Skocz do zawartości

Zdjęcie

4011 by Jontek


266 odpowiedzi na ten temat

#21 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7626 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 16 styczeń 2014 - 07:41

4011 by Jontek To nie jest źle. kierownice ogarniesz spokojnie może trochę grzebania. Sprawdź też luz na sworzniu osi, gałkach i zwrotnicy. To tez ma wpływ na prowadzenie.
Co do biegów to wyciąg wybierak i wymień go po prostu. Tutaj już żadne kombinacje nie pomogą. Sprawdź czy jest sprężyna.
KPK Kumurun Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
4011 by Jontek Dzisiaj, 04:21
  •  

#22 Share sebo1986

sebo1986

    Staram się byś lepszym..

  • Members
  • PipPipPip
  • 767 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:małopolska
  • Zainteresowania:Sport motoryzacja i po trochu wszystkiego

Napisany 16 styczeń 2014 - 08:21

4011 by Jontek Nie pmiętam dokładnie jak z tą kolumną było,czy da sie sie je wymienić kamienie bez rozbierania całej? też miałem b.duży luz na tej kolumnie ale odziwo kamienie były dobre tylko cały wałek kolumny wymieniłem z łożyskami i podkładi dystnsowe dawałem żeby skasować luz do zera ;) było cacy przez 150 mth później już sie luz zrobił nieduży ;/

Sprzęgło bedziesz pewnie miał do regulacji ;)
..kooperacja na mocy paktu, mocy płynącej z kontaktu..

Zakaz klikania zielonych strzałek przy moich postach i polecania moich komentarzy.

#23 Share Jontek

Jontek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 112 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 styczeń 2014 - 08:34

4011 by Jontek Skąd te podkładki? W sensie trzeba jakieś specjalne kupować, czy robi się to typowymi?

Dziś jeszcze mam ze dwie godziny przy samochodzie, bo padła lambda, a potem ciągnik wjeżdża do warsztatu, bo od wczoraj mamy śnieg, i na podwórku już nic nie zrobię.

Właśnie dostałem ofertę na wałek i kamienie, tylko tyle mają w sklepie. Ktoś może podesłać info co jeszcze wymieniać, gdzie to kupić i jak wygląda? Coś czytałem o nakrętkach? Ewentualnie łożyska typowe, czy też szukać czegoś specjalnego?

Edytowany przez Jontek, 16 styczeń 2014 - 08:41.

Mój Ursus jak wierny pies. Gdzie stanie tam sika, znaczy miejsce zaznacza.
"Albowiem nie samym 'bynajmniej' człowiek żyje, formalnie..." - Lubię język polski i staram się go szanować.

#24 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7626 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 16 styczeń 2014 - 11:54

4011 by Jontek https://www.google.p...HX.html;615;461
Tu masz ładnie wybebeszony układ. Podkładki dystansowe daje się pod łożyska stożkowe kolumny żeby skasować luz. Też sprawdź jak kolega wspomniał.
Na foto widać kamienie w rowkach nakrętki. łożyska typowe.
KPK Kumurun Team

#25 Share Jontek

Jontek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 112 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 styczeń 2014 - 18:41

4011 by Jontek Dziś zdjąłem pedał sprzęgła i urodziło się kolejne pytanie: wałek pedałów hamulca i sprzęgła jest jakoś łożyskowany, czy tylko wisi w simmeringach?
U mnie sam wałek da się "kiwać" względem korpusu, no i leci tam olej.
Jak już jestem tak blisko, to zmieniłbym uszczelniacz, choć "duże uszczelnianie" wszystkich wycieków i wymianę płynów ustrojowych planuję na lato.
Mój Ursus jak wierny pies. Gdzie stanie tam sika, znaczy miejsce zaznacza.
"Albowiem nie samym 'bynajmniej' człowiek żyje, formalnie..." - Lubię język polski i staram się go szanować.

#26 Share Buszmen11

Buszmen11

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 297 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ESI
  • Zainteresowania:motoryzacja, wędkarstwo, kobitki:)

Napisany 16 styczeń 2014 - 19:07

4011 by Jontek sam wałek nie jest ułożyskowany. przechodzi tylko przez otwory w skrzyni. musisz spuścić olej korkiem pod skrzynią i wybić wałek, prawdopodobnie wałek jest już wyrobiony i jak ma duże luzy to sama wymiana simmeringów nic nie da. trzeba będzie napawać wałek

#27 Share Jontek

Jontek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 112 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 styczeń 2014 - 19:24

4011 by Jontek Pod pedałem sprzęgła wyrobiony jest o 0,1 mm (owal) więc się tym nie przejmuję tylko daję tulejkę z brązu, to pod gumą simmeringa nie powinno być tragedii i wymiana powinna zadziałać. Chcę jeszcze zrobić taki myk, żeby nie zrzucać całego oleju. W silnikach benzynowych mi wychodziło to może i tu da radę, choć muszę to jeszcze skonsultować z "moją trzecią ręką" - mechanikiem który mi pomaga w takich robotach. Wiadomo, że na sucho się tego nie zrobi i zawsze coś pocieknie, ale lepiej "złapać" litr i wlać z powrotem niż zlewać wszystko. Bo wtedy kusi wlać nowe, a to znów dziengi...
Mój Ursus jak wierny pies. Gdzie stanie tam sika, znaczy miejsce zaznacza.
"Albowiem nie samym 'bynajmniej' człowiek żyje, formalnie..." - Lubię język polski i staram się go szanować.

#28 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7626 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 16 styczeń 2014 - 22:46

4011 by Jontek Wałek jest osadzony bezpośrednio w otworach skrzyni biegów. Z czasem wyrabia się i on i otwory. Nie ma tulei. On w sumie pracuje tylko gdy zaciągasz ręczny hamulec. W każdej innej sytuacji jest tylko podporą dla pedałów sprzęgła i hamulca.
Bez rozbierania wymienisz zimeringi. Żeby wyjąć wałek trzeba spuścić olej.
Jak dasz nowe zimeringi to możesz w nich trochę skrócić sprężynę. Często jest tak że normalnie olej nie będzie się lał a kałużę zrobi dopiero gdy zaciągniesz ręczny hamulec. Wałek przeciąga wtedy na jedną stronę i naciąga uszczelniacz.
Sam uszczelniacz wymienisz bez spuszczania oleju.
KPK Kumurun Team

#29 Share sebo1986

sebo1986

    Staram się byś lepszym..

  • Members
  • PipPipPip
  • 767 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:małopolska
  • Zainteresowania:Sport motoryzacja i po trochu wszystkiego

Napisany 16 styczeń 2014 - 23:38

4011 by Jontek Te podkładki kupowałem w sklepie z częściami do ciągników (do kolumny z c-4011) wszystko było dostępne do tej kolumny ;) jeszcze możesz simmeringi dać nowe na końcach obudów tych wałów poziomych do których przychodzą wąsy z prawej i lewej no i oczywiście nowym olejem zalej, wlew masz pod kierownicą w obudowie wałka, od strony szyby jest otwór ;)
..kooperacja na mocy paktu, mocy płynącej z kontaktu..

Zakaz klikania zielonych strzałek przy moich postach i polecania moich komentarzy.

#30 Share vitoma

vitoma

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 472 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północne Mazowsze

Napisany 17 styczeń 2014 - 00:50

4011 by Jontek Jak juz zaczniesz na powaznie remont tej 40tki to wrzucaj duzo fotek :) . mysle ze wizualnie tez masz zamiar z nia dojsc do ladu ? zostaw jak koniecznie w orginalnym wygladzie moim zdaniem :)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
4011 by Jontek Dzisiaj, 04:21
  •  

#31 Share Jontek

Jontek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 112 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 styczeń 2014 - 10:11

4011 by Jontek Jak najbardziej w oryginale. Dlatego szukam szyb i tylnej ściany do kabiny blaszanki oraz "pulpitu" pod trójkątne zegary bo to co jest teraz to druciarnia . Z innowacji to alternator i filtr oleju od 60, bo już są założone, i dwa halogeny do przodu, bo dostałem od teścia dwa "wielkie enerdowskie halogeny", które moim zdaniem pasują stylistycznie i może rozrusznik planetarny + to co koledzy wyżej podpowiadali, bo większość pracy ciągnik będzie robił zimą.

Pytanie z innej beczki: Jak wyjmowałem aku, to mi upadł na dźwignię WOM/pompy i skończyło się sterowanie nimi. Teoretycznie wiem jak to odkleszczyć, że kulka powinna być w środkowym rowku. A praktycznie:
w jakim położeniu dźwigni to robić, jak/jakim narzędziem przesunąć i unieruchomić tę listwę z wycięciami, czy da się to zrobić bez rozbierania skrzyni?
Mój Ursus jak wierny pies. Gdzie stanie tam sika, znaczy miejsce zaznacza.
"Albowiem nie samym 'bynajmniej' człowiek żyje, formalnie..." - Lubię język polski i staram się go szanować.

#32 Share sebo1986

sebo1986

    Staram się byś lepszym..

  • Members
  • PipPipPip
  • 767 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:małopolska
  • Zainteresowania:Sport motoryzacja i po trochu wszystkiego

Napisany 17 styczeń 2014 - 10:29

4011 by Jontek Da sie bez rozbierania, jeżeli to tylko zakleszczenie, na listwie wodzika wom/pompa masz 4 wycięcia jak i 4 pozycje na dźwigni, musisz to zsynchronizować śrubokrętem płaskim chyba bedzie najlepiej :)
..kooperacja na mocy paktu, mocy płynącej z kontaktu..

Zakaz klikania zielonych strzałek przy moich postach i polecania moich komentarzy.

#33 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7626 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 17 styczeń 2014 - 12:15

4011 by Jontek O ile wybierak nie wyskoczył z rowka listwy. Wtedy do zdjęcia cała pokrywa.
KPK Kumurun Team

#34 Share Jontek

Jontek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 112 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 styczeń 2014 - 12:46

4011 by Jontek Akurat mam zdemontowany wybierak biegów, więc widzę.
Jest tak: Gałka ma luz prawo - lewo. gdy jest dociśnięta w prawo to nie łapie listwy. Gdy ją przeciągnę w lewo to wybierak chwyta listwę i przesuwa przód tył. Luzu bocznego jest ze 3 mm. Zostawić to tak, czy wymagana jest interwencja?

Poskładałem nowy wybierak i nie ma w ogóle ruchu... Dźwignia stoi jak przyspawana! Dlaczego?

Edytowany przez Jontek, 17 styczeń 2014 - 14:02.

Mój Ursus jak wierny pies. Gdzie stanie tam sika, znaczy miejsce zaznacza.
"Albowiem nie samym 'bynajmniej' człowiek żyje, formalnie..." - Lubię język polski i staram się go szanować.

#35 Share kamilc360

kamilc360

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 174 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 17 styczeń 2014 - 16:43

4011 by Jontek Wybierak wyjmowałeś jak ciągnik był na ''luzie''? U siebie jak zmieniałem i był na biegu to tak mi sie działo, dopiero po wrzuceniu na luz wszystko zaczęło działać jak należy

#36 Share Jontek

Jontek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 112 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 styczeń 2014 - 20:53

4011 by Jontek Oczywiście, że na luzie. Stary wybierak był ok "od dołu", luzy wynikały z wyrobionego frezu między dźwignią a wybierakiem. Wymieniłem i dźwignię i wybierak i d. blada. Znów rozebrałem i porównałem nowy wybierak ze starym i tu zonk: są różne. Jak postawić obydwa na "kulkach" to nowy jest pionowy, a stary pochylony mniej więcej 15 - 30 stopni. Ponieważ frez zniknął głównie w dźwigni, to poskładałem stary wybierak+nowa dźwignia+Loctite do łożysk. Razem jest ok. Nowy wybierak wraca do punktu sprzedaży...
Co do dźwigni WOMu okazało się, że zatrzask od niego nie ma w środku sprężyny ;[ . Po wymianie na nowy wszelkie dolegliwości zniknęły. A przy okazji dowiedziałem się, że mam dźwignię zespawaną z ośką. Jeszcze większy zonk! Polski chłoporobotnik to potrafił...

Dziś padła lewa obudowa układu kierowniczego, w poniedziałek walka z następną.
Oczywiście uszczelka nie przeżyła... Podchodzi od 60 czy trzeba szukać oryginału? W necie jest po złotówce sztuka, a wysyłka pewnie 5...
I od razu uszczelka pod kolumnę kierowniczą - tej w necie nie znalazłem, od czegoś da się podłożyć?

Edytowany przez Jontek, 18 styczeń 2014 - 14:53.

Mój Ursus jak wierny pies. Gdzie stanie tam sika, znaczy miejsce zaznacza.
"Albowiem nie samym 'bynajmniej' człowiek żyje, formalnie..." - Lubię język polski i staram się go szanować.

#37 Share Buszmen11

Buszmen11

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 297 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ESI
  • Zainteresowania:motoryzacja, wędkarstwo, kobitki:)

Napisany 19 styczeń 2014 - 11:33

4011 by Jontek ja przeważnie składam na silikon wysokotemperaturowy po dokładnym odtłuszczeniu. trzyma bez uszczelek

#38 Share sebo1986

sebo1986

    Staram się byś lepszym..

  • Members
  • PipPipPip
  • 767 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:małopolska
  • Zainteresowania:Sport motoryzacja i po trochu wszystkiego

Napisany 19 styczeń 2014 - 11:45

4011 by Jontek Jontek chodzi Ci o uszczelke tej obudowy wałków poziomych ? to chyba nie dokupisz ich, od 60 nie pasuje, musisz dorobić, a o jaką uszczelkę Ci chodzi pod kolumnę ?
..kooperacja na mocy paktu, mocy płynącej z kontaktu..

Zakaz klikania zielonych strzałek przy moich postach i polecania moich komentarzy.

#39 Share Jontek

Jontek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 112 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 styczeń 2014 - 12:19

4011 by Jontek Owszem, uszczelkę bocznych obudów http://www.sklep.miz...011-p-6095.html,
ponadto uszczelkę w miejsce gdzie do korpusu jest przykręcona czterema śrubami kolumna (ta rura w której jest wałek kierownicy), tej nie znalazłem.
Silikon też zawsze daję, ale co uszczelka to uszczelka - czasem jej brak powoduje "ściśnięcie łożysk"

Edytowany przez Jontek, 19 styczeń 2014 - 12:21.

Mój Ursus jak wierny pies. Gdzie stanie tam sika, znaczy miejsce zaznacza.
"Albowiem nie samym 'bynajmniej' człowiek żyje, formalnie..." - Lubię język polski i staram się go szanować.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
4011 by Jontek Dzisiaj, 04:21
  •  

#40 Share sebo1986

sebo1986

    Staram się byś lepszym..

  • Members
  • PipPipPip
  • 767 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:małopolska
  • Zainteresowania:Sport motoryzacja i po trochu wszystkiego

Napisany 19 styczeń 2014 - 12:33

4011 by Jontek te boczne jak i tą od góry dorabiałem z kartonu bo nie mogłem ich dokupić ;)

Edytowany przez sebo1986, 19 styczeń 2014 - 12:34.

..kooperacja na mocy paktu, mocy płynącej z kontaktu..

Zakaz klikania zielonych strzałek przy moich postach i polecania moich komentarzy.

Podobne tematy