Raptor

Renault 103.54 hamulce a hydraulika

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Waldi91    0

Hamulce chyba naprawione. Faktycznie był płyn hamulcowy w obudowie hamulców, i tak jak to zauważył "OveerDRIVE" wystarczyło odkręcić korek spustowy i wyleciał najpierw płyn hamulcowy a następnie olej. Co do samej ilości oleju, to wypłynęło go dla mnie około 8l z każdej obudowy, także nie wiem co jest grane.

Powodem rozszczelnienia się tłoczka był zapewne brud jaki znajdował się w układzie hamulcowym, ponieważ po dokładnym wyczyszczeniu cylinderków z całego szlamu, oraz konkretnym odpowietrzeniu problem zniknął. Bynajmniej jak na razie :) Po złożeniu wszystkiego do kupy, na następny dzień nie widziałem  w okienku rewizyjnym (tym co służy do odpowietrzania hamulców) aby cylinderek się spocił, albo cokolwiek z niego wyciekało. Póki co Renia hamuje jak żyleta :D

Co do tego smaru na felgach tylnych to może był to jakiś smar, który poprzedni właściciel zastosował za dużo, i może po prostu od wysokiej temperatury (ciepły dzień, słonce) po prostu się stopił ? Bo nie wygląda mi to na uszczelniacz półosi, ponieważ w takim przypadku cały czas by coś ciekło.

 

A teraz Panowie mam jeszcze inne pytanie, trochę z innej beczki, co to za czujnik jaki znajduje się niedaleko obudowy hamulców w skrzyni biegów ?

post-192159-0-37606400-1475647982_thumb.jpg

 

Edytowano przez Waldi91

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    789

Panowie, pozwolę sobie odświeżyć temat. Jako że i mi zniknął płyn postanowiłem zobaczyć co się dzieje i wyszło że faktycznie zrobiła się nieszczelnosc na lewym cylinderku a że mam rozkręcone dekle po obu stronach to wymienię gumki na obu. Ale mam pytanie czy można odpowietrzać układ jak te pokrywy są jeszcze zdjęte czy lepiej przed odpowietrzeniem je założyć? Druga sprawa czy w te obudowy hamulców nalać oleju czy po prostu on sam się uzupełni? Oleju było ok 1l w każdej pokrywie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzepo    32

Ja odpowietrzałem jak pokrywy były zdjęte tak aby lepiej widzieć co się dzieje. Tzn. pompujesz do momentu aż powietrze nie idzie (najlepiej założyć przezroczysty przewód, dwie osoby). Zakręcasz odpowietrznik wciskasz hamulec tłoczek się wysówa, rozpierak "rozpiera". Puszczasz hamulec powinno wszytko wrócić. Oczywiście nie wolno przesadzić bo tłoczek ci wypadnie. Oleju nie wlewasz do obudowy hamulców sam się uzupełni trzeba natomiast skontrolować stan oleju w skrzyni.

https://youtu.be/vswGT0wsaQE

Edytowano przez grzepo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinKa    153

Tak w ogóle to w tych modelach to powinien być płyn hamulcowy typu DOT czy płyn hydrauliczny w sensie olej.

W sumie w razie wycieku nie zawalał by tak oleju w skrzyni...

Tylko chyba też kwestia pod co są uszczelnienia na pompkach i cylinderku.

Edytowano przez MarcinKa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    789

Uszczelki doszły ale nie jest łatwo je założyć, chodzi głównie o ten pierścionek zewnętrzny, jeden komplet poszedł na naukę, a z resztą zobaczymy. Wczoraj próbowałem odpowietrzyć ale bez pokrywy tłoczki się bardzo daleko wysuwają i boję się żeby nie wypadły. Myślałem żeby pokrywę założyć na 2-3śruby aby zblokować tarcze, co o tym myślicie? Ja wymieniam to bez sciągania kół, z moją posturą nie jest to łatwe ale może się uda. Ja leję dot4 sporo poczytałem i zdecydowałem się właśnie na dot4, na stronie fusch przy doborze olejów polecają właśnie dot4 i na korku zbiorniczka pod tą gumową osłoną też jest wytłoczone dot4.


A właśnie, jaki olej do skrzyni na dolewkę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    789

Przelałem z litrę płynu a pedal dopiero za drugim gibnieciem twardy, powietrza nie widać, z tłoczków nie cieknie. Co może być? Za pierwszym naciśnięciem leci do dołu za drugim bierze na samej górze twardy jak bycza torba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzepo    32

Wygląda mimo wszystko jakby był zapowietrzony. A jak za drugim razem naciśniesz i trzymasz to pedał stoi w tej samej pozycji tzn. trzyma? U mnie prawa pompka nie chciała załapać, wyssany płyn ze zbiorniczka, odkręcony przewód przy tłoczku i sprężarką wszystko przepchnięte do czystego. Po skręceniu dwa "gibniecia" pedałem i odrazu złapał. Wężyk na odpowietrznik przy tłoczku kilka no może kilkanaście razy przepompowanie i jest ok. Tak jakby był jakiś "paproszek" i blokował.

Edytowano przez grzepo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    789

Jestem pewien że paproszków nie mam. Płyn nie ucieka bo tyle co wczoraj zalałem tyle jest, za drugim naciśnięciem jest twardy i trzyma. Mam jeszcze takie urządzenie na powietrze do odpowietrzania hamulców i po niedzieli spróbuje jeszcze tym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobry wieczór, czy mógłbym zapytać czy ktos wie jak podłączyć rozdzielacz hydrauliczny kipra w Ergos 466? mam 3 węże wyprowadzone tj zasilanie z pompy dzielnika ciśnienia, drugi wąż na powrót który leci na plecka góre korpusu i trzeci wąż który leci do trójnika umieszczonego przed plecakiem idzie to do hamulcy  i na tył szybkozłącza przyczep hamowanie...
Rozdzielacz ma 3 przyłącza po jednej stronie dwa gdzie jest zawór ciśnieniowy i po przeciwnej jeden jakby spływ.
W ten rozdzielaz jest wkręcony zwór ciśnieniowy o oznaczeniu 180 i 901 natomiast powyżej jakby zasilanie które przechodzi do spływu i na złacza euro.
Pytanie czy taki zawór w tym rozdzielaczy zmiejsza ciśnienie na te hamulce i tak mogę je podłączyć czy on tylko wyrównuje ciśnienie i nie moge go podłączyć do tych hamulcy??
Dodam że wcześniej nie maiłem w tym ciągniku rozdzielacza tylko kostka typu zasilanie-spływ do korpusu i na środku przez zawór -wyjście na hamulce dp trójnika przed plecakiem...

Jak podłączyć ten rozdzielacz?
 

1A.jpg

3a.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzepo    32
Dnia 21.01.2023 o 15:05, Grzechooo napisał:

Jestem pewien że paproszków nie mam. Płyn nie ucieka bo tyle co wczoraj zalałem tyle jest, za drugim naciśnięciem jest twardy i trzyma. Mam jeszcze takie urządzenie na powietrze do odpowietrzania hamulców i po niedzieli spróbuje jeszcze tym.

Udało ci się zrobić hamulce? Radziłem co zrobić a u mnie zrobiło się to samo i za czorta nie wiem co może być. W prawym hamulcu raz naciskam leci pedał do podłogi drugi raz jest ok chwilkę postoi nie zaczepiany ze 20 sekund i znowu do podłogi i za drugim ok. 

https://youtu.be/b7LqvUGLXLY

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    789

Nic więcej nie robiłem, nabrało mocy urzędowej i teraz jak nacisnę hamulec to az bujnie kabiną. Hamulec nie jest twardy jak bycze jaja tylko taki elastyczny, taki do nogi. Upuść oleju z obudowy hamulców i zobacz czy nie masz płynu hamulcowego w oleju. Jeżeli puszczają cylinderki powinien pierwsze polecieć płyn a potem olej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Piotrek106
      Witam, mam pytanie z jakiego samochodu podchodzą klocki hamulcowe do ciągnika renault 106.14?

       
    • Przez mumin0121
      KOLEDZY KTO POMOZE CO TO ZA KONTROLKA POD NUMEREM 10 ZASWIECILA SIE NA GORACYM SILNIKU I PISZCZAL SYGNAŁ
    • Przez BartekCiszek
      witam mam problem a mianowicie pólbiegi nie chca sie przelaczac jak pojezdze troche to wtedy sie przelaczy ale to dopiero po polowie dnia gdy przelacze z polbiegu 2 na 3 to kontrolka przeskakuje jak by sie przelaczyl a zaraz wskakuje spowrotem na 2 to samo z 1 póbiegiem
    • Przez Zefir
      Witam , otóż jakiś czas temu zakupiłem fendta 311 lsa i zastanawiam się czy nie posiada ona wyjścia na hamulce hydrauliczne przyczepy , gdyż ma  nie parzystą liczbe wyjść   hydraulicznych co w jego wypadku wynosi 3 pary plus ta jedna która jest zamontowana bardziej z boku niż na tym panelu co są umiejscowione tamte  . I nasuwa mi się pytanie czy to nie jest wyjście hamulców hydraulicznych , mógłby ktoś wyjaśnić jak to rozpoznać lub do czego one może służyć ? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj