Skocz do zawartości

Zdjęcie

Zbieżność kół przednich w 4x4


9 odpowiedzi na ten temat

#1 Share Arek

Arek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3538 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ziemia Łowicka

Napisany 14 styczeń 2014 - 00:42

Zbieżność kół przednich w 4x4 Czy zbieżność powinna być ustawiona na 0?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zbieżność kół przednich w 4x4 Dzisiaj, 21:36
  •  

#2 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7628 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 14 styczeń 2014 - 07:56

Zbieżność kół przednich w 4x4 Mtz na stożku 4-8 mm zbieżność, na krzyżaku 0-8 mm, ursus 934-1634 rozbieżność 8-15 mm. Wszystko zależy od konstrukcji układu kierowniczego i geometrii przedniego mostu.
KPK Kumurun Team

#3 Share Arek

Arek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3538 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ziemia Łowicka

Napisany 14 styczeń 2014 - 08:30

Zbieżność kół przednich w 4x4 Skoro pytam w dziale MF to interesuje mnie MF a nie inne :P

#4 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7628 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 14 styczeń 2014 - 08:34

Zbieżność kół przednich w 4x4 No. Nie zwróciłem uwagi.
KPK Kumurun Team

#5 Share Arek

Arek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3538 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ziemia Łowicka

Napisany 24 styczeń 2014 - 22:49

Zbieżność kół przednich w 4x4 Nikt nie wie? Jak ustawie na 0 chyba powinno być dobrze...

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zbieżność kół przednich w 4x4 Dzisiaj, 21:36
  •  

#6 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1632 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 24 styczeń 2014 - 23:12

Zbieżność kół przednich w 4x4 Jak nie będzie dobrze to koła będą latały,zasadą jest to że koła napędowe mają rozbieżność, a bez napędu zbieżność. Stosuje się to po to żeby pokasować luzy które zawsze występują w układzie i gdy będzie ustawione na 0 to przy wyższych prędkościach koła mogą wpadać w wibracje.

#7 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7628 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 25 styczeń 2014 - 10:38

Zbieżność kół przednich w 4x4 Zła zbieżność nie jest powodem latania kół tylko luzy. Tak samo nie jest zasadą że koła kierowane napędzane mają być na zero czy rozbieżnie a sama zbieżność nie ma za zadanie kasować luzy bo tam żadnego luzu ma nie być. jeśli jest to nie ustawisz geometrii. Ogólnie geometria kół kierowanych ma za zadanie zapewnić jak najlepsze prowadzenie kół po prostej i na zakręcie, zmniejszyć zużycie opon, ułatwić prowadzenie.
KPK Kumurun Team

#8 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1632 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 25 styczeń 2014 - 13:02

Zbieżność kół przednich w 4x4 Kolego seweryn20 nikt nie mówi o"kilometrowych" luzach ale jak by ich nie było to przegubem byś nie ruszył i łożyskiem zwrotnicy też, są to luzy nie widoczne gołym okiem które w trakcie użytkowania się powiększają do tego dochodzą naprężenia (odkształcenia) które zachodzą podczas jazdy, dlatego stosuje się; zbieżność/rozbieżność żeby podczas jazdy zbliżyć się do zera, najmniejsze zużycie opon jest gdy koła są na zero tak jak w tylnej sztywnej osi.
Tak mnie kiedyś uczyli ale było to dawno i może się coś w tej kwestii zmieniło.

#9 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7628 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 25 styczeń 2014 - 14:13

Zbieżność kół przednich w 4x4 To że zawsze jest jakiś minimalny luz to masz racje ale geometria nie służy do tego by to kasować. Jadąc w zależności od warunków czy przednie koła ciągną czy pchają kasuje luzy w jedną lub drugą stronę. Tocząc się luźno tak samo przejeżdżając przez nierówności nawierzchni.
A zbieżność czy rozbieżność jest uzależniona od geometrii zawieszenia... kąta wyprzedzenia i pochylenia sworznia zwrotnicy i samego koła i nie prawdą jest że koła przednie napędzane w każdym przypadku są na zero lub rozbieżnie. Prócz równego prowadzenia, zmniejszonego zużycia opon ustawienie geometrii ma wpływ na np. samoczynny powrót kół ze skrętu do jazdy na wprost.
Przestawiając zbieżność na inną niż zalecana nie zauważysz że koła bardziej gonią tylko zaczną się nierówno zużywać opony, będzie się nieprecyzyjnie prowadził po drodze, kierownica może samoczynnie skręcać.
KPK Kumurun Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zbieżność kół przednich w 4x4 Dzisiaj, 21:36
  •  

#10 Share Arek

Arek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3538 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ziemia Łowicka

Napisany 25 styczeń 2014 - 19:26

Zbieżność kół przednich w 4x4 Panowie darujcie sobie teoretyczne rozważania. Potrzeba mi konkretów jak ustawić zbieżność w MF.

Podobne tematy zbierznosc przednich