Skocz do zawartości

Zdjęcie

Filtr cząstek stałych.


87 odpowiedzi na ten temat

#41 Share piotr1980

piotr1980

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 83 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Oława

Napisany 30 grudzień 2013 - 11:48

Filtr cząstek stałych. No rzeczywiście mój błąd rozpędziłem się :) SCR i SRC . Co do dodatkowego wtryskiwacza ja podawałem że istnieje w niektórych pojazdach podkreślę jeszcze raz ale nie w jd. i tu się własnie pomyliłem prawdopodobnie art: http://www.rpt.pl/in...hp?content=1602 mowa o dodatkowym wtryskiwaczu na końcu dpf z doc

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Filtr cząstek stałych. Dzisiaj, 22:50
  •  

#42 Share Grzesiek

Grzesiek

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 86 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazowsze

Napisany 30 grudzień 2013 - 11:54

Filtr cząstek stałych. Tak na marginesie, Dpf stosuje także Zetor w najnowszych Forterrach HSX. Zetor ma nieporównywalny silnik z Jd o któym tu mowa, ale opisze jak przebiegała krótka przygoda z Dpf w Zetorze.Użytkownik popracował kilkanaście godzin z małym obciążeniem i filtr tak się zapchał, że aż silnik zgasł i nie chciał zapalić. Właściciele usunęli go zaraz ze swojego ciągnika ponieważ na filtry nie ma gwarancji i samemu trzeba sobie z tym radzić.
Hubertus oni nie rozumieją, że Ty piszesz najprawdopodobniej o literówce, zamianie liter SRC na SCR.
Niezależnie kto to napisał, nie ma diesli których zakres prędkości obrotowych wynosi 7000 obr/min.

Edytowany przez Grzesiek, 30 grudzień 2013 - 12:03.


#43 Share kozulek2

kozulek2

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 1532 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie
  • Zainteresowania:rolnictwo

Napisany 30 grudzień 2013 - 12:43

Filtr cząstek stałych.

daj mi troszkę czasu a przygotuję wam materiał w tym temacie,naprawiam te ciągniki i wiem o czym mówię, narki pozdrawiam.

jasne tylko znowu nie kopiuj ...może wiesz co mówisz ale nie wiesz co piszesz ...podawanie kluczy to tez naprawianie - poniekąd ;)

#44 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 30 grudzień 2013 - 13:44

Filtr cząstek stałych. Szkoda, że zapomnieli dodać w tym artykule z rpt że silnik jd z egr i dpf i doc pracuje na bogatszych mieszankach w celu między innymi dopalenia wracających do komory spalania spalin. Bogatsza mieszanka sprzyja też redukcji NOx w spalinach. W rezultacie koszty większego spalania przewyższają koszy eksploatacji silnika z scr włączając w to zakup ad blue. Dlatego praktycznie żaden inny wielki producent nie oferuje tego patentu w ciagnikach o dużej mocy.
Poza tym zwróćcie uwagę na komplikacje silnika, 2 turbiny, chłodnice spalin zawory itd. Konstrukcje z scr to proste silniki do których dodano tylko katalizator scr z wtryskiem ad blue. O prostocie tego układu może świadczyć fakt iż są firmy, które oferują przeróbki np autobusów z euro 2 na euro 4 bez mechanicznej ingerencji w silnik. Montuje się tylko układ scr i programuje sterownik.( robi się to dla niższych opłat za autostrady i możliwości wjazdu do centrów niektórych miast)
7r ma wtrysk paliwa do układu wydechowego mój błąd.(dzisiaj 11:16) Co nie zmienia faktu, że wcześniej mowa była o układach podających paliwo przez wtryskiwacze silnika. W kontekście samochodów przynajmniej z mojej strony. Ale podejżewam, że i kilku innych użytkowników. Jednak w artykule mowa jest, że dp z doc mają modele serii r. Czy więc w serii m i ciągnikach o mniejszej mocy jest sam dpf? A może tylko doc? Jeśli jest doc to nie ma wtrysku paliwa do układu przez dodatkowy wtryskiwacz. Dodatkowo zwróćcie uwage na opis pod ostatnim zdjęciem. Przy lekkich pracach bez aktywacji funkcji dopalania filtr może zapchać się tak samo jak w aucie. Jd poszedł ta droga i teraz trudno jest zawrócić. Oznaczało by to przyznanie się do błędu. Pewnie nie bawem nadejdą czasy gdzie scr, dpf, egr i doc będzie musiało byc w jednym silniku. Narazie jednak scr jest bardziej sprzyjający użytkownikowi w silnikach o dużej mocy, które wykorzystywane są do ciężkiej pracy. Zużycie tańszego ad blue lepiej wychodzi niż większe zużycie droższego ON. W małych silnikach/ciągnikach wielu producentów jak np sisu w mf 56xx wykorzystuje sam doc. Gdzie nic nie trzeba wypalać.
PS 6 r ma dpf i doc jak 7 r. 6 m ma tylko dpf.

Edytowany przez hubertuss, 30 grudzień 2013 - 14:29.


#45 Share wjanusz23

wjanusz23

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 146 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 grudzień 2013 - 16:34

Filtr cząstek stałych. No i to mi się podoba Hubertuss jednak umiesz powiedzieć sorki, dokładnie tak jest jak teraz napisałeś . W ciągnikach JD o mocy powyżej 130kW występuje dodatkowy wtryskiwacz dozujący a w silnikach do 130kW takiego wtryskiwacza nie ma rolę tą spełniają wtryskiwacze z wtryskiem w fazie wydechu, oraz DOC inaczej katalizator oraz DPF czyli filtr cząstek stałych , jednak żaden SRC czy SCR nie występuje w ciągnikach JD.

#46 Share PawelWlkp

PawelWlkp

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1156 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 grudzień 2013 - 17:43

Filtr cząstek stałych. No akurat john synonimem oszczędności to nie jest i nie był. ad blue kosztuje koło 3 zł więc gość w artykule powtarza co mu sprzedawca powiedział żeby go utwierdzić w tym co wybrał. Pamiętam jak rozglądałem się kilka lat temu za traktorem pytam się dlaczego taka mała kabina. Panie to ma orać siać, to nie autobus. Teraz byłem z kumplem u tego samego delera jd i mówie o nowym 6r, że ma fajną dużą kabine, a sprzedawca że duża przestronna kabina to podstawa komfortu. Za kilka lat wycofają się z tego, zastosują ad blue i jakąś gadke wymyslą na potrzeby tych zmian. Podobnie vw zabrnął w ślepą uliczkę pompowtrysków i całkiem umiejętnie się z tego wycofał. W drodze wyjątku zgodze się z hubertem, ale ten tekst o czytaniu na głos, wymyśl coś nowego :P

#47 Share qazi

qazi

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4544 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 30 grudzień 2013 - 18:18

Filtr cząstek stałych. strasznie drogie to adblue my kupujemy po 1.2zł

co do scr w jd to już jest www.youtube.com/watch?v=2VWB2JS3_pk i w przeciwieństwie np do cnh które osiąga tier 4 final na samym scr to w jd mamy DPF + scr

Edytowany przez qazi, 30 grudzień 2013 - 18:19.


#48 Share harpa777

harpa777

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 64 postów

Napisany 30 grudzień 2013 - 18:54

Filtr cząstek stałych. Ponieważ temat na topie, to zapytam tylko, czy ktoś z Was ma 6115 R lub 6125 R ze skrzynią automatyczną? I czy te skrzynie dobrze się sprawują w takich małych ciągnikach. Chcę taki właśnie kupić.

A co do SCR, to już największe modele JD mają to obok DPF, tylko nie pamiętam jakie modele.

#49 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 30 grudzień 2013 - 20:47

Filtr cząstek stałych. Jd nie może tak odrazu wycofać się z dpf. To by było jak pisałem przyznanie się do błędnej drogi. Teraz chwalą się technologią "tylko diesel" czytaj bez żadnych dodatków. Dołożą scr to się hasło zmieni. Swoją drogą handlowcy jd dobrze się nad tym gosciem napracowali, że dołozył 100 tys za 15 KM. Dobra gadka to podstawa sukcesu. W gazetach rolniczych podobnie jak w motoryzacyjnych chwali się wszystko z reguły. Jednak fakty są faktami technologia scr pozwala bardziej oszczędzac paliwo w porównaniu do silników s dpf i egr.
Nie wiem co rozumiesz przes słowo skrzynia automatyczna? Wymienione przez ciebie modele direct drive (skrzyni dwusprzęgłowej z możliwośćą automatycznej zmiany wszystkich biegów) nie posiadają. Bezstopniówki chyba tez do nich nie oferują. Pozostaje klasyczna skrzynia jd 24x24 tam automatycznie możesz zmieniac tylko 4 półbiegi. Chyba, że coś pomieszałem bo na bieżąco z ofertą jd nie jestem.

#50 Share harpa777

harpa777

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 64 postów

Napisany 30 grudzień 2013 - 21:28

Filtr cząstek stałych. Można właśnie zamówić pełną bezstopniówkę i o taką mi chodzi.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Filtr cząstek stałych. Dzisiaj, 22:50
  •  

#51 Share adikpl1

adikpl1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1851 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BLM

Napisany 30 grudzień 2013 - 22:18

Filtr cząstek stałych. Perkins powoli wycofuje się z DPF, choc nie do końca
Seria 850 kupowana od FPT będzie w Stage IV mieć SCR
Seria 1206F będzie mieć zarówno DOC, DPF jak i SCR
Seria 1204F będzie mieć DOC i SCR
http://www.perkins.c...a Powernews.pdf

#52 Share wjanusz23

wjanusz23

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 146 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 31 grudzień 2013 - 16:22

Filtr cząstek stałych. Panowie po części macie rację ale to jak na razie przyszłość w obecnych ciągnikach sprzedawanych do końca tego roku SRC nie występuje , i tak naprawdę to nie wiadomo czy w ogóle do tego dojdzie , żaden producent tak do końca nie opracował jeszcze idealnej konstrukcji i sami nie wiedzą w jakim kierunku zmierzać, JD zazwyczaj stara się tworzyć własne trendy i raczej nie kopiuje innych , pożyjemy zobaczymy.
A tymczasem dla wszystkich najlepszego w nowym 2014 roku .

Edytowany przez wjanusz23, 31 grudzień 2013 - 16:31.


#53 Share kozulek2

kozulek2

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 1532 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie
  • Zainteresowania:rolnictwo

Napisany 31 grudzień 2013 - 16:30

Filtr cząstek stałych. kiedyś byłem na pokazie jd i przedstawiciel walną karństrem o ziemie od ad blue i powiedział ze to g------o i że jd nigdy na to nie pójdzie :D :D :D :D pożyjemy zobaczymy :D

co to jest te SRC? ;)

Edytowany przez kozulek2, 31 grudzień 2013 - 16:42.


#54 Share adikpl1

adikpl1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1851 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BLM

Napisany 31 grudzień 2013 - 17:02

Filtr cząstek stałych. 7310R będzie miał oprócz EGR i DPF także SCR.
Zetor w celu spełnienia następnej normy planuje zastosować również SCR i common rail.
Panowie może wiedzą w jaki sposób silnik Deutz TCD 3.6 oraz AGCO 33AWI spełniają normę 3B mając EGR i DOC bez użycia DPF i SCR. Czy katalizator DOC naprawdę jest bezobsługowy, nie może się zepsuć i nie trzeba go wymieniać?

Edytowany przez adikpl1, 31 grudzień 2013 - 17:23.


#55 Share zbozowy

zbozowy

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 343 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Zwoleń

Napisany 31 grudzień 2013 - 19:06

Filtr cząstek stałych. bo ma mniej niż 130 KW?

Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.


#56 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 01 styczeń 2014 - 13:23

Filtr cząstek stałych. Nie wiem co znaczy SRC może to jakąs nazwa układu z dodatkowym wtryskiwaczem i dpf jak ktos wyżej pisał. Ekspertem nie jestem z takim skrótem nigdy się nie spotkałem.
Jeśli chodzi o filtr DOC (Diesel Oxidation Catalyst, czyli z ang. katalizator utleniający silnika wysokoprężnego).jest to katalizator utleniający. Nic w nim się nie dopala, wypala itd. Katalizator ten może pracować w niższych temperaturach. Gdzieś widziałem,że niby tylko 180 st C wystarczy. Nie wiem czy to prawda. Zadaniem tego katalizatora jest neutralizowanie weglowodorów i tlenków węgla. O redukcję tlenków azotu w przypadku silników tylko z DOC dba EGR. Producenci np mf podają, że DOC jest katalizatorem bezobsługowym, który wystarczy na tak długi czas jak sam silnik. Jak to będzie zobaczymy podobnie jak z dpf. Ciagniki z EGR i DOC są już oczywiście oferowane na rynku. Są to przeważnie modele do mocy około 100KM. Które są często eksploatowane na małych odcinkach, lekkich pracach z małymi obciążeniami gdzie często silnik odpalany jest na kilka minut. Uwżam, że i tak jest to system bardziej sprzyjający oszczędzaniu paliwa niż DPF i EGR. Mieszanka wzbogacona jest na tyle, aby dopalić spaliny z EGR oraz osiągnąc odpowiednią ilość tlenków azotu w spalinach. W silnikach DOC i EGR nie trzeba łapac sadzy w specjalne filtry (DPF) i jej spalać. Wniosek skoro nie ma filtra DPF sadzy w spalinach jest mniej, mieszanka paliwo powietrze jest trochę uboższa. Radzi sobie z tym katalizator DOC. O dodawaniu paliwa do wypalania nie wspominam.
Patrząc na konstrukcje jd dochodze do wniosku, że przy lżejszych pracach gdy filtr DPF nie osiągnie 350 st C. Paliwo bedzie częściej dodawane dodatkowym wtryskiwaczem. Co pomimo lekkiej pracy jakoś tam zużycie paliwa podniesie. Oczywiście w niewielkim stopniu.
Poważniejszą wadą silnika z EGR I DPF jest koniecznośc pracy na bogatszej mieszance paliwowo powietrznej. Ze względu na tlenki azotu. Spalanie uboższych mieszanek powoduje wzrost zawartości tlenków azotu w spalinach. Co już bardziej przekłada się na wyższe zużycie paliwa przez silnik.
I tak dochodzimy do układu SCR. Silnik może pracowac na uboższej mieszance. Nadmiar tlenków azotu z takiego spalania zneutralizuje katalizator SCR i ad blue. Jest tam też katalizator DOC, który zneutralizuje weglowodory i tlenki wegla. Jest to konstrukcja najbardziej sprzyjająca oszczędzaniu paliwa. Dlatego co niektórzy do tego wracają. Jazda/praca jest tańsza pomimo zakupu ad blue niż ciągnikiem z EGR i DPF.

http://www.rpt.pl/in...hp?content=1390

http://www.korbanek....tor_adblue.html

Massey ferguson oferuje układy SCR od 2008 r. Obecnie stosuje już drugą generacje tego układu.

#57 Share wjanusz23

wjanusz23

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 146 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 styczeń 2014 - 19:42

Filtr cząstek stałych. SCR to skrót od Selective Catalytc Reduction inaczej na polski Selektywna Redukcja Katalityczna czyli nic innego jak katalizator .

#58 Share BoskiDamian

BoskiDamian

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 12 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 styczeń 2014 - 08:51

Filtr cząstek stałych. To jest jakiś mit z zapychanieniem się filtrów nie ma co się zastanawiać tylko jechac na rykowisko i brać jelenia powodzenia zapraszam do mnie

#59 Share krowka62

krowka62

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 381 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 05 styczeń 2014 - 10:14

Filtr cząstek stałych. To jest dyskusja na poziomie co by było gdyby. A tak na poważnie podziękujmy przede wszystkim zielonym, że fundują nam coraz ostrzejsze normy emisji spalin co przekłada się na bardzo skomplikowane systemu oczyszczania spalin. Ciekawe co będzie po DPF, DOC, SCR itd? Może ciągniki na wodór, może napęd elektryczny a może atomowy a może wrócimy do konia (lepiej nie bo koń także produkuje CO2, metan o tlenkach azotu nie wspomnę - chyba, że "zieloni zastosują system oczyszczania powietrza zużytego przez konia).
Niestety śmiem twierdzić, że cała ta zabawa w ograniczenie emisji spalin sprowadza się do jednego - zarabianiu pieniędzy na nowych technologiach.


P.s. Nie wiem czy to prawda, ale energia zużyta na powstanie wiatraka jest równoważna z energią którą ten wiatrak wyprodukuje przez cały żywot. Pytanie warto?

Edytowany przez krowka62, 05 styczeń 2014 - 10:17.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Filtr cząstek stałych. Dzisiaj, 22:50
  •  

#60 Share adikpl1

adikpl1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1851 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BLM

Napisany 05 styczeń 2014 - 17:46

Filtr cząstek stałych. Porównanie ciągników Class poprzedniej generacji z nową pod względem konsumpcji paliwa


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy filtr czastek stalych