Skocz do zawartości

Zdjęcie

Filtr cząstek stałych.


88 odpowiedzi na ten temat

#1 Share Uzytkownik97

Uzytkownik97

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów

Napisany 29 grudzień 2013 - 19:41

Filtr cząstek stałych. Witam. Zastanawiam się nad kupnem john deera. Wiele słyszałem o tym filtrze cząstek stałych. I tu moje pytanie. Co sądzicie o tym filtrze. Wady,zalety, awaryjność takiego filtra.Po prostu jak on się sprawuje w tych nowych Johenach.Może ktoś z takowym filtrem miał doczynienia. Z góry dziękuję z odpowiedzi>
John Deere Power

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Filtr cząstek stałych. Dzisiaj, 15:31
  •  

#2 Share Michalq66

Michalq66

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 18 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 grudzień 2013 - 20:15

Filtr cząstek stałych. Posiadam ciągnik Claas Arion 410 z silnikiem John'a posiada filtr. Ma 350mth i wszystko dobrze z silnikiem. Podobno osłabiają ciągnik co w moim przypadku nie widać. Tyle z mojej strony pozdrawiam. Zapraszam do mnie :D

#3 Share karolr2

karolr2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1531 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 grudzień 2013 - 20:31

Filtr cząstek stałych. Taki filtr jak się zapcha to ciągnik będzie tracił moc aż w końcu nie będzie miał siły ruszyć. Miałem tak w audi ale to da się ominąć rozcina i wywala środek, no i trzeba zrobić nową mapę w komputerze mnie to kosztowało 600zł w osobówce

#4 Share Uzytkownik97

Uzytkownik97

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów

Napisany 29 grudzień 2013 - 20:31

Filtr cząstek stałych. Ja znowu słyszałem że te filtry lubią się zawieszać/zacinać.Też właśnie chcę się dowiedzieć jak to jest. Bo posiadam już jednego jelenia, ale on jeszcze nie posiada filtra ^^
John Deere Power

#5 Share zyz1o

zyz1o

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 339 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 grudzień 2013 - 20:52

Filtr cząstek stałych. ja aktualnie mam jelenia z filtrem czasteczek stalych mam prawie 1000 mth i nic sie nie dzieje wszystko normalnie smiga noc jest idzie jak burza mnie to dziwi czemu kazdy porownuje dpf johna do filtra czasteczek samochodu osobowego to troche inna konstrukcja i nic w johnie sie nie zapycha bo sie wszystko wypala

#6 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 29 grudzień 2013 - 21:14

Filtr cząstek stałych. Fakt filtr w ciągniku pracuje w innych warunkach. Silnik ciągnika przeważnie pracuje na wyższych obrotach więc filtr ma szansę się wypalić. Może dojśc do zapychania przy bardzo długiej pracy np z turem. Ale to jakieś skrajne przypadki. Jeszcze nikt z takim filtrem nie zrobił 5 czy 6 tys godzin. Więc o trwałości aż tak dużo nie można powiedzieć.
To rozwiązanie ma jednak jak dla mnie inną wadę. Prawidłowo działający filtr dpf nie zabiera co prawda mocy jednak powoduje zwiększone zużycie paliwa. Jd jako jedyny montuje egr i dpf. W porównaniu do konstrukcji z scr i ad blue system jd powoduje zwiększone zużycie paiwa. Uwzględniając nawet koszt ad blue eksploatacja jd z egr i dpf będzie droższa niż podobnej mocy ciągnika z scr.
Dpf można usunąć jednak w ciągniku to koszt około 3 - 4 tys. Znacznie więcej niż w osobówce. Któej prawidłowa eksploatacja równiez nie powinna powodowac zapchania filtra.

#7 Share Ursusc385

Ursusc385

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2638 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazury Mrągowo

Napisany 29 grudzień 2013 - 21:19

Filtr cząstek stałych. Ciągnik pracuje na wyższych obrotach ? Silnik takiego ciągnika osiąga maks 2,300/2,400 obr/min gdzie samochód osiąga do 7 tyś obr/min


Co do filtra, to jak czytałem spala ciągnik więcej paliwa, przez co trochę paliwa przedostaje się do oleju, co skutkuje częstszą wymianą oleju w silniku.

Edytowany przez Ursusc385, 29 grudzień 2013 - 21:21.


#8 Share kamil496

kamil496

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 609 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świętokrzyskie, Dalechowy
  • Zainteresowania:Motoryzacja, Rolnictwo

Napisany 29 grudzień 2013 - 21:26

Filtr cząstek stałych. Może mu chodziło o większe obciążenie przez co jest wyższa temperatura spalin i ich szybkość, przez co filtr sie czyści na bieżąco i nic nie ma prawa zapchać

#9 Share mory1971

mory1971

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 157 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 grudzień 2013 - 21:30

Filtr cząstek stałych. nie chodzi o obroty silnika tylko jego obciazenie i ilosc gazow wylotowych oraz ich temperature.dluga jazda z malym obciazeniem i niskich obrotach ,tudziez praca silnika na postoju wielokrotnie to zabojstwo dla filtra.
wymagane sa inne oleje silnikowe o malej zawartosci popiolu tzw "low ash" .rowniez paliwa nie najlepszej jakosci ,niewiadomego pochodzenia powoduja zapychanie sie filtra.
zaleznie od eksploatacji powinien wytrzymac kilka tysiecy godzin,ale jak juz wczesniej napisano ,zaraz po gwarancji pozbyc sie tego wynalazku ,gdyz na gwarancji nie bedzie sie dzialo nic ale koszta wymiany moga zrojnowac nawet bogatego czlowieka.
sa firmy zajmujace sie tym, wystarczy popytac wujka gooooooogle .
co do zuzycia paliwa ,zalezy w jakim ukladzie zostaly zamontowane ,jezeli z dodatkiem ad blue zuzycie pozostaje w zasadzie niezmienione,jezeli wypalanie jest wymuszone dodatkowa dawka paliwa wtedy wiadomo ze bedzie okresowo zuzywal wiecej ropy.
proces wypalania najczesciej jest sygnalizowany na pulpicie i nie nalezy go przerywac np. zatrzymujac silnik,moze sie to skonczyc czesciowym zatkaniem i wejsciem silnika w tryb awaryjny.
wtedy opozostaje tylko serwis i wypalanie wymuszone urzdzeniem diagnostycznym.
jezeli rozpocznie sie proces wypalania a nie przewidujemy dalszej jazdy nalezy utrzymywac silnik na podwyzszonych obrotach (ok 50-80% zakresu) az do zakonczenia calego procesu.

ogolnie wynalazek ekologow wyciagajacy pieniadze z kieszeni uzytkownika.czyste spaliny ,mniej gazow cieplarnianych...bla,bla,bla.... wtym samym czasie koncerny naftowe wypalaja gaz ziemny na polach naftowych gdyz nie oplaca sie go wydobywac ......

Edytowany przez mory1971, 29 grudzień 2013 - 21:37.


#10 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 29 grudzień 2013 - 21:34

Filtr cząstek stałych. 7 tys obrotów w dieslu osobówce skąd ty żeś się urwał? Chodziło mi własnie o to, tak jak kamil naisał. pracując ciągnikiem w polu wykożystujesz górny przedział obrotów. Silnik pracuje w wyzszym zakresie swoich obrotów przez długi okres czasu są to obroty równe więc filtr ma szanse się wypalić. Osoby kupujące diesla zwłaszcza w mieście przetaczają się zmiejsca na miejsce lekko muskając gaz bo mało pali. A potem filtr do wymiany lub czyszczenia czy wyjęcia.
O tym oleju i paliwie to tez coś namieszane. Owszem paliwo przedostaje się do oleju. Własnie w mieście, gdy komputer podejmuje próby wypalenia iltra. Jednak ze względu na zbyt małe prędkości i jazdę z różną prędkością obrotową filtr wypalic sie nie może. Paliwo ścieka do oleju i powoduje jego szybszą wymianę.
Wyższe spalanie silnika z egr i dpf spowodowane jest czym innym. Zainteresowani mogą poczytac sobie o silnikach z dpf i scr.

Edytowany przez hubertuss, 29 grudzień 2013 - 21:36.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Filtr cząstek stałych. Dzisiaj, 15:31
  •  

#11 Share Ursusc385

Ursusc385

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2638 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazury Mrągowo

Napisany 29 grudzień 2013 - 21:36

Filtr cząstek stałych. 7 tyś może nie koniecznie, ale są diesle które wkręcisz do ponad 6 tyś. Tylko to nie temat o tym...

#12 Share tomek

tomek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 918 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj-pom

Napisany 29 grudzień 2013 - 21:37

Filtr cząstek stałych. @Michalq66 arion 4XX nie ma filtra czastek stałych. mają go nowe aiony serii 5XX i 6XX od początku nr ciągnika A36 i A34

Edytowany przez tomek, 29 grudzień 2013 - 21:38.


#13 Share mory1971

mory1971

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 157 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 grudzień 2013 - 21:41

Filtr cząstek stałych.

7 tys obrotów w dieslu osobówce skąd ty żeś się urwał? Chodziło mi własnie o to, tak jak kamil naisał. pracując ciągnikiem w polu wykożystujesz górny przedział obrotów. Silnik pracuje w wyzszym zakresie swoich obrotów przez długi okres czasu są to obroty równe więc filtr ma szanse się wypalić. Osoby kupujące diesla zwłaszcza w mieście przetaczają się zmiejsca na miejsce lekko muskając gaz bo mało pali. A potem filtr do wymiany lub czyszczenia czy wyjęcia.
O tym oleju i paliwie to tez coś namieszane. Owszem paliwo przedostaje się do oleju. Własnie w mieście, gdy komputer podejmuje próby wypalenia iltra. Jednak ze względu na zbyt małe prędkości i jazdę z różną prędkością obrotową filtr wypalic sie nie może. Paliwo ścieka do oleju i powoduje jego szybszą wymianę.
Wyższe spalanie silnika z egr i dpf spowodowane jest czym innym. Zainteresowani mogą poczytac sobie o silnikach z dpf i scr.


owszem olej scieka do skrzyni korbowej ale nie powoduje jego czestszej wymiany tylko rozrzedzenieoleju.
a to jest przyczyna czestszej wymiany ,wiele serwisow preferuje odsysanie nadmiaru jednak nie jest to rozwiazanie ,bardziej zabojstwo dla ukladu korbowo-tlokowego silnika.
na dluzsza mete mozna by stwierdzic po co wlewac olej ,taniej wyjdzie wlac ropy do silnika ....

#14 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 29 grudzień 2013 - 21:42

Filtr cząstek stałych. Jeździsz dieslem kręcąc go do 6 tys obrotów? Nie brnij w tą głupote. Wielu kręci autko do 2 tys i potem z filtrem ma problemy.

"owszem olej scieka do skrzyni korbowej ale nie powoduje jego czestszej wymiany tylko rozrzedzenieoleju.
a to jest przyczyna czestszej wymiany ,wiele serwisow preferuje odsysanie nadmiaru jednak nie jest to rozwiazanie ,bardziej zabojstwo dla ukladu korbowo-tlokowego silnika.
na dluzsza mete mozna by stwierdzic po co wlewac olej ,taniej wyjdzie wlac ropy do silnika ."


Nie wiem co chciałes tu wykazać. Ale dwie pierwsze linijki to mistrzostwo świata. Oej powoduje rozrzedzenie oleju? A może rozrzedzenie oleju powoduje ściekające do niego paliwo? Oczywiście olej ściekający do skrzyni nie powoduje jego częstrzej wymiany. Ale paliwo ściekające do tegoz oleju powoduje częstszą jego wymianę. Jest to wykrywane przez sterownik i prezentowane na desce rozdzielczej w postaci stosownej kontrolki czy komunikatu.

Edytowany przez hubertuss, 29 grudzień 2013 - 21:49.


#15 Share Ursusc385

Ursusc385

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2638 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazury Mrągowo

Napisany 29 grudzień 2013 - 21:46

Filtr cząstek stałych. Napisze Ci tyle - czytaj ze zrozumieniem
Pozdro

#16 Share kamil496

kamil496

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 609 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świętokrzyskie, Dalechowy
  • Zainteresowania:Motoryzacja, Rolnictwo

Napisany 29 grudzień 2013 - 21:52

Filtr cząstek stałych. Ale nawet nie o to chodzi że kręci tego diesla do 2 tyś obr/min tylko że kręci go do tylu pod obciążeniem, nie rozgrzanego i tak dalej można wymieniać a jeśli tak sobie leci 80 km/h po prostej to nic mu nie będzie. A jak mówię, jak ktoś używa diesla żeby sie przemieścić z punktu A do B odległość np 2 km to w życiu filtr sie nie będzie czyścił tylko jeszcze bardziej zapychał! Rozwiązaniem tego problemu jest takie żeby wyjechać na jakąś drogę szybkiego ruchu i dać ostro w d....e tak z pare kilometrów wtedy cały syf wypali :lol: Dobra, już nie odbiegajmy od tematu

#17 Share Uzytkownik97

Uzytkownik97

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów

Napisany 29 grudzień 2013 - 22:07

Filtr cząstek stałych. Czyli wychodzi na to, że niskie obroty nie wróżą dobrze dla filtra.
Ps.7 tyś. obrotów i to jeszcze w dieslu. Dobry jesteś :P
John Deere Power

#18 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 29 grudzień 2013 - 22:09

Filtr cząstek stałych. Co zrobisz jeśli nie wszyscy łapią odrazu o co chodzi. trzeba pisac po dwa razy. No i te rady o czytaniu ze zrozumieniem hehe.
Dla mnie własnie dpf i egr to największy minus nowych jd. Firma chyba sama troszke się zreflektoała bo wprowadzają chyba w serii 7r system scr.
Kiedyś w tv widziałem test nh o mocy gdzies koło 170 KM. jak dobrze pamiętam. Oba ciągniki były tej marki podobnej mocy jeden z scr drugi z egr. Wprowadzenie wyższej normy spowodowało, że silnik z egr jak by "przerobiono" na scr. Silniki były w zasadzie takie same. Spalanie w pracy na polu różniło się o coś koło 10 % na korzyść tego z scr. Jeden palił coś koło 20 drugi 22 l na godzinę. Paliwo było pobierane z menzury z podziałką zamontowanej na baku.

Edytowany przez hubertuss, 29 grudzień 2013 - 22:11.


#19 Share piotr1980

piotr1980

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 83 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Oława

Napisany 29 grudzień 2013 - 22:16

Filtr cząstek stałych.

Czyli wychodzi na to, że niskie obroty nie wróżą dobrze dla filtra.
Ps.7 tyś. obrotów i to jeszcze w dieslu. Dobry jesteś :P


Nie niskie obroty ale np. zabawa z turem inaczej jeśli używa się ciągnika w polu to pracuje się na obrotach stałych np: 2000 obr. to przy tej pracy jeśli filtr tego wymaga będzie się wypalał co jakiś czas przez dodanie ma dodatkowy wtrysk paliwa na DPF i zwiększenie temperatury w nim.

Edytowany przez piotr1980, 29 grudzień 2013 - 22:18.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Filtr cząstek stałych. Dzisiaj, 15:31
  •  

#20 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 29 grudzień 2013 - 22:24

Filtr cząstek stałych. Zgadza się chodzi też o jazdę ze stałą prędkością obrotową. Sterownik ma szansę przeprowadzić wtedy procedurę wypalenia filtra. Zmienne prędkości obrotowe np jazda miejska czy praca z turem powodują, że nie możliwa jest procedura wypalenia. (sterownik podejmuje próby dodając więcej paliwa, paliwo spływa do oleju, filtr się zapycha). Niektóre auta osobowe mają odpowiednią kontrolke na desce informująca kierowce o konieczności wypalenia filtra. W instrukcji obsługi napisane jest co trzeba wtedy zrobić. Przeważnie trzeba przejechac ileś minut np na 3 z określoną prędkością. Nie wiem czy jd ma taka kontrolkę.


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy filtr czastek stalych