jaco512

[Ursus C-360] Udoskonalenia.

Polecane posty

jackob1997    249
2 minuty temu, PaweMariuszMokrzycki napisał:

ale to zadna modyfikacja skoro te deski byly montowane orginalnie a kontrolka pozycyjnych czy mijania to zbytek bo w 12stce mam kontrolki mijania i drogowych swieca nawet jesli odłaczy sie lampy czy zarowka spali i tak naprawde zbedny odbiornik

Wg mnie przydatny odbiornik bo widać odrazu jakie światła się palą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    28743

Paweł Mariusz co ty tak żeś na niego wsiadł, co by nie zrobił to tobie źle, daj młodemu spokój, ma chęci i zapał, niech się uczy. A to że coś tam tobie nie potrzebne nie oznacza że jemu się nie przyda. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przeciez ta kontrolka nie wykaze ci ani problemu w lampach ani z bezpiecznikami swieci bo swieci a lampy echo zadnej reakcji jak twoj stop czy kierunki jedziesz bez swiatel mimo ze cos ci na pulpicie swieci

 

a po 2 po co bez przerwy cytujesz skoro wystarczy @nick albo bezosobowo i kady wie o co kaman

 

kolego @bratrolnika nie siadłem na nikogo poprostu tlumacze ze jak tylko naprawia sie własne zaniedbanie i przywracanie do stanu org to zadna modyfikacja

Edytowano przez PaweMariuszMokrzycki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jackob1997    249

@bratrolnika  nikt na mnie nie wsiadł a to że zwrócił uwagę na kilka spraw to ma akurat rację ,z tymi chęciami i zapałem to racja ale z tą nauką to niekoniecznie bo czego ja mam się niby uczyć. ja w elektryce w ursusie sam wszystko naprawiam co się sypie,światła z tyłu wszystkie naprawiłem bo zadne nie świeciło,bo przewody były ponadrywane a teraz prawie wszystko działa z tyłu,to samo z reflektorami z przodu też część kabli była pourywana co również naprawiłem i działają i jeszcze przewód ten od rozrusznika do altka (tu mój błąd bo pomyliłem się co do jego przekroju,ma on 6mm2)lutowałem bo odpadł i się trzyma bez zarzutu już 3 lata.Jeszcze ze spraw elektrycznych to wymieniałem rozrusznik gdyż oryginalny R11a wyzionoł ducha oraz wymieniałem akumulatory i to tyle jeśli chodzi o sprawy typowo związane z elektryką w ciągniku. Inne czynności związane z ciągnikiem tj.czyszczenie odstojnika paliwa,wymiana filtra oleju,czyszczenie filtru magnetycznego podnośnika, filtru powietrza,wymiana oleju w filtrze powietrza czy w skrzyni i silniku również nie sprawią mi żadnego problemu.Myślę że temat wyczerpałem ;)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jackob1997    249

@PaweMariuszMokrzycki Zgodziłbym się z tobą w stu procentach gdyby nie ten fragment ''przywracanie do stanu org''.Niezgodzę się jednak z tobą w zupełności gdyż ja nie mam zamiaru przywracać ursusa do stanu oryginalnego,gdyż wtedy zakładanie tej deski od 3p nie miałoby najmniejszego sensu gdyż w ursusie c4011 jest inna deska niż ta w c360 i c360 3p.Musiałbym również zmienić maskę na tą od c4011 oraz silnik (z tym niema problemu akurat bo stoi w stodole  silnik s4001).Ja przerabiam go wg własnego upodobania że tak się wyrażę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446
2 godziny temu, DTaras napisał:

Kupa śmiechu... Światło pozycyjne powinno być w dwóch obwodach na ukos chyba, że pojazd lub zestaw ma powyżej 12 m to mieć postojowe. Ciągnika to jednak nie dotyczy. Przede wszystkim nie robiłbym puszki tylko poprowadził wszystkie przewody jedną stroną do lampy a następnie odpowiednie do drugiej i wszystkie odgałęził do złącza. Wszystko można zrobić na mocniejszym supersealu. Odgałęzienia zgrzałbym lub zlutował na blaszkę i zabezpieczył koszulką termokurczliwą. Każde odgałęzienie odsunięte o kilka cm od siebie aby nie pogrubiać przewodu a całość w plecionkę lub miękki samochodowy peszel. Szczelne i trwałe. Przekaźniki z bezpiecznikami od reflektorów z przodu i zasilone z przewodu 6 mm kw. po bezpieczniku 30A z aku. Sterowanie oryginał albo nowy 0,75 mm kw. Przekaźniki w wersji IP67 (ja najczęściej biorę z odzysku). Bezpiecznik przy przekaźniki na każdą lampę... Przełącznik do kierunków bierze się z kaprurkiem z TME albo Allegro albo montuje przełącznik zespolony od renault 19.

Następny "Super mechanik" jak byś miał bo czynienia z C-360 to byś wiedział że rozłączanie przewodów od tylnych lampa ma się odbywać szybko i sprawnie.

Odkręcanie błotników przy tym ciągniku to rzecz powszednia.

Cytat

kupię kontrolki i wskaźnik temperatury to będę kończył zabawę z tą deską

Życzę prawidłowych wskazań, żeby dojść do tego żeby nowe zegary prawidłowo wskazywały temperaturę musiałem przerobić czujnik i nie byłem jednostkowy przypadek.

Edytowano przez asharot
  • Like 1

Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543

Panowie zamiast się wymądrzać i pajacować to wrzucać zdjęcia swoich instalacji i ciągników bo jestem przekonany że macie takie samo gów** u siebie.  Nic dziwnego że w zachodnich ciągnikach instalacja ma 30 lat, przewody pękają ze starości ale działa a wy się cieszycie bo instalacja działa 2 czy 3 rok xD To tylko utwierdza mnie w fakcie że w Polsce rolnik sr* na swój ciągnik który daje mu jeść, złączy coś na kostki elektryczne za 1zł w której przewody gniją od wody i oleju i jest super. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446
19 minut temu, bears napisał:

Panowie zamiast się wymądrzać i pajacować to wrzucać zdjęcia swoich instalacji i ciągników bo jestem przekonany że macie takie samo gów** u siebie.  Nic dziwnego że w zachodnich ciągnikach instalacja ma 30 lat, przewody pękają ze starości ale działa a wy się cieszycie bo instalacja działa 2 czy 3 rok xD To tylko utwierdza mnie w fakcie że w Polsce rolnik sr* na swój ciągnik który daje mu jeść, złączy coś na kostki elektryczne za 1zł w której przewody gniją od wody i oleju i jest super. 

Co ja wcześniej wstawiłem, he?O.o

Jednym z głównych problemów w tych instalacjach jest stacyjka, nie wytrzymuje obciążenia zacisku "15".

Z samym ciągnikiem jaka tako sobie radzi ale już z przyczepą jest masakra przy tylu świałach STOP i kierunkowskazach.

Następny to przełącznik kierunkowskazów. Ja sobie poradziłem przez zamontowanie przekaźników od zacisku nr "15" i przełącznika świateł kierunku jazdy.

Taki montaż to już "wyższa technika"

Nawet z dodatkowym wyposażeniem 4xH4 nie ma potrzeby szaleństwa z przekrojem przewodów. Wszystko  należy robić z ogólnymi zasadami tworzenia instalacji elektrycznych i mieć trochę pojęcia w głowie.

IMG0720JP_qxaxqwe.jpg IMG0723JP_qxaxqww.jpg

 

 

Edytowano przez asharot

Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jackob1997    249

@asharot Takie pytanko,a co ma zacisk 15 stacyjki do obciążenia,u mnie stacyjka jest od nowości i działa bez zarzutów.Przy większej ilości świateł STOP i kierunków to się zgodzę że stacyjka dostaje trochę w d**ę ale nie z zaciskiem od kontrolki ładowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543
11 minut temu, jackob1997 napisał:

@bears  A skąd wiesz że gniją, ja słyszałem o śniedzeniu przewodów od wody lub oleju  a nie o gniciu.

Somsiad mi tak powiedział, podobny to super elektryk.

2 minuty temu, jackob1997 napisał:

@asharot Takie pytanko,a co ma zacisk 15 stacyjki do obciążenia,u mnie stacyjka jest od nowości i działa bez zarzutów.Przy większej ilości świateł STOP i kierunków to się zgodzę że stacyjka dostaje trochę w d**ę ale nie z zaciskiem od kontrolki ładowania.

Zasila wszystko czym steruje stacyjka wraz z innym stykiem?

Edytowano przez bears

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jackob1997    249

@bears  a zacisk 15 od stacyjki nie idzie bezpośrednio do kontrolki ładowania przypadkiem 

 

Edytowano przez jackob1997

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029
32 minuty temu, bears napisał:

Panowie zamiast się wymądrzać i pajacować to wrzucać zdjęcia swoich instalacji i ciągników bo jestem przekonany że macie takie samo gów** u siebie. 

hehe ciekawe jak Twój sprzęt wygląda?

mój obejrzysz w galerii ,dziś wrzucone 

zacisk 15 idzie od rozrusznika ,w jednej wiązce z tym od kontrolki ładowania ,ale to oddzielne przewody

Edytowano przez Tomasz78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446
14 minut temu, bears napisał:

Somsiad mi tak powiedział, podobny to super elektryk.

Zasila wszystko czym steruje stacyjka wraz z innym stykiem?

Chociaż jeden który ma pojęcie o tym co się tutaj pisze B|

Reszta niech się uczy od najlepszych ^_^

IMG9071JP_qxaxqqp.jpg IMG9087JP_qxaxqqh.jpg IMG9494JP_qxaxqqr.jpg

Edytowano przez asharot

Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543
6 minut temu, Tomasz78 napisał:

hehe ciekawe jak Twój sprzęt wygląda?

Nie wygląda i dlatego nie udaje znafcy na forum mając jednocześnie padake na podwórku udając mądrzejszego niż jestem :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514
12 minut temu, bears napisał:

Panowie zamiast się wymądrzać i pajacować to wrzucać zdjęcia swoich instalacji i ciągników bo jestem przekonany że macie takie samo gów** u siebie.  Nic dziwnego że w zachodnich ciągnikach instalacja ma 30 lat, przewody pękają ze starości ale działa a wy się cieszycie bo instalacja działa 2 czy 3 rok xD To tylko utwierdza mnie w fakcie że w Polsce rolnik sr* na swój ciągnik który daje mu jeść, złączy coś na kostki elektryczne za 1zł w której przewody gniją od wody i oleju i jest super. 

Twoja wypowiedź jest niesprawiedliwa,10 lat temu wchodzę do sklepu,prosze o instalację,dostaję,biorę,płacę,jako młody laik nie myślałem czy jest gruba czy cienka,do dziś nie wiem jak grubą mam.Po tylu latach jest cała,nie poszarpana,na swoim miejscu.Chyba z trzy razy przyszło mi odkręcać tablicę,gdy przychodził czas na kolejną stacyjkę.Uważam że instalacja drugie 10 lat powinna wytrzymać,chyba że zacznę dawać ciągnik dla pseudo elektryków, na szczęście sam znam się na tym,i nie raz naprawiałem i widziałem jak ludzie potrafią zrobić tornado pod zegarami 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jackob1997    249
10 minut temu, Tomasz78 napisał:

zacisk 15 idzie od rozrusznika ,w jednej wiązce z tym od kontrolki ładowania ,ale to oddzielne przewody

Pomyliłeś zaciski,,to zacisk 30 idzie do rozrusznika,jest on w jednej wiązce z tym przewodem który idzie od kontrolki ładowania do altka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    1947
Szybko rozłączane są superseale właśnie ale zamiast zapytać wolałeś epatować sarkazmem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
withanight    1108

Nie wiem o co ta gownoburza tutaj....

 

Dlaczego demontaż błotników w 60, na porządku dziennym?

 

Dla mnie największym niewypałem w ciągnikach, które posiadam są gniazda bezpieczników. A po rozciągnięciu mas przewodem tylko klosze wymieniam a wszystko jeszcze w oryginale.


Take me Away !...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446
3 minuty temu, withanight napisał:

Nie wiem o co ta gownoburza tutaj....

 

Dlaczego demontaż błotników w 60, na porządku dziennym?

 

Dla mnie największym niewypałem w ciągnikach, które posiadam są gniazda bezpieczników. A po rozciągnięciu mas przewodem tylko klosze wymieniam a wszystko jeszcze w oryginale.

a to hamulca nima, a to cylinderek przecieka, a to simering na pół osi przecieka, a to ręczny nie trzyma, a to łożysko w zwolnicy chrupie, a to blokada wysiadła,  a to zwolnica się rozkręciła itp itd...


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

ja jakoś kłopotów z tym nie mam ,a zanim pojawił sie rusek to to byl główny ciagnik w gospodarstwie więc nie kumam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
withanight    1108
5 minut temu, asharot napisał:

a to hamulca nima, a to cylinderek przecieka, a to simering na pół osi przecieka, a to ręczny nie trzyma, a to łożysko w zwolnicy chrupie, a to blokada wysiadła,  a to zwolnica się rozkręciła itp itd...

jakie to szczęście , że ojciec cudowny egzemplarz trafił exportowy :D od 88 nie była ściągana ani kabina ani blotniki. Wiązki jeszcze Ori.


Take me Away !...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Bubul
      Witam szukam jakiegoś ciągnika który będzie głównym ciagnikiem na gospodarstwie, ma zastąpić wydłużona 60-tke jednak najbardziej interesują mnie gabaryty i zwrotnosc traktora. Nie musi posiadać napędu ale chciałbym podłączyć tura. Cenowo w granicach do 35tys.
      Nad zetorami myślałem ale chce rozważyć inne propozycje. Kolega namawia mnie na Renault 651 4s lecz nigdy nie miałem styczności z tym ciagnikiem nawet na obrazku... 
       
    • Przez farmer78lbl
      witam szukam tylny most z dokumentami na c 360 c355 4011 z wojewodztwa lubelskiego w rozsadnej cenie
       
    • Przez Jontek
      Pilnie kupię do TURa do c 4011, C360 łyżkę, wysięgnik, hydraulikę. Mocowanie mam własne. Do 100 km od 63 - 500.
      Cena jak najniższa.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj