Skocz do zawartości

Zdjęcie

4011 by Jontek


266 odpowiedzi na ten temat

#61 Share sebo1986

sebo1986

    Staram się byś lepszym..

  • Members
  • PipPipPip
  • 767 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:małopolska
  • Zainteresowania:Sport motoryzacja i po trochu wszystkiego

Napisany 23 styczeń 2014 - 23:19

4011 by Jontek tak jak piszesz ;)

http://tablica.pl/of...2a5653;promoted

tu masz grubą resorowaną

http://tablica.pl/of...html#2bf92a5653

tu taka jak Twoja


nie resorowane były te cienkie, czyli sie myliłem możesz mieć orginalne półosie, coś mi sie pochszaniło , sory ^^
mam troche fotek jak robiłem moją to sie podziele :)
..kooperacja na mocy paktu, mocy płynącej z kontaktu..

Zakaz klikania zielonych strzałek przy moich postach i polecania moich komentarzy.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
4011 by Jontek Dzisiaj, 11:13
  •  

#62 Share Buszmen11

Buszmen11

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 297 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ESI
  • Zainteresowania:motoryzacja, wędkarstwo, kobitki:)

Napisany 24 styczeń 2014 - 09:49

4011 by Jontek półosie zależnie montowali i sztywne i resorowane. nr ciągnika masz na obudowie mostu po prawej str przy okienku od taśm hamulcowych. mój przeszedł przegląd bez tabliczki. popatrz czasami na aledrogo są nowe tabliczki. osobiście odpuściłbym sobie rejestrację jako zabytek

#63 Share izydor6280

izydor6280

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3420 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:15km na południe od Lublina

Napisany 24 styczeń 2014 - 11:54

4011 by Jontek teoretycznie resorowane zwrotnice montowano na zyczenie, standardem byla twarda os
caly silnik prawdopodobnie 360 i oczywiscie lampy na blotnikach, znalezienie ori w przyzwoitym stanie jest bardzo trudne

ma ktos skan z katalogu miekkich zwrotnic?
czesci do nich sa dostepne? same sprezyny i harmonijki widzialem, ale co jeszcze siedzi w srodku?

Edytowany przez izydor6280, 24 styczeń 2014 - 11:56.

Polska B

 


#64 Share Buszmen11

Buszmen11

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 297 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ESI
  • Zainteresowania:motoryzacja, wędkarstwo, kobitki:)

Napisany 24 styczeń 2014 - 13:11

4011 by Jontek do tej pory silnik prawdopodobnie jest już konstrukcyjnie taki jak od c 360. blok jest s 4002 czyli od c 355. do miękkiej osi są wszystkie części. tulejki, sprężyny, osłony. kolega robił swoją oś-nie wiem jak z dostępnością zwrotnic, on toczył swoje stare i dawał tulejki nadwymiarowe

#65 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2392 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 styczeń 2014 - 18:24

4011 by Jontek Są dostępne swożnie http://allegro.pl/sw...3897626571.html i http://allegro.pl/sw...3897638568.html

#66 Share sebo1986

sebo1986

    Staram się byś lepszym..

  • Members
  • PipPipPip
  • 767 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:małopolska
  • Zainteresowania:Sport motoryzacja i po trochu wszystkiego

Napisany 24 styczeń 2014 - 21:01

4011 by Jontek W 40 stce miękki przód to chyba był standard a nie na życzenie :)
..kooperacja na mocy paktu, mocy płynącej z kontaktu..

Zakaz klikania zielonych strzałek przy moich postach i polecania moich komentarzy.

#67 Share jakubaczek

jakubaczek

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Malbork
  • Zainteresowania:Rolnictwo, motoryzacja

Napisany 24 styczeń 2014 - 21:24

4011 by Jontek tak, byl to standard, ale ludzie zmieniali na te od 55 bo amortyzowane szybko siadaly przy robocie w polu

Rolnictwo z pasji, nie dla hajsu.


#68 Share sebo1986

sebo1986

    Staram się byś lepszym..

  • Members
  • PipPipPip
  • 767 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:małopolska
  • Zainteresowania:Sport motoryzacja i po trochu wszystkiego

Napisany 24 styczeń 2014 - 23:12

4011 by Jontek Myśle że to też w jakimś stopniu wina kolumny 40stki że siadały przody ale to takie moje skromne zdanie, jak robiłem w swojej to sprężyny były pęknięte i tulejki wyrobione i 1 sworzeń do wymiany, ale od nowości tam chyba nikt nie zaglądał, na pewno lepiej z resorowanym przodem jeździć niż bez bo to zawsze jakiś tam większy komfort ;) ciekawi mnie jedno bo jak kupowałem sprężyny to były dwa rodzaje mniejszej i większej średnicy, mi podeszły te większe ? :)
..kooperacja na mocy paktu, mocy płynącej z kontaktu..

Zakaz klikania zielonych strzałek przy moich postach i polecania moich komentarzy.

#69 Share Jontek

Jontek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 112 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 styczeń 2014 - 12:10

4011 by Jontek No i kupa. Przygotowałem sobie łożyska, uszczelki i wałek kierownicy z firmy Farmexpert i... nic nie poskładam. Na wałku średnica pod łożyska 21 mm zamiast 25! Napisałem reklamację i zobaczymy co firma odpowie. Żeby jeszcze nie dali na stronie rysunku technicznego z podanym wymiarem 25... Wrrr.
No ale jest też optymistycznie:
Kolumna wytulejowana i pedał sprzęgła też.
Mój Ursus jak wierny pies. Gdzie stanie tam sika, znaczy miejsce zaznacza.
"Albowiem nie samym 'bynajmniej' człowiek żyje, formalnie..." - Lubię język polski i staram się go szanować.

#70 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7569 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 25 styczeń 2014 - 14:18

4011 by Jontek A nie prościej było by tokarkę odpalić? Filozofii nie ma a sama część jakoś nie jest specjalnie wymagająca. Można by jeszcze spróbować wpisać wymiary pod łożysko jakie masz teraz może są takie. Z reklamacją kupa zachodu.
KPK Kumurun Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
4011 by Jontek Dzisiaj, 11:13
  •  

#71 Share Jontek

Jontek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 112 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 styczeń 2014 - 15:43

4011 by Jontek Może i prościej, ale parę dych na tokarza, czy na nowe łożyska na drzewie nie rośnie.
Generalnie nie cierpię takich sytuacji, bo jak do mnie klient przychodzi po (na przykład) malowanie detalu na czarno, to nie odchodzi z pędzlem i puszką farby. I też tak nie chcę być traktowany. I gdyby wszyscy tak myśleli to już dawno mielibyśmy tę, dawno obiecaną, drugą Japonię, a nie ciągła bylejakość. Mam nadzieję, że chociaż rozpatrzenie reklamacji wyjdzie wyżej wzmiankowanej firmie profesjonalnie.
Każdy popełnia błędy, ale nie każdy umie z nich wyjść z twarzą.
A sprawę jeszcze zdążyłem obwąchać przed zamknięciem sklepu i mogę mieć takie łożyska na środę. Tyle, że już jutro z domu nie wyjadę bo właśnie zaczął sypać śnieg.
Ogólnie mam doła i nie chce mi się dziś wklejać zdjęć. Jutro nadrobię.
Co do rozpętanej wyżej dyskusji o osiach - usiłowałem przesmarować przednią oś i d. blada. wszystkie kalamitki naruszone korozją i smarownica spada z nich lub smar wyciska się bokiem. Temperatura w warsztacie (ujemna, niestety) też pewnie nie jest bez znaczenia. Koło poniedziałku powymieniam kalamitki i trochę pogrzeję miejsca smarowania, może zadziała. A jak nie to jeszcze mam w zapasie końcówkę do smarownicy, którą wkręca się zamiast kalamitek. Nie pamiętam tylko czy nie mają one różnych gwintów. Rozmontowywania osi nie przewiduję przed nastaniem wiosny.

No to ciąg dalszy fotostory:

Luz 2 minimetry na kolumnie kierowniczej zniknął:
Obraz 017.jpg

Luz na pedale sprzęgła zniknął:
Obraz 020.jpg

Powstała uszczelka kolumny kierownicy:
Obraz 015.jpg
Obraz 018.jpg
Obraz 019.jpg


Analogicznie powstały uszczelki na boki:
Obraz 016.jpg
Obraz 021.jpg
Obraz 022.jpg

A potem wyskoczyło to co już opisałem, i na tym robota stanęła.
Dociekliwy obserwator zauważy, że kolumna jest tulejowana brązem, a pedał ertalonem. To nie przypadek, pedał dostanie tulejkę z brązu jak będzie uszczelniana i remontowana skrzynia biegów i zostanie wymieniony lub naprawiony wałek pedałów. Narazie ertalon ma możliwość lepiej się ułożyć i wypełnić ubytki w wałku. Bo, o czym nie każdy wie, ertalon "puchnie" od wilgoci i smaru. Minimalnie, ale zawsze.

Edytowany przez Jontek, 26 styczeń 2014 - 13:12.

Mój Ursus jak wierny pies. Gdzie stanie tam sika, znaczy miejsce zaznacza.
"Albowiem nie samym 'bynajmniej' człowiek żyje, formalnie..." - Lubię język polski i staram się go szanować.

#72 Share vitoma

vitoma

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 472 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północne Mazowsze

Napisany 26 styczeń 2014 - 19:07

4011 by Jontek Po co tak to robisz na "raty" jak np. ten pedał ? Nie lepiej było odrazu kupić wałek i zrobić jak powinno byc zrobione ? tak masz robote x2, czas x2 no i pieniadze pewnie x1.5.

#73 Share Tomasz78

Tomasz78

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2180 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 styczeń 2014 - 19:17

4011 by Jontek A ode mnie masz plusa za ertalon , nie wiedziałem że ma takie właściwości ,nieraz trzeba coś ratować i sposób dobry oby skuteczny :) .

#74 Share Jontek

Jontek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 112 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 styczeń 2014 - 19:23

4011 by Jontek Z trzech powodów: Po pierwsze finanse. Zrobienie na gotowo, to wymiana oleju, wszystkich uszczelek, w każdym razie wielu i to co jeszcze wyskoczy, a zawsze coś wyskakuje... Po drugie czas, co widać powyżej ;) , a muszę zdążyć przed zaspami.
Po trzecie zdrowie, jestem ze trzy tygodnie po ostrym zapaleniu żył, warsztat mam nieogrzewany i nie chcę przegiąć.
Ertalon skuteczny, ale tylko na krótką metę

Edytowany przez Jontek, 26 styczeń 2014 - 19:24.

Mój Ursus jak wierny pies. Gdzie stanie tam sika, znaczy miejsce zaznacza.
"Albowiem nie samym 'bynajmniej' człowiek żyje, formalnie..." - Lubię język polski i staram się go szanować.

#75 Share vitoma

vitoma

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 472 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północne Mazowsze

Napisany 26 styczeń 2014 - 19:43

4011 by Jontek ten ciagnik ma sluzyc tylko do odsniezania ? jesli tak to jaki masz do niego plug sniezny :)?

#76 Share Jontek

Jontek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 112 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 styczeń 2014 - 19:54

4011 by Jontek Nie tylko do odśnieżania, choć głównie, poza tym, do innych rzeczy, które chyba opisałem na początku. No i do remontowania! ;)
Pług mam mieć taki jak kiedyś w Rejonie Dróg używali, dlatego składam drobiazgi do świnki. Szwagier sąsiada, rozumiecie... ponoć ma na sprzedaż. A docelowo marzy mi się wirnikowy, część materiałów już mam, może kiedyś zrobię, ale to pieśń przyszłości tak odległej, że sam nie wiem, czy dożyję. Bo najpierw TUR.
Na ten rok wystarczy mi żebym miał czym wyciągnąć auto jak się wkleję w zaspę. Bo takie na wysokość maski to przejeżdżam. A maskę mam wysoko... ;)

Muszę tu pochwalić firmę Farmexpert. Rozpatrzenie reklamacji od zgłoszenia w sobotę w południe do całkowitego załatwienia we wtorek - Mistrzostwo!

Tylko czy ja gdzieś tu nie czytałem już o podobnej sytuacji?... ;)

Edytowany przez Jontek, 28 styczeń 2014 - 16:46.

Mój Ursus jak wierny pies. Gdzie stanie tam sika, znaczy miejsce zaznacza.
"Albowiem nie samym 'bynajmniej' człowiek żyje, formalnie..." - Lubię język polski i staram się go szanować.

#77 Share vitoma

vitoma

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 472 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północne Mazowsze

Napisany 28 styczeń 2014 - 19:52

4011 by Jontek to gdzie Ty mieszkasz ;)?

#78 Share Jontek

Jontek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 112 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 styczeń 2014 - 20:13

4011 by Jontek W Kocich Górach ;) Dokładnie pomiędzy dwoma najwyższymi "górami", a tak naprawdę wzniesieniami wlkp. A przy okazji, kasowanie luzów na łożyskach kolumny jak najlepiej wykonać? Wymyśliłem, żeby poskładać wałek bez nakrętki dobrać podkładki, a potem składać na gotowo. Ale jak się dziś przyjrzałem to doszedłem do wniosku że głupio wymyśliłem. Chyba trzeba poskładać na gotowo, a potem dokładać podkładki, tylko skąd wiedzieć że już dość? nie montować bocznej obudowy? Z tego co widzę, będzie problem z nabiciem dolnego łożyska, bo pobijać trzeba by przez gwint od nakrętki kierownicy.
Z remontów bieżących byłoby na ten sezon dość, ale ponieważ mam problem z zakupem tylnej ściany do kabiny blaszanki to wymyśliłem sobie zrobić ją. A ponieważ jestem umiarkowanym maniakiem oryginału, to proszę, o rysunki, zdjęcia opisy jak powinna ona wyglądać (jak i gdzie mocowana, jakie profile/blachy itp). Szyba tylna jest dostępna na e-szyby.
Mój Ursus jak wierny pies. Gdzie stanie tam sika, znaczy miejsce zaznacza.
"Albowiem nie samym 'bynajmniej' człowiek żyje, formalnie..." - Lubię język polski i staram się go szanować.

#79 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7569 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 28 styczeń 2014 - 20:52

4011 by Jontek Tam nie było tylnej ścianki. Szyba w górnej części i szmata na zapinkach od szyby w dół.
KPK Kumurun Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
4011 by Jontek Dzisiaj, 11:13
  •  

#80 Share sebo1986

sebo1986

    Staram się byś lepszym..

  • Members
  • PipPipPip
  • 767 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:małopolska
  • Zainteresowania:Sport motoryzacja i po trochu wszystkiego

Napisany 28 styczeń 2014 - 20:56

4011 by Jontek musisz skręcać i patrzyć czy jest luz, jak bedzie to podkładka i tak do skasowania do zera tak to jakoś skręcałem, z łożyskiem problem? nabijesz szalke, a łożysko na wałek i tyle.
ja mam zrobioną zabudowę tyłu z kabiny właśnie takiej jak Ty masz z przedniej szyby z tymi 2 wąskimi po bokach i jest super :) tylko to mam w kabinie czeskiej
..kooperacja na mocy paktu, mocy płynącej z kontaktu..

Zakaz klikania zielonych strzałek przy moich postach i polecania moich komentarzy.

Podobne tematy