radekx90

Kupno używanego Renault 80-100 KM

Polecane posty

radekx90    1

Witam,

Mam zamiar kupić Renówke o mocy około 90KM z silnikiem MWM.

W okolicy już widziałem Ceresa 95 i 106-54.

Zastanawiam się z której wersji wybrać, czy ceresa czy z tej niby starszej wersji?

Te w tych starych maskach są znacznie masywniejsze i mają szersze opony.

Co byście polecali?

Dodatkowo oglądając Ceresa nie usłyszałem takiego brzęczka po przekręceniu stacyjki, czy to normalne, czy świadczy o awarii?

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gal    3

Najlepiej zastanów się ile chcesz wydać poszukaj na allegro który Ci się najbardziej podoba, wybierz kilka modeli poszukaj kto ma jaki model na AG napisz do niego i porównaj z innymi. Proponuje Ceresa 550 rx oglądałem ostatnio, bardzo fajne ciągniki o mocy 95km ten model kosztował 59tys. ale znalazł byś taniej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gal    3

za 55tys możesz już kupić nowszy model jak dobrze poszukasz, a elektronika też jest dobra zależy od kogo kupisz jak ktoś użytkował.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1153

drogo i wiekszosc malowana, blotniki jak widac dorabiane, wiec pewnie przyjechal w oplakanym stanie


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radekx90    1

Wiem, że kupie nowszy model, ale mnie interesuje ekonomiczny silnik MWM. A po 95 te nowsze modele w tej mocy wychodziły w lubiących paliwo silnikach John Deera.

Co do elektroniki to super jak działa, masakra jak się zepsuje :).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romero    0

Wiem, że kupie nowszy model, ale mnie interesuje ekonomiczny silnik MWM. A po 95 te nowsze modele w tej mocy wychodziły w lubiących paliwo silnikach John Deera.

Co do elektroniki to super jak działa, masakra jak się zepsuje :).

Ciężko jest teraz znaleźć coś dobrego na MWM-ie rok temu sam to przerabiałem. Skończyło się na zakupie celtisa i też obawiałem się tego spalania ale w sumie nie taki diabeł straszny :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Zwróć przy okazji uwagę na opony - komplet nowych opon to wydatek minimum 10 tys. (piszę o radialnych). Więc czasami warto dać te 2 czy 3 tysiące więcej i kupić traktor z dobrymi oponami. A używane opony, przynajmniej te na allegro to żenada. Piszą, że 30% bieżnika, a ze zdjęć widać że ledwo 10% zostało, a cena to prtawie połowa nowej, nie mówiąc o gwarancji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
0980909    7

Przod z obciaznikami ma od aresa, z tylu swiatla przerobione, zamiast w blotnikach to na kabinie, tlumik malowany, brak filtra powietrza, siedzenie drugie, 2000 rok, ciekawe czy tak, też jest w dowodzie rejestracyjnym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radekx90    1

Dzięki za rady. Jednak nikt mi nie odpowiedzial co z tym brzeczkiem w ceresie i czy lepszy stary ceres, czy te 100.xx?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Prawdopodobnie brak brzęczyka świadczy o tym, że ktoś celowo go odłączył, żeby nie brzęczał - wskazywał awarię. Wyszedł z założenia, że brak brzęczyka to brak awarii. Awaria może być błaha, ale nieuczciwy sprzedawca zawsze będzie nieuczciwy - takiego omijałbym z daleka.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radekx90    1

A do ilu motogodzin warto kupić ciągnik z silnikiem MWM? Dziwne jest to, że większość z nich ma przebieg około 6-7 tysi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1153

mnie to wcale nie dziwi, przyjezdza z przebiegiem 10-15tys, godzin a nasi magicy odmladzaja licznik o polowe, czasem nawet gumy sie starzeja lub szybko scieraja i zmienia sie kolor lub odcien :D

 

nie patrz na licznik, patrz an stan ogolny

Edytowano przez izydor6280

Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

A do ilu motogodzin warto kupić ciągnik z silnikiem MWM? Dziwne jest to, że większość z nich ma przebieg około 6-7 tysi.

 

Mało który ciągnik ma oryginalny licznik to tak, jak z autami sprowadzanymi z zachodu. Nie ma czegoś takiego, że jak ma 5 tyś to warto kupić a jak 10 tyś przebiegu to już tylko na złom.

Tak, jak pisze izydor:

nie patrz na licznik, patrz an stan ogolny

Jak masz jakieś doświadczenie z ciągnikami i trochę wyczucia to będziesz wiedział o co chodzi :)


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radekx90    1

No w sumie racja. Tylko w Ceresach licznik jest elektroniczny, teoretycznie taki najłatwiej cofnąć, jednak trzeba mieć specjalny program, który chyba nie jest zbyt łatwo dostępny i tacy mali handlarze wątpię by dali rade to zrobić. Bo w zwykły licznik wystarczy założyć z innego ciągnika.Taki, w którym obrotomierz i licznik nie działa a ma te 6 tysi to nie mal na pewno był przekładany, a taki też oglądałem( chociaż stan na oko był dosyć pozytytwny)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63

Kolego @radek nikt ci nie powie jaki będzie lepszy- jedno co każdy wie - czym młodszy tym lepszy.

Najważniejszą sprawą jest stan techniczny, nie ma co kupować młodego i zdewastowanego. Gdybyś miał ciągle naprawiać np ARESA a jeździć sprawną i bezawaryjną np ...14 to co byś wybrał???? Tak więc kup coś według swoich możliwości w miarę ładnego, sprawnego i utrzymanego niż przytyrany nowszy sprzęt. Te modele o których myślisz nie są złe - zależy tylko na co trafisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panczo1922    635

Kolego @radek w pełni podzielam zdanie kolegów powyżej... Mnieman że miałeś już do czynienia z jakimkolwiek ciągnikiem... Tak więc wiesz chyba na co patrzeć w szczególności? Ciągniki z serii 14 czy 54 to nie są statki kosmiczne żeby nie można było ich ogarnąć. Jeśli silnik ładnie chodzi hydraulika i podnosnik działa dobrze stan ogólny nie budzi zastrzeżeń i nie ma podejrzen że ten ciągnik jest z zagranicznych krzaków wyciągnięty, to nie ma co szukać dziury w całym tylko brać! Bo takie wybrzydzanie że tu to a tam tamto doprowadzi do tego że ciągnik będziesz kupować 5 lat:-) tak więc powodzenia w zakupie maszynki!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radekx90    1

Kurcze ceny silników MWM są takie same jak dużo młodszych z Dżonami. Duża jest różnica w spalaniu? Ile litrów na hektar orki wam spalą? Licze na szczere wypowiedzi bez kolorowania. (przykładowo mój znajomy mówi, że nowy Zetor 90km pali mu 4l na hektar :D )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrejus    158

4 litry ale chyba oleju...

Jacy ludzie są fałszywi to głowa mała. 4l na ha może spali ale przy opryskiwaczu.

Renówkę z jaką skrzynią chcesz? mechaniczna czy z reversem elektrohydraulicznym? Jeśli te drugie to sprawdzaj ciągnik zimny tj. teraz przy mrozach Oraz rozgrzany ( polatać z pługiem min godzinkę. Jeśli skrzynia czytaj : hydraulika będzie szwankować pojawią się problemu z delikatnym ruszeniem, bez szarpania. tak samo nalezy sprawdzić półbiegi, nie powinieneś czuć gdy zmieniasz półbiegi.


Nie bój się tego że twoje życie kiedyś się skończy, ale tego, że może się nigdy nie zacząć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panczo1922    635

Kurcze ceny silników MWM są takie same jak dużo młodszych z Dżonami. Duża jest różnica w spalaniu? Ile litrów na hektar orki wam spalą? Licze na szczere wypowiedzi bez kolorowania. (przykładowo mój znajomy mówi, że nowy Zetor 90km pali mu 4l na hektar :D )

 

bez kozery powiem u mnie 110-54 z pługiem obrotowym 4x45 + wał campbella orka na ok 25cm spala 16-18 L/ha (czytaj hektar)

tyle tylko że z tym wałem to już ma co robić...

bez wału w 15L się zmieści...

4 litry to tak jak napisał @andrejus -chodzi za pewne o olej:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Kolego nasze pomiary mogą być względne (subiektywne).

Pomiary, żeby były miarodajne powinny być dokonywane jedną metodą i odbywać się podczas tego samego dnia, w takich samych warunkach pogodowych i glebowych oraz przez tą samą osobę.

Jeden zaokrągli w górę, drugi w dół. Inny znowu powie, że jego spalił tyle a tyle mierząc metodą tylko "na oko" bo tyle (tak mu sie wydaje) ubyło ze zbiornika.

Druga sprawa to warunki glebowe, pogodowe oraz ukształtowanie terenu. Inne spalanie będzie miał ciągnik podczas uprawy gleby klasy I gliniastej a inne klasy V lub VI piaszczystej. Spalanie będzie różne po deszczu i w upalny dzień.

Co do metody to należałoby przyjąć jedną.

U mnie:

(Renault 921-4S silnik MWM, skrzynia 12x12)

moc: 92 KM

spalanie: 7 - 8 l/h

Zdarzyło się że spalił 10 l/h przy bardzo suchej ziemi na glebie klasy III.

obroty silnika: 1700 - 1800 obr/min (max 2000 obr/ min)

prędkość: 7,5 - 9 km/h

uprawa: orka

głębokość: 15-20 cm max

pług Agro-Masz 4x40 szerokość robocza 160cm

klasa gleby: IV- V piach

ukształtowanie terenu: prawie równina

pomiar czasu: godzina zegarowa (h)

metoda pomiaru paliwa: pod korek (zalany pod korek przed orką po skończonej orce uzupełnienie do pełna)


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radekx90    1

4 litry ale chyba oleju...

Jacy ludzie są fałszywi to głowa mała. 4l na ha może spali ale przy opryskiwaczu.

Renówkę z jaką skrzynią chcesz? mechaniczna czy z reversem elektrohydraulicznym? Jeśli te drugie to sprawdzaj ciągnik zimny tj. teraz przy mrozach Oraz rozgrzany ( polatać z pługiem min godzinkę. Jeśli skrzynia czytaj : hydraulika będzie szwankować pojawią się problemu z delikatnym ruszeniem, bez szarpania. tak samo nalezy sprawdzić półbiegi, nie powinieneś czuć gdy zmieniasz półbiegi.

 

Wolałbym mechaniczne wszystko. Wątpię by jakiś handlarz zgodził się na godzinną próbę w polu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romero    0

Prawda jest taka ,ze jak ktoś ma coś nowszego w wersji mechanicznej to go nie sprzedaje z wiadomych powodów, a te sprowadzone z zachodu są albo dorżnięte albo już bardzo leciwe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrejus    158

(Renault 921-4S silnik MWM, skrzynia 12x12)

moc: 92 KM

spalanie: 7 - 8 l/h

Zdarzyło się że spalił 10 l/h przy bardzo suchej ziemi na glebie klasy III.

obroty silnika: 1700 - 1800 obr/min (max 2000 obr/ min)

prędkość: 7,5 - 9 km/h

uprawa: orka

głębokość: 15-20 cm max

pług Agro-Masz 4x40 szerokość robocza 160cm

klasa gleby: IV- V piach

ukształtowanie terenu: prawie równina

pomiar czasu: godzina zegarowa (h)

metoda pomiaru paliwa: pod korek (zalany pod korek przed orką po skończonej orce uzupełnienie do pełna)

 

Chciałbym to zobaczyć jak orzesz z prędkością około 8 km/h na szerokość 1.6m i głebokość średnio 17 cm. ciągnikiem o mocy 92 KM i spalanie 10 l/h ( wychodzi że troszkę ponad hektar na godzinę czyli spalanie 10l/ha )

 

Chyba troszokę to ubarwiłeś

Edytowano przez andrejus

Nie bój się tego że twoje życie kiedyś się skończy, ale tego, że może się nigdy nie zacząć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Piotrek106
      Witam, mam pytanie z jakiego samochodu podchodzą klocki hamulcowe do ciągnika renault 106.14?

       
    • Przez mumin0121
      KOLEDZY KTO POMOZE CO TO ZA KONTROLKA POD NUMEREM 10 ZASWIECILA SIE NA GORACYM SILNIKU I PISZCZAL SYGNAŁ
    • Przez Reno123
      Witam jestem posiadaczem Renault 103.54 mam problem z hydraulikom. Po odpaleniu rurka od pompy hydraulicznej do rozdzielacza mocno drży , przewody do hydrauliki wywrotu są ok nie wiem co powoduje drganie i jak to usunąć . Czy to może być przez rozdzielacz. Po dłuższej pracy słabnie wspomaganie. Proszę o poradę 
    • Przez BartekCiszek
      witam mam problem a mianowicie pólbiegi nie chca sie przelaczac jak pojezdze troche to wtedy sie przelaczy ale to dopiero po polowie dnia gdy przelacze z polbiegu 2 na 3 to kontrolka przeskakuje jak by sie przelaczyl a zaraz wskakuje spowrotem na 2 to samo z 1 póbiegiem
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj