Skocz do zawartości

Zdjęcie

Wałek WOM ursus 1014


19 odpowiedzi na ten temat

#1 Share marcin7795

marcin7795

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 27 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 styczeń 2014 - 23:40

Wałek WOM ursus 1014 Witam. Mam taki problem z WOM w ursusie tzn. Wszystko się załącza jak należy tylko jak ma ciężko to się rozłącza i słychać zgrzytanie jak obroty dam małe obroty silnika to wałek się załącza do daje gazu i pracuje ale gdy ma ciężko to z powrotem to samo. Co się dzieje? Jaka jest przyczyna?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Wałek WOM ursus 1014 Dzisiaj, 02:33
  •  

#2 Share michal1014

michal1014

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 244 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 styczeń 2014 - 00:04

Wałek WOM ursus 1014 Jeśli po włączeniu wałka na obciążeniu tzn. np. jak byś chciał włączyć prasę rozrzutnik itd. usłyszysz takie świszczenie gwizdanie a wałek się nie kręci to znaczy że są do wymiany tarczki od załanczania wom. Ale u Ciebie to wszystko zgrzyta to niewiem co może być może się coś urwało?

#3 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 11 styczeń 2014 - 02:24

Wałek WOM ursus 1014 Najpierw sprawdź ciśnienie mikropompy.Wzmacniacz/przedni napęd chodzi Ci dobrze?
Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

#4 Share cucek

cucek

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 48 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 styczeń 2014 - 07:14

Wałek WOM ursus 1014 u mnie, gdy jest zimny olej też nie chce wom pracować pod obciążeniem. Podobnie jest z przednim napędem(tarczki od przedniego napędu wymieniałem rok temu)...ale gdy olej się rozgrzeje to i wom i p. napęd działa bez problemu....i czego to wina? :(

#5 Share marcin7795

marcin7795

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 27 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 styczeń 2014 - 09:02

Wałek WOM ursus 1014 Tarczki były sprawdzane są ok a czy mikropompka to też raczej nie bo napęd działa.

#6 Share wpsowa692

wpsowa692

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 137 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krośniewice

Napisany 11 styczeń 2014 - 12:14

Wałek WOM ursus 1014 Jak Ci zacznie zgrzytać wyleź z kabiny ,i pod kabiną z prawej strony tam gdzie jest pompa wspomagania zajrzyj sobie czy ten wodzik od przełączania 540/1000 Ci się nie porusza oczywiście nie zdejmuj gazu żeby nie przestało terkotać .
Czasem wszystko z hydrauliką jest okej a wyrabia się przesuwka z współpracującym z nią kołem zębatym .

#7 Share fezoi

fezoi

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 731 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warmińsko-mazurskie
  • Zainteresowania:motoryzacja ,rolnictwo,

Napisany 11 styczeń 2014 - 12:25

Wałek WOM ursus 1014 Mogą być zużyte zęby na tym trójkącie przykręconym do koła zamachowego tym, który przekazuje napęd na WOM .

#8 Share marcin7795

marcin7795

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 27 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 styczeń 2014 - 13:31

Wałek WOM ursus 1014 Tam pryz deklu jest wszystko dobrze.

#9 Share wpsowa692

wpsowa692

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 137 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krośniewice

Napisany 11 styczeń 2014 - 22:53

Wałek WOM ursus 1014 Jeszcze raz powtórzę w skrzyni pośredniej pod wspomagającą pompką tłoczkową jest wodzik od przełączania 540/1000 obrotów jest on dociskany sprężyną od strony skrzyni i dopóki się para przesuwka -koło zębate nie zużyje jest wsio okej ale jak ząbki na piaście koła wyrabia to pod obciążeniem wyskakuje .
Dlaatego napisałem jak zacznie chrobotać to zostaw niech chrobocze wyleź z budy i przez okno pompy wspomagania zaświeć sobie do środka byle z daleka żeby cię zamach nie pokiereszował i tam na dole zobaczysz czy ten wodzik się rusza jeśli tak to musisz rozjechać traktor na skrzyni pośredniej i wymienić koło zebate 540 plus przesuwka plus dolny wałek skrzyni pośredniej co na nim są te koła przesuwki etc.
Możesz też na przełączyć WOM 1000 obrotów i wtedy zobacz wtedy napęd na WOM masz przekazywany przez drugą steronę tej przesuwki i przez inne koło .
W 1014 będziesz miał gorzej zajrzeć bo masz dodatkowy zbiornik paliwa pod kabiną ale wytłumaczyłem o co kaman.
Może być też tak jak pisze fezoi ale wtedy nie będzie też napedu na pompę wspomagania , głowną hydrauliczną i mikropompkę , więc jak zauważysz że razem z chroboczącym wałkiem ginie Ci wspomaganie to masz odpowiedź trójkąt na sprzęgle .

Edytowany przez wpsowa692, 11 styczeń 2014 - 23:08.


#10 Share marcin7795

marcin7795

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 27 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 styczeń 2014 - 23:27

Wałek WOM ursus 1014 dzięki ;)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Wałek WOM ursus 1014 Dzisiaj, 02:33
  •  

#11 Share ursus1991

ursus1991

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 842 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubuskie
  • Zainteresowania:Rolnictwo, komputery, muzyka, motoryzacja

Napisany 27 luty 2014 - 19:41

Wałek WOM ursus 1014 Witam. wyciągnąłem z tyłu w mojej 80 całe sprzęgło wom, ponieważ trochę ciekł mi olej i chciałem wymienić te oringi na pokrywie. Nie mam teraz pewności czy wcześniej te oringi były założone w odpowiednie rowki. Stare miałem założone tak zaczynając od strony sprzęgła: 1 oring był w pierwszym rowku, potem był jeden rowek wolny ( w nim są otworki którymi idzie olej do załączania wom), 2 był w trzecim rowku, a 3 był w czwartym, ale w czwartym są tak, że otworki do hamulca wom, i to mnie nie pokoi czy tak powinno być. Rozbierałem to juz latem żeby wymienić uszczelki manżetowe i od wtedy zaczęło mi ciec, potem jeszcze raz żeby to uszczelnić, lecz za bardzo to nie pomogło. za każdym razem jak wyciągam to sprzęgło to ostatni oring jest cały rozcięty. Czy w odpowiednie rowki zakładam te oringi?
Tutaj dokładnie widać wszystkie te rowki:
http://www.sklepy24....9-153-610-/1478

#12 Share Stefano1

Stefano1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 360 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 luty 2014 - 20:02

Wałek WOM ursus 1014 http://www.agrofoto....az-oringow-wom/

Drugi post ;)

#13 Share ursus1991

ursus1991

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 842 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubuskie
  • Zainteresowania:Rolnictwo, komputery, muzyka, motoryzacja

Napisany 27 luty 2014 - 20:19

Wałek WOM ursus 1014 Dzięki. właśnie o to mi chodziło. Koś wcześniej źle załozył, a w katalogu nie jest to ani pokazane, ani opisane.

#14 Share Marco007

Marco007

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 45 postów

Napisany 03 marzec 2014 - 11:49

Wałek WOM ursus 1014 Witam podłączę się do tematu bo mam pytanie odnośnie WOM-u w Ursusie 1014. Mierzyłem ciśnienie jakie dochodzi dwoma rukrami do wałka. Jedna jest od sprzęgłą druga od hamulca. I na rurce od sprzęgła ciśnienie wynosiło 5 bar a od hamulca 9. A gdy zaślepię rurki to na obydwu mam 11 bar. Gdy zamienię rurki czyli tą od sprzęgła dam na hamulec to jest tam 9 bar a na drugiej 5. Nie wiem, czym to może być spowodowane?

#15 Share Stefano1

Stefano1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 360 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 marzec 2014 - 20:28

Wałek WOM ursus 1014 O ile dobrze Ciebie rozumiem, to problem tkwi w nieszczelnościach na sprzęgle. Po zaślepieniu jest ok, czyli - 11 bar ;) Gdy olej idzie na sprzęgło, to ciśnienie spada o 6 bar (uszkodzone uszczelki), a gdy pójdzie na hamulec spada o 2 bary (wyrobiona obudowa i tłoczki).

Edytowany przez Stefano1, 03 marzec 2014 - 20:34.


#16 Share Marco007

Marco007

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 45 postów

Napisany 03 marzec 2014 - 20:59

Wałek WOM ursus 1014 No tak by się wydawało ale gdy zamienisz rurki to wtedy na hamulcu spada o 6 bar a na sprzęgle o 2 bary.

#17 Share Stefano1

Stefano1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 360 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 marzec 2014 - 21:30

Wałek WOM ursus 1014 O kurcze... to mi teraz mózg się zagotował :) Może ma to jakiś związek z przepustowością rozdzielacza (na sprzęgło jest podawane zdecydowanie więcej oleju niż na hamulec- sądząc po kształcie suwaka od WOM w rozdzielaczu). Ale tak czy inaczej, skoro po zaślepieniu rurek układ trzyma ciśnienie, to wina musi być po stronie sprzęgła. (lub o-ringów w rowkach na obudowie sprzęgła- bo o tym w poprzednim poście zapomniałem :) )

#18 Share Marco007

Marco007

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 45 postów

Napisany 05 marzec 2014 - 15:31

Wałek WOM ursus 1014 No sam nie wiem. Oringi na obudowie sprzęgła i uszczelniacze zostały wymienione lecz dalej jest taka sama sytuacja. Ogólnie wałek działa (może trochę z opóźnieniem się załącza) ale wydawało by się że ciśnienie powinno być w granicach 10 bar.

#19 Share Stefano1

Stefano1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 360 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 marzec 2014 - 23:41

Wałek WOM ursus 1014 Powiedz mi, w którym miejscu wpinałeś manometr w układ?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Wałek WOM ursus 1014 Dzisiaj, 02:33
  •  

#20 Share Marco007

Marco007

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 45 postów

Napisany 06 marzec 2014 - 07:36

Wałek WOM ursus 1014 Manometr wpinałem do dwóch rurek z tyłu ciągnika. Jedna odpowiedzialna za sprzęgło wałka a druga za hamulec.

Podobne tematy walek ursus 1014