny Śląsk). Spodziewam się nowego kombajnu wkrótce, i szukam chętnych którzy by chcieli coś takiego nagrać, i jak dobrze pójdzie to kontynuować współpracę.
      Chętni proszę pisać tutaj lub priv.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj