hektor2040

Nagar w srodku silnika z oleju

Polecane posty

hektor2040    1

Witajcie koledzy zakupiłem ciągnik i ostatnio rozkręciłem pokrywe rozrządu i tam zobaczyłem sam nagar z oleju na obudowie. Przeszłem do wyczyszczenia filtra oleju typ BĄK pojedyńczy tak samo cały zawalony taką maźią. Chce zapytać czy w jakiś sposób można bez kapitalki usunąć w części tę maź z wnętrza silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Zwiększyć częstotliwość wymiany oleju.

Mógł by zalać syntetykiem ma dość silne właściwości myjące ale może mu to zaszkodzić.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Są preparaty do mycia silnika które się leje przed wymianą, potem zalej jakiś lepszy minerał i też będzie czysty , widziałem kiedyś silnik po superolu z prywatnych rozlewni - szpachelką można było skrobać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    15370

Tak się dzieje jak się jeździ na najtańszym oleju rozlewnym z dużej beczki w małym sklepie. Takie płukanie może mu bardziej zaszkodzić niż sam nagar. Lepiej przejść na lepszy olej i częściej zmieniać wtedy sam zacznie się stopniowo oczyszczać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

jeśli już to lepiej półsyntetykiem czyścic.. ale to i tak wiąże się z częstymi wymianami , a po cenach półsyntetyków to chyba tani nie bedzie, więc jak juz tak jak kolega pisze, dobry olej mineralny i częstrze wymiany, nawet niech to bedzie superol, byle nie z jakiejś wiejskiej rozlewni , ale z pewnego źródła i co 100-150 mtg... ale podejrzewam ,że chyba i tak taniej było by rozebrać silnik i go wyczyścić , a przy okazji podreperować to i tamto ;)


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszoo    0

A kiedy ostatnio zmieniałeś olej? taki biały nagar z oleju w samochodach często powstaje jak zmienisz olej szczególnie przed zimą i jeździsz tylko krótkie odcinki kilka km, silnik dobrze się nie rozgrzeje i tym bardziej olej... w ciągniku może być to samo jak niedawno zmieniałeś olej a teraz za długo ciągnik nie pracuje to tak się może zrobić, spróbuj go dobrze wygrzać najlepiej pod obciążeniem i najlepiej przez kilka godzin, właśnie tylko teraz nie sezon na prace w polu, jak byś zaorał kilka ha to ten nagar powinien sam zginąć. A oleju syntetycznego nie lej do starego silnika który chodził na mineralnym bardzo duże prawdopodobieństwo że ci uszczelniacze i uszczelki wypłuka później silnik będzie ci ciekł w każdym możliwym miejscu, ogólnie jest taka zasada że jak silnik pracował na mineralnym to już nie zaleca się zmiany na lepszy(syntetyk czy półsyntetyk).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Z tą szkodliwością płukanek czy lepszego oleju ze środkami myjącymi to taki sam mit jak z tym że talerzówka zaperza pole - co ona ma na sobie siewnik i rozsypuje nasiona perzu? :) tak samo z silnikiem, słabe uszczelniacze, luzy i zużyte powierzchnie styku powodują wycieki a nie dobry olej. Jak taki silnik jest zasyfiony to czy płukanka, syntetyk czy częstsza wymiana minerału go w jakimś stopniu wyczyści więc po co to robić skoro nagar jest taki dobroczynny i uszczelnia złoma ? Czekać do remontu i tyle

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hektor2040    1

Ciagnik to c 355 i nagar jest tak jak pisze kolega wczesniej, że szpachelka mozna zdzierać. Wymiana oleju bedzie u mnie dopiero pierwsza a stan jest po ostatnim włascicielu. Zalewał go superolem z beczki, przebiegów dużych nie robił bo ma malo ha i tez sadze ze mógł byc niedogrzany bo nie miał termostatu i użytkował go dziadziuś na wolnych obrotach. Koledzy mam zamiar wymienić stary olej na Turdus czy jakiś inny byście polecili?

Edytowano przez hektor2040

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

turdus jest ok

 

@pawel885, poczytaj sobie w necie lu jakieś książce o "perzu" w jaki sposób się rozmnaża... wtedy zrozumiesz dla czego talerzówka to "siewnik" do perzu.. a nie wypisujesz głupoty...


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Właśnie, rozmnaża się czyli już tam był . Co do turdusa - nic specjalnego, strasznie rzadki przy wysokiej temp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Z tą szkodliwością płukanek czy lepszego oleju ze środkami myjącymi to taki sam mit jak z tym że talerzówka zaperza pole - co ona ma na sobie siewnik i rozsypuje nasiona perzu? :) tak samo z silnikiem, słabe uszczelniacze, luzy i zużyte powierzchnie styku powodują wycieki a nie dobry olej. Jak taki silnik jest zasyfiony to czy płukanka, syntetyk czy częstsza wymiana minerału go w jakimś stopniu wyczyści więc po co to robić skoro nagar jest taki dobroczynny i uszczelnia złoma ? Czekać do remontu i tyle

 

Tak ale zapomniałeś że w starym silniku właśnie dzięki nagarowi zawory w rowkach maja mniejsze luzy, tak samo prowadnice zaworów, powierzchnia pod odrzutnikiem oleju, nie jedno łożysko ślizgowe czy panewka jest tym bałaganem naklejone. Możesz się domyślić co będzie jak to wypłucze. Najbardziej odczuwalne jest zwiększenie się luzu w rowkach pierścieni.

Nie jeden taki numer wyciął i szubko żałował. To nie jest mit.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Dlatego najpierw trzeba ocenić stan silnika, jeśli silnik jest w dobrej kondycji a nagar jest przez lichy olej i inne czynniki to zaryzykował bym, jeśli silnik szrot- zostawił bym tak jak jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No właśnie. Nalać to co było wlewane dotychczas i tyle. Na moje oko to oleju w nim nikt nie wymieniał. Przyjdzie pora na remont to wyczyści.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszoo    0

Dlatego najpierw trzeba ocenić stan silnika, jeśli silnik jest w dobrej kondycji a nagar jest przez lichy olej i inne czynniki to zaryzykował bym, jeśli silnik szrot- zostawił bym tak jak jest.

 

Przecież to już nie młoda maszyna i całe życie zapewne pracowała na mineralnym więc teraz lać tam lepszy olej to od razu trzeba się szykować do remontu albo jeździć z zalanym silnikiem i co za tym idzie liczyć się z częstym dolewaniem.

Lej ten taki olej jaki był wcześniej będzie najbezpieczniej a turdus też minerał więc powinien być ok, jakościowo lepszy będzie turdus jak dobrze pamiętam ma oznaczenie CF a superol CC a a im dalsza litera alfabetu za literą C... to olej ma być lepszy w teorii ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444

Mógł by zalać syntetykiem ma dość silne właściwości myjące ale może mu to zaszkodzić.

 

Właściwości myjące oleju nie zależą od bazy z której jest zrobiony olej (mineralna, syntetyczna), tylko od zawartości detergentów. Olej mineralny często może mieć więcej detergentów niż syntetyk.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Wątpię żeby to tyczyło olejów jakie wlewane są przeważnie do 60-ki.

A od bazy jak to określiłeś znów zależy ile olej "produkuje" bałaganu. Więc jak by nie patrzył mineralny pod tym względem daleko odbiega od syntetycznych.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Właściwości myjące oleju nie zależą od bazy z której jest zrobiony olej (mineralna, syntetyczna), tylko od zawartości detergentów. Olej mineralny często może mieć więcej detergentów niż syntetyk.

Tu się z kolegą zgodzę w 100%,rozbierałem sil. po turdusie i "wnętrzności" miały tak czyste że można było je odłożyć na półkę do sklepu.

Z doświadczenia też wiem że najwięcej nagaru w sil. zostawiał superol CB, popularnie stosowany w 330 i 360, oleje CC i wyższe utrzymują czystość w silniku im klasa lepsza tym czystość większa.

Edytowano przez ptaszyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hektor2040    1

Dzisiaj moj ursus został zalany Turdusem. Różnica w cenie pomiędzy superolem niewielka i sprzedawca tez polecił ten niz superol. Ceny przedstawiały się tak:

Turdus 2x5l 120zł, Superol cc w bańkach 95 zł a z beczki po 7,60 zł za litr. Efekty po następnej wymianie opisze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    2133

Czy moge zalac zetora turdusem jesli dotychczas na superolu cc40, stan silnika oceniam na dobry, nie bierze oleju, ostatnio głowice przeszły regeneracje, przy rozbiorce było troche nagaru na tłokach i nie wiem czy to mu nie zaszkodzi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Zalewaj. Jeden olej od drugiego  niczym się chyba nie różni a już na pewno niczym co wpłynie na trwałość i prace silnika.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BIZULEK    8

Nalej Platinum 15w40 z Orlenu , wielosezonowy , stosuję od kilku lat nawet w lepszych ciągnikach , silnik czysty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez Waldek66
      Witam, czy może ktoś mi podpowie co może być przyczyną przedostawania się oleju do paliwa? Silnik jest po wymianie tulei i tłoków, głowica po naprawie. Ropa ze zbiornika do pompki paliwowej idzie czysta, ale powraca do filtra paliwa według mnie z olejem. Rurką nadmiarową ropa spływa, paliwo jest ciemne, w zbiorniku widać że ropa jest z olejem. Odjąłem sprężarkę, przewody zaślepiłem, bo uważałem że olej ubywa przez sprężarkę. Problem nie zniknął, nadal są duże ubytki w oleju z silnika.
    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez mkrystian90
      Odebrałem swojego Ursusa c-360 3p od mechanika gdzie naprawiana była skrzynia biegów z uwagi na dziwny dźwięk jaki wydobywał się z niej na 5 i 4 biegu, a w szczególności gdy ciągnik jechał bez obciążenia na 5 biegu i przy małych obrotach, m. in. z górki. Po wymianie łożyska (wszystkie łącznie z igiełkowymi) dolnego wałka, i wałka pośredniego II stopnia, oraz sprzęgła problem dalej ma miejsce. Poniżej załączam dźwięk.
      https://drive.google.com/file/d/1dnjIngmihRuNg3TEbQcxsllgV0_mwWW-/view
      Według mechanika problem jest z tylnym mostem, według niego jest za duży luz na wałku atakującym i mechanizmie różnicowym. Dodam że próbowałem już rozłączyć reduktor wolne szybkie biegi i załączyć 5 bieg, i nie słychać jest tego dźwięku jedynie pojawia się na szosowym biegu 5.
      Czy spotkał się ktoś z takim problem i czy może to być wina mechanizmu różnicowego i koła atakującego z satelitą ?
       
    • Przez Rafał2222
      Witam. Mój traktor Zetor 5011. Zauważyłem że za pompą paliwa jest jak by wyciek. Troszkę się przestraszyłem że mi blok pękł, ale tak bliżej patrzę dokładniej to nie wygląda na blok a na łączeniu pompy z blokiem tam jest wszystko opaprane i cieknie po bloku może nie cieknie a bardziej poci. Poszperałem w necie i gdzieś  tam ma być jakaś rurka od nadmiaru ropy. I tutaj pytanie czy to możliwe aby nadmiaru ropy pocił się na bloku? Nie jest to że jeci potokiem, raczej takie lekkie zapocenie. Może i banalne pytanie, ale warto wiedzieć o co chodzi.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj