Skocz do zawartości

Zdjęcie

dynamika silnika NH ale też innych nowych jednostek napędowych


20 odpowiedzi na ten temat

#1 Share hellokitty90210

hellokitty90210

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 20 postów
  • Płeć:Kobieta
  • Lokalizacja:kurpie
  • Zainteresowania:hodowla krów mlecznych , mechanika maszyn rolniczych, motoryzacja ,czasem coś z drewnem ,/ dobry film and music ,rysowanie ołówkiem)oraz kwiaty ,ma ich być całe mnóstwo wokół domu

Napisany 17 styczeń 2014 - 20:31

dynamika silnika NH ale też innych nowych jednostek napędowych posiadamy ciągnik nh td 5030 ogólnie jesteśmy zadowoleni tylko ze te ciągniki są trochę mułowate poniżej 1500 obr/min . więc tak ma turbo ,intercooler a więc i 100 metrów ze tak powiem rur którymi wpada powietrze do głowicy . a gdyby tak podłączyć turbosprężarkę prosto do kolektora dolotowego ?? i ominąć intercooler który stwarza przecież opory w przepływie powietrza a kilometry rur obniżają tylko ciśnienie . w końcu wszędzie montuje się turbosprężarki jak najbliżej tego kolektora . jaki to może mieć wpływ na prace silnika ?? i dynamikę ?? ciągnik euro 3 , egr-u nie posiada . z góry dziękuje za odpowiedz

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
dynamika silnika NH ale też innych nowych jednostek napędowych Dzisiaj, 18:40
  •  

#2 Share kamil496

kamil496

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 609 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świętokrzyskie, Dalechowy
  • Zainteresowania:Motoryzacja, Rolnictwo

Napisany 17 styczeń 2014 - 20:57

dynamika silnika NH ale też innych nowych jednostek napędowych To wg mnie nic nie da, bo turbina i tak ma swoją że sie tak wyrażę ,,pełną moc'' i nie zmienisz tego żeby ci pompowała poniżej tych 1500 obr a ominięcie intercooler-a tylko jeszcze bardziej go zamuli bo jak wiadomo gorące powietrze jest rzadsze niż zimne przez co w komorze spalania będzie mniej powietrza. Jedynie dynamika silnika i jego moc może wzrosnąć wtedy kiedy spaliny opuszczające turbinę będą miały swobodny wylot ( czyli im krótszy i z dużą średnicą układ wydechowy tym lepiej ). A jeśli coś źle powiedziałem to prosze poprawić ;)

#3 Share krzysztoftores

krzysztoftores

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 126 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 styczeń 2014 - 20:57

dynamika silnika NH ale też innych nowych jednostek napędowych Witam ;Intelkoler dodaje ci koni mechanicznych wiec jak go ominiesz to ciagnik bedzie zwawszy ale niestety spadnie ci moc. Nie obniza cisnienia tylko schladza powietrze a jest tak skonstruowany ze opory sa nieduze.Ten efekt mulowatosci[ tzw turbo dziura ] powoduja dlugie przewody dolotowe pomiedzy turbina ,interkolerem a glowica.

Wiadomość z agroFakt.pl agrofakt

  • agroFakt.pl
  • agroFakt.pl
dynamika silnika NH ale też innych nowych jednostek napędowych Dzisiaj, 18:40
  •  

#4 Share maly3

maly3

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 14 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 styczeń 2014 - 20:58

dynamika silnika NH ale też innych nowych jednostek napędowych To nie jest dobry pomysł.Turbo(spężarka powietrza)podnosi ciśnienie w układzie dolotowym(co jest bardzo korzystne),jednak podnosi też jego temperaturę,chłodnica powietrza ma za zadanie je schłodzić więc jest potrzebna i kombinowanie nie ma sensu.Jedynie co można zrobić lub też sprawdzić to temperaturę na wlocie do silnika tegoż powietrza ,inaczej mówiąc czy układ chłodzenia powietrza jest wydajny.

#5 Share hellokitty90210

hellokitty90210

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 20 postów
  • Płeć:Kobieta
  • Lokalizacja:kurpie
  • Zainteresowania:hodowla krów mlecznych , mechanika maszyn rolniczych, motoryzacja ,czasem coś z drewnem ,/ dobry film and music ,rysowanie ołówkiem)oraz kwiaty ,ma ich być całe mnóstwo wokół domu

Napisany 17 styczeń 2014 - 21:35

dynamika silnika NH ale też innych nowych jednostek napędowych tak tylko , ze e powietrze wcale az tak sie nie grzeje nawet w lato . a raz nawet chLodnica od klimy się przypchała to przez intercooler i tak nie przepływalo powietrze i jakoś róznicy w mocy przez brak chłodzenia powietrza nie było heh

#6 Share mariusz b

mariusz b

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 99 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Serock

Napisany 17 styczeń 2014 - 21:48

dynamika silnika NH ale też innych nowych jednostek napędowych Chyba kolego nie wiesz do końca do czego jest intercooler. Równie dobrze możesz filtr powietrza wymontować, też opór powietrza stawia...

#7 Share krzysztoftores

krzysztoftores

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 126 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 styczeń 2014 - 21:59

dynamika silnika NH ale też innych nowych jednostek napędowych Ja bym tego nieruszal .Turbina wraz z interkolerem zwieksza moc o 30 %.O ile dobrze pamietam to 10% zasluga interkolera.No ale jak ty chcesz poprawic konstruktorow to powodzenia.

#8 Share hellokitty90210

hellokitty90210

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 20 postów
  • Płeć:Kobieta
  • Lokalizacja:kurpie
  • Zainteresowania:hodowla krów mlecznych , mechanika maszyn rolniczych, motoryzacja ,czasem coś z drewnem ,/ dobry film and music ,rysowanie ołówkiem)oraz kwiaty ,ma ich być całe mnóstwo wokół domu

Napisany 17 styczeń 2014 - 22:09

dynamika silnika NH ale też innych nowych jednostek napędowych ale tu się nie ma, co złościc na taki pomysł nikt tu niechce zaraz niczego odkrecać ale zdajcie sobie sprawe ze intercooler montują głownie by spełnić emisje spalin .
mariusz b sam wymontuj filtr powietrza :P

#9 Share krzysztoftores

krzysztoftores

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 126 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 styczeń 2014 - 22:30

dynamika silnika NH ale też innych nowych jednostek napędowych Twoja teoria jest sprzeczna z tym do czego interkoler sluzy.Do zmiejszenia emisji spalin sluzy katalizator i filtr czastek stalych . :)

#10 Share qazi

qazi

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4544 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 18 styczeń 2014 - 08:26

dynamika silnika NH ale też innych nowych jednostek napędowych

ciągnik euro 3 , egr-u nie posiada . z góry dziękuje za odpowiedz



egr był już usuwany ? bo jak sie nie mylę to te ciągniki egr jak najbardziej posiadają, nawet w katalogu części występuje

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
dynamika silnika NH ale też innych nowych jednostek napędowych Dzisiaj, 18:40
  •  

#11 Share hellokitty90210

hellokitty90210

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 20 postów
  • Płeć:Kobieta
  • Lokalizacja:kurpie
  • Zainteresowania:hodowla krów mlecznych , mechanika maszyn rolniczych, motoryzacja ,czasem coś z drewnem ,/ dobry film and music ,rysowanie ołówkiem)oraz kwiaty ,ma ich być całe mnóstwo wokół domu

Napisany 18 styczeń 2014 - 09:11

dynamika silnika NH ale też innych nowych jednostek napędowych nic nie było usuwane , tylko nie widzę tam żadnego zaworu ani rurki łączącej oba kolektory , jeśli wiesz w którym miejscu to jest to powiedz bo nawet nie wiem . w sumie to jak mówię ciągnik moc ma nie ma co narzekać tylko mógłby być nieco żwawszy przy niższych obrotach
Może to zależy od rocznika , nasz jest z 2010 roku , może wtedy były bez tych zaworów

Edytowany przez hellokitty90210, 18 styczeń 2014 - 09:14.


#12 Share mariusz b

mariusz b

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 99 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Serock

Napisany 18 styczeń 2014 - 20:54

dynamika silnika NH ale też innych nowych jednostek napędowych Intercooler do spełnienia normy emisji spalin?! :blink: Zwykła turbodziura. Urok nowych silników. Zrobić porządek z EGR-em i będzie inny ciągnik. Ostatecznie można spróbować moc podnieść.

#13 Share hellokitty90210

hellokitty90210

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 20 postów
  • Płeć:Kobieta
  • Lokalizacja:kurpie
  • Zainteresowania:hodowla krów mlecznych , mechanika maszyn rolniczych, motoryzacja ,czasem coś z drewnem ,/ dobry film and music ,rysowanie ołówkiem)oraz kwiaty ,ma ich być całe mnóstwo wokół domu

Napisany 18 styczeń 2014 - 21:09

dynamika silnika NH ale też innych nowych jednostek napędowych tam nie ma żadnego egr-u sprawdzalismy , a niby gdzie ma być , nic nie łączy w żaden sposób obydwu kolektorów . w sumie jak mówie źle nie jest , być może zwiększenie dawki paliwa nieco polepszyloby osiągi i moment obrotowy tylko nie wiem która śrubka na pompie od tego jest

#14 Share malkolm

malkolm

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1682 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 styczeń 2014 - 21:20

dynamika silnika NH ale też innych nowych jednostek napędowych tutaj nie ma egra, ten silnik nie ma,
ja mam case jx 60 i jest podobnie mułowy, jest na to tylko jeden sposób, zwiększyć dawkę paliwa, można by też ciutkę przyśpieszyć trysk, ale ja bym tam łap nie pchał.
mam NH td95dczyli poprzednika modelu o którym rozmawiamy, ma inny silnik i całkowicie inaczej to działa, ogóle nie jest wyczuwalna tubodziura

#15 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7797 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 18 styczeń 2014 - 21:22

dynamika silnika NH ale też innych nowych jednostek napędowych Ja dwa dnie temu do T5060 założyłem gaz, za 2 tyś sam montowałem, butla oryginalna 60l, i silnik dostał kopa, jakby turbo mu dołożono.

#16 Share pawel885

pawel885

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2726 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 18 styczeń 2014 - 21:26

dynamika silnika NH ale też innych nowych jednostek napędowych Powietrze sprężone przez turbosprężarkę jest gorące - co za tym idzie ma mniejszą gęstość, intercooler je schładza - czyli "zagęszcza" - co daje więcej tlenu w jednostce objętości. Wyjęcie go żadnej korzyści nie da

#17 Share hellokitty90210

hellokitty90210

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 20 postów
  • Płeć:Kobieta
  • Lokalizacja:kurpie
  • Zainteresowania:hodowla krów mlecznych , mechanika maszyn rolniczych, motoryzacja ,czasem coś z drewnem ,/ dobry film and music ,rysowanie ołówkiem)oraz kwiaty ,ma ich być całe mnóstwo wokół domu

Napisany 19 styczeń 2014 - 15:03

dynamika silnika NH ale też innych nowych jednostek napędowych hmm , np sąsiad ma farmtracka 80 4wd 6 czy 7 letniego i on ma 74 km z 4,4 litra bez turbo , a teraz taki traktor z identycznym silnikiem tez ma74 km ale już z turbo ( nie wiem czy ma intercooler) tak więc turbo spręzarka niesłuzy tylko do zwiększania mocy ale też do spełniania tych bezsensownych norm spalin , bo jak to ma mieć sens skoro silniki z coraz to "czystszymi " normami coraz więcej palą więc tylko marnują cenną ropę której jest coraz mniej heh więc być może i intercooler wpływa przynajmniej częściowo na normę spalin

#18 Share malkolm

malkolm

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1682 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 styczeń 2014 - 18:07

dynamika silnika NH ale też innych nowych jednostek napędowych palą więcej dlatego że zapłon jest opóźniony aby spaliny były czyściejsze

#19 Share hellokitty90210

hellokitty90210

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 20 postów
  • Płeć:Kobieta
  • Lokalizacja:kurpie
  • Zainteresowania:hodowla krów mlecznych , mechanika maszyn rolniczych, motoryzacja ,czasem coś z drewnem ,/ dobry film and music ,rysowanie ołówkiem)oraz kwiaty ,ma ich być całe mnóstwo wokół domu

Napisany 19 styczeń 2014 - 21:33

dynamika silnika NH ale też innych nowych jednostek napędowych Powietrze musi przebyć dłuższą drogę, a więc docelowe ciśnienie w układzie trudniej uzyskać. Bardzo istotna jest pojemność cieplna intercoolera. Jeśli zastosuje się zbyt duży, dostarczy on więcej schłodzonego powietrza, ale wzrośnie także czas uzyskania odpowiedniego ciśnienia doładowania. Zwiększy się również efekt turbodziury – reakcji silnika na naciśnięcie pedału przyspieszenia przez kierowcę. Przy zbyt małym intercoolerze docelowe ciśnienie będzie osiągane znacznie szybciej, ale nie zostanie wykorzystane maksimum możliwości takiego układu.

informacja zaczerpnięta z neta . więc pytam w konkretny sposób , jak to pogodzić : zmniejszenie efektu turbodziury a maksymalne osiągi bo w zasadzie niechodzi o zwiększenie mocy makszymalnej ale o zwieksze o choćby 200-300 obrotów w dół zakresu obrotów użytecznych

zastanówcie się nad tym bo kolektor dolotowy w tych ciągnikach jest praktycznie przy samej turbospręzarce a rury łączące intercooler maja wraz z nim z 1.5 m.....hm/?

Edytowany przez hellokitty90210, 19 styczeń 2014 - 21:35.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
dynamika silnika NH ale też innych nowych jednostek napędowych Dzisiaj, 18:40
  •  

#20 Share krzysztoftores

krzysztoftores

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 126 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 styczeń 2014 - 00:03

dynamika silnika NH ale też innych nowych jednostek napędowych Trzeba przeniesc interkoler jak naj blizej turbiny i kolektora ssacego.Wtedy znowu bedzie problem z chlodzeniem go.Ale to mozna mu zrobic chlodzenie elektrycznym wentylatorem .Nastepna zecz to wymienic turbine na sprezarke o zmiennej geometri.No i turbo dziura sie zmiejszy.Tylko kto ma tyle checi i kasy zeby to przerabiac, a wogole jak to bedzie wygladac. :P .


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy dynamika silnika innych nowych jednostek napedowych

Tylko na agroFakt.pl: Szkodniki glebowe: co im smakuje? zobacz »