Skocz do zawartości

Zdjęcie

Filtr cząstek stałych.


87 odpowiedzi na ten temat

#61 Share maniek33

maniek33

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 584 postów

Napisany 05 styczeń 2014 - 18:07

Filtr cząstek stałych.

Może ciągniki na wodór, może napęd elektryczny a może atomowy a może wrócimy do konia (lepiej nie bo koń także produkuje CO2, metan o tlenkach azotu nie wspomnę - chyba, że "zieloni zastosują system oczyszczania powietrza zużytego przez konia).


Mówisz i masz..

http://gazeo.pl/na-b...adomosc,94.html

Pewnie niedługo urzędasy z Brukseli będą kazali to zakładać - jak nie, to zapomnij rolniku o dopłatach

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Filtr cząstek stałych. Dzisiaj, 04:41
  •  

#62 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 05 styczeń 2014 - 18:18

Filtr cząstek stałych. Oszczędności w spalaniu to też efekt nakładania coraz ostrzejszych norm czystości spalin. Konstruktorzy sa zmuszani aby robić silniki jak najmniej trujące sirodowisko a przy tym jak najmocniejsze, rośnie więc sprawność silników.
Co do samej ekologi z jednej strony coraz bardziej wszystko sie komplikuje z drugiej środowisko jest czystsze. Własciciele róznych zakładów przemysłowych też nie chcieli by spełniac zadnej normy w zakresie ochrony środowiska Więcej by zarobili.
Przyjemnie jest jechać za starym gratem i wdychac kłeby śmierdzącego dymu siedząc w swojm aucie? To jest jak z czystością saplin i normami. Tylko w przypadku grata bardziej widać i czuc róznice.
Osobiście dla mnie cięzko jednoznacznie stwierdzić co lepsze. Ale uważam, że kogoś kogo stac na ciągnik za 200 tys i więcej będzie też stać na jego obsługe i eksploatacje. Filtr dpf w jd się oczywiście nie zapcha ponieważ jak wyżej było pisane w przypadku zbyt niskiej temperatury jego pracy będzie podawane dodatkowe paliwo do jego wypalenia.

#63 Share WhiteHawkPL

WhiteHawkPL

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 7 postów

Napisany 24 styczeń 2014 - 23:04

Filtr cząstek stałych. Hooyah! Czy to JD, czy Fendt, czy NH i inne, gdyby nie normy emisji spalin "narzucone" prze UE, wszyscy producenci stosowaliby silniki o dużych pojemnościach, z pojedynczą turbosprężarką i bogatą mieszanką, ku uciesze wszystkich z Nas. Ciągnik spaliłby swoje, ale z werwą! Jeden producent wybiera AdBlue, inny DPF i EGR. Osobiście uważam, że trudniej jest doposażyć silnik w technologię DPF z EGR, szczególnie EGR, bo recyrkulacja spalin wpływa na cały silnik i wymianę ładunku (powietrza, paliwa i spalin), temperatury, przepływy, itp.. Przewagą tej technologii jest użycie tylko jednego paliwa (ON), ale konstrukcja samego silnika się komplikuje. Wątpliwości, więc można poddać awaryjność. AdBlue to także trudny temat, bo jego przechowanie, czy to poza maszyną, czy w zbiorniku maszyny jest problematyczne. Nie może być za zimno, ani za ciepło. Sama konstrukcja systemu SCR jest prosta, ale magazynowanie staje się wymagające.

Producenci są, jakby "postawieni pod ścianą" i muszą przestrzegać norm emisji spalin. Nie wydaje mi się, żeby robili to dla sportu, czy z nudów ... Za rok, czy dwa i jedni i drudzy będą mileli i AdBlue i DPF z EGR. Wszystko zależy od mocy silnika. Od mocy zależy, czy norma emisji obejmuje dany silnik, czy nie, a sama konstrukcja silnika pozwala wykorzystać tylko SCR, tylko DPF z EGR lub dwa systemy jednocześnie.

Moim marzeniem jest zakup Forda Mustanga w wersji Shelby GT500, V8 5.7 litra. W 2030, kiedy wszyscy będziemy użytkować auta i maszyny z napędem elektrycznym, pozwolę sobie zakłócić niedzielny, cichy poranek, rykiem amerykańskiej V ósemki ... :P

Pozdrawiam. WHPL.

Edytowany przez WhiteHawkPL, 24 styczeń 2014 - 23:05.


#64 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 25 styczeń 2014 - 12:56

Filtr cząstek stałych. Ja tam nie zachwycał bym się silnikiem z bogatą mieszanką. Wolał bym możliwie najuboższą potrzebną dla uzyskania danej mocy. Co do przechowywania d blue może i jest z tym trochę roblemów. Ale myślę, że nie jest to nie wiadomo co. Kierowcy tirów nie zabierają na zimną noc zbiornika z ad blue do kabiny ani go pierzyną nie owijają czy ogniska pod spodem nie palą. Widziałem na agromachinie test 2 Nh z scr i bez jakichś pare lat temu. Ciągniki wstawiono do chłodni z -30 czy tam -20 nie pamiętam. Odpaliły oba bez problemu.

#65 Share vince

vince

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 21 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 luty 2014 - 15:05

Filtr cząstek stałych. Panowie skomentujcie proszę.
Diler od korbanka jedzie strasznie po john deerach i filtrze cząstek stałych że to porazka, pokazuje filmiki z nowymi johnami z filtrem cz. które wyglądają jak by się paliły pod maską, chmura dymu!!
Diler od john deera moze nie krytykuje tak bardzo adblue jak konkurencja ich, ale mowi że ich filtr cząstek jest znacznie lepszym rozwiązaniem, a adblue jest awaryjny i ma juz starszą technologię, argumentuje jeszcze tym ze nowe masseye od czerwca będą miały poza adblue zamontowany jeszcze dodatkowo filtr cząstek stałych.
I bądź tu mądry który rozwiązanie jest lepsze..

#66 Share qazi

qazi

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4544 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 14 luty 2014 - 17:19

Filtr cząstek stałych. nie jedzie po ad blu bo juz też je wprowadzają w większych modelach, także niebawem raczej wszystkie marki będą miały adblue a niektóre jeszcze filtr

#67 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 14 luty 2014 - 18:06

Filtr cząstek stałych. Mf nie będzie miał żadnych nowych filtrów ponieważ modele obecnie oferowane spełniają obecne normy czystosci spalin. Nie wiem aby w najbliższej przyszłości wchodziły nowe normy, które wymagał by zamontowania dodatkowych filtrów. Nawet małe mfy bez ad blue i scr nie mają filtra cząstek stałych tylko katalizator doc.

#68 Share qazi

qazi

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4544 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 14 luty 2014 - 18:32

Filtr cząstek stałych. od tego roku wchodzą nowe normy spalin tzw tier4b, i jak np cnh spełania te normy tylko na scr tak jd będzie mial dpf + scr

#69 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 15 luty 2014 - 17:11

Filtr cząstek stałych. Podobnie jak mf który jak miał scr tak ma go dalej. W największym modelu 87xx, który napewno ta norme spełnia do scr dodlali tylko egr. Układ scr mf a wyposazony jest w katalizator doc, który nie ma nic wspólnego z dpf. Nawet w małych modelach mf nie wprowadza dpf. Jedynie doc i egr. Jd jak się okazuje będzie miał wszystko pod jednym dachem. Widac lubią komplikować życie i sobie i użytkownikom.

#70 Share karol0604

karol0604

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 124 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Czyżów
  • Zainteresowania:rolnictwo, myślistwo

Napisany 17 marzec 2014 - 09:38

Filtr cząstek stałych. Witam, może jakieś opinie użytkowników claas z filtrem cząstek stałych? Wiem że w ofercie ciągniki te pojawiły się dopiero jakiś rok temu ... ale może już są pierwsze spostrzeżenia i wyrobione opinie na ten temat.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Filtr cząstek stałych. Dzisiaj, 04:41
  •  

#71 Share Ziomal20084

Ziomal20084

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 219 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Werchliś

Napisany 15 maj 2014 - 19:42

Filtr cząstek stałych. OD 2015 JD bedzie mialo adblu w ciagnikach o mocy bodajrze powyzej 130kw ;)

#72 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 15 maj 2014 - 20:11

Filtr cząstek stałych. Skończy się hasło jedno paliwo. Pod maską jd będzie jeszcze więcej ustrojstwa. Inni robią to prościej przy pomocy samego ad blue. Dpf nie potrzebują. Jak choćby mf w silnikach sisu.

#73 Share qazi

qazi

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4544 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 15 maj 2014 - 20:25

Filtr cząstek stałych. będzie hasło " nie tylko ON" a u konkurencji już jest hasło "scr-only"

#74 Share LukaszC5

LukaszC5

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 275 postów

Napisany 18 lipiec 2014 - 13:04

Filtr cząstek stałych. Nie wiem czy ma to coś wspólnego z DPF w ciągnikach rolniczych ale w tym filmie dobrze jest pokazane działanie (Od strony użytkownika) filtru DPF w ciągniku siodłowym który też ma duży silnik jak ciągniki rolnicze.



Kolejne samochody firma kupiła z AdBlue.

#75 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 18 lipiec 2014 - 20:10

Filtr cząstek stałych. Ad blue to mniejsze spalanie z uwagi na uboższą mieszankę jaką może spalać silnik. Dodatkowo nie ma procedury wypalania jaką trzeba przeprowadzać nawet na postoju. Jak widzimy nawet nie wielkie obroty bo nie całe 1200 powodują podwojenie spalania. A to dlatego, że oddaje się więcej paliwa w celu wypalenia filtra. Paliwo dodawane jest bezpośrednio do filtra dpf lub przez wtryskiwacze silnika w suwie wydechu.

#76 Share GoRAL1

GoRAL1

    mlody rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 2478 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 lipiec 2014 - 19:52

Filtr cząstek stałych. Problem robi sie gdy użytkujemy silnik na krótkich dystansach
dzieje się tak że przybywa poziom oleju w silniku

#77 Share LukaszC5

LukaszC5

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 275 postów

Napisany 08 styczeń 2015 - 17:02

Filtr cząstek stałych.

Jest na AF ktoś kto ma już z rok czasu albo dłużej ciągnik z filtrem cząstek DPF?

Jestem ciekawy jak często trzeba go wypalać i czy utrudnai to jakoś prace.



#78 Share R1D2

R1D2

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 35 postów

Napisany 08 styczeń 2015 - 17:36

Filtr cząstek stałych. Zazwyczaj co 25 godzin sie wypala... Nie wiem kto wymyśla różne herezje na temat dpf w jd... Wystarczy dokładnie przeczytać na stronie albo w instrukcji obsługi, że wypalanie jest bezobsługowe w normalnej pracy, w utrudnionych warunkach silnik sam steruje dawkami paliwa i informuje o tym kontrolka filtra a w przypadku bezmyślnego gaszenia ciągnika( zamiast dać mu skończyć procedurę) i aż filtr sie zawali cały (zapewne po kilkunastu takich razach) można samemu włączyć procedurę wypalania na postoju... (Na pewno w r-kach). Wiec wszelkie wymysły które słyszałem, że jak kupi się nowego jelenia to ciagle serwis będzie przyjeżdżał co chwile na wypalanie filtra i kasował tysiące są chyba po części nakręcane przez konkurencję... Są juz 6r które przelatały ponad 3-4tyś na usługach i jakoś dają radę...

#79 Share zyz1o

zyz1o

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 339 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 styczeń 2015 - 18:58

Filtr cząstek stałych.

ja mam od juz ponad dwoch lat 6150r prawie 2 tysie motogin i zadnych problemow z dpf nie ma i pewnie nie bedzie  wiec kolega wyzej wszystko pieknie objasnil :)



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Filtr cząstek stałych. Dzisiaj, 04:41
  •  

#80 Share Maciek1337

Maciek1337

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 41 postów

Napisany 24 luty 2015 - 21:39

Filtr cząstek stałych.

Co sadzicie o nowych jd z filtrem czastek i adblue? Zastanawiam sie nad zakupem,ale opinie na temat filtra sa raczej kiepskie.. I drugie pytanie,co jesli np zjezdzam do domu,i zapali mi sie kontrolka od wypalania filtra? Ciagnik musi chodzic przez ten czas? Czy mozna go zgasic,i dokonczyc wypalanie nastepnego dnia? Dziekuje za odpowiedzi :)




Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy filtr czastek stalych