Skocz do zawartości

Zdjęcie

4011 by Jontek


266 odpowiedzi na ten temat

#41 Share Jontek

Jontek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 112 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 styczeń 2014 - 12:50

4011 by Jontek Pewnie też tak zrobię, bo 18 zł transport i 2 za zamówienie to ... skandal! Z tym, że nie z kartonu a "papieru uszczelkowego". Jest u nas w sklepie z łożyskami i uszczelnieniami coś takiego, tylko zapomniałem fachowej nazwy.
Mój Ursus jak wierny pies. Gdzie stanie tam sika, znaczy miejsce zaznacza.
"Albowiem nie samym 'bynajmniej' człowiek żyje, formalnie..." - Lubię język polski i staram się go szanować.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
4011 by Jontek Dzisiaj, 18:09
  •  

#42 Share Buszmen11

Buszmen11

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 297 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ESI
  • Zainteresowania:motoryzacja, wędkarstwo, kobitki:)

Napisany 19 styczeń 2014 - 14:11

4011 by Jontek tam gdzie są grube uszczelki też to kładę. to jest takie zielone o różnych grubościach, nie pamiętam jak to się zwie, ale jest olejoodporne

#43 Share Jontek

Jontek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 112 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 styczeń 2014 - 15:23

4011 by Jontek Kryngielit, lub preszpan.
Mój Ursus jak wierny pies. Gdzie stanie tam sika, znaczy miejsce zaznacza.
"Albowiem nie samym 'bynajmniej' człowiek żyje, formalnie..." - Lubię język polski i staram się go szanować.

#44 Share sebo1986

sebo1986

    Staram się byś lepszym..

  • Members
  • PipPipPip
  • 767 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:małopolska
  • Zainteresowania:Sport motoryzacja i po trochu wszystkiego

Napisany 19 styczeń 2014 - 18:21

4011 by Jontek ja dałem karton posmarowałem silikonem z obu stron i niema wycieków ;)
..kooperacja na mocy paktu, mocy płynącej z kontaktu..

Zakaz klikania zielonych strzałek przy moich postach i polecania moich komentarzy.

#45 Share Jontek

Jontek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 112 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 styczeń 2014 - 18:44

4011 by Jontek Witam, po prawie dwóch dniach bez prądu. Krótka relacja: Kolanko odpowietrznika pięknie przyspawane. Wałek kierownicy wraz z nakrętką i kamieniami przyjechał. Jutro w sklepie mają być uszczelki do kolumny. Ponieważ kolumnę kierownicy trzeba tulejować w sobotę będę składał. Fotki jutro, jak zgram z aparatu.
Teraz pytania:
Jaki olej polecacie do kolumny i pompy wtryskowej. Wiem, że nie rzepakowy ;) chodzi mi o konkretny typ/markę.
Mój Ursus jak wierny pies. Gdzie stanie tam sika, znaczy miejsce zaznacza.
"Albowiem nie samym 'bynajmniej' człowiek żyje, formalnie..." - Lubię język polski i staram się go szanować.

#46 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7583 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 22 styczeń 2014 - 21:13

4011 by Jontek Do kolumny najzwyklejszy hipol a pompa wtryskowa standardowo to co lejesz do silnika.
KPK Kumurun Team

#47 Share Jontek

Jontek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 112 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 styczeń 2014 - 22:06

4011 by Jontek Do silnika nic nie leję. Na razie oczywiście. Poziom jest, a wymiana oleju razem z uszczelnieniem. I wtedy jaki będzie najlepszy?
PS Gdzieś wyczytałem, że 40 miały blaszaną miskę olejową. To prawda? Bo u mnie chyba żeliwna... Sprawdzę dokładnie jak wyczyszczę, bo właśnie tam (i tylko tam) silnik jest ulany. Niestety warsztat nieogrzewany, tak więc dokończę to co niezbędne i poczekam do wiosny.

Gdzie znajdę numery silnika, nadwozia, podwozia i co tam jeszcze było numerowane?...
Na silniku tabliczka zamalowana, na obudowie zegarów też... Mam stary dowód rejestracyjny, ale wyblakł tak, że nic nie można przeczytać. Z tabliczki przy zegarach można odczytać datę produkcji, ale jest inna niż w umowie. No i w umowie jest tylko nr silnika. Podejrzewam, że silnik mógł być zmieniany...
A przemyśliwam nad rejestracją na żółte tablice...
Jeżeli okaże się że nic tam nie jest oryginalne, to pomyślę nad unowocześnieniem wyglądu : lepsza kabina, nowsza maska itp.

Czy pod liczniki trójkątne przychodzi jeszcze jakaś blacha, bo mam na razie tak:

HPIM1013.jpg

A chcę oryginalne trójkąty. Może ktoś podrzucić foto, jak powinno być? Nawet w tym temacie będzie miło widziane.

No i parę obiecanych fotek:
kolanko odpowietrznika pompy wtryskowej
Obraz 003.jpg
Rozmontowany układ kierowniczy, oleju było tyle co widać. Zresztą powinienem napisać SZLAMU
Obraz 007.jpg
Aby się tam dobrać trzeba było zdemontować przednią ścianę kabiny i zbiornik
Obraz 008.jpg
Bez gumówki się nie obyło bo dół z górą po prawej stronie ktoś zespawał zamiast skręcać śrubami jak Pan Bóg przykazał.

Edytowany przez Jontek, 23 styczeń 2014 - 14:33.

Mój Ursus jak wierny pies. Gdzie stanie tam sika, znaczy miejsce zaznacza.
"Albowiem nie samym 'bynajmniej' człowiek żyje, formalnie..." - Lubię język polski i staram się go szanować.

#48 Share sebo1986

sebo1986

    Staram się byś lepszym..

  • Members
  • PipPipPip
  • 767 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:małopolska
  • Zainteresowania:Sport motoryzacja i po trochu wszystkiego

Napisany 23 styczeń 2014 - 16:10

4011 by Jontek Ja leje turdusa i nie narzekam, jest na forum temat o oleju do 360 to sobie poczytaj ;) 40stka miała misę blaszaną ;) numer silnika masz na bloku z prawej strony u góry nad rozrusznikiem :) od 40stki cała ta tablica zegarów jest troche inna raczej nowej nie kupisz, ale używkę jak najbardziej :)
http://instrukcja.pl..._4011#photo_top
a ta blacha co są na niej numery to raczej od 40 stki nie jest bo bezpieczniki były nad zegarami w 4011.
w tej kolumnie tą szalke łożyska było ciężko wyjąć ...
kot to ma dobrze hehe

porób więcej fotek i wstaw bo temat ciekawy :)

Edytowany przez sebo1986, 23 styczeń 2014 - 16:12.

..kooperacja na mocy paktu, mocy płynącej z kontaktu..

Zakaz klikania zielonych strzałek przy moich postach i polecania moich komentarzy.

#49 Share Jontek

Jontek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 112 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 styczeń 2014 - 17:21

4011 by Jontek Kiedyś jako pomocnik weterynarza jeździłem pobierać krew od krów. Nie mogłem się wtedy nadziwić po co w każdym gospodarstwie spawarka. Teraz już wiem:

Tu było trzeba ciąć:
Obraz 009.jpg

A jak z tego zrobić tramwaj, to naprawdę nie wiem:
Obraz 010.jpg
Obraz 011.jpg

może dokładnie nie widać, to wyjaśniam wszystkie drążki kierownicze zaspawane!!!
Zaspawana jest też dźwignia załączania WOM/popy, ciekawe jak tam zmienić uszczelnienie.

Komora przekładni kierowniczej wymyta i odtłuszczona:
Obraz 013.jpg
Obraz 012.jpg

Jutro wieczorem odbieram kolumnę od tokarza i w sobotę ciąg dalszy prac.

W takim układzie zdecydowanie kupię tablicę pod trójkątne zegary, wciąż poszukuję tylnej ściany, wycieraczki i dolnej części wokół pedału sprzęgła do kabiny blaszanki. Co do szyb, to jestem w kontakcie z kolegami z forum, i jak tylko będzie mi po drodze dojdziemy do porozumienia.

PS
Kotu nie najlepiej, bo leży na wstrętnym zarwanym siedzeniu od malucha, na które jest położone oparcie od krzesła, żeby się między rurkami nie zaklinować.

Edytowany przez Jontek, 23 styczeń 2014 - 17:24.

Mój Ursus jak wierny pies. Gdzie stanie tam sika, znaczy miejsce zaznacza.
"Albowiem nie samym 'bynajmniej' człowiek żyje, formalnie..." - Lubię język polski i staram się go szanować.

#50 Share vitoma

vitoma

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 472 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północne Mazowsze

Napisany 23 styczeń 2014 - 18:42

4011 by Jontek Uhuhu widze ze porzezbiony ten ciągnik ładnie. Ale w sumie nie dziwi mnie to widzac jak ludzie nie dbaja o sprzet...


Czeka Cie dużo pracy - licze ze zrobisz z niego perełke :) . Wrzucaj dużo fotek :D. pozdro !

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
4011 by Jontek Dzisiaj, 18:09
  •  

#51 Share sebo1986

sebo1986

    Staram się byś lepszym..

  • Members
  • PipPipPip
  • 767 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:małopolska
  • Zainteresowania:Sport motoryzacja i po trochu wszystkiego

Napisany 23 styczeń 2014 - 18:49

4011 by Jontek Heh trzeba mieś talent, ja bym spróbował naciąć spaw i może puści, tylko tam są rózne gwinty ale który gdzie to nie pamiętam, tam powinny byś nakrętki kontrujące ale ktoś wolał zaspawać, końcówki drążka kupisz nowe ;) nalej do środka WD albo ropy i zostaw na noc w drążku powinny być otworki :) a tą dźwignie to też musisz albo odciąć spaw i próbować może wyjdzie, albo całą i kupić nową dźwignie włączającą i dzwignie wałka.
na ostatnim foto widać też otwór do spuszczania oleju z kolumny :)

Edytowany przez sebo1986, 23 styczeń 2014 - 18:51.

..kooperacja na mocy paktu, mocy płynącej z kontaktu..

Zakaz klikania zielonych strzałek przy moich postach i polecania moich komentarzy.

#52 Share tommy83

tommy83

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 262 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj podlaskie
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 23 styczeń 2014 - 18:53

4011 by Jontek Tak wygląda oryginalny wskaźnik http://allegro.pl/ze...3858370283.html

#53 Share Tomasz78

Tomasz78

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2181 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 styczeń 2014 - 19:01

4011 by Jontek Blacha pod zegar musi być inna tak jak kolega wyżej pisał z bezpiecznikami ,pokrywkę na bezpieczniki mam jak byś chciał ,osłona z lewej strony przy drążku też nie jest oryginalna powinna być z przetłoczeniem ale to szczegół,co do drążka to marne szanse odzyskać go w miarę w dobrym stanie spawy pościągały więc nawet jak rozetnietniesz to i tak marne szanse na odkręcenie ,ale próbuj ,powodzenia.

#54 Share Jontek

Jontek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 112 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 styczeń 2014 - 20:17

4011 by Jontek Ostatni właściciel kupił go od osoby prywatnej w 2000r. Zmarł 5 lat temu i od tego czasu ciągnik stał pod dachem. Właściciel uchodził za dobrego traktorzystę i o sprzęt dbał (podobno). Pewnie nie zdecydowałbym się na ten egzemplarz, ale skusiła mnie naprawdę dobra cena. Myślę że za kilogramy na złomie dostanę swoje i jeszcze na flaszkę zostanie :)
Jak wygląda wskaźnik to wiem, tylko nie mam go do czego przykręcić :(
Z drążkami sobie poradzę (choć jeszcze nie wiem jak), w końcu moja firemka ma w nazwie "renowacja starych maszyn i urządzeń", bo tym się od lat zajmuję, po godzinach pracy dla kapitalisty. Choć w pracy mam dostęp do narzędziowni i galwanizerni co wiele rzeczy ułatwia, jeżeli tylko Prezes wyrazi zgodę. Ale jak nie wyrazi to też stosuje specjalne stawki dla pracowników i krzywdy nie mam.
Tomasz78 o której osłonie mówisz?
Już Ci wysyłam adres, pakuj i wysyłaj ;)
No to fotki z dnia zakupu i proszę jeszcze rozpoznawać co oryginalne, co od innych modeli i roczników:
HPIM1008.jpg
HPIM1009.jpg
HPIM1010.jpg
HPIM1011.jpg
HPIM1015.jpg
HPIM1017.jpg

Edytowany przez Jontek, 23 styczeń 2014 - 20:22.

Mój Ursus jak wierny pies. Gdzie stanie tam sika, znaczy miejsce zaznacza.
"Albowiem nie samym 'bynajmniej' człowiek żyje, formalnie..." - Lubię język polski i staram się go szanować.

#55 Share Tomasz78

Tomasz78

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2181 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 styczeń 2014 - 20:46

4011 by Jontek Jutro poszukam w warsztacie i nie ma problemu wyślę ,ale to tylko jeden element a co z resztą? Potrzebujesz podstawy tej przykręcanej do zbiornika ,na to nakładka blaszana pod zegar i dopiero zegar ,poszukaj kogoś kto ma 60tkę przerabianą z 40tki może się zamieni na twoje .Co do osłony jak miałem 40tkę to miała fabrycznie przetłoczone blachy od kabiny te przy kolumnie kierowniczej na dole tam gdzie wciskasz pedał hamulca i sprzęgła.

#56 Share sebo1986

sebo1986

    Staram się byś lepszym..

  • Members
  • PipPipPip
  • 767 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:małopolska
  • Zainteresowania:Sport motoryzacja i po trochu wszystkiego

Napisany 23 styczeń 2014 - 20:50

4011 by Jontek Półosie, takich raczej nie było w 4011 ;) jak jest inaczej nim mnie ktoś poprawi, alternator to wiadomo, filtr oleju przerobiony jak w 60tce, albo cały silnik 60tki (popatrz na numer na bloku) lampy na błotnikach, no i tłumik nie oryginał, to tak na pierwszy rzut oka ;)
..kooperacja na mocy paktu, mocy płynącej z kontaktu..

Zakaz klikania zielonych strzałek przy moich postach i polecania moich komentarzy.

#57 Share Jontek

Jontek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 112 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 styczeń 2014 - 21:03

4011 by Jontek Tomasz, jak znam życie wszystko da się kupić, oprócz detali więc niech już grzeje miejsce. Co do reszty blach, to od tygodnia przeglądam net i może coś trafię, albo ktoś z kolegów pomoże. A jak nie to brat, który z racji zawodu bywa w różnych gospodarstwach...
Sebo, akurat z tabliczką mam problem, bo chyba o tym numerze mówisz? Podobno pod pierwszą głowicą jest oznaczenie silnika S4001 s4002 itd, ale zdejmować głowicę tylko po to by się przekonać... W zimnym warsztacie, przy nawale innych prac i z nie najlepszym zdrowiem? Nie chce mi się. A dyskusja o osiach już była i podobno były 40 tki na nieresorowanej osi.
Mój Ursus jak wierny pies. Gdzie stanie tam sika, znaczy miejsce zaznacza.
"Albowiem nie samym 'bynajmniej' człowiek żyje, formalnie..." - Lubię język polski i staram się go szanować.

#58 Share sebo1986

sebo1986

    Staram się byś lepszym..

  • Members
  • PipPipPip
  • 767 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:małopolska
  • Zainteresowania:Sport motoryzacja i po trochu wszystkiego

Napisany 23 styczeń 2014 - 21:09

4011 by Jontek nie pod głowicą dosłownie, tylko na bloku pod głowicą ;d

ale w 40stce półosie były grube, resorowane i nie, a te są cienkie to już chyba dopiero 355 miały ;)

Edytowany przez sebo1986, 23 styczeń 2014 - 21:12.

..kooperacja na mocy paktu, mocy płynącej z kontaktu..

Zakaz klikania zielonych strzałek przy moich postach i polecania moich komentarzy.

#59 Share Tomasz78

Tomasz78

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2181 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 styczeń 2014 - 21:11

4011 by Jontek Co do osi nie zabierałem wcześniej zdania ,ale 4011 bylo na licencji zetora więc oś resorowana była wskazana ,w moim też była miękka ,Jontek a szyby potrzebujesz bo mam boczne i przednią?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
4011 by Jontek Dzisiaj, 18:09
  •  

#60 Share Jontek

Jontek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 112 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 styczeń 2014 - 21:20

4011 by Jontek Szyby to do drzwi i do tyłu, oprócz tego wycieraczka z całym mechanizmem i silnikiem, prawe lusterko z całym ramieniem... Do kabiny to jeszcze ta część na dole wokół pedału sprzęgła, na fotce ostatniej w poście powyżej, widać po prawej stronie, a po lewej brak :(
Numer to z prawej strony, pod pierwszą głowicą od przodu?
Aż idę szukać!

Znalazłem, pod pierwszą od kabiny. Jak wół 4002. Czyli po przekładce. Ale czy to podejdzie pod żółte tablice? Bo jak nie jest oryginalny ciągnik jako całość to nie ma sensu reszty robić "na staro" tylko "na komfortowo"... Oj, znów będzie nieprzespana noc...

PS wytłumaczcie jak laikowi. Cienka czy gruba półoś to gdzie trzeba patrzeć, żeby zobaczyć różnicę? Ten, z grubsza pionowy element w którym jest czop koła z dołu i wąs drążka kierowniczego z góry?

Edytowany przez Jontek, 23 styczeń 2014 - 22:32.

Mój Ursus jak wierny pies. Gdzie stanie tam sika, znaczy miejsce zaznacza.
"Albowiem nie samym 'bynajmniej' człowiek żyje, formalnie..." - Lubię język polski i staram się go szanować.

Podobne tematy