Skocz do zawartości

Zdjęcie

4011 by Jontek


266 odpowiedzi na ten temat

#241 Share Jontek

Jontek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 112 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 wrzesień 2014 - 19:51

4011 by Jontek Już jest,
Coś mi dziś uploader wariuje, albo wcale, albo trzy razy...
Mój Ursus jak wierny pies. Gdzie stanie tam sika, znaczy miejsce zaznacza.
"Albowiem nie samym 'bynajmniej' człowiek żyje, formalnie..." - Lubię język polski i staram się go szanować.

Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl
Ursus C330M w bardzo dobrym stanie


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki Ursus
  • 15900.00 PLN
  • 22 sie 2017

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
4011 by Jontek Dzisiaj, 13:36
  •  

#242 Share izydor6280

izydor6280

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4041 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:15km na południe od Lublina

Napisany 03 wrzesień 2014 - 13:25

4011 by Jontek szerokosc cos kolo 42-43 cm

Polska B

 


#243 Share Jontek

Jontek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 112 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 wrzesień 2014 - 21:31

4011 by Jontek Dzięki, czyli wygląda, że w razie "w" wszystko podejdzie w 100%
Teraz jednak spróbuję przerobić zgromadzone w kącie odpady ceownika na adaptację oryginalnego wspornika, a zaoszczędzone grosiwo przeznaczyć na piaskowanie.
Mój Ursus jak wierny pies. Gdzie stanie tam sika, znaczy miejsce zaznacza.
"Albowiem nie samym 'bynajmniej' człowiek żyje, formalnie..." - Lubię język polski i staram się go szanować.

#244 Share Jontek

Jontek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 112 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 listopad 2014 - 19:24

4011 by Jontek Ponieważ dawno tu nie zaglądałem to nie edytuję poprzedniego posta tylko piszę nowego. Otóż od początku jak mam tego Ursusa to bardzo ciężko palił po kilkudniowym postoju. Potem odpalony i rozgrzany palił od pierwszego nawet po kilku godzinach i ostygnięciu. Miałem całe mnóstwo innej roboty to ostatnio stał ponad miesiąc. Dziś potrzebowałem go użyć i kręciłem rozrusznikiem niemal do rozładowania akumulatora, a ten nic. W końcu odpalił dopiero po tym jak stałem obok i jedną ręką naciskałem starter, a drugą ostro pompowałem paliwo tą ręczną pompką. Ale i wtedy ciężko wchodził na obroty przez dłuższą chwilę. Jak już się zebrał w sobie to chodził jak pszczółka. Gaszony palił po sekundzie pracy rozrusznika. Gdzieś na tym forum czytałem że to kwestia obrócenia pompy wtryskowej (teraz nie umiem tego znaleźć) Ktoś mi powie o ile i w którą stronę? Idzie zima, jeszcze założę świecę płomieniową, ale obawiam się że to może być mało.
Mój Ursus jak wierny pies. Gdzie stanie tam sika, znaczy miejsce zaznacza.
"Albowiem nie samym 'bynajmniej' człowiek żyje, formalnie..." - Lubię język polski i staram się go szanować.

#245 Share Tomasz78

Tomasz78

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2545 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 listopad 2014 - 21:24

4011 by Jontek

Pochylając pompe zmieniasz zaplon ,ale to według mnie nie przyczyna wina leży po stronie pompki tej którą pompujesz, nie trzyma ciśnienia jeśli jest na rolce ,bo tak miały 40tki to swoje już przepracowała i kwalifikuje się do wymiany ,jeśli jest na sworzniu to już była znieniana na c 360 .Kolejnym powodem może być nieszczelna głowica na zaworach kręci a nie pali to objaw typowy przy niskich temperaturach lub zimnym silniku .



#246 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 8991 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 12 listopad 2014 - 21:34

4011 by Jontek

Ustawienie kąta wtrysku. Tu nie ma nic do robienia na pałę. Robisz to raz na kilka lat książkowo i musi grać. Jeśli dalej nie pali szukaj innej przyczyny. Jeśli pomogło pompowanie możliwe że się zapowietrza. Trzeba to sprawdzić przed następnym takim odpaleniem.

http://instrukcja.pl...raw_1#photo_top

Strona 41.


KPK Kumurun Team

#247 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1860 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 12 listopad 2014 - 23:28

4011 by Jontek

Jak kręci i nie kopci to problem z dopływem paliwa a jak kręci i wali białym dymem to paliwo dostaje aż nie chce zaskoczyć to powodów może być kilka.



#248 Share Jontek

Jontek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 112 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 listopad 2014 - 16:12

4011 by Jontek Kopci. Czy białym? Raczej białym niż czarnym, choć powiedziałbym, że jasnoszarym. Problem pojawia się tylko po kilkudniowym lub dłuższym postoju. Przerwy kilku- czy kilkunastogodzinne nie robią problemu. Nawet jak już silnik zaczyna łapać to jeszcze trzeba podpompować kilka razy zanim wejdzie na obroty. Zapowietrzanie raczej nie - nawet jak wyjechałem paliwo do prawie zera a potem stanąłem pod górkę, tak że paliwo zjechało i odkryło wylew z baku to po dolaniu i ręcznym przepompowaniu (aż było słychać paliwo w przelewie) zagadał od razu.
Mój Ursus jak wierny pies. Gdzie stanie tam sika, znaczy miejsce zaznacza.
"Albowiem nie samym 'bynajmniej' człowiek żyje, formalnie..." - Lubię język polski i staram się go szanować.

#249 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 8991 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 13 listopad 2014 - 16:31

4011 by Jontek

No tak ale może się zapowietrzyć po właśnie dłuższym postoju. Jeśli gdzieś minimalnie ciągnie powietrze nie zaburzy to pracy silnika. Ale w czasie długiego postoju powietrze zgromadzi się w jednym punkcie i już może wpłynąc na odpalanie. Odpowietrz  go zanim zaczniesz odpalać. Zobaczysz czy wyleci powietrza. 

To że kopci po dłuższym kręceniu to też nic dziwnego.  Zalane są komory sprężania paliwem do tego zimny. 


KPK Kumurun Team

#250 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1860 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 13 listopad 2014 - 17:17

4011 by Jontek

Te Ursusy tak łatwo się nie zapowietrzają a już szczególnie na postoju, w nich paliwo nie cofnie sie do zbiornika, ewentualnie na ziemię ale to widać po układzie że jest mokry i kapie, zawsze można podłożyć folię i sie okaże czy coś z kapnęło. Zaczyna się ochładzać i moim zdaniem wychodzą na jaw oznaki wieloletniego użytkowania, a te silniki są dość trudne do odpalenia gdy zimno, szczególnie lekko zużyte.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
4011 by Jontek Dzisiaj, 13:36
  •  

#251 Share Jontek

Jontek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 112 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 listopad 2014 - 18:43

4011 by Jontek  

http://instrukcja.pl...raw_1#photo_top
Strona 41.

 
Tia, instrukcja mówi o momentoskopie. Czy dobrze rozumiem, że jest to po prostu przezroczysty wąż, czy też naczynie szklane w którym zobaczę, że paliwo zaczyna rosnąć?
A jeśli nie to jak to ma wyglądać i czy da się samemu coś takiego zrobić?
I faktycznie następne odpalanie rozpocznę od książkowego odpowietrzenia.

Edytowany przez Jontek, 13 listopad 2014 - 18:44.

Mój Ursus jak wierny pies. Gdzie stanie tam sika, znaczy miejsce zaznacza.
"Albowiem nie samym 'bynajmniej' człowiek żyje, formalnie..." - Lubię język polski i staram się go szanować.

#252 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 8991 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 13 listopad 2014 - 18:56

4011 by Jontek

Powinno się na pierwszą sekcję pompy nakręcić króciec z przeźroczystą rurką w której będzie widoczny początek wtrysku paliwa. Ja mam stary przewód ucięty pod kątem. Zaczyna tworzyć się kropla czy widać ruch wiszącej to znak że zaczyna sekcja tłoczyć. Tolerancja jest dość spora ciężko się w niej nie zmieścić nawet jeśli będziesz tylko obserwował ruch paliwa w samym króćcu pompy.

A jeśli chcesz to sam momentoskop możesz spokojnie zrobić samemu. Są nawet wymiary rurki podane.

https://www.google.p...60.html;399;800


Edytowany przez seweryn20, 13 listopad 2014 - 18:57.

KPK Kumurun Team

#253 Share Jontek

Jontek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 112 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 listopad 2015 - 16:50

4011 by Jontek

Ustawienie kąta wtrysku. Tu nie ma nic do robienia na pałę. Robisz to raz na kilka lat książkowo i musi grać. Jeśli dalej nie pali szukaj innej przyczyny. Jeśli pomogło pompowanie możliwe że się zapowietrza. Trzeba to sprawdzić przed następnym takim odpaleniem.

http://instrukcja.pl...raw_1#photo_top

Strona 41.

 

Było trochę innych problemów w zyciu, a i zimy nie było ostrej, to zaniedbałem prace przy ciągniku. Teraz wymieniłem filtry palwa (zwłaszcza wstępny,bo ciekł), pompkę ręczną bo ciekła jak głupia. Ogólnie duża poprawa, silnik "chce" zaskoczyć bardzo szybko, tylko jakby "brakowało" obrotów. Jak już zaskoczy to też na początku trzyma jakieś 800 - 1000 obrotów i dopiero po 5 - 10 sekundach wchodzi na wyższe.

 

A ustawienie nie jest takie ksiązkowe. Paliwo zaczyna się podnosić gdy cechy na kole przejdą jakieś pięć cm poniżej cechy na obudowie, i brakuje zakresu regulacji na pompie by to zniwelować. Możliwe, że silnik w ogóle zapala przy takim opóźnieniu?

i jak przywrócić możliwość regulacji? Rozrząd? Pompa? Od czego zacząć sprawdzanie, aby uniknąć zbędnych wydatków i straty czasu?


Mój Ursus jak wierny pies. Gdzie stanie tam sika, znaczy miejsce zaznacza.
"Albowiem nie samym 'bynajmniej' człowiek żyje, formalnie..." - Lubię język polski i staram się go szanować.

#254 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 8991 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 14 listopad 2015 - 17:37

4011 by Jontek

W sumie są dwie możliwości. Źle ustawiony rozrząd na zębatkach lub przestawione na sprzęgle łączącej pompę z rozrządem. Ogólnie przestawić się tego nie da ale spotkałem się z przypadkiem gdzie było skręcone na chama.  To fizycznie nieduża różnica temu silnik jako tako normalnie pracuje.

Zdarzały się też nowe tryba z źle nabitymi znakami.


Edytowany przez seweryn20, 14 listopad 2015 - 17:38.

KPK Kumurun Team

#255 Share Jontek

Jontek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 112 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 listopad 2015 - 18:39

4011 by Jontek

To co? Warto zdjąć pompę i obejrzeć? Czytałem o wyrobionym wpuście (ale to od strony rozrządu). Jakoś nie chcę rozjeżdrzać przodu w tym roku... Podobno jeszcze tulejka sprzęgłowa pompy moż być od innego ciągnika? Obecnie pompa jest maksymalnie na blok i efekty... Jutro zrobię filmik ja to odpalanie wygląda.


Mój Ursus jak wierny pies. Gdzie stanie tam sika, znaczy miejsce zaznacza.
"Albowiem nie samym 'bynajmniej' człowiek żyje, formalnie..." - Lubię język polski i staram się go szanować.

#256 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 8991 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 14 listopad 2015 - 18:45

4011 by Jontek

Odkręć tylko pompę i sprawdź sprzęgło. Możesz zeszlifować jeden ząb i przestawić na sprzęgle tak by pompa zmieściła się w regulacji.


KPK Kumurun Team

#257 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1860 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 14 listopad 2015 - 22:41

4011 by Jontek

Proponował bym sprawdzić czy znaki na kole są ok. a konkretnie sprawdzić czy oznaczenie GMP (0l1) pokrywa się fizycznie z GMP, tylko do tego by trzeba było wyjąć pierwszy wtrysk. Gdy znaki się pokryją to i wyprzedzenie będzie dobrze oznaczone, wtedy trzeba szukać przyczyny opóźnionego zapłonu gdzie indziej, przestawienie o ząbek na sprzęgiełku raczej mało realne bo to za dużo, miałem zdarzenie że wałek pośredni (sprężarki) uległ lekkiemu skręceniu i był podobny efekt.



#258 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 8991 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 15 listopad 2015 - 10:23

4011 by Jontek

Sorrki  teraz zauważyłem że chodzi o 5 cm a nie milimetrów.

Na sprzęgiełku jeśli przestawi się o jeden ząbek pompa przestaje się mieścić w regulacji i jest to dość sporo. Zakres przesuwa cie o około 25 stopni na kole zamachowym. Póki co sprawdził bym na początek pompę. Znaki na kole zamachowym to trudno powiedzieć nie widziałam i nie spotkałem się z przypadkiem by źle wypadały. Różnica jest pomiędzy kołem 4011 a 60-ki w nabiciu wyprzedzenia ale ta różnica nie wpływa na brak regulacji. Może warto to mimo wszystko sprawdzić.


KPK Kumurun Team

#259 Share Jontek

Jontek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 112 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 listopad 2015 - 12:01

4011 by Jontek

Właśnie wróciłem z warsztatu. Niestety stawiam na pompę. Nie wiem tylko czy wtryskową, czy zasilającą.

Objawy: pierwsze kilka - kilkanaście obrotów silnika pompa nie podaje paliwa. Potem przez chwilę lecą bardzo drobne bąbelki powietrza.

A z rurki przelewowej oleju od czasu do czasu leje ropa po stanięciu na pochyłości i zgaszeniu silnika.

PS silnik jest od C355.

 

Ciekawostka, że silnik zapala nawet na trzy cylindry i całkiem fajnie pracuje.

 

A z udoskonaleń - założyłem wycieraczkę szyby przedniej, bo ciężko się jeździło przy opadach śniegu czy deszczu.


Edytowany przez Jontek, 15 listopad 2015 - 12:03.

Mój Ursus jak wierny pies. Gdzie stanie tam sika, znaczy miejsce zaznacza.
"Albowiem nie samym 'bynajmniej' człowiek żyje, formalnie..." - Lubię język polski i staram się go szanować.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
4011 by Jontek Dzisiaj, 13:36
  •  

#260 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 8991 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 15 listopad 2015 - 12:05

4011 by Jontek

Na początek zasilająca. Ona może powodować jak zapowietrzanie tak przeciek paliwa do pompy wtryskowej.

Tyle że to nie ma wpływu na kat wtrysku.


KPK Kumurun Team

Podobne tematy