Skocz do zawartości

Zdjęcie

problem w 16145


13 odpowiedzi na ten temat

#1 Share garos

garos

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 77 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 12 styczeń 2014 - 21:15

problem w 16145 Witam. 2 lata temu zakupiłem ww traktor w stanie krytycznym. Po pierwszej próbie pracy w polu postanowiłem zrobić remont kapitalny silnika poniewarz miał niskie cisnienie i był słaby ( mulasty). Wymienione były: tłoki ,tuleje, panewki, głowica szlifowana, wał był w miare ok. Olej był wymienany chyba raz (jak był nowy ,u mnie 2 raz). Mnejsza z tym. Po remoncie stał się jeszcze mulastszy niz był tzn. Jak jest zimny ledwo na 1 się ciągnie ale na wiekszych obrotach jest troche lepiej. Co moze być przyczyną ze traktor jest mulasty. Silnik pali od dotyku. Prosze o pomoc.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
problem w 16145 Dzisiaj, 03:32
  •  

#2 Share paktofonikas1987

paktofonikas1987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3019 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie

Napisany 12 styczeń 2014 - 21:22

problem w 16145 Pompe i wtryski robiłeś?

sprzedam

Ciągnik Zetor ZTS 16245    www.olx.pl/oferta/ciagnik-zetor-zts-16245-nie-1634-case-fendt-john-deutz-ursus-1614-CID757-IDcIy4R.html

 


#3 Share Sylwasq

Sylwasq

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 32 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Rawa Mazowiecka
  • Zainteresowania:Bizony śnią mi się po nocach :P

Napisany 12 styczeń 2014 - 21:23

problem w 16145 a wału do szlifu nie dawałeś ? a pompa olejowa ok?

#4 Share krzysztoftores

krzysztoftores

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 126 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 styczeń 2014 - 21:26

problem w 16145 Witam ;Jak rozumie to pompa wtryskowa i wtryskiwacze niebyly naprawiane i to tam wedluk mnie lezy problem.

#5 Share Stefano1

Stefano1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 360 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 styczeń 2014 - 21:27

problem w 16145 Turbosprężarka, pompa wtryskowa, wtryskiwacze, źle złożony rozrząd, lub jakaś pierdoła jak źle ustawiony początek wtrysku paliwa :). Wał i pompa olejowa nie ma nic do rzeczy.

Edytowany przez Stefano1, 12 styczeń 2014 - 21:28.


#6 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7788 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 12 styczeń 2014 - 21:34

problem w 16145 90% niedomagań to jest pompa wtryskowa.

#7 Share Marcincc360

Marcincc360

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 133 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wrocław/Domaszczyn

Napisany 12 styczeń 2014 - 22:10

problem w 16145 Na początku sprawdź pompe wtryskową, odkręć przewody co wychodzą z sekcji i obracaj wałem tak długo aż nie podniesie się paliwo z sekcji :)
Jak będzie sie podnosiło to jeszcze jeszcze pompa ale wrazie czego najlepiej zawieść do pompiarza zapłacic i mieć święty spokój
Ps. Moja dwunastka też była mułowata daliśmy pompe do regeneracji i wtryski to teraz silnik żyleta zbiera się szybko :)
Gdy Ci smutno, gdy Ci źle weź URSUSA przejedź się!!!
Poszukuje ciężkiego ursusa może być nie na chodzie byle by miał przedni napęd.:)
Kupię przedni napęd do szóstki !!!! :D

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
problem w 16145 Dzisiaj, 03:32
  •  

#8 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7788 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 12 styczeń 2014 - 22:28

problem w 16145 Tak z ciekawości co ma podnoszone paliwo w krócach do niedomagań silnika?
Tak samo jak szlif wału i pompa olejowa.
Przecież jakby pompa nie podawała paliwa, tak jak sugerujesz, to silnik wcale by nie odpalił, to chyba jasne, ,a jak silnik odpala, to pompa paliwo tłoczy, ale jest inny problem z ciśnieniem ,złe ustawinie kontu wtrysku, a może i dawki paliwa.

#9 Share r13rs

r13rs

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 13 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:WML
  • Zainteresowania:motoryzacja mechanika

Napisany 13 styczeń 2014 - 09:11

problem w 16145 witam. jaki jest stan turbiny? nie ma zbyt dużych luzów? może tu tkwi problem jeśli bo tej pory po wymianie tylu elementów w silniku nic się nie zmienilo

#10 Share garos

garos

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 77 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 13 styczeń 2014 - 17:17

problem w 16145

Na początku sprawdź pompe wtryskową, odkręć przewody co wychodzą z sekcji i obracaj wałem tak długo aż nie podniesie się paliwo z sekcji :)
Jak będzie sie podnosiło to jeszcze jeszcze pompa ale wrazie czego najlepiej zawieść do pompiarza zapłacic i mieć święty spokój
Ps. Moja dwunastka też była mułowata daliśmy pompe do regeneracji i wtryski to teraz silnik żyleta zbiera się szybko :)


Zawory były tak ustawiane


Pompa paliwowa regenerowana w zniwa
Turbo- podobno miało być nowe i chyba jest bo czuć zryw tak przy 1100 obrotach
Wtryski mogły by być sprawdzone ale nikt o tym nie myślał
Rozrząd jest ok na znakach

Co do cisnienia teraz ma ok.2 jak sie rozgrzeje to niecałe 1. Bonk sprawdzony i jest ok

#11 Share Stefano1

Stefano1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 360 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 styczeń 2014 - 21:05

problem w 16145 Ciężko o dobrego majstra do pompy wtryskowej, ale załóżmy, że pompa jest ok. Wtryskiwacze radziłbym dać do sprawdzenia, albo chociaż sprawdzić w domowym zakresie, luzując rurki, czy chodzi na wszystkich garach.

Czy początek wtrysku jest poprawnie ustawiony?. (nawet ustawienie na oko i ucho Pana Kazia rzadko pokrywa się ze znakami :) ) W trakcie ustawiania początku wtrysku, może się okazać, że jednak rozrząd jest źle złożony, lub pompa wtryskowa ma inny wałek i brakuje przez to regulacji.

A masz może w tym ciągniku korektor dawki paliwa? Podobnież często bywają z tym ustrojstwem problemy. W dziale o ciężkich ursusach, był chyba nawet temat poświęcony, powiązanym z tym, niedomaganiom silnika.


A ciśnienie oleju- wszyscy prawią tylko, że jak gubi ciśnienie, to wał słaby- guzik prawda. Może je gubić na każdym innym punkcie, przez który przepływa olej. Więc, jak jest za małe (Twój mógłby mieć deczko lepsze), to podkładeczka pod zawór przelewowy pompy olejowej i już jest lux ciśnienie oleju :).

#12 Share muflon19

muflon19

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 53 postów

Napisany 23 styczeń 2014 - 13:45

problem w 16145 Jak na moje to wina leży w pompie wtryskowej i wtryskiwaczach. Wyciągaj ppompe i wtryski i daj do dobrego pompiarza może wystarczy sama regulacja. A na jaki kolor dymi ?

#13 Share Marcincc360

Marcincc360

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 133 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wrocław/Domaszczyn

Napisany 23 luty 2014 - 09:30

problem w 16145 Kolego Tomek73
Pompa wtryskowa nie ma nc do niedomagań silnika..
A podawane paliwo w sekcjach gdy pompa nie ma ciśnienia to ciągnik będzie słaby mułowaty .
Z tym co mówisz że nie odpali to odpali gdyż silnik kręci sięszybciej niż ty brechą w kole zamochowym..
Gdy Ci smutno, gdy Ci źle weź URSUSA przejedź się!!!
Poszukuje ciężkiego ursusa może być nie na chodzie byle by miał przedni napęd.:)
Kupię przedni napęd do szóstki !!!! :D

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
problem w 16145 Dzisiaj, 03:32
  •  

#14 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7788 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 23 luty 2014 - 11:14

problem w 16145 A od kiedy pompa nie nic wspólnego z silnikiem, tylko pompa, to podstawa.
Zresztą sam sobie zaprzeczasz, pisząc że nie ma nic wspólnego, a drugie zadanie ze będzie mułowaty.
Najpierw pomyśl zanim napiszesz.
A pompa to nie tylko sekcje, a jak sekcje będą słabe i nie podadzą wymaganej dawki paliwa, to silnik odpali, ale nie od razu, bo musi nabić ciśnienia, pokręci i odpali, jak zimny to dość ładnie odpali, jak się nagrzeje to musi parę razy silnikiem obrócić,
a na nowych sekcjach od razu odpali.
Po drugie jak sekcję są wykończone to nawet na kapilarę się nie ustawi pompy, bo tylko raz sekcja poda paliwo i koniec.
Już to przerabiałem.
Podstawa w pompie to ustawienie kontu wtrysku i ilości podawanego paliwa, potem regulator obrotów.

Podobne tematy 16145